Şimdi Ara

hypermiling - hypermiler (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
9
Favori
11.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.

    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.

    Sonra aklıma bir çare geldi.

    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.

    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.

    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.

    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.

    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    kesinlikle olmaz dediğiniz, dediğiniz olayı belki zamana kıyasla yapabilirsiniz yani saniyede şu kadar litre harcayacak diye sabitleme belki olabilir ancak 100 km de 5 i aşmayacaksın dediğiniz zaman araç en ufak bir rampanın ortasında kalakalır. Vites düşürmeyi aklınızdan geçirmeyin araç düşük vitesde km bazında daha az gaz versenizde daha çok yakıt harcar, yani 1. vites relantisi ile gitmeye kalksa ki aracın anlık olarak tukettiği (L/sn) yakıt en az o sıradadır L/km de yaktığı yakıta bakacak olursanız 20 leri belki 40 litreleri geçer...

    mükemmeli ararken iyiyi de kaybediyorsunuz.
    extrem durumları sürekli o şekilde oluyormuş gibi görmekten dolayı hep çakılı kalmak sizinki.
    duruma göre konum almak diye birşey vardır. kesinlikle olmaz diye birşey yoktur.

    Yazılımı güncelliyorum hemen
    5 litre tüketimde gideceksin.
    Eğer anlık tüketim ayarladığım değerin üzerinde 10 sn süreyle seyrederse devreden çık.
    60 km/s üzerinde olmana rağmen 5 litre tüketimi sağlayamıyorsan devreden çıkacaksın.

    İşte olmaz dediğin şey çözüldü.

    Yukarıdaki programı simule edelim.

    5 (+/- 0,2) litreye set ettim. Minimum hızı 70 yaptım. Tüketim sabitlemeyi aktif ettim.

    Düz yolda gidiyorum. hızım 90 km/s. anlık tüketimim 4,9 lt/100 km ( sorun yok, tüketim sabitleyici devrede ve görevini yapıyor, araç 85 - 95 km/s arasında gidip geliyor)
    Yokuş aşağı inmeye başladım. Hızım artmaya başlıyor. anlık tüketimim 5,1 (sorun yok, tüketim sabitleyici devrede, hızım artıyor 95 - 100 - 105 - 110)

    İnişin sonuna geldim hızım 120 km/s oldu. Anlık tüketimim 4,8 litre. (Sorun yok)

    Yokuş çıkmaya başladım. Hızım 120'den düşmeye başladı. Anlık tüketimim 5,2 (sorun yok, hızım azalıyor 120 - 115 - 110 - 100 - 90 - 80 - 70 )

    70'e düştüm ama programda yazmıştık 10 sn süre için ayarladığım 5 litre sınırını aşabilir araç. anlık tüketimim artmaya başlıyor. 10 lt 12 lt 14lt

    1.sn - 2.sn - 3.sn - 4.sn - 5.sn - 6.sn - 7.sn ...... aa yokuş bitti. yine düz yol.


    Böyle devam eder gider. Ha çok uzun bir yokuş geldi ee orada yapacak birşey yok.

    Veya çok uzun ve dik bir yokuş iniyoruz. hızı 160 yapmasın. Maksimum hız limiti koyarız.

    Olmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.

    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.

    Sonra aklıma bir çare geldi.

    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.

    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.

    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.

    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.

    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    kesinlikle olmaz dediğiniz, dediğiniz olayı belki zamana kıyasla yapabilirsiniz yani saniyede şu kadar litre harcayacak diye sabitleme belki olabilir ancak 100 km de 5 i aşmayacaksın dediğiniz zaman araç en ufak bir rampanın ortasında kalakalır. Vites düşürmeyi aklınızdan geçirmeyin araç düşük vitesde km bazında daha az gaz versenizde daha çok yakıt harcar, yani 1. vites relantisi ile gitmeye kalksa ki aracın anlık olarak tukettiği (L/sn) yakıt en az o sıradadır L/km de yaktığı yakıta bakacak olursanız 20 leri belki 40 litreleri geçer...

    mükemmeli ararken iyiyi de kaybediyorsunuz.
    extrem durumları sürekli o şekilde oluyormuş gibi görmekten dolayı hep çakılı kalmak sizinki.
    duruma göre konum almak diye birşey vardır. kesinlikle olmaz diye birşey yoktur.

    Yazılımı güncelliyorum hemen
    5 litre tüketimde gideceksin.
    Eğer anlık tüketim ayarladığım değerin üzerinde 10 sn süreyle seyrederse devreden çık.
    60 km/s üzerinde olmana rağmen 5 litre tüketimi sağlayamıyorsan devreden çıkacaksın.

    İşte olmaz dediğin şey çözüldü.

    Yukarıdaki programı simule edelim.

    5 (+/- 0,2) litreye set ettim. Minimum hızı 70 yaptım. Tüketim sabitlemeyi aktif ettim.

    Düz yolda gidiyorum. hızım 90 km/s. anlık tüketimim 4,9 lt/100 km ( sorun yok, tüketim sabitleyici devrede ve görevini yapıyor, araç 85 - 95 km/s arasında gidip geliyor)
    Yokuş aşağı inmeye başladım. Hızım artmaya başlıyor. anlık tüketimim 5,1 (sorun yok, tüketim sabitleyici devrede, hızım artıyor 95 - 100 - 105 - 110)

    İnişin sonuna geldim hızım 120 km/s oldu. Anlık tüketimim 4,8 litre. (Sorun yok)

    Yokuş çıkmaya başladım. Hızım 120'den düşmeye başladı. Anlık tüketimim 5,2 (sorun yok, hızım azalıyor 120 - 115 - 110 - 100 - 90 - 80 - 70 )

    70'e düştüm ama programda yazmıştık 10 sn süre için ayarladığım 5 litre sınırını aşabilir araç. anlık tüketimim artmaya başlıyor. 10 lt 12 lt 14lt

    1.sn - 2.sn - 3.sn - 4.sn - 5.sn - 6.sn - 7.sn ...... aa yokuş bitti. yine düz yol.


    Böyle devam eder gider. Ha çok uzun bir yokuş geldi ee orada yapacak birşey yok.

