Şimdi Ara

Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar arkadaşlar,


    Biliyorsunuz ki Huawei'nin E-sim destekli akıllı saatleri (Watch Pro modelleri gibi) oldukça popüler. Ben de internette bu saatlerin en çok merak edilen özelliklerinden biri olan Tek Hat / Tek Numara (yani hem telefonda hem saatte aynı numara) kullanımıyla ilgili bir sürü bilgi kirliliği ve "Bende neden olmuyor?", "Nasıl yapılır?" gibi sorular olduğunu fark ettim.

    Bu konuyu netleştirmek ve kafa karışıklığını gidermek adına böyle bir başlık açıp doğru bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.


    Öncelikle belirtmek gerekir ki, ülkemizdeki üç büyük operatör (Turkcell, Türk Telekom, Vodafone) bu teknolojiye farklı isimler vermiş ve destek koşullarını kendi içlerinde belirlemiş durumda. Gelin operatörlere tek tek bakalım:


    • Turkcell: Bu hizmete "Watch Cellular GPS+ Tarifesi" adını vermiş. Bireysel, kurumsal veya ödeme tipi gibi farklılıkları olsa da, güzel haber şu ki; başlangıçta sadece Apple Watch için sundukları desteği, Ekim-Kasım 2024 itibarıyla Huawei Akıllı Saatler için de vermeye başladılar! Yani Turkcell'de artık Apple, Samsung ve Huawei E-sim saatlerle bu hizmeti kullanabiliyorsunuz.


    • Türk Telekom: "Tek Numara Teknolojisi" ismini kullanıyor. Maalesef, 2024 başlarından itibaren hala sadece Apple Watch'lar için destek veriyorlar. Şu an için Huawei veya diğer marka saatlerde bu destek bulunmuyor. Eğer Türk Telekom abonesiyseniz ve Huawei saatiniz varsa, şu an için Tek Numara hizmetinden faydalanamıyorsunuz.


    • Vodafone: Onlar da bu hizmeti "OneNumber Servisi" olarak adlandırıyor. Tıpkı Türk Telekom gibi, şimdilik sadece Apple Watch'lar için destek veriyor. Huawei veya diğer marka saatler için henüz bir destekleri yok. (Küçük bir not: Vodafone her ne kadar global bir firma olsa da, kendi ülkesinde diğer cihazlara destek verirken, Türkiye'deki yasal düzenlemeler veya başka sebeplerle henüz burada genel destek sunmuyor.)


    Operatörlerin durumunu gördükten sonra, kafalardaki bazı genel sorulara da açıklık getirelim:


    • Telefonumda E-sim desteği yok, yine de saatin E-sim özelliğini kullanabilir miyim?
    Evet, kullanabilirsiniz! Akıllı saatiniz kendi başına bağımsız bir cihaz gibi düşünülebilir. Saatteki E-sim'i kullanmak için telefonunuzun E-sim desteklemesi gerekmez. Zaten kurulumlar genellikle Huawei Sağlık uygulaması üzerinden yapıldığı için telefonun diğer e-sim fonksiyonlarıyla bir işiniz olmaz.
    • E-sim destekli Huawei saatime sadece Tek Hat Tek Numara mı yapabilirim, yoksa yeni bir hat da alabilir miyim?
    Yeni hat almak çok daha kolay bir yöntem! Bayiden yeni bir hat alırken veya numaranızı taşırken E-sim olarak talep ederseniz, size verilen QR kodu Huawei Sağlık uygulaması içinden "Yeni bir numara ile mobil planı kurun" seçeneğiyle okutarak saatinize kolayca kurabilirsiniz. Artık saatinizin ayrı bir hattı var.
    • Sıfır hat veya Tek Hat Tek Numara servisleri ücretli mi?
    Yeni hat alıp E-sim olarak saatinize kurarsanız, hattın kendi tarifesi dışında saate özel ek bir ücret ödemezsiniz. Ancak Tek Hat / Tek Numara servisi ek ücrete tabidir. Çünkü operatör altyapısında size özel ek bir kaynak ayrılır. Bu servis için aylık abonelik ücreti alınır ve ayrıca Telsiz Kullanım Ücreti gibi yasal vergiler her ay iki defa yansıtılır. Bu ücret, siz üyeliği iptal edene kadar her ay alınmaya devam eder. Genellikle kontratsız olduğu için cayma bedeli olmadan iptal edebilirsiniz.
    • Kurulum ne kadar sürer?
    Operatörün şebeke yoğunluğuna bağlı olarak genellikle ortalama 5 dakika gibi kısa bir sürede kurulum tamamlanır.

