Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.696
Cevap
69
Favori
696.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kirei arkadaşım öncelikle doğru bir karar vermişsin şimdiden hayırlı olsun tarafsız olarak açıkçası bazı arkadaşlar için elantra çok yakıyor ama bana göre kullanmasını bilirsen gayet az yakıyor şimdi vectra 2.0 motor olduğu için yakıtları biraz daha fazladır hız konusunda elantra 220 vectra 260 ama hızlanma konusu dersen elantra derim birde arkadaşım benim çalıştığım şirkette vectra var bende elantra bende önceden vectraları severdim ama araba sanki odun gibi bi garip bana hiç rahat gelmedi elantra kullanımı olsun rahatlığı olsun vectraya 10 basar ha birde yedek parça var sen bugün vectranın 4 balatasını 200 tl den aşşağıya değiştiremezsin elantranın ki 50 tl istersen araştır ben elantra derim hem yakıt hem parça hem rahatlık hemde pratiklik açısından elantra derim ama 2004 ve üstü yani yeni kasalardan o fiyata bulursun illaki daha eskileri 1.8 cc ha bak birde sen vectraya ne kadar vergi vereceksin onuda araştır ama vallahi ben vectrayı 4 aydır kullanıyorum çok berbat....




  • Nihayet kullanım klavuzuna kavuştum. Geçenlerde Hyundai Müşteri Hizmetlerine konuyu iletmiştim. Kargo ile gönderdiler. Yardımlarından dolayı Hyundai yetkililerine teşekkürlerimi sunarım. İlgililere duyurulur...
  • bende vardı bulamasaydın ben fotokopisini çeker yollardım...
  • arkadaşlar 2005 elantralar hidrolik direksiyon ama elektrik desteği varmı?...
  • Hayırlı lsun arkadaşım pişman olmazsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: reymor01

    Mrb arkadaşlar,bende kısmetse yarın aranıza katılıyorum;

    Araç 2005 elentra,otomatik,70 binde,ağır bakımı yapılmış,sıralı sistem lpg,tek parça boya,beyaz renk...17bine anlaştık,sizce nasıl?

    2003 Civic Es 80 binde,otm ile elantra arasında kaldım,fakat civic sahibi 19.500 den aşşağı inmedi,forumdan okuduklarım sayesinde bende elentraya karar verdim,hem 2005 oldu hemde 2.5 bin lira daha ucuza geldi...


  • arkadaşlar forum resmen durdu ben 2005 elantralarda direksiyonda elektirik desteği varmı diye sordum..........
  • Haklısın zekai kardeşim kimse arabası hakkında birşeyler paylaşmak istemiyor galiba Sanırım dediğin özellik yok bizim arabalarda ama emin değilim
  • vallahi öyle naverick78 arkadaşım kimseden tık yok fiatın formuna göz attım albea felan adamlar coşmuş kanka olmuşlar tamam albea kullanıcısı bzden fazla olabilir ama bizimde araçlarımız donanımlı konuşacak daha fazla konumuz var ama gerçi şikayet te etmemek lazım araçlarımızda sorun yok ne yapalım :D
  • Bende arabamı başkasına anlatırken korkuyorum nazar değecek diye Başka bir site var aslında ben orda daha fazla paylaşım oluyor ama oranın moderatörlerini sevmediğim için burada paylaşmak istiyorum sorunları falan. Mesela benim aklıma takılan konu bizim araçların LPG uyumu. Bazı yerlerde çok problem çıkardığını duydum. o yüzden çekimserim şu anda. Ama dün gelen son benzin zammından sonra LPG olayına daha sıcak bakmaya başladım.
  • iyi bir marka (brc,lovato vb.) ve iyi bir usta , hiç çekinme taktırmak için. çok memnun kalırsın benim gibi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: maverick78