    Veya çok uzun ve dik bir yokuş iniyoruz. hızı 160 yapmasın. Maksimum hız limiti koyarız.

    Olmaz mı?




    olmadı neden mi?

    90 km sabit hızla gidiyorsun rampayı inmeye başladın, aracının yakıttan kar edeceği bölüm işte şimdi başlıyor araç hızı 90 km de aracın ağırlığı ruzgar direnci ve surtunme direncini neredeyse karşılıyor hız yine 90, aracın yakıt tuketimi rampanın eğimine göre 3 hatta 2 litrelere kadar düşüyor, oysaki senin sistemin bu karı elinin tersi ile geri itti ve rüzgar direncinin bunu emdiği noktaya kadar aracın hızlanmasına göz yumdu... burada birşeyler kazanmak için düşündüğün bu sistem görevini yapamadı yakıttan zarar etti

    rampa çıkışına gelelim araç 120 lerde bu hızdaki surtunme direnci yuksek, eğimsiz bir yolda dahi yakmanız gerekn yakıt ortalama olarak 5 litrenin biraz üstü olacak. eğimden dolayı hızınız hızla 80 lere düşecek 80 ile rampayı sabit hızda 5 litre ile yurumek mumkun olmayacak şimdi sizin yazılımın iptal modu devreye girecek ve devreden çıkacak, bu sefer tekrar 100 km hızlara ulaşmak için rampada hızlanma esnasında aracınız 15 litrelerin dahi uzerinde bir tuketim sergileyecek. Araç totelde sizin kontrolünüzdekine göre daha fala tuketim sergilemiş olacak.

    Beni yanlış anlamayın bu gibi işlerde kafa yoran arkadaşlarıma saygı duyuyorum sizi takdir ediyorum zevkle okudum. ancak eksi yönlerinide düşünmek gerek bir sistem düşünürken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.

    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.

    Sonra aklıma bir çare geldi.

    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.

    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.

    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.

    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.

    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    kesinlikle olmaz dediğiniz, dediğiniz olayı belki zamana kıyasla yapabilirsiniz yani saniyede şu kadar litre harcayacak diye sabitleme belki olabilir ancak 100 km de 5 i aşmayacaksın dediğiniz zaman araç en ufak bir rampanın ortasında kalakalır. Vites düşürmeyi aklınızdan geçirmeyin araç düşük vitesde km bazında daha az gaz versenizde daha çok yakıt harcar, yani 1. vites relantisi ile gitmeye kalksa ki aracın anlık olarak tukettiği (L/sn) yakıt en az o sıradadır L/km de yaktığı yakıta bakacak olursanız 20 leri belki 40 litreleri geçer...

    mükemmeli ararken iyiyi de kaybediyorsunuz.
    extrem durumları sürekli o şekilde oluyormuş gibi görmekten dolayı hep çakılı kalmak sizinki.
    duruma göre konum almak diye birşey vardır. kesinlikle olmaz diye birşey yoktur.

    Yazılımı güncelliyorum hemen
    5 litre tüketimde gideceksin.
    Eğer anlık tüketim ayarladığım değerin üzerinde 10 sn süreyle seyrederse devreden çık.
    60 km/s üzerinde olmana rağmen 5 litre tüketimi sağlayamıyorsan devreden çıkacaksın.

    İşte olmaz dediğin şey çözüldü.

    Yukarıdaki programı simule edelim.

    5 (+/- 0,2) litreye set ettim. Minimum hızı 70 yaptım. Tüketim sabitlemeyi aktif ettim.

    Düz yolda gidiyorum. hızım 90 km/s. anlık tüketimim 4,9 lt/100 km ( sorun yok, tüketim sabitleyici devrede ve görevini yapıyor, araç 85 - 95 km/s arasında gidip geliyor)
    Yokuş aşağı inmeye başladım. Hızım artmaya başlıyor. anlık tüketimim 5,1 (sorun yok, tüketim sabitleyici devrede, hızım artıyor 95 - 100 - 105 - 110)

    İnişin sonuna geldim hızım 120 km/s oldu. Anlık tüketimim 4,8 litre. (Sorun yok)

    Yokuş çıkmaya başladım. Hızım 120'den düşmeye başladı. Anlık tüketimim 5,2 (sorun yok, hızım azalıyor 120 - 115 - 110 - 100 - 90 - 80 - 70 )

    70'e düştüm ama programda yazmıştık 10 sn süre için ayarladığım 5 litre sınırını aşabilir araç. anlık tüketimim artmaya başlıyor. 10 lt 12 lt 14lt

    1.sn - 2.sn - 3.sn - 4.sn - 5.sn - 6.sn - 7.sn ...... aa yokuş bitti. yine düz yol.


    Böyle devam eder gider. Ha çok uzun bir yokuş geldi ee orada yapacak birşey yok.

    Veya çok uzun ve dik bir yokuş iniyoruz. hızı 160 yapmasın. Maksimum hız limiti koyarız.

    Olmaz mı?




    olmadı neden mi?

    90 km sabit hızla gidiyorsun rampayı inmeye başladın, aracının yakıttan kar edeceği bölüm işte şimdi başlıyor araç hızı 90 km de aracın ağırlığı ruzgar direnci ve surtunme direncini neredeyse karşılıyor hız yine 90, aracın yakıt tuketimi rampanın eğimine göre 3 hatta 2 litrelere kadar düşüyor, oysaki senin sistemin bu karı elinin tersi ile geri itti ve rüzgar direncinin bunu emdiği noktaya kadar aracın hızlanmasına göz yumdu... burada birşeyler kazanmak için düşündüğün bu sistem görevini yapamadı yakıttan zarar etti

    rampa çıkışına gelelim araç 120 lerde bu hızdaki surtunme direnci yuksek, eğimsiz bir yolda dahi yakmanız gerekn yakıt ortalama olarak 5 litrenin biraz üstü olacak. eğimden dolayı hızınız hızla 80 lere düşecek 80 ile rampayı sabit hızda 5 litre ile yurumek mumkun olmayacak şimdi sizin yazılımın iptal modu devreye girecek ve devreden çıkacak, bu sefer tekrar 100 km hızlara ulaşmak için rampada hızlanma esnasında aracınız 15 litrelerin dahi uzerinde bir tuketim sergileyecek. Araç totelde sizin kontrolünüzdekine göre daha fala tuketim sergilemiş olacak.

