Herkese merhabalar arkadaşlar, Biliyorsunuz ki Huawei'nin E-sim destekli akıllı saatleri (Watch Pro modelleri gibi) oldukça popüler. Ben de internette bu saatlerin en çok merak edilen özelliklerinden biri olan Tek Hat / Tek Numara (yani hem telefonda hem saatte aynı numara) kullanımıyla ilgili bir sürü bilgi kirliliği ve "Bende neden olmuyor?", "Nasıl yapılır?" gibi sorular olduğunu fark ettim. Bu konuyu netleştirmek ve kafa karışıklığını gidermek adına böyle bir başlık açıp doğru bilgileri sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle belirtmek gerekir ki, ülkemizdeki üç büyük operatör (Turkcell, Türk Telekom, Vodafone) bu teknolojiye farklı isimler vermiş ve destek koşullarını kendi içlerinde belirlemiş durumda. Gelin operatörlere tek tek bakalım:
Operatörlerin durumunu gördükten sonra, kafalardaki bazı genel sorulara da açıklık getirelim:
Evet, kullanabilirsiniz! Akıllı saatiniz kendi başına bağımsız bir cihaz gibi düşünülebilir. Saatteki E-sim'i kullanmak için telefonunuzun E-sim desteklemesi gerekmez. Zaten kurulumlar genellikle Huawei Sağlık uygulaması üzerinden yapıldığı için telefonun diğer e-sim fonksiyonlarıyla bir işiniz olmaz.
Yeni hat almak çok daha kolay bir yöntem! Bayiden yeni bir hat alırken veya numaranızı taşırken E-sim olarak talep ederseniz, size verilen QR kodu Huawei Sağlık uygulaması içinden "Yeni bir numara ile mobil planı kurun" seçeneğiyle okutarak saatinize kolayca kurabilirsiniz. Artık saatinizin ayrı bir hattı var.
Yeni hat alıp E-sim olarak saatinize kurarsanız, hattın kendi tarifesi dışında saate özel ek bir ücret ödemezsiniz. Ancak Tek Hat / Tek Numara servisi ek ücrete tabidir. Çünkü operatör altyapısında size özel ek bir kaynak ayrılır. Bu servis için aylık abonelik ücreti alınır ve ayrıca Telsiz Kullanım Ücreti gibi yasal vergiler her ay iki defa yansıtılır. Bu ücret, siz üyeliği iptal edene kadar her ay alınmaya devam eder. Genellikle kontratsız olduğu için cayma bedeli olmadan iptal edebilirsiniz.
Operatörün şebeke yoğunluğuna bağlı olarak genellikle ortalama 5 dakika gibi kısa bir sürede kurulum tamamlanır.
- İnternet : Saatte webe bağlanabilmek için bir tarayıcı yok, uygulama mağazasında da indirilebilir tarayıcılar yok bu yüzden direkt web sitelerine erişimimiz olmayacak. Cihazın kendi içinde default yüklü gelen Petal Haritalar, Hava Durumu, Sistem Güncellemeleri vb. uygulamalar eğer saat telefon wifisine bağlı değilse ( yani interneti telefonumuzun bağlandığı Wi-Fiden almıyor veya saatte Wifi kapalı ) operatör paketindeki interneti kullanacak. Saatten Sosyal Medya'ya girmeyi şimdilik unutun.
Resmi yolla kullanamazsınız. Saate yüklenen E-sim profili sadece data, sms ve ses içindir. Eğer Huawei ilgili firmalarla anlaşır ve Saatlerine özel App. çıkartırsa ancak o zaman kullanılabilir. Yani cihaza e-sim kurdunuz eğer Bluetoothla telefona bağlı değilse size kendi desteği olmayan diğer uygulamaların bildirimlerini gösteremez. Ayrıca Saat Bluetooth üzerinden telefona bağlı değilse Sağlık verileri, Egzersiz kayıtları gibi datalarıda Huawei sağlık uygulamasına aktarmaz. Yani: "Saate Sim Kart verdim operatör paketimdeki internet ile artık telefonla haberleşir, Bluetootha hiç ihtiyacım olmaz" doğru bir yaklaşım değil. Saatin hafızasında verileriniz kaydedilir ve telefona yapacağınız ilk Bluetooth bağlantısında dataları o şekilde aktarır. Operatörlere Göre Tek Numara (Watch Cellular) Kullanım Koşullarının Özeti: Yeni hat kurulumu için zaten çok bir koşul yok. Ama eğer mevcut hattınızla Tek Hat Tek Numara hizmetini kullanmak istiyorsanız, operatörünüzün aşağıdaki şartlarını sağlamanız gerekiyor (Unutmayın: Türk Telekom ve Vodafone şu an sadece Apple Watch Saatleri destekliyor!): Turkcell:
Detaylı bilgi için Turkcell'in kendi sayfalarına göz atabilirsiniz: (Not: Linklerde Apple Watch geçmesi normal, içerik Watch Cellular desteğini kapsıyor olabilir veya henüz güncellenmemiş olabilir, önemli olan Turkcell'in şu an Huawei'yi de desteklediği bilgisi.) Watch GPS+ Cellular Tarifesi https://www.turkcell.com.tr/kurumsal/internet/cepten-internet/apple-watch-hucresel-tarifesiTürk Telekom & Vodafone: Her iki operatör de şimdilik sadece bireysel veya kurumsal (TT için) Apple Watch'lar için Tek Numara desteği veriyor. Konumuz Huawei olduğu için diğer kriterlere girmeye gerek yok. Eğer Apple Watch dışında bir saatle denerseniz maalesef hizmeti aktif edemezsiniz ve 2. görseldeki hatayı alırsınız. ![]() Vodafone OneNumber Servisi | Apple Watch için Hücresel Bağlantı | Vodafone Türkiye https://www.vodafone.com.tr/servisler/vodafone-one-number-servisiTek Numara Teknolojisi | Türk Telekom https://bireysel.turktelekom.com.tr/dijital-servisler/tum-hizmet-servisleri/tek-numara-teknolojisiTek Numara Teknolojisi | Türk Telekom https://kurumsal.turktelekom.com.tr/mobil/tek-numara-teknolojisiUmarım bu bilgiler Huawei E-sim saatlerin Tek Numara Farklı Cihaz özelliğiyle ilgili kafa karışıklığını gidermeye yardımcı olmuştur. Aslında işlem çok zor değil ama operatörlerin farklı isimleri ve destek koşulları bazen işleri karıştırabiliyor. Sizin de bu konuda yaşadığınız deneyimler, eklemek istedikleriniz veya aklınıza takılan başka sorular varsa lütfen çekinmeden yazın. Elimden geldiğince veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaktır. Başlığı gelen sorularla güncel tutmaya çalışırım. Şimdiden herkese teşekkürler, sağlıklı günler! ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoopy35 -- 11 Mayıs 2025; 23:7:31 > |
Bildirim