    Bende arabamı başkasına anlatırken korkuyorum nazar değecek diye Başka bir site var aslında ben orda daha fazla paylaşım oluyor ama oranın moderatörlerini sevmediğim için burada paylaşmak istiyorum sorunları falan. Mesela benim aklıma takılan konu bizim araçların LPG uyumu. Bazı yerlerde çok problem çıkardığını duydum. o yüzden çekimserim şu anda. Ama dün gelen son benzin zammından sonra LPG olayına daha sıcak bakmaya başladım.
  • Sizde hangi markanınki var acaba ? Aralık ayında aracın vizesi geliyor ayrıca aralıkda aracın üzerindeki ipoteğide kaldıracağım. Bu işlemler için masraf yapmışken tüpte taktırayım diyorum.
  • maverick 78 arkadaşımaklında hiç şüphe kalmasın lpg ye en uyumlu araçlardan birisi bizim arabalarımız... ben voltran kit taktırdım 900 tl taksitle 10*100 tl... ustalar gayet iyi kitimden de memnunum yerli üretim ama gayet güzel iyi birşey istersen prins taktır taksiciler prins., lavato,brc taktırıyorlar sorunyaşamazsın..

    ben başımdan geçenleri anlatayım :voltran taktırıdm usta bana dedi ki buji ,buji kabloları, hava filtresini değiştir dedi durumum yoktu bende değiştirmedim ama aracım 1500 ile 2000 d/dk de tekleme yapıyodu sonra git gide arttı buji kablolarını değiştirdim hiç sorun kalmadı mükemmel oldu lpg de elektrik akımı daha ön plana çıkıyo ben memnumum sende memnun kalırısn...
  • Madem öyle diyorsunuz :) Ama dediğim gibi aralıkdan önce taktıramam. Şu an zaten evlilik hazırlıkları içersindeyim imkanım yok hemde gibi zaten aralıkta arabaya masraf yapmam gerekiyor (üzerindeki ipoteği kaldıracağım vede vizesini yenilemem gerekecek) o sırada LPG işinide aradan çıkartırım.
  • allah mesud etsin arkadaşım hayırlısı olsun....
  • Teşekkür ederim.
  • elantracılar tatile gittiler sanırım form git gide geriliyo arkadaşlar nerdesiniz ya hiçmi paylaşacak bişeyiniz yok.......
  • Evet ya bende bakıyorum sürekli ; kimsenin birşey yazmadığını görünce başım önde forumdan çıkıyorum. Camlardan gelen rüzgar sesi sendede varmı zekai arkadaşım. Benim camlardan çok ses geliyor.
  • olmazmı maverick78 arkadaşım camlardan rüzgar sesi ve arka fonda selvi boylum al yazmalımın melodisi çalıyo kulağımda bazende vazgeç gönül sesini duyan yok...
  • elantra araçlarınızda lastik yenilediyseniz eğer, hangi markayı niçin tercih ettiğinizi, önerdiğiniz ve önermediğiniz lastikleri yazar mısınız?
  • Öncelikle herkeze merhabalar.

    Forumu Uzun Süredir takip etmekteyim. İlk mesajımı yazmama sebep yaşadığım bir kaç sorun. İlgilenenler için şimdiden teşekür ederim.

    İlk Problemim; Aracımın 120 bini geçmesi ve gıcık olmaya başladığım kayış ötmesi sesinden kurtulmak için triger setini aracın garantiden çıkması ve kriz şartlrını göz önüne alaraktan, elantra almamı bana tavsiye eden ustaya degiştirdim. Aracı teslim aldığımda özellikle ilk çalışma anında aracın subap vurması gibi bir sesle çok gürültülü çalıştığını fark ettim. ( Bildiğim kadarıyla subap ayarını otomatik olarak araç kendi ayarlıyor. ) Ustaya bu durumu sorduğumda geçeceğini sölediği. Fakat 2 bin km ye yakın yapmama rağmen aynı ses. motor ısınınca bu ses sanki araçta dizel motor varmış gibi ses yapıyor. Ayrıca motor ısındığında rölanti devri 750 nin altına devir saatindeki bir çizgizinin altındaki çizginin altına düşüyor. ( Sizlerin motor ısındığında rölanti devri nedir bakıp söylerseniz sevinirim.) Ustayı arayıp durumu sorduğumda yağı nezamn değitirdiğimi, 10/40 yağ kullanıp kullanmadığımı sordu. Yağ 10/40 ve 1 ay önce değiştirmiştim. Ancak son değişimde yağa katkı attırdım. Usta katkının 10/40 yağı kalınlaştırdığını ve bununda subap ayar mekanizmasını çalıştırmadığını söyledi. Daha önce katkıyla ilgili bir mesaj olduğunu hatırlıyorum.