    Beni yanlış anlamayın bu gibi işlerde kafa yoran arkadaşlarıma saygı duyuyorum sizi takdir ediyorum zevkle okudum. ancak eksi yönlerinide düşünmek gerek bir sistem düşünürken.

    iyi de araç yokuş inerken hız kazanmasını ve 5 litre yakmasını biz istedik. isteseydik sabitte kalırdı.
    Neden bunu istedik çünkü hızlanırsa momentumu artacak ve yokuşu daha kolay çıkacak.
    Zaten çoğu araç sürücüsü bu şekilde kullanır.

    yokuşu indik. siz 90 la gidiyorsunuz ben 120 ile. hangimiz yokuşu daha az yakıtla çıkar.

    Böylece kazandığımız hızı yokuşta yavaşlayarak ve nispeten daha az gaz vererek kullanmış oluyoruz.

    diğer taraftan hep extrem örneklere odaklanmışsınız. sanki sürekli çok dik yokuşlarla karşılaşıyoruz gibi algılıyorsunuz.

    Olasılık hesapları devreye girer bu gibi durumlarda

    öyle her ihtimale karşı tedbir alınsaydı, uçağa binen herkese paraşüt, her yolcu koltuğunun da fırlatma düğmesi olması lazımdı.

    ama yok değil mi. bu uçak düşebilir mi. evet düşer. peki niye biniyorum paraşütüm yok bişeyim yok.

    onun gibi biraz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.

    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.

    Sonra aklıma bir çare geldi.

    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.

    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.

    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.

    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.

    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    kesinlikle olmaz dediğiniz, dediğiniz olayı belki zamana kıyasla yapabilirsiniz yani saniyede şu kadar litre harcayacak diye sabitleme belki olabilir ancak 100 km de 5 i aşmayacaksın dediğiniz zaman araç en ufak bir rampanın ortasında kalakalır. Vites düşürmeyi aklınızdan geçirmeyin araç düşük vitesde km bazında daha az gaz versenizde daha çok yakıt harcar, yani 1. vites relantisi ile gitmeye kalksa ki aracın anlık olarak tukettiği (L/sn) yakıt en az o sıradadır L/km de yaktığı yakıta bakacak olursanız 20 leri belki 40 litreleri geçer...

    mükemmeli ararken iyiyi de kaybediyorsunuz.
    extrem durumları sürekli o şekilde oluyormuş gibi görmekten dolayı hep çakılı kalmak sizinki.
    duruma göre konum almak diye birşey vardır. kesinlikle olmaz diye birşey yoktur.

    Yazılımı güncelliyorum hemen
    5 litre tüketimde gideceksin.
    Eğer anlık tüketim ayarladığım değerin üzerinde 10 sn süreyle seyrederse devreden çık.
    60 km/s üzerinde olmana rağmen 5 litre tüketimi sağlayamıyorsan devreden çıkacaksın.

    İşte olmaz dediğin şey çözüldü.

    Yukarıdaki programı simule edelim.

    5 (+/- 0,2) litreye set ettim. Minimum hızı 70 yaptım. Tüketim sabitlemeyi aktif ettim.

    Düz yolda gidiyorum. hızım 90 km/s. anlık tüketimim 4,9 lt/100 km ( sorun yok, tüketim sabitleyici devrede ve görevini yapıyor, araç 85 - 95 km/s arasında gidip geliyor)
    Yokuş aşağı inmeye başladım. Hızım artmaya başlıyor. anlık tüketimim 5,1 (sorun yok, tüketim sabitleyici devrede, hızım artıyor 95 - 100 - 105 - 110)

    İnişin sonuna geldim hızım 120 km/s oldu. Anlık tüketimim 4,8 litre. (Sorun yok)

    Yokuş çıkmaya başladım. Hızım 120'den düşmeye başladı. Anlık tüketimim 5,2 (sorun yok, hızım azalıyor 120 - 115 - 110 - 100 - 90 - 80 - 70 )

    70'e düştüm ama programda yazmıştık 10 sn süre için ayarladığım 5 litre sınırını aşabilir araç. anlık tüketimim artmaya başlıyor. 10 lt 12 lt 14lt

    1.sn - 2.sn - 3.sn - 4.sn - 5.sn - 6.sn - 7.sn ...... aa yokuş bitti. yine düz yol.


    Böyle devam eder gider. Ha çok uzun bir yokuş geldi ee orada yapacak birşey yok.

    Veya çok uzun ve dik bir yokuş iniyoruz. hızı 160 yapmasın. Maksimum hız limiti koyarız.

    Olmaz mı?




    olmadı neden mi?

    90 km sabit hızla gidiyorsun rampayı inmeye başladın, aracının yakıttan kar edeceği bölüm işte şimdi başlıyor araç hızı 90 km de aracın ağırlığı ruzgar direnci ve surtunme direncini neredeyse karşılıyor hız yine 90, aracın yakıt tuketimi rampanın eğimine göre 3 hatta 2 litrelere kadar düşüyor, oysaki senin sistemin bu karı elinin tersi ile geri itti ve rüzgar direncinin bunu emdiği noktaya kadar aracın hızlanmasına göz yumdu... burada birşeyler kazanmak için düşündüğün bu sistem görevini yapamadı yakıttan zarar etti

    rampa çıkışına gelelim araç 120 lerde bu hızdaki surtunme direnci yuksek, eğimsiz bir yolda dahi yakmanız gerekn yakıt ortalama olarak 5 litrenin biraz üstü olacak. eğimden dolayı hızınız hızla 80 lere düşecek 80 ile rampayı sabit hızda 5 litre ile yurumek mumkun olmayacak şimdi sizin yazılımın iptal modu devreye girecek ve devreden çıkacak, bu sefer tekrar 100 km hızlara ulaşmak için rampada hızlanma esnasında aracınız 15 litrelerin dahi uzerinde bir tuketim sergileyecek. Araç totelde sizin kontrolünüzdekine göre daha fala tuketim sergilemiş olacak.

