Şimdi Ara

HONDA YAKIT TÜKETİMİ ( TÜM VERİLER TEK BAŞLIK ALTINDA ) (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.167
Cevap
6
Favori
467.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta 1,4 civic is otomatik ile Ankara-Antalya(Kumluca) arası 120'nin altına hiç düşmeden bir depo(45 litre-) ile 630 km gittik. Araçta 3 kişiydik ve Ankara'dan Afyon-Eskişehir ayrımına kadar hızımız 160-180 arasıydı. Aşağı yukarı kilometrede 190 bin eski lira yakmışız. Yani 100 km'de 7,1 litre gibi bir şey.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    2006 LS otomatik. Şehir içi 8-9-10 LT. Trafik durumu, mesafe ve gittiğiniz yol değiştiriyor yakıtı. Gelelim en çok memnun olduğum yakıt durumuna. Geçen yaz Ankara-Mersin gittim. Ankara-Konya makasına kadar yaklaşık 140-160 arası, K.makası -Aksaray arasını 160-180, Aksaray- Niğde dönüşü arasını daha ziyade 180. Otobana girince de allah ne verdiyse yol durumuna göre hep dip gaz gittim. 190-210 arası değişti süratim. Bu araçla ilk uzun yol denememdi ve dedim benzinin içine ettik heralde. Depoyu fulledim ve hesapladım. 6,5 LT yakmıştı. Bu kadar abanmama rağmen bu değer beni çok şaşırttı. Arabada 3 kişiydik ve bagaj tıka basa doluydu. Yaklaşık 500 km'de 100-150 km klimalı. Eski aracım Siena 1.4 EL aynı yolda ve 90-100 arası gittiğimde 7-7,5 LT yakmıştı.
    Aracın özellikle uzun yol performansı mükemmel. Eğer akıllı uslu giderseniz 3.000 devirde 120 km ile gidebiliyorsunuz. Bildiğim kadarıyla aynı aracın düz viteslileri 120 yapmak için daha fazla devir yapıyorlar bu da fazla yakıt demek oluyor.



    abi yaptığın hıza göre değerlerin çok iyi. benim 2004 es otomatik var henüz uzun yol tecrübesi yok. ama senin değerler gerçekten şaşırtıcı. ben otomatikte yeniyim. ne gibi tavsiyelerin olabilir?




  • kim ne derse desin hondayı zorlasan bile belli bir standartı var onun uzerine cıkmıyor. ama reklamalarda dizelleri kıskandıran ekonoımi demeside abartı.
  • arkadaşlar 3 hafta önce civic 1.6 premium aldım. bugün 1000 km yi bitirdim ve araba yeni olmasına rağmen bekjlediğimden az yaktı.ilk depomla 650 km gittim tabi çoğu şehir dışıydı.
    sehir içi fazla zorlamazsam 7.8 8.5 arası biraz yüklenince 10 11 oluyor
    şehir dışı inanılmaz az yakıyor,rampa aşağı 0.0 (viteste) düzlükte bir süre 3.5 civarı (90 km/h)genel olarak 5 5.2 ile gitti.
    eğer şehir içi oldukça yavaş ilerleyen trafiğe sahip bir şehirdeyseniz rakamlar biraz yüksek çıkacaktır.sürat artıkça anlık yakıt tüketimi de azalıyor.

    aracımdan oldukça memnunum,alacak arkadaşlara tavsiye ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iyuksel78


    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    2006 LS otomatik. Şehir içi 8-9-10 LT. Trafik durumu, mesafe ve gittiğiniz yol değiştiriyor yakıtı. Gelelim en çok memnun olduğum yakıt durumuna. Geçen yaz Ankara-Mersin gittim. Ankara-Konya makasına kadar yaklaşık 140-160 arası, K.makası -Aksaray arasını 160-180, Aksaray- Niğde dönüşü arasını daha ziyade 180. Otobana girince de allah ne verdiyse yol durumuna göre hep dip gaz gittim. 190-210 arası değişti süratim. Bu araçla ilk uzun yol denememdi ve dedim benzinin içine ettik heralde. Depoyu fulledim ve hesapladım. 6,5 LT yakmıştı. Bu kadar abanmama rağmen bu değer beni çok şaşırttı. Arabada 3 kişiydik ve bagaj tıka basa doluydu. Yaklaşık 500 km'de 100-150 km klimalı. Eski aracım Siena 1.4 EL aynı yolda ve 90-100 arası gittiğimde 7-7,5 LT yakmıştı.
    Aracın özellikle uzun yol performansı mükemmel. Eğer akıllı uslu giderseniz 3.000 devirde 120 km ile gidebiliyorsunuz. Bildiğim kadarıyla aynı aracın düz viteslileri 120 yapmak için daha fazla devir yapıyorlar bu da fazla yakıt demek oluyor.



    abi yaptığın hıza göre değerlerin çok iyi. benim 2004 es otomatik var henüz uzun yol tecrübesi yok. ama senin değerler gerçekten şaşırtıcı. ben otomatikte yeniyim. ne gibi tavsiyelerin olabilir?




