Şimdi Ara

Honda yeni nesil hidrojen yakıt hücresini tanıttı: Hem güçlü hem de ekonomik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Honda yeni nesil hidrojen yakıt hücresini tanıttı: Hem güçlü hem de ekonomik
    Japon otomotiv devi Honda, Tokyo'da düzenlenen 23. Uluslararası Hidrojen ve Yakıt Hücresi Fuarı'nda (International Hydrogen & Fuel Cell Expo) yeni nesil yakıt hücresi modülünü tanıttı. Şirketin bu alandaki en büyük atılımlarından biri olarak görülen yeni modül, hidrojen yakıt hücreli araçların geleceğini şekillendirebilecek potansiyele sahip.



    Daha güçlü, daha dayanıklı ve daha ekonomik



    Honda’nın mevcut yakıt hücresi modülü, General Motors (GM) ile ortak geliştirilen bir sistemdi. Ancak yeni nesil modül tamamen Honda’nın kendi mühendisleri tarafından tasarlandı. Önceki modele kıyasla üretim maliyetlerinde yüzde 50 oranında bir azalma sağlanırken, modülün dayanıklılığı da iki katına çıkarıldı. Böylece daha uzun ömürlü bir kullanım sunulurken, maliyetler de düşürülmüş oldu.



    Honda yeni nesil hidrojen yakıt hücresini tanıttı: Hem güçlü hem de ekonomik
    En dikkat çekici gelişme ise hacimsel güç yoğunluğundaki artış. Honda, yeni modülün güç yoğunluğunu üç katına çıkararak çok daha kompakt ve esnek bir tasarım oluşturduğunu belirtiyor. Yeni 150 kW'lık modül yalnızca 73 cm genişliğinde, 70 cm yüksekliğinde ve 58 cm derinliğinde olup, 250 kg ağırlığında. Bu kompakt yapı, hem araçlar hem de sabit enerji sistemleri için daha kolay entegre edilebilir bir çözüm sunuyor.



    Honda yeni nesil hidrojen yakıt hücresini tanıttı: Hem güçlü hem de ekonomik
    Honda’nın yeni yakıt hücresi modülü, yüzde 59,8 gibi etkileyici bir maksimum verimlilik oranına sahip. Üstelik -30°C ile +60°C arasındaki sıcaklıklarda ve 3.500 metreye kadar yüksek irtifalarda verimli bir şekilde çalışabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Honda olmadı Tesla mı? Nissan cephesinde otomotiv dünyasını sarsacak iddia



    Şu anda Honda, yeterli hidrojen yakıt altyapısına sahip tek ABD eyaleti olan Kaliforniya pazarını hedefleyerek bu yakıt hücresi modülleriyle donatılmış 300 adet CR-V araç üretmeyi planlıyor. Honda, 2027 itibarıyla yeni nesil yakıt hücresi modüllerinin seri üretimine başlamayı planlıyor.



    Yeni nesil yakıt hücreli jeneratör de var



    Honda yeni nesil hidrojen yakıt hücresini tanıttı: Hem güçlü hem de ekonomik
    Bu arada Honda, hidrojen yakıt hücresini yalnızca araçlarla sınırlı tutmuyor. Şirket, büyük sanayi tesisleri ve iş yerleri için Honda Yakıt Hücreli Jeneratör adı verilen çevreci bir yedek güç kaynağı da tanıttı.



    Bu jeneratör, 250 kW’a kadar güç üretebilirken, birden fazla birim birleştirilerek toplam kapasite 1.000 kW veya daha fazlasına çıkarılabiliyor. Üstelik sıfır emisyon sağlayarak CO2 ve NOx salınımını tamamen ortadan kaldırıyor.



    Honda’nın yakıt hücrelerine yaptığı bu yatırım, küresel ölçekteki hidrojen teknolojisi çalışmalarının bir parçası. Toyota da geçtiğimiz günlerde üçüncü nesil yakıt hücresi sistemini duyurmuştu. Toyota’nın yeni sistemi, önceki nesle kıyasla %20 daha fazla menzil ve iki kat daha uzun ömür sunuyordu. Ancak hidrojen yakıtlı araçların önündeki en büyük engellerden biri altyapı eksikliği. Son dönemde birçok hidrojen yakıt istasyonunun kapanması, bu teknolojinin yaygınlaşmasını zorlaştırıyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/honda-hydrogen-fuel-cell-higher-power







  • Honda iyi marka , Umarım Herkes insanlığın gelişmesi Ve bilgi edinmesi için çalışır, Saman altından su yürüten çok olursa , ölende çok olur Sövende

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Araştırmacı ve öğretici ᕙ༼*◕_◕*༽ᕤ
  • Yakıt hücresi daha iyi olabilir ama maliyeti önemli. Değerli madenler ile yapılıyor. Onu açıklasalarmış iyiymiş

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    DÜŞÜNMEDEN KONUŞMAK APTALLIK, BİLMEDEN DÜŞÜNMEK TEHLİKELİDİR.
  • tutmaz

  • Yaparsa en iyisini Honda yapar

  • Gelecekte kullanışlı olabilir ancak şu an maliyetleri çok fazla.