    Beni yanlış anlamayın bu gibi işlerde kafa yoran arkadaşlarıma saygı duyuyorum sizi takdir ediyorum zevkle okudum. ancak eksi yönlerinide düşünmek gerek bir sistem düşünürken.

    iyi de araç yokuş inerken hız kazanmasını ve 5 litre yakmasını biz istedik. isteseydik sabitte kalırdı.
    Neden bunu istedik çünkü hızlanırsa momentumu artacak ve yokuşu daha kolay çıkacak.
    Zaten çoğu araç sürücüsü bu şekilde kullanır.

    yokuşu indik. siz 90 la gidiyorsunuz ben 120 ile. hangimiz yokuşu daha az yakıtla çıkar.

    Böylece kazandığımız hızı yokuşta yavaşlayarak ve nispeten daha az gaz vererek kullanmış oluyoruz.

    diğer taraftan hep extrem örneklere odaklanmışsınız. sanki sürekli çok dik yokuşlarla karşılaşıyoruz gibi algılıyorsunuz.

    Olasılık hesapları devreye girer bu gibi durumlarda

    öyle her ihtimale karşı tedbir alınsaydı, uçağa binen herkese paraşüt, her yolcu koltuğunun da fırlatma düğmesi olması lazımdı.

    ama yok değil mi. bu uçak düşebilir mi. evet düşer. peki niye biniyorum paraşütüm yok bişeyim yok.

    onun gibi biraz.



    çoğunluğun yaptığı herzaman doğru olan değildir.

    İster rampa inerken ister rampa çıkarken hız artırmak herzaman daha fazla tuketmeye sebebiyet verir (fren kullanmadan) rampa inişde ayagğınızı gazdan çektiğinizde en yuksek vitesde araç hızlanmaya devam ediyorsa ki 100 km nin üstünde çok dik rampa gerekir düşük ihtimal o halde aracın hızlanmasına musade edilmelidir fren kullanmadan, ancak gaza basarak verdiğiniz destek bir sonraki rampayı çıkmak için tasarruf edeceğiniz yakıttan daha fazla olacaktır.

    Birkere sistemin komutlarından hız artırmayı her koşulda çıkarmanız gerek, rampayı çıkarken ise 100 ile başladığınız bir rampayı en kötü 80 ile bitireceğiniz şekilde bu sistemi ayarlamalısınız...

    Başarılar dilerim benim bu bildiklerim kulaktan duyma değildir deneme yanılma yolları ve formuller ile hesaplanmış bilgilerdir...




  • Onun yerine hava emişi kısıtlasak (abartmadan) biraz çekiş kaybı yaşadıktan sonra sabırlı sürücü için daha fazla tasarruf yapılır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Onun yerine hava emişi kısıtlasak (abartmadan) biraz çekiş kaybı yaşadıktan sonra sabırlı sürücü için daha fazla tasarruf yapılır?

    yani biraz daha sıcak hava alsa diyorsunuz motor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Onun yerine hava emişi kısıtlasak (abartmadan) biraz çekiş kaybı yaşadıktan sonra sabırlı sürücü için daha fazla tasarruf yapılır?

    yani biraz daha sıcak hava alsa diyorsunuz motor?

    Tam öyle değil, hava emişi kısıtlanan motorun oksijen sensörü daha az hava için daha az yakıta karar kılacak.
    Eğer kasayı taşıyacak kadara düşürürsek gücü, sürücüsü de sabırlı bir kişi ise, tasarruf sağlanabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Onun yerine hava emişi kısıtlasak (abartmadan) biraz çekiş kaybı yaşadıktan sonra sabırlı sürücü için daha fazla tasarruf yapılır?

    yani biraz daha sıcak hava alsa diyorsunuz motor?

    Tam öyle değil, hava emişi kısıtlanan motorun oksijen sensörü daha az hava için daha az yakıta karar kılacak.
    Eğer kasayı taşıyacak kadara düşürürsek gücü, sürücüsü de sabırlı bir kişi ise, tasarruf sağlanabilir.

    sıcak havanın molekuler boşlukları daha fazladır bu yüzden birim hacme düşen oksijen miktarı azalmış olur birim hacimdeki oksijeni ölçen araçlarımız ne kadar ekmek o kadar köfte diyerek motora siz gaza fazla bassanızda daha az yakıt gönderecek ve tuketim bir miktar düşecektir performans ile birlikte...




  • Evet belki bu daha doğru bir bakış olabilir. Benim anlatmak istediğim buydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.

    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.

    Sonra aklıma bir çare geldi.

    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.

    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.

    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.

    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.

    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    kesinlikle olmaz dediğiniz, dediğiniz olayı belki zamana kıyasla yapabilirsiniz yani saniyede şu kadar litre harcayacak diye sabitleme belki olabilir ancak 100 km de 5 i aşmayacaksın dediğiniz zaman araç en ufak bir rampanın ortasında kalakalır. Vites düşürmeyi aklınızdan geçirmeyin araç düşük vitesde km bazında daha az gaz versenizde daha çok yakıt harcar, yani 1. vites relantisi ile gitmeye kalksa ki aracın anlık olarak tukettiği (L/sn) yakıt en az o sıradadır L/km de yaktığı yakıta bakacak olursanız 20 leri belki 40 litreleri geçer...

    mükemmeli ararken iyiyi de kaybediyorsunuz.
    extrem durumları sürekli o şekilde oluyormuş gibi görmekten dolayı hep çakılı kalmak sizinki.
    duruma göre konum almak diye birşey vardır. kesinlikle olmaz diye birşey yoktur.

    Yazılımı güncelliyorum hemen
    5 litre tüketimde gideceksin.
    Eğer anlık tüketim ayarladığım değerin üzerinde 10 sn süreyle seyrederse devreden çık.
    60 km/s üzerinde olmana rağmen 5 litre tüketimi sağlayamıyorsan devreden çıkacaksın.

    İşte olmaz dediğin şey çözüldü.

    Yukarıdaki programı simule edelim.

    5 (+/- 0,2) litreye set ettim. Minimum hızı 70 yaptım. Tüketim sabitlemeyi aktif ettim.