    • Herşeyi başarıyla aktifleştirdim, paketimi nasıl kullanabilirim ?
    - İnternet : Saatte webe bağlanabilmek için bir tarayıcı yok, uygulama mağazasında da indirilebilir tarayıcılar yok bu yüzden direkt web sitelerine erişimimiz olmayacak. Cihazın kendi içinde default yüklü gelen Petal Haritalar, Hava Durumu, Sistem Güncellemeleri vb. uygulamalar eğer saat telefon wifisine bağlı değilse ( yani interneti telefonumuzun bağlandığı Wi-Fiden almıyor veya saatte Wifi kapalı ) operatör paketindeki interneti kullanacak. Saatten Sosyal Medya'ya girmeyi şimdilik unutun.
    - Arama/Aranma : Hem telefonda hemde saatte aynı Gsm aktifse ve biri sizi ararsa 2 cihaza da çağrı düşecek siz hangi cihazdan cevaplarsanız o cihazdan çağrıyı devam ettirmek zorundasınız. Bluetooth gibi çağrıyı farklı cihazlar arasında aktarma seçeneği yok. Ayrıca saatten cevapladığınız çağrı telefonda artık görünmeyecek tam tersinde de Saatte artık mevcut bir çağrı olduğu görülmeyecek. Telefonun kendi ayarları üzerinden engellediğiniz numaralarda artık sizi arayabilecek. Muhtemelen telefona çağrı düşmücek ama saate çağrı düşecek. Saat üzerinden birisiyle görüşüyorsanız ve arkadan biri sizi ararsa Çağrı Bekletme servisi operatörde açık olsa bile saatte desteklenmediği için o arayan kişiyi Saatte göremeyeceksiniz sonradan telefondan kontrol etmeniz gerekecek.
    - SMS Gönderme/Alma : Saatin kendi içinde Mesajlar uygulaması var. Eğer Saat telefonunuza Bluetooth üzerinden bağlanırsa size gelecek Sms saate bildirim olarak düşer hemde telefonunuzun Sms hafızasına kaydolur. Aradaki fark: gelen Sms teknik sebeplerle tek bir cihazda durabildiği için Saatiniz Smsi bildirim olarak görür ve o bildirim üzerinden Smse yanıt verebilirsiniz.
    Yani saatin hafızasına gelen Sms kaydı atılmaz ama Bluetooth üzerinden bağlı olduğunuz için bildirime cevap verme kurgusu ile Saat üzerinden Smse yanıt atabilirsiniz.
    Eğer Saatte Tek Numara İki Cihaz ( Watch Cellular ) aktifse ve Bluetooth ile telefona bağlı değilseniz : size gelen Smsler asla saate düşmez, telefona düşer sadece.
    E-sim düzeninde Saate Sms almanın tek yolu : Saatteki numara Watch Cellular olmaması. Yani Saatteki numara farklı bir telefonda da kullanılan numaradan türetilmiş olmamalı. Bir numara bir saatte olmalı.
    Ayrıca MMSde gönderemez ve alamazsınız. Telefondan engellediğiniz biri varsa size Sms atabilir.