  • Çinliler bu işe girişirlerse hidrojen teknolojisi daha da gelişir. Ama onlar elektrikte ilerlemeye çalışıyorlar. Çünkü tüm yatırımı o tarafa yaptılar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben hidrojen işinin tutacağını zannetmiyorum. Ama japonlar ın bu çalışmasına saygı duyuyorum.

    _____________________________
  • Katı hal batarya çıkmak üzere. Zorda kalsan elektriği güneşten rüzgardan her halttan hidrojenden bile cikarabiliyorsun. Elektrik motorlarının enerji verimliliği uçuk kaçık değerlerde 90+. Sizce neden dünyada her yere şarj istasyonu kurulmaya başlandı da hidrojen istasyonu kurulmuyor. Çinliler kafalarına koydukları için elektrikli araba üretmiyor. Piyasada açık var kabul ama geleceğin elektrikte olduğu kabak gibi ortada. Bu gün olmasa yarın. Yarın olmasa öbür gün. Ki bence yarından yakın. Elektriğe karşı benzini mazotu tercih edenleri anlıyorum. Fiziksel olarak bir sıvı ile yol kat etmek doldurmak kolay ondan. Bitsede doldur dur depoyu süper gerçekten. Ama hidrojen, LPG den çok daha mesakatli bir şey. Yani bu neyin kafası anlamıyorum. Hidrojene ayrılan argeyi katı hal bataryaya ayırın. Yada elektrikle ilgili başka birşeye ayırın. Elektrikli araba kullananiniz varsa ayağının altındaki enerjinin nasıl ışık hızında lastiklere ilettiğini bilir. Ve içten yanmalı bir motor istenmeyecegini de bilir. Abi neden hala içten yanmalı motor anlamıyorum. Ne bu tersine kürek çekmek. Verimlilik ve enerji aktarımı bakımından elektriki zirvede. Şu noktadan sonra pilin ekonomikligi ömrü ve doldurma hızına odaklanın. Pili ufaltmaya, çevreye olan zararını azaltmaya bakın. Hayır sanki bu alanda cozumsuzler. Yok öyle birşey. Elektriği daha iyi anlamak için ARGE kaynağını arttırın arkadaş. Enerji depolamak için illa geleneksel pillere bel bağlamayın. Katı hal pil ile mesela güncel pillerin 3 katına varan oranda ağırlık ve hacim küçülmesi yaşanıyor. Katı hal pilde bu işin sonu değil ya. Veya illa elektriği bir yerde üretip depolamak zorunda mıyız. Bir sürü kimyasal olay ile elektrik üreten radyo aktif piller var. Bu pilleri doldurmuyorsunuz. 50 yıl gidiyor. Elbette günümüzde arabalara uyarlama şansınız yok. Ama ayır abi argeyi bunlara. 50 yıl sonra o pilden kullanalım. Ama hidrojenle midrojenle kömürle benzinle olmaz bu iş. Olacaksa da içten yanmalı değil kimyasal bir reaksiyon ile elektrik uretecekse olur. Çünkü elektriği tekerleğe aktarmak çok ama çok verimli ve çok ama çok kolay.





  • Menow kullanıcısına yanıt
    Radyo aktif bataryalar inanılmaz az enerji üretiyor fazla enerji üretmenin bir imkanı yok gibi miktarlara bakılırsa.

    Hidrojen bu saatten sonra anca gemilerde yakıt olarak filan kullanılır veya trenlerde ekstra yakıt deposu olabilir , bittikçe jeneratör olarak bataryayı besler.

    Birde bu yakıt hücresi ve hidrojen üretimi ucuzlarsa fabrikalarda yedek jeneratör olabilir.

    Diğer bir çözüm ise benim desteklediğim doğalgazın içine karıştırılır. Sonra bu evde tekrar ayrıştırılır ve elektrik üretilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Hidrojen sıfır atık bir yakıt ve geleceğin yakıtı. Yakın gelecekte daha yaygın kullanılacak

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.