    Düz yolda gidiyorum. hızım 90 km/s. anlık tüketimim 4,9 lt/100 km ( sorun yok, tüketim sabitleyici devrede ve görevini yapıyor, araç 85 - 95 km/s arasında gidip geliyor)
    Yokuş aşağı inmeye başladım. Hızım artmaya başlıyor. anlık tüketimim 5,1 (sorun yok, tüketim sabitleyici devrede, hızım artıyor 95 - 100 - 105 - 110)

    İnişin sonuna geldim hızım 120 km/s oldu. Anlık tüketimim 4,8 litre. (Sorun yok)

    Yokuş çıkmaya başladım. Hızım 120'den düşmeye başladı. Anlık tüketimim 5,2 (sorun yok, hızım azalıyor 120 - 115 - 110 - 100 - 90 - 80 - 70 )

    70'e düştüm ama programda yazmıştık 10 sn süre için ayarladığım 5 litre sınırını aşabilir araç. anlık tüketimim artmaya başlıyor. 10 lt 12 lt 14lt

    1.sn - 2.sn - 3.sn - 4.sn - 5.sn - 6.sn - 7.sn ...... aa yokuş bitti. yine düz yol.


    Böyle devam eder gider. Ha çok uzun bir yokuş geldi ee orada yapacak birşey yok.

    Veya çok uzun ve dik bir yokuş iniyoruz. hızı 160 yapmasın. Maksimum hız limiti koyarız.

    Olmaz mı?




    olmadı neden mi?

    90 km sabit hızla gidiyorsun rampayı inmeye başladın, aracının yakıttan kar edeceği bölüm işte şimdi başlıyor araç hızı 90 km de aracın ağırlığı ruzgar direnci ve surtunme direncini neredeyse karşılıyor hız yine 90, aracın yakıt tuketimi rampanın eğimine göre 3 hatta 2 litrelere kadar düşüyor, oysaki senin sistemin bu karı elinin tersi ile geri itti ve rüzgar direncinin bunu emdiği noktaya kadar aracın hızlanmasına göz yumdu... burada birşeyler kazanmak için düşündüğün bu sistem görevini yapamadı yakıttan zarar etti

    rampa çıkışına gelelim araç 120 lerde bu hızdaki surtunme direnci yuksek, eğimsiz bir yolda dahi yakmanız gerekn yakıt ortalama olarak 5 litrenin biraz üstü olacak. eğimden dolayı hızınız hızla 80 lere düşecek 80 ile rampayı sabit hızda 5 litre ile yurumek mumkun olmayacak şimdi sizin yazılımın iptal modu devreye girecek ve devreden çıkacak, bu sefer tekrar 100 km hızlara ulaşmak için rampada hızlanma esnasında aracınız 15 litrelerin dahi uzerinde bir tuketim sergileyecek. Araç totelde sizin kontrolünüzdekine göre daha fala tuketim sergilemiş olacak.

    Beni yanlış anlamayın bu gibi işlerde kafa yoran arkadaşlarıma saygı duyuyorum sizi takdir ediyorum zevkle okudum. ancak eksi yönlerinide düşünmek gerek bir sistem düşünürken.

    iyi de araç yokuş inerken hız kazanmasını ve 5 litre yakmasını biz istedik. isteseydik sabitte kalırdı.
    Neden bunu istedik çünkü hızlanırsa momentumu artacak ve yokuşu daha kolay çıkacak.
    Zaten çoğu araç sürücüsü bu şekilde kullanır.

    yokuşu indik. siz 90 la gidiyorsunuz ben 120 ile. hangimiz yokuşu daha az yakıtla çıkar.

    Böylece kazandığımız hızı yokuşta yavaşlayarak ve nispeten daha az gaz vererek kullanmış oluyoruz.

    diğer taraftan hep extrem örneklere odaklanmışsınız. sanki sürekli çok dik yokuşlarla karşılaşıyoruz gibi algılıyorsunuz.

    Olasılık hesapları devreye girer bu gibi durumlarda

    öyle her ihtimale karşı tedbir alınsaydı, uçağa binen herkese paraşüt, her yolcu koltuğunun da fırlatma düğmesi olması lazımdı.

    ama yok değil mi. bu uçak düşebilir mi. evet düşer. peki niye biniyorum paraşütüm yok bişeyim yok.

    onun gibi biraz.



    çoğunluğun yaptığı herzaman doğru olan değildir.

    İster rampa inerken ister rampa çıkarken hız artırmak herzaman daha fazla tuketmeye sebebiyet verir (fren kullanmadan) rampa inişde ayagğınızı gazdan çektiğinizde en yuksek vitesde araç hızlanmaya devam ediyorsa ki 100 km nin üstünde çok dik rampa gerekir düşük ihtimal o halde aracın hızlanmasına musade edilmelidir fren kullanmadan, ancak gaza basarak verdiğiniz destek bir sonraki rampayı çıkmak için tasarruf edeceğiniz yakıttan daha fazla olacaktır.

    Birkere sistemin komutlarından hız artırmayı her koşulda çıkarmanız gerek, rampayı çıkarken ise 100 ile başladığınız bir rampayı en kötü 80 ile bitireceğiniz şekilde bu sistemi ayarlamalısınız...

    Başarılar dilerim benim bu bildiklerim kulaktan duyma değildir deneme yanılma yolları ve formuller ile hesaplanmış bilgilerdir...

    benim dediklerim de kulaktan dolma değil. birebir kullanıp gördüğüm durumdur

    ben nasıl kullanıyorsam araç o şekilde kullanıp tüketimi düşürebilir.

    hele şuna hiç katılmıyorum. "gaza basarak verdiğiniz destek bir sonraki rampayı çıkmak için tasarruf edeceğiniz yakıttan daha fazla olacaktır."

    bence bi daha deneyin görün derim. zaten bu hipermilerlar da öyle yapmaktalar okursan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.

    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.

    Sonra aklıma bir çare geldi.

    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.

    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.

    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.

    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.