    • Paketimin dışında kalan servisleri ( Whatsapp, Bip vb. ) nasıl kullanabilirim ?
    Resmi yolla kullanamazsınız. Saate yüklenen E-sim profili sadece data, sms ve ses içindir. Eğer Huawei ilgili firmalarla anlaşır ve Saatlerine özel App. çıkartırsa ancak o zaman kullanılabilir. Yani cihaza e-sim kurdunuz eğer Bluetoothla telefona bağlı değilse size kendi desteği olmayan diğer uygulamaların bildirimlerini gösteremez. Ayrıca Saat Bluetooth üzerinden telefona bağlı değilse Sağlık verileri, Egzersiz kayıtları gibi datalarıda Huawei sağlık uygulamasına aktarmaz. Yani: "Saate Sim Kart verdim operatör paketimdeki internet ile artık telefonla haberleşir, Bluetootha hiç ihtiyacım olmaz" doğru bir yaklaşım değil. Saatin hafızasında verileriniz kaydedilir ve telefona yapacağınız ilk Bluetooth bağlantısında dataları o şekilde aktarır.


    Operatörlere Göre Tek Numara (Watch Cellular) Kullanım Koşullarının Özeti:

    Yeni hat kurulumu için zaten çok bir koşul yok. Ama eğer mevcut hattınızla Tek Hat Tek Numara hizmetini kullanmak istiyorsanız, operatörünüzün aşağıdaki şartlarını sağlamanız gerekiyor (Unutmayın: Türk Telekom ve Vodafone şu an sadece Apple Watch Saatleri destekliyor!):


    Turkcell:

    • Hattınız bireysel olmalı, kurumsal olursa 1. Görseldeki hatayı alırsınız. Kurumsal Yetkili ile görüşülerek talep iletilebilir.(Kurumsal hatlar için yetkili ile görüşmek gerekebilir).
    • Hattınız faturalı olmalı (Faturasız veya Rahat Tarifeler desteklenmiyor).
    • Askercell, Çocuğum Güvende gibi bazı özel servisler iptal edilmeli.
    • Apple, Samsung ya da Huawei marka E-sim destekli bir saate sahip olmalısınız.


    Detaylı bilgi için Turkcell'in kendi sayfalarına göz atabilirsiniz: (Not: Linklerde Apple Watch geçmesi normal, içerik Watch Cellular desteğini kapsıyor olabilir veya henüz güncellenmemiş olabilir, önemli olan Turkcell'in şu an Huawei'yi de desteklediği bilgisi.)





    Türk Telekom & Vodafone:

    Her iki operatör de şimdilik sadece bireysel veya kurumsal (TT için) Apple Watch'lar için Tek Numara desteği veriyor. Konumuz Huawei olduğu için diğer kriterlere girmeye gerek yok. Eğer Apple Watch dışında bir saatle denerseniz maalesef hizmeti aktif edemezsiniz ve 2. görseldeki hatayı alırsınız.
    Detaylı bilgi için Türk Telekom sayfaları: Detaylı bilgi için Vodafone sayfası:


    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirmevodafone
    Vodafone OneNumber Servisi | Apple Watch için Hücresel Bağlantı | Vodafone Türkiye
    https://www.vodafone.com.tr/servisler/vodafone-one-number-servisi



    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirme
    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirmekurumsal.turktelekom.com.tr
    Tek Numara Teknolojisi | Türk Telekom
    https://kurumsal.turktelekom.com.tr/mobil/tek-numara-teknolojisi


    Umarım bu bilgiler Huawei E-sim saatlerin Tek Numara Farklı Cihaz özelliğiyle ilgili kafa karışıklığını gidermeye yardımcı olmuştur. Aslında işlem çok zor değil ama operatörlerin farklı isimleri ve destek koşulları bazen işleri karıştırabiliyor.


    Sizin de bu konuda yaşadığınız deneyimler, eklemek istedikleriniz veya aklınıza takılan başka sorular varsa lütfen çekinmeden yazın. Elimden geldiğince veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaktır. Başlığı gelen sorularla güncel tutmaya çalışırım.

    Şimdiden herkese teşekkürler, sağlıklı günler!



    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirme


    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirme


    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirme


    Huawei E-SIM’li Akıllı Saatlerde Tek Hat – İki Cihaz Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgilendirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoopy35 -- 11 Mayıs 2025; 23:7:31 >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.