Şimdi Ara

Hyundai Accent Era 1.5CRDI Turbo Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
8.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Öncelikle aracım 2008 hyundai accent era 1.5 CRDI-VGT aracımda son 2 haftadır güçten düşme sorunu var ne yaptıysam sorunu bulamadım soruna gelirsek araç daha önceleri turbo 1700 devir gibi açılırdı ve 2000 devirden sonra çok iyi bir şekilde sürücüyü koltuğa yapıştırırdı şimdi ise yine 1700 devir gibi açılıyor fakat 2000 devirden sonra normal atmosferik araç gibi devirleniyor kısacası tork hissettirmiyor özellikle bunu 2.viteste yaşıyorum 3. 4. Ve 5.viteslerde pek sorun yaşamıyorum ama 2de bildiğimiz sanki araçta klima açık 2-3 yolcu var gibi işin diğer garip yanı klimayı açınca araçta herhangi bir güç düşüşü olmuyor aksine 1 tık daha atik oluyor (üst devirlerde). egzozdan siyah veya herhangi bir duman atması (söz konusu değil). araç bilgisayara bağlandı hiçbir şekilde arıza kodu göstermedi. işin diğer bir garip yanı ise arada bir anlığına bu sorun düzeliyor araç adeta canavara dönüşüyor sonrasında tekrardan eşekleşiyor bu sorunu daha önce yaşayanınız oldu mu? cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..

    Not: araç shellden v-power ile depoyu fulleyip uzun yola çıktıktan sonra bu hale geldi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Enjektör değerleri kontrol edilmeli,turbo ve boruları kontrol edilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    turbo milinde sağa sola oynama yok onu kontrol ettim borularda kaçırma yok üst devirde turbo ötmüyor. sadece 1100 ile 1500devirleri arasında hafif bir ötme var turbo devreye girmesine giriyor ama erken çıkıyor ya da kötü yakıttan dolayı su karıştırmışlarsa mazot filtresi şişmiş olabilir mi acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 20 Temmuz 2020; 20:53:4 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Flitre değişimi yüksek maliyetli birşey değil sanirim servisden temin edip dene derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    hava filtresini değiştireli 1 ay olmadı yarın manifold temizliği yaptıracağım onu yaptırmışken yakıt filtresini de değiştireyim peki orijinal yerine yan sanayi alsak bir sıkıntı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 20 Temmuz 2020; 23:11:37 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Flitreler konusunda bence orjinal olmasinda öncelikli ol yani yan sanayi ile orjinal arasinda 20,30tl ya oynar ya oynamaz hani aracim era 2009 benzinli ama en azindan hava polen yağ flitresi servisden temin ederek kullaniyom içim rahat ediyor.Sende öyle yap hocam değmez yani:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    çok teşekkür ederim o zaman yarın bir bakalım sonuçları yazarım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bugün gaz kelebeği ve manifold temizliği yaptım manifold kurum doluydu gaz kelebeğinden bahsetmiyorum bile alt taraftan egr’nin borusu manifolda geliyordu ve ağzına kadar tıkalıydı egr borusunu 3cm temizleyebildim temizlil sonrası araç çok rahatladı özellikle alt devirlerde.. fakat üst devirlerde yine aynı ama düne göre yine çok daha iyi şu an.. olay şu ustanın dediğine göre tıkanan egr borusu turbonun devreye girmesini engelliyor ama aklıma takılan şey aracın egzozdan duman atmaması bu durum beni düşündürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 21 Temmuz 2020; 20:50:4 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hava akiş in fisini cekip deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    3bin devri geçmiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • turbo milin bozuk olması tek başına bir anlam ifade etmez. Turbo yaprakları aşınmış olabilir. verimli hava emişi olmadığı için verimli çalışmıyordur.