    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    kesinlikle olmaz dediğiniz, dediğiniz olayı belki zamana kıyasla yapabilirsiniz yani saniyede şu kadar litre harcayacak diye sabitleme belki olabilir ancak 100 km de 5 i aşmayacaksın dediğiniz zaman araç en ufak bir rampanın ortasında kalakalır. Vites düşürmeyi aklınızdan geçirmeyin araç düşük vitesde km bazında daha az gaz versenizde daha çok yakıt harcar, yani 1. vites relantisi ile gitmeye kalksa ki aracın anlık olarak tukettiği (L/sn) yakıt en az o sıradadır L/km de yaktığı yakıta bakacak olursanız 20 leri belki 40 litreleri geçer...

    mükemmeli ararken iyiyi de kaybediyorsunuz.
    extrem durumları sürekli o şekilde oluyormuş gibi görmekten dolayı hep çakılı kalmak sizinki.
    duruma göre konum almak diye birşey vardır. kesinlikle olmaz diye birşey yoktur.

    Yazılımı güncelliyorum hemen
    5 litre tüketimde gideceksin.
    Eğer anlık tüketim ayarladığım değerin üzerinde 10 sn süreyle seyrederse devreden çık.
    60 km/s üzerinde olmana rağmen 5 litre tüketimi sağlayamıyorsan devreden çıkacaksın.

    İşte olmaz dediğin şey çözüldü.

    Yukarıdaki programı simule edelim.

    5 (+/- 0,2) litreye set ettim. Minimum hızı 70 yaptım. Tüketim sabitlemeyi aktif ettim.

    Düz yolda gidiyorum. hızım 90 km/s. anlık tüketimim 4,9 lt/100 km ( sorun yok, tüketim sabitleyici devrede ve görevini yapıyor, araç 85 - 95 km/s arasında gidip geliyor)
    Yokuş aşağı inmeye başladım. Hızım artmaya başlıyor. anlık tüketimim 5,1 (sorun yok, tüketim sabitleyici devrede, hızım artıyor 95 - 100 - 105 - 110)

    İnişin sonuna geldim hızım 120 km/s oldu. Anlık tüketimim 4,8 litre. (Sorun yok)

    Yokuş çıkmaya başladım. Hızım 120'den düşmeye başladı. Anlık tüketimim 5,2 (sorun yok, hızım azalıyor 120 - 115 - 110 - 100 - 90 - 80 - 70 )

    70'e düştüm ama programda yazmıştık 10 sn süre için ayarladığım 5 litre sınırını aşabilir araç. anlık tüketimim artmaya başlıyor. 10 lt 12 lt 14lt

    1.sn - 2.sn - 3.sn - 4.sn - 5.sn - 6.sn - 7.sn ...... aa yokuş bitti. yine düz yol.


    Böyle devam eder gider. Ha çok uzun bir yokuş geldi ee orada yapacak birşey yok.

    Veya çok uzun ve dik bir yokuş iniyoruz. hızı 160 yapmasın. Maksimum hız limiti koyarız.

    Olmaz mı?




    olmadı neden mi?

    90 km sabit hızla gidiyorsun rampayı inmeye başladın, aracının yakıttan kar edeceği bölüm işte şimdi başlıyor araç hızı 90 km de aracın ağırlığı ruzgar direnci ve surtunme direncini neredeyse karşılıyor hız yine 90, aracın yakıt tuketimi rampanın eğimine göre 3 hatta 2 litrelere kadar düşüyor, oysaki senin sistemin bu karı elinin tersi ile geri itti ve rüzgar direncinin bunu emdiği noktaya kadar aracın hızlanmasına göz yumdu... burada birşeyler kazanmak için düşündüğün bu sistem görevini yapamadı yakıttan zarar etti

    rampa çıkışına gelelim araç 120 lerde bu hızdaki surtunme direnci yuksek, eğimsiz bir yolda dahi yakmanız gerekn yakıt ortalama olarak 5 litrenin biraz üstü olacak. eğimden dolayı hızınız hızla 80 lere düşecek 80 ile rampayı sabit hızda 5 litre ile yurumek mumkun olmayacak şimdi sizin yazılımın iptal modu devreye girecek ve devreden çıkacak, bu sefer tekrar 100 km hızlara ulaşmak için rampada hızlanma esnasında aracınız 15 litrelerin dahi uzerinde bir tuketim sergileyecek. Araç totelde sizin kontrolünüzdekine göre daha fala tuketim sergilemiş olacak.

    Beni yanlış anlamayın bu gibi işlerde kafa yoran arkadaşlarıma saygı duyuyorum sizi takdir ediyorum zevkle okudum. ancak eksi yönlerinide düşünmek gerek bir sistem düşünürken.

    iyi de araç yokuş inerken hız kazanmasını ve 5 litre yakmasını biz istedik. isteseydik sabitte kalırdı.
    Neden bunu istedik çünkü hızlanırsa momentumu artacak ve yokuşu daha kolay çıkacak.
    Zaten çoğu araç sürücüsü bu şekilde kullanır.

    yokuşu indik. siz 90 la gidiyorsunuz ben 120 ile. hangimiz yokuşu daha az yakıtla çıkar.

    Böylece kazandığımız hızı yokuşta yavaşlayarak ve nispeten daha az gaz vererek kullanmış oluyoruz.

    diğer taraftan hep extrem örneklere odaklanmışsınız. sanki sürekli çok dik yokuşlarla karşılaşıyoruz gibi algılıyorsunuz.

    Olasılık hesapları devreye girer bu gibi durumlarda

    öyle her ihtimale karşı tedbir alınsaydı, uçağa binen herkese paraşüt, her yolcu koltuğunun da fırlatma düğmesi olması lazımdı.

    ama yok değil mi. bu uçak düşebilir mi. evet düşer. peki niye biniyorum paraşütüm yok bişeyim yok.

    onun gibi biraz.



    çoğunluğun yaptığı herzaman doğru olan değildir.

    İster rampa inerken ister rampa çıkarken hız artırmak herzaman daha fazla tuketmeye sebebiyet verir (fren kullanmadan) rampa inişde ayagğınızı gazdan çektiğinizde en yuksek vitesde araç hızlanmaya devam ediyorsa ki 100 km nin üstünde çok dik rampa gerekir düşük ihtimal o halde aracın hızlanmasına musade edilmelidir fren kullanmadan, ancak gaza basarak verdiğiniz destek bir sonraki rampayı çıkmak için tasarruf edeceğiniz yakıttan daha fazla olacaktır.