    Sizce katkı buna sebep olabilir mi?

    İkinci Problemim; Aracım şuan 129 binde ve 120 binde değiştirmem gereken debriyaj baskı balatasını hala değiştirmedim. Çünkü aracı çoğunlukla uzun yolda kullandım. Şehir içi 25 bin km anca kullanmışımdır. Sizce nezamn değiştirmeliyim bu konuda detaylı bilgisi olan var mı? Debrayaj pedalının sertleşeceğini söyleyenler oldu ancak gün içinde farklı modellerdde araç kullandığım ben bunu farkedemiyorum.

    Forumun canlanması açısında da bir tartışma konusu açamak istiyorum.

    Sizce 1.6 elentraların rampa kabiliyeti nasıl?

    Gerçi ben bu soruyu özellikle kafamı baskı balatanın durumuna takdığımdan dolayı psikolojik olarakta sormuş olabilirim. Ancak çeşitli hız ve devirlerde denediğim oldu. ( Bagaj full minimum 3 yolcu + zaten şasi olarak normalden ağır bir araç = yani tam yük sayılır. ) Çoğu zaman rampaları hızlı çıkabilmek için kendimi 10 tane arabanın üzrinde atlayacak motokros akrobatlarına benzetiyorum.

    Cevabım 1. kilometreden bu yana aracın ağır olmasından dolayı rampasının iyi olmadığını düşünüyorum.

    Bu arada belirtiyim marşına bastığım ilk günden bu yana rampalar dışında kendime niye bu arabayı aldım ki sorusunu hiç sormadım. Hep iyiki dedim.

    Geçenlerde sürekli kendi aracımla ayda enaz bir kez gittiğim İst-İzmir yolunu dizel olması sebebiyle Seat Cordobayla gitme talihsizliğinde bulundum. Allah sizi inandırsın sanki okadar yolu traktörle gidip geldim. Önde sesi içeri traktör motoru gibi gelen wokswagenin 1.4 tdi motoru. Yoladaki pirinç tanesi kadar engebenin sesini içeri veren, traktör romörkünde oturuyormuş hissi veren yaprak yay gibi amortisörler sürekli hoplatıp zıplatıp duruyor ( o yüzden elantrnınkiler sert yumuşatsakmı nasıl olur soruları gereksiz kaldı bende ) bizim kaynanadan ve arka tarafın darlığından dolayı arkadaki 3 kişinin bi süre sonra üç kafalı bir insanmış gibi yek vücud olması ve deniz kumunda demirden çalarak betondan yapılmış koltuklarıyla yol boyunca traktörle tarlaya bostan ekmeye gidermiş hissi verdi. Bide bunlar yetmezmiş gibi tasarruf yapalım dizelle gidelim derken, normalde tost ve susurluk ayranı maliyetiyle tek molayla gittiğim yolu yukarıda saydığım sebeplerden dolayı kemalpaşada kemalpaşa tatlısı + olağan susurluk molası + akhisarda akhisar köftesi = benzinle aynı paraya geldi. ( Ayağım uyuştu, midem bulandı gibi sözlere hiç kulak asmadım yetmezmiş gibi bide bizim kaynananın niye kendi arabanla gitmedik alışmıştık ona ne güzel, eee bende veriridim benzin parası yavrucum gibi duygulandıran bi okadarda başımı şişiren dırdırına maruz kaldım.) Sözde kriz dolyısıyla dizel araçla gidip tasarruf edecektik.

    Belirteyim katlanbilir elektrikli aynaları ve tüm ışıkları yanan dijital kliması hiç bir üstünlüğünü görmedim. Kalitesiz plastiği ve sinir bozucu kırmızı yanan göstergesi ışıklarını hiç sormayın.


    Anlıyacağınız attan inip eşşeğe bindim.

    Eğer koreli mühendisler petrol fiyatlarını dikkate alıp şu araca 1.8 dizel motor sokuverseydiler Türkiye de en çok satan araç olurdu rampadada bayılmazdı.

    İlgililere duyurulur.







  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.