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    turboda sıkıntı olduğunu sanmıyorum çünkü bugün araba %80 düzeldi 2.viteste giderken gaza asıldığım gibi çıldırdı yalnızca manifoldtan gördüğüm kadarıyla egr borusu ağzına kadar tıkalı, alan olmadığı için sadece borunun az bir kısmını temizleyebildim buna rağmen performans çok arttı bundan 2 hafta öncesiyle aynı diyebilirim bu hafta egr’yi söktürüp temizlettireceğim şunu diyebilirim ki dizel araçlarda manifold, gaz kelebeği ve egr temizliği belirli kmlerde yapılmalı aracın sağlığı için hayati önem taşıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    3bin devri geçmiyor
    3000 devire kadar iyi gidiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Evet şu an gayet güzel eski haline döndü sayılır sizin dediğiniz gibi hava akış metresinde sorun yok onu test ettik ve temizdi. egzozdan duman atma da yok şu an kuru asfaltta 2.viteste gaza yüklendiğimde gayet güzel tork alıyorum fakat motor ısınınca ara sıra yine eşekleşiyor bir anlığına. bu hafta egr’yi komple söküp temizleyeceğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bugün arabayı tekrardan bilgisayara bağladık detaylı bir şekilde, bu defa turbo basıncını yola çıkıp 2 ve 3.viteslerde denedim tamı tamına 1.56bar basınç verdi araştırdığım kadarıyla turbonun özelliklerinde 1.5bar basınç ürettiği yazıyor bu turbonun gayet sağlıklı olduğunu düşünüyorum gün geçtikçe daha da iyi olmaya başladı ama yine eski hali gibi değil yarın partikül temizleyici alıp egr’yi söküp temizleyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 23 Temmuz 2020; 23:55:37 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    bugün arabayı tekrardan bilgisayara bağladık detaylı bir şekilde, bu defa turbo basıncını yola çıkıp 2 ve 3.viteslerde denedim tamı tamına 1.56bar basınç verdi araştırdığım kadarıyla turbonun özelliklerinde 1.5bar basınç ürettiği yazıyor bu turbonun gayet sağlıklı olduğunu düşünüyorum gün geçtikçe daha da iyi olmaya başladı ama yine eski hali gibi değil yarın partikül temizleyici alıp egr’yi söküp temizleyeceğim.
    Mazotlu araba böyle, belirli km lerde çoğu parçanın temizliği veya iptali gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba dostlar, egr’yi daha söktürmedim çünkü araç şu an kendiliğinden eski haline döndü ne garip iş bende anlamadım hatta eskisine göre alt devirlerde çok daha atik inanın bu sorun neyden dolayı kaynaklandı hiç bilmiyorum yine de gelecek hafta egr temizliği yaptırmayı düşünüyoum yağ bakımına 2bin km kaldı araca hangi yağı kullanmalıyım yaşadığım yer çok sıcak yazın 45-50 dereceleri buluyor. şu an içerisinde castrol magnatec stop-start 10w40 var. sizin öneriniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 25 Temmuz 2020; 19:25:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    merhaba dostlar, egr’yi daha söktürmedim çünkü araç şu an kendiliğinden eski haline döndü ne garip iş bende anlamadım hatta eskisine göre alt devirlerde çok daha atik inanın bu sorun neyden dolayı kaynaklandı hiç bilmiyorum yine de gelecek hafta egr temizliği yaptırmayı düşünüyoum yağ bakımına 2bin km kaldı araca hangi yağı kullanmalıyım yaşadığım yer çok sıcak yazın 45-50 dereceleri buluyor. şu an içerisinde castrol magnatec stop-start 10w40 var. sizin öneriniz nedir?
    10W-40 devam, o motorun önerileni o yağ. Castrol kullanmayın derim, çok partiküllü kötü bir yağ. Sanayi ustaları bile castrolü bırakıp mobil1 kullanmaya başladılar o kadar kötü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 25 Temmuz 2020; 19:32:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    10w40 kullanma tavsiye eden varsa uzak dur.Senin ilaçin motul 5w30 efe bu yağdan şaşma hocam castrol cok kötü bi yağ teknik verileri olmayan buhar orani yüksek olan yağ eksiltme yaşatan bir yağ ister motuş efe 5w30 istersen shell helix ultra 5w30 kullan cok memnun kalicaksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 25 Temmuz 2020; 19:38:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    10w40 kullanma tavsiye eden varsa uzak dur.Senin ilaçin motul 5w30 efe bu yağdan şaşma hocam castrol cok kötü bi yağ teknik verileri olmayan buhar orani yüksek olan yağ eksiltme yaşatan bir yağ ister motuş efe 5w30 istersen shell helix ultra 5w30 kullan cok memnun kalicaksin.
    1.5 CRDi motorların motor yağı soğutucusu küçük olduğu için uzun süreli kullanımlarda yada zorlu şartlarda motor yağı yeterince soğuyamıyor, bu sebeple 5w-30 10w-30 gibi ince motor yağları aşırı ısınma ve yeterince soğuyamama sebebiyle çok fazla incelip turbo yataklaması yağlamasında yetersiz kalıyor ve zamanla turbo türbini ortasındaki yataklamada aşınmalar ve turbo arızaları meydana geliyor. XW-40 yağ kullanılması bu motorlarda daha uygun. Bizzat başımıza geldi ama bizde yağ soğutucusu bozuldu araca başka bir arıza vermedi yağ soğutucuları yetersiz bu araçların.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.