    Birkere sistemin komutlarından hız artırmayı her koşulda çıkarmanız gerek, rampayı çıkarken ise 100 ile başladığınız bir rampayı en kötü 80 ile bitireceğiniz şekilde bu sistemi ayarlamalısınız...

    Başarılar dilerim benim bu bildiklerim kulaktan duyma değildir deneme yanılma yolları ve formuller ile hesaplanmış bilgilerdir...

    benim dediklerim de kulaktan dolma değil. birebir kullanıp gördüğüm durumdur

    ben nasıl kullanıyorsam araç o şekilde kullanıp tüketimi düşürebilir.

    hele şuna hiç katılmıyorum. "gaza basarak verdiğiniz destek bir sonraki rampayı çıkmak için tasarruf edeceğiniz yakıttan daha fazla olacaktır."

    bence bi daha deneyin görün derim. zaten bu hipermilerlar da öyle yapmaktalar okursan.

    Hocam bu işin üstadları 60-70 km hızları geçmiyorlar pek ne 120 ye kadar hizlanmasi yahu? :-D neyse benden bu kadar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Evet belki bu daha doğru bir bakış olabilir. Benim anlatmak istediğim buydu.

    Bunu anlatmak istediğinizi anladım. Arkadaşlar için açıklama ihtiyacı duydum. ;-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.
    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.
    Sonra aklıma bir çare geldi.
    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.
    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.
    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.
    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.
    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    Güzel fikir. Tüketim ile sabitleme yerine DWL (drive with load) daha uygun bir seçim. Ya da DWL ile sabitleyen bir cruise kontrol çok verimli olurdu. Aslında araba "load" ölçümünü sürekli yapıyor. bunu sabit tutan bir cruise control çok rahat yapılabilir. Çok dik yokuşlarda sorun çıkarır. %2-3'e kadar hafif ve kısa yokuşlarda çok verimli olur kanaatindeyim.

    cleanmpg.com'dan alıntı yapayım:

    DWL: Driving w/ Load: Instead of relying on CC (Cruise Control) to maintain speed, you rely on your iFCD (Instantaneous Fuel Consumption Display) and accelerator pedal for those automobiles that have them to stay locked in at a given fuel economy. One example would be when climbing an overpass. Instead of holding a steady speed up, over, and down the other side, you allow speed to droop as you climb while maintaining load or FE on the ICE and climb back to initial target after the decline on the backside. Begin the overpass climb at 65 mph, drop off speed as you climb, reach 62 mph at the crest, increase speed on the decline back to 65 mph. The technique depends on elevation deltas and traffic conditions. This can be simulated in a non iFCD equipped Accord or other automobile by locking in the accelerator pedal when approaching the overpass. Just hold the accelerator steady into, up, over, and down the back side at the same exact angle while arriving at the same initial target speed after the overpass has been cleared. There are slight accelerator pedal changes that can maximize the technique for those with iFCD’s but the locked down accelerator will work well for those just starting out and with a lack of an iFCD. An even easier way to understand the technique is to drive like a roller coaster coasts over the peaks and through the troughs. Pros are increased FE over any small terrain delta with a minimum of work. Cons are that there is thought and user input involved as well as slightly lowering your overall average speed to a given Point B.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Güzel konu olmuş. Bu konuyu görmeden önce ben de bu şekilde denemeler yapmıştım.
    5 litre/ 100 km gibi değerleri gördüm.
    bu denemeleri yaparken sürekli yol bilgisayarı anlık tüketim değerine bakıp durmaktan yola dikkatimi veremez olmuştum.
    Takıntı olmuştu, bakmadan duramıyordum.
    Sonra aklıma bir çare geldi.
    Hız sabitleme var araçta. Peki tüketim sabitleme olsa süper olmaz mıydı diye düşündüm.
    Örneğin uzun yolda 5 lt'ye ayarlayacağım, aracın hızını bilgisayar kendi hesaplayacak.
    5 litrenin üzerine çıktığında gazı kesecek ve hız düşecek.
    aynı şekilde 5 litrenin altına düştüğünde (yokuş aşağı durumlarda) gaza basacak ve momentumu arttıracak.
    Ben zaten bunları kendim yaparak 5 litre ortalamaya gelebiliyorum ama sürekli bununla uğraşmak yoruyor.
    Ben ayarlayayım 5 litreye araba kendini ona göre ayarlasın.
    Hız sabitleyici yapılabiliyorsa bu da yapılabilir.
    Dur ya aslında bununla ilgili patenti alıp koyayım kenara :)

    Güzel fikir. Tüketim ile sabitleme yerine DWL (drive with load) daha uygun bir seçim. Ya da DWL ile sabitleyen bir cruise kontrol çok verimli olurdu. Aslında araba "load" ölçümünü sürekli yapıyor. bunu sabit tutan bir cruise control çok rahat yapılabilir. Çok dik yokuşlarda sorun çıkarır. %2-3'e kadar hafif ve kısa yokuşlarda çok verimli olur kanaatindeyim.

    cleanmpg.com'dan alıntı yapayım:

    DWL: Driving w/ Load: Instead of relying on CC (Cruise Control) to maintain speed, you rely on your iFCD (Instantaneous Fuel Consumption Display) and accelerator pedal for those automobiles that have them to stay locked in at a given fuel economy. One example would be when climbing an overpass. Instead of holding a steady speed up, over, and down the other side, you allow speed to droop as you climb while maintaining load or FE on the ICE and climb back to initial target after the decline on the backside. Begin the overpass climb at 65 mph, drop off speed as you climb, reach 62 mph at the crest, increase speed on the decline back to 65 mph. The technique depends on elevation deltas and traffic conditions. This can be simulated in a non iFCD equipped Accord or other automobile by locking in the accelerator pedal when approaching the overpass. Just hold the accelerator steady into, up, over, and down the back side at the same exact angle while arriving at the same initial target speed after the overpass has been cleared. There are slight accelerator pedal changes that can maximize the technique for those with iFCD’s but the locked down accelerator will work well for those just starting out and with a lack of an iFCD. An even easier way to understand the technique is to drive like a roller coaster coasts over the peaks and through the troughs. Pros are increased FE over any small terrain delta with a minimum of work. Cons are that there is thought and user input involved as well as slightly lowering your overall average speed to a given Point B.

