Şimdi Ara

Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] (47. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.066
Cevap
18
Favori
59.872
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ana oyunu yan görevlerle birlikte bitirip frozen wilds dlc sine başladım. Dlc ilginç bir şekilde ana oyundan daha iyi yan karakter ve bölüm tasarımlarına sahip, baya beğendim

  • haritadaki tüm metal flower'ları topladım ama hala 2 tane eksiğim var. zamanla mı çıkıyor bunlar ?

  • oyun menülerde bile takılıyor, oyuna girmeden ayar yapılabiliyor mu?

  • ornitolog kullanıcısına yanıt

    Menüde kasma sebebi şu optimizasyon yapmasından olabilir mi ? Ben oynadığım sürede menüde kasma yapmamıştı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: R-10

    Menüde kasma sebebi şu optimizasyon yapmasından olabilir mi ? Ben oynadığım sürede menüde kasma yapmamıştı.

    yok, oyun ilk açılışta zaten yarım saat optimizasyon yaptı sonra gelen video takıla takıla geçti ama menüler bile takılınca kapatıp sildim

  • Oyunu ilk kez çalıştırdığınızda bir shader compilation süreci başlıyor.Önceden ana menüye geçmeden bu yapılıyordu sonraki güncellemelerle ise artık ana menüdeyken başlıyor.Önbellekleme oyunun kurulu olduğu diske ve işlemci gücüne göre değişen sürelerde ve tamamlanmadan oyuna girerseniz takılmalar epey fazla oluyor.Ayrıca her ekran kartı sürücüsü güncellemesinde önbellekleme işlemi tekrarlanıyor.İşlemin amacıda bu takılmaları gidermek,genelde DX12 destekli oyunlarda bazı oyun motorlarına bağlı olarak yapılıyor.Tamamlanmadan oyuna girmek ve oyun SSD de yüklü değilse akıcı bir oyun deneyimi olmayacaktır.Oyunu Steam'de ilk yayınlandığında oynamıştım,o dönem teknik açıdan bazı sorunları vardı ama gelen güncellemelerle epey toparlandı.Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] 





  • Oyunu zamanında Epic'ten 77 TL'ye almıştım ancak soğuk ve kapalı havalarda oynamaya bırakmıştım. Kışın ise öncesinde Cyberpunk, sonrasında da askerlikti başka yapımların araya girmesiydi derken anca Eylül ayında başlamaya fırsat bulabildim ve dün gece Frozen Wilds eklentisiyle birlikte 77 saatte, hard zorlukta ve ana oyunda %96, DLC'de %98 completion ile maceranın sonuna geldim. Sonda söyleyeceğim şeyi başta söyleyeyim, Horizon Zero Dawn'dan son derece memnun kaldım diyebilirim. Son yıllarda AAA yapımlarda çok fazla yeni bir IP ve lore yaratılmıyorken HZD bana kalırsa bu eksikliği oldukça güzel bir şekilde kapatmış. Puanlayacak olursam 100 üzerinden 85 veririm. Çok sevmiş olmama rağmen öyle 90 üstü alıp ''top tier'' dediğimiz Witcher 3, RDR 2, GOW, Zelda gibi oyunların yanına konulabilecek bir yapım olmasa da onların 1-2 tık altında ve Forbidden West'te rahatlıkla o seviyeye çıkabilecek potansiyelde bir iş olmuş HZD. Kısaca ana fikirlerimi belirttiğime göre şimdi detaya inip oyunun iyi ve kötü yönlerinden bahsedeyim :



    + Oyunun en büyük artısı şüphesiz görselliği. HZD 2017 yılında çıkmış olmasına rağmen bugün için bile nefes kesici bir grafik kalitesine sahip. Bazı mekanlarda resmen ağzım açık kaldı. Sırf bu yüzden bir yerden bir yere çoğunlukla koşmadan ve yayan olarak gittim