    Çok dik yokuşlarda zaten yapacak çok birşey yok.
    Tek yapılacak şey eğer o yokuştan önce bir iniş varsa arabanın hızını belirlenen tüketim sınırını aşmadan (veya biraz aşarak) hızlandırmak.
    Sonra yokuşu çıkarken aracın hız kaybetmesine müsaade etmek.
    Biraz aşarak dedim çünkü burada deneme yanılma ile hangi durumun daha avantajlı olduğunu görmek gerek.

    Bence bu sistem mevcut araç bilgisayarına çok fazla ilave bir donanım yapmadan, yazılımla çözülebilecek meseleye benziyor.




  • Arabayı yıkatmak falan işin rekabet boyutu. Kâr için tüm teknikleri uygulamak fuzuli.
    Tıpkı F1 araçlarındaki geri vites olayı gibi. Amaç rekabet ve çok fazla ağırlığı olmayan bir geri vites dişlisi dahi bu araçlarda mevcut değildir. Hal bu ki bu dişlinin işini araç manevralarında 2-3 kişi yapıyor. Ama bazı yerlerde amaç masraf değil rekabettir. Göz önünde bulundurun.

    Hem hava emiş kısıtlamak ya da yakıt pompası kısmak birazcık performans düşüklüğü ile birlikte tasarruf sağlayabilir.
  • 2012 fiesta 1.25 benzinli var bende . Dün Antep-Urfa arası 137 km geldim . Yola çıkarken yol bilgisayarını sıfırladım. tamamı uzun yol . ortalaması 4,2 lt/100km Ortalama hız 70 km. Genelde 80 90 km/h hızla gittim ama ortalama 70 çıktı. Ortalama bir ara yolculuğun 50. km sinde 3.4 sonra km yaptıkça 4 civarında sabitlendi. Urfa'ya girinceye kadar 4.1 di. Şehir içinde 2 ışığın her birinde 60 saniye bekleyince 71 olan ortalama hız 70'e 4.1 olan ortalama tüketimde 4.2 oldu. Yakıtı opet'ten 4.87'ye almıştım sonuç; 0,20 kr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    2012 fiesta 1.25 benzinli var bende . Dün Antep-Urfa arası 137 km geldim . Yola çıkarken yol bilgisayarını sıfırladım. tamamı uzun yol . ortalaması 4,2 lt/100km Ortalama hız 70 km. Genelde 80 90 km/h hızla gittim ama ortalama 70 çıktı. Ortalama bir ara yolculuğun 50. km sinde 3.4 sonra km yaptıkça 4 civarında sabitlendi. Urfa'ya girinceye kadar 4.1 di. Şehir içinde 2 ışığın her birinde 60 saniye bekleyince 71 olan ortalama hız 70'e 4.1 olan ortalama tüketimde 4.2 oldu. Yakıtı opet'ten 4.87'ye almıştım sonuç; 0,20 kr

    Süper değerler.
    Kırmızı ışıklarda stop etseydiniz sonuç 4.1 olurdu.
    10 saniyeyi geçen kırmızı ışıkta motoru durdurmak hypermiler için vazgeçilmezdir.
  • Antalyada ışıklar 80-90 sn.den başlıyor(bazıları99+sn.)...
    3-4 seferdir kontak kapatıyorum. Sanırım! yavaş yavaş alışıp, sürekli yapmaya başlayacağım.

    *Tek kötü yanı; yaz aylarında hiç kapanmayan klimanın durması. Yaz aylarında uygulamak biraz zor...
  • kontak kapatma olayını uzun süre kırmızı yanan ışıklarda bende uyguluyorum.

    ancak bildiğim birşey varki, marş basmak çok güçlü bir dirence ve dolayısı ile akuden yukluce bir elektrik çekimine sebep olmakta, araçlarımızda akü tam dolu değil iken alternatöre bir miktar daha fazla oluşan yukten dolayı kucukde olsa bir sure daha fazla tuketmektedir. Buradan kısa süreli bir ışıkda kontak kapatıp marş basmak hem tuketime hem akü ömrüne hemde alternatör ömrüne darbe vuracağıni net bir şekilde söyleyebiliriz. Peki bütün bunlar hesaplandığında bir marş basmak kaç saniye arabanın relantide çalıştığında tukettiği benzine bedel olur? bu konu ile ilgili bir araştırma yapılmış mıdır? bunu net bilsek içimiz rahat bir şekilde şu kadar saniye için aracı stop etmek karlı ya da şu kadar saniye için kesinlikle değmez diyebiliriz...
  • Merhabalar,

    biz Istanbul'da Toyota Prius kullaniyoruz. Yazin ortalama 4,5lt kisin 5,5lt/100km civari ortalamamiz var. Hypermiling kurallarinin Prius icin uyarlanmis haliyle (mesela Pulse and Glide) bir depo tüketimde en düsük ortalama 3,9lt/100km ye ulasabildim.

    Burada dikkat ceken husus aracin sehirler arasi yol hizlarinda avantajini kaybetmesi. Sehirici sakin trafik en fazla tasarruf potansiyeli olan kullanim tarzi.

    Özellikle gittiginiz yolun egim profilini biliyorsaniz; yokus asagi maksimum sarj, yokus yukari da olabildigince elektrik desteginden yardim alarak sasirtici tüketim degerleri yakalanabiliyor.

    Aracla ilgili sorusu olan forumdaslarim bana pm den yada buradan yazabilir.


    Lastik basinclariyla ilgili ilk sayfada bir hayli tartisma dönmüs. Sunu söyleyeyim: Hypermilingin ciktigi Amerika'da (Kanada'da da) yollarin durumu hayal ettginiz gibi degil. Özellikle iklim nedeniyle Kanadada da yollar bizim yollarimizdan kötü. Kötü derken yolun geneli iyiyken yüz ikiyüz metrede bir cok agir küfür ettiren cukurlardan var. Benim gördügüm kadariyla Istanbulun yol durumu (Bati Türkiyedeki sehirlerarasi yollar da dahil) Amerika ve Kanadadan bariz daha iyi. O yüzden lastik basinclari noktasinda orada denenen degerler Türkiyede de uygulanabilir.

    Selamlar




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.