    + Oyunu 3060Ti ve R5 3600 ikilisiyle ultra ayarlarda 1080p'de akıcı 70 fps üstü deneyimledim ve en ufacık bir glitch, bug veya optimizasyon sorunuyla karşılaşmadım. Sanırım ilk çıktığı zamanlarda özellikle PC tarafında biraz problemliymiş ancak bugün o sıkıntılardan arınmış diyebilirim. Ayrıca 75Hz bir monitörde oynamış olmama rağmen HZD hissiyat olarak sanki 100 üstü fps alıyormuşum kadar rahat ve akıcıydı

    + Bazı kesimler oynanışı biraz yavan bulmuş ancak ben genel olarak beğendim ve gayet keyif de aldım. Farklı robotlara farklı taktiklerle ve silahlarla yaklaşmak, hepsinin zayıf yönlerini keşfedip ona göre planlar yapmak ve bunların pratik bir şekilde oynanışa aktarılabildiğini görmek hoşuma gitti. Ha tabii ki gameplay daha da çeşitlendirilebilirdi, daha çok silah eklenip yakın dövüş geliştirilebilirdi fakat o da devam oyununa artık

    + Yine insanlarla kapışmak genelde eleştirilmiş ancak ben ondan da zevk aldım. Evet yapay zekaları çok kıt ve yakın dövüş yetersiz olduğu için uzaktan avlamak gerekiyor ancak vuruş hissini ve gizlice kamp basmayı sevdiğim için o problemleri göz ardı edebildim. Ayrıca vuruş hissi de bence ortalamanın üstündeydi. En azından son Tomb Raider üçlemesinden daha tatmin edici olduğunu söyleyebilirim

    + Yaratılan atmosfere ve sanat yönetmenlerinin işçiliğine bayıldım. Evet grafiklerin kendisi zaten harika ancak ne bileyim son COD'lara BF'lere baktığınız zaman da grafikler çok iyi diyebilirsiniz. HZD ise sadece çok iyi olmakla kalmayıp insanı büyülemeyi de başarıyor

    + Pek çok farklı hava olayını görebiliyoruz ve bu durum atmosferi çeşitlendirip değiştirme açısından güzel bir iş çıkarıyor

    + Robotların ve Aloy'un animasyonları ve robotların parçalanma efektleri oynanışın en başarılı yanlarından olmuş. Oynarken en ufak bir yapaylık hissetmiyorsunuz

    + Aloy demişken kendisini de çok sevdiğimi söyleyebilirim. Guerrilla Games oyun dünyasına çok tatlı ve eğlenceli, empati kurulması da oldukça kolay bir karakter hediye etmiş

    + Hikayesi aslında öyle aşırı dallanıp budaklanmasa da veya öyle aman aman şaşırtmasa da sunum olarak bence başarılı. Özellikle Sylens olaylara dahil olduktan sonra her bir göreve büyük bir heyecanla gittim

    + En başta zaten söylemiştim fakat yine belirteyim, sıfırdan çok hoş bir lore ve evren yaratmayı başarmışlar

    + Her ne kadar insanların yapay zekasına kıt demiş olsam da robotlarınki beklemediğim kadar iyiydi. Sadece direkt bize değil de koşu yollarımıza da bombalar atıp saldırmaları veya bizi köşeye sıkıştırma çabaları beklentimi aştı

    + Menülerde gezinmek, skill geliştirip crafting yapabilmek son derece pratik ve anlaşılabilir

    + Aloy's Theme müziğine aşık oldum, aksiyon sekansları sırasında da insanı moda sokan güzel tınılar vardı

    + Çok ufak ama güzel bir detay olarak da düşmanları işaretlediğiniz zaman sadece üzerlerinde ok belirmesi ve radarda kalabalık yapmayıp duvarların arkasından da görünmemeleri çok hoşuma gitti. Ubisoft bu konuda Guerrilla Games'ten ders almalı bana kalırsa

    + Son olarak da Frozen Wilds ek paketi tek başına harikaydı. En az ana oyun kadar ilgi çekici olmasının yanında birazdan aşağıda sayacağım eksilerin bir kısmından da devam oyununa gerek kalmadan kurtulmayı başarmış



    • Şimdi gelelim HZD'nin zayıf bulduğum kısımlarına. Sanırım eskiler artılardan fazla olacak, buna rağmen oyundan çok memnun kalmamın sebebi ise saydığım eksilerin çoğunluğunun genel deneyimi büyük anlamda etkilememesi.



    -- Oyunda en ama en sinir olduğum şey kameranın sabitlenemeyişi oldu. Aloy hiçbir şekilde kameranın ve ekranın merkezinde kalamıyor. Hadi sol tarafa kaysa belki yine o kadar laf etmeyeceğim ama sürekli sağ tarafa kayıyor ve Focus modunu açana veya nişan alana kadar da orada kalıyor

    -- Diyaloglar ve yan görevler genel anlamda sıkıcılar (Frozen Wilds bunu biraz toparlıyor). Yan görevlerden bir Witcher, Cyberpunk başarısı beklemiyordum tabii ama yine de biraz hayal kırıklığına uğradım. Öyle çok kötü de değiller ama haritadaki her şeyi tamamlama takıntısı olmayan birinin hiç sıkılmadan hepsini yapabileceğini sanmıyorum (benim hepsini tamamlamış olmamın sebebi ise hem bu takıntıya sahip olmam hem de tüm haritada her yeri görmek istememdi)

    -- Üstte de belirttim zaten, yakın dövüş son derece yetersizdi. Forbidden West'in gameplay videosunda o kısmı geliştirmişler gibi görünüyor ancak görünen kadarıyla o bile yeterli değil bence. Block, parry, dodge gibi olayları getirmeleri gerekiyor diye düşünüyorum

    -- Hikayeyi sevdim dedim ama biraz daha detaya inecek olursam aslında hikayenin sadece bilim-kurgu kısımları hoşuma gitti. Kabile yaşantıları ve onları ilgilendiren bölümler hiç ilgimi çekmedi ve bazı yerlerde sıktı bile

    -- Binek hayvan kullanımı resmen kütük gibi, hani Roach'u bile aradım neredeyse

    -- Skill'ler yetersiz ve tam anlamıyla geliştiğimizi hissettirmiyor, çoğu ya pasif özellikleri arttıran ya da zaten oyunun başında olması gerekirken skill olarak eklenen şeyler olmuş

    -- Her ne kadar evrenin kendi içinde mantık çerçevesinde açıklanmış olsa da daha fazla doğal yaşam ve hayvan görmek isterdim (bu da Frozen Wilds'ta biraz olsun toparlanmış)

    -- Zaman ve hava değişimleri çok ani oluyor ve kısa sürüyor. Günlük güneşlik havadan 1-2 saniyede yağmurlu ve kapalı havaya geçmesi veya güneşin aniden batıp havanın kararması rahatsız etti beni

    -- Karakterlerin çoğu aşırı silik tipler. Çok fazla yan karakter vardı ama büyük ihtimalle Erend, Rost ve Sylens dışında hiçbirini 1 ay sonra falan hatırlamayacağım (bahsettiğim şey Aloy, Elisabeth, Ted gibi ana karakterler değil, yanlış anlaşılmasın)

    -- Benim için aslında bir eksi olmasa da objektif bakıldığında söylemem gerekir ki temelde oyun tam anlamıyla Far Cry açık dünyası sistemine sahip

    -- Diyaloglar esnasında sadece 2 karakter dümdüz birbirine bakarak konuşuyor, kendimi Fallout 3 falan oynuyormuş gibi hissettim resmen (yine bunu Frozen Wilds'ta düzeltmişler neyse ki)

    -- Aloy'un hitbox'ı çok büyük. Net olarak kaçınabildiğim bazı saldırılardan hasar yediğimi gördüm kaç kere. Burada da Dark Souls 2'yi andım sıkça

    -- Ok attığımızda beyaz bir gidiş çizgisi çıkıyor, bu da hoşuma gitmedi

    -- İç mekan grafikleri ve ışıklandırmaları genel görsellik kalitesinin çok altındaydı. Cauldron'lar yine neyse de normal yapıların içinde hiç ambient occlusion kullanılmamış ve sarı ışık ve filtre ile patlatılmış

    -- Frozen Wilds'ın aksine ana oyun mekanlarında karlı yerlere gittiğiniz zaman ayak izleri, karların yüzeyden kalkması, üstümüzün karla kaplanması yani kısaca snow tessellation gibi bir durum yok. 2012'de çıkmış AC 3'te bile bu eklenmişken HZD'de anca DLC'de getirmiş olmaları şaşırttı beni

    -- Meridian çok boş ve ruhsuz hissettiriyor. Ben Witcher'daki Novigrad gibi bir yerle karşılaşacağımı hayal etmiştim ancak beklediğimi bulamadım

    -- Glinthawk'lar. Evet bir açıklama yapmıyorum, sadece Glinthawk demem yeterli bence Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] 

    -- Final boss çok gösterişsizdi ve daha önce karşılaştığımız bir rakibin can barı çok daha yüksek versiyonuydu (bu durum da Frozen Wilds'ta düzeltilmeye çalışılmış, her ne kadar oradaki final boss da başka bir düşmanın ReSkin edilmiş hali olsa da sunum ve gösteriş açısından ana oyundakinden iyiydi)

    -- Zamanı ileri sarma yok. Özellikle son 15-20 saatte falan gündüz atmosferinde daha fazla vakit geçirmek istedim ancak inadına sürekli geceye denk geldim. Ayrıca oyunda gece gündüzden daha uzun sürüyor



    İşte böyle. Hala henüz denememiş varsa rahatlıkla tavsiye edebilirim. Ancak yine de öyle muazzam, efsane statüsünde bir yapımla değil de ''gayet iyi'' denilebilecek bir oyunla karşılaşacağınız beklentisiyle girişin derim. Saydığım eksiklerin çoğunun Forbidden West'te giderilebileceğini düşünüyorum, zaten gördüklerim de çok hoşuma gitti. O yüzden devam oyunundan beklentim büyük. Umarım bizi hayal kırıklığına uğratmaz.





  • oyun en son indirimlerde ne kadara indi,almayı düşünüyordum kaçırdım ya,acaba ne zaman girer indirime yine ,275 lira fazla geldi suan :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tremere117 -- 7 Aralık 2021; 0:43:7 >
  • Oyunun PC sürümüne yeni bir güncelleme geldi ve Nvidia DLSS 2.3 ile AMD FidelityFX Super Resolution FSR desteği eklendi. Böylece RTX ekran kartlarında DLSS ve diğer kartlarda kullanılabilen FSR ile oyunun performansı daha yüksek olacak. Güncelleme sadece bunları değil çeşitli gpu ve cpu iyileştirmeleride içeriyor. DLSS ile 4K Ultrada bir New Game + keyfinin tam vakti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Update v1.11:


    Graphical Improvements

    Added Nvidia’s DLSS upscaling technology.

    Added AMD’s FidelityFX Super Resolution, replacing FidelityFX CAS.


    UI Changes

    Adjusted settings screen to facilitate the addition of DLSS and FSR.

    Render Scale option has been removed but same result can now be accomplished by adjusting setting Upscale Method to Simple and adjusting Upscale Quality.


    Performance Improvements

    Improvement to the shader management system. This will result in a few noticeable differences:

    There is no longer a shader pre-compilation step on startup. The game will always compile shaders during loading and in the background.

    Stutters during gameplay that used to occur due to background shader compilation have now been significantly reduced.

    Because shader compilation is still happening in the background you may notice the game having a higher CPU utilization while that is happening.

    Loading screens will wait for the required shaders to be fully compiled. This may cause loading screens to take somewhat longer on certain systems.

    On higher spec machines with faster CPUs the loading screens will typically be shorter, due to more efficient shader compilation that better leverages high-end CPUs.



    Bitirelim artık zamanı geldi.Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] 





  • DLSS o kadar güzel bir teknoloji ki eklendiği oyunu bambaşka seviyeye taşıyor. Horizon Zero Dawn' ın PC sürümünü çıkışında oynayanlar biliyorlardır epey sorunluydu ama gelen güncellemeler, Resizable Bar ve en son eklenen DLSS-FSR desteği ile ilk günki halinden eser kalmadı. Yeni güncelleme ile oyunun açılışında yaptığı gölgelendirici önbellekleme işlemi artık yok ve anında oyuna giriyor. Böylece 30 dk varan bu işlemi beklemek durumunda kalmıyorsunuz. DLSS oyunun genel performansını sisteminize bağlı olarak kalite modunda dahi % 30 artırıyor. Öncesinde RTX 3070 ile 4K Ultimate kalite ayarında R-Bar sayesinde tam 60 fps alırken şu an DLSS 2.3.5 kalite seçiliyken ortalama 84 fps elde ediliyor. Muhteşem bir fark ve çok daha net görüntü peki DLSS desteklemeyen yani RTX olmayan kartlarda ne kullanılıyor burdada devreye FSR giriyor. AMD nin açık kaynak kodlu upscaling tekniği eski yeni farketmeksizin( belirli kartlar hariç) hem Nvidia hemde AMD tarafında kullanılıyor ve DLSS e çok yakın değerler gözlemledim fakat FSR DLSS e göre Ultra Kalitede test etsem dahi oyunu biraz bulanıklaştırıyor. DLSS te ise çok daha iyi netlik mevcut, oyunu daha önce oynayıp performans sorunları yaşayanlar varsa bu güncellemeyle mutlaka tekrar baksınlar çünkü oyun harika bir akıcılıkta çalışıyor. Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] 





  • Terminator T-800 kullanıcısına yanıt

    Ana oyunu bitirmiştim,dlc duruyordu.Mesajnızı gördükten sonra dlc için oyunu tekrar indirmeye başladım.

  • R-10 kullanıcısına yanıt

    Şu an bende aynısını yapıyorumHorizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]  DLC de bırakmıstım 60 fps altına inince

  • yeni güncelleme ile birlikte oyun açılmıyor. ilk siyah ekranda sol altta o loading simgesi dönüp duruyor. başına gelen var mı? dosya doğrulama, türkçe dili kaldırmada yaptım değişen birşey olmadı.

  • Şu oyunu ve GOW'u PS4 Proda çıktıkları gibi bitirdiğime üzülüyorum. Yazık ettik. Ha yine olsa yine bu oyunları PC'ye bekleyemeyip girişirdim. Hele GOW'u çıkış günü başında saniyeleri geri sayım yaptık beklemek ne mümkün.


    DLSS'in RDR2'den itibaren çıkan versiyonları muhteşem duruma geldi. 4K Native'den daha net hale getiriyor oyunu ve %30-50 arası FPS artışı sihir bu resmen.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 12 Aralık 2021; 23:12:44 >
  • Tam bitirdim ertesi gün dlss patch çıktı. Artık her oyunun AMD saçmalığına son verip Nvidia desteğine kavuşması lazım. TAA’nın rezil bulanık görüntüsünü Cas’mıdır nedir yapay bir keskinleştirme ile örtmeye çalışıyorlar. Neyse ultra hard yolu gözüktü.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Harika oyun ya, sanat eseri olmuş resmen, macera çok gizemli zaten her kaydı dinleyip her köşeyi yavaş yavaş araştırmak istiyor oyuncu, birde koca haritada robotlarla dalaşmak her defasında farklı zevk veriyor pata küte bir dövüş yok çünkü hiç bir zaman hep güzel taktik kurmak gerekiyor, geliştirmeleri toplamaya çalışmakta cabası tabi ...



    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]




  • MetalWave kullanıcısına yanıt

    Aynı durumu bende yaşıyorum. Sorunu çözebildiniz mi?

  • SSky kullanıcısına yanıt
    malesef ve sildim daha sonra oynicam

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Sanırım bugün gelen yama ile alakalı. Bende sonra bakacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.