    Uzun yolda 90 yerine 100-110 gitmek daha iyi. 90 vites oranlarından dolayı az geliyor araca. Onun dışında benzini sadece 95 oktan al, P'ye almadan önce el frenini çek sonra P'ye al, Rampada R de ileri, D deyken de fazla geri kaçırmamaya dikkat et. Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Soruların olursa cevaplamaya çalışırım.




  • teşekkürler tonk, peki abi şehir içinde nasıl bir kullanım önerirsin? sürekli d ile mi yoksa d3 ile mi gitmek yakıtı olumlu etkiler?



    şimdiye kadar en ekonomik ne kadar yaktın. örneğin şehir içinde ışık yanana kadar veya ful depo ne kadar yaktın?
  • Ben buardaki rakamları görünce açıkçası imrendim.
    İstanbul'da yaşıyorum. Malum şehir içi şehir dışı kavramları birbirine girebiliyor. Nitekim 110- 160 arasında gidince 13 - 13-5 gibi rakamlar çıkıyor ortaya tabi dur kalkı çok oluyor. Öte yandan 90 geçmezsem 9.8 - 10 oluyor. İyice abartır çok devirli kullanırsam (yavaş gitmek bana göre değil) 7,8 - 8 gibi rakamlar çıkıyor.
    Sonuçta araba kaçıyor basmadan edemedeğim için 11 - 12 ortalama ile gidiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iyuksel78


    teşekkürler tonk, peki abi şehir içinde nasıl bir kullanım önerirsin? sürekli d ile mi yoksa d3 ile mi gitmek yakıtı olumlu etkiler?

    şimdiye kadar en ekonomik ne kadar yaktın. örneğin şehir içinde ışık yanana kadar veya ful depo ne kadar yaktın?




    Ben sürekli D ile gidiyorum. D3 hiç lazım olmadı şimdiye kadar. Bunu kullanman için ya rampa inerken 3. viteste kalsın araç 4 e atıp fazla hizlanmasın diye kullanıcan, ya da öyle bir yol olacak ki araç 3-4, 4-3 yapacak sürekli vites değiştirecek ancak o zaman D3 kullanıcan. Ekonomi boyutunda ise tartışmasız D4 kullanmak gerekir. Diğerinde 3 vitesli araç kullandığını düşün, ekonomik olamaz zaten. Bir de belki biliyorsundur, 2. viteste şanzuman kilidi var. İstediğin kadar dik bir rampada dur, 2 ye al araç bir milim bile geri kaymaz. Kışın karlı yolda (özellikle rampada) kaldıysan kalkarken süper işe yarıyor.

    Şehir içi çok göreceli bir kavram. Dikkat ettiysen ilk yazımda 8-9-10 lt dedim yakıta. Düşün ki kendim bile tutturamıyorum aynı oranları. O yüzden başka hiç bir araçla mukayese etme şehir içi yakıtını. Şehir içinde en düşük ölçümüm 7.3 lt oldu şimdiye kadar.
    Eğer kısa mesafe kullanıyorsan aracı, (5-6 km gibi) bir de mevsimlerden kış ise bu verdiğim değerleri arabayı anca kucağında götürürsen tutturabilirsin. Günlük 4 km gidip, 4 km de geldiğini farzedersek ve bir depoyu sürekli böyle kullansan en az 12-13 lt yakarsın.
    Bence bu yakıt olayına fazla takma kafayı. Yazın çok daha az yaktığını göreceksin aracının.




  • Yeni honda civic 1.6 otm. Son 3bin km yakıt tüketimi 7,7 oldu. İstikamet, sabah bakırköy - b.çekmece ve akşam yine aynı güzergah.. Yani tam bir şehir içi tüketimi. Ama bu değerler sakin bir kullanımla elde edilmiştir.
  • kıs boyunca aracimi genelde 4km gidis 4 km gelis seklinde kullandim. Aracin motoru ısınmadan benim yol bitiyordu. Sehir ici sakin kullanımla 7,8-8,0 gibi bir deger yakaladım.
    Su an havalar sıcak ve sehir ici 6,8 yakıyorum aynı kullanımla.
    2007 civic duz vites



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mvd23 -- 13 Mart 2007; 17:19:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hondaaaa

    kıs boyunca aracimi genelde 4km gidis 4 km gelis seklinde kullandim. Aracin motoru ısınmadan benim yol bitiyordu. Sehir ici sakin kullanımla 7,8-8,0 gibi bir deger yakaladım.
    Su an havalar sıcak ve sehir ici 6,8 yakıyorum aynı kullanımla.
    2007 civic duz vites


    bence değerlerin normalinde altında özellikle kış için. bende aymı yolu gidiyorum hergün. bide eskişehirin soğuğunda ama o değerlere yanaşamıyorum. gerçi benim otomatik ve 2004 ama. senin adına sevindim. yazın daha da düşer..
  • 98 model 1.4 civic almak üzereyim, yakıt tüketimi hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa ve paylaşırlarsa sevinirim. şimdiden teşekkürler
  • 2007 Civic Sedan Dream duz vites
    ----------------------------------

    * 110 km Kartal Bakirkoy arasi, E-5'ten hafta ici sabah aksam Kopru gecisleri dahil, sakin kullanimla daima 6.7 lt / 100 km ile gidip geliyorum.

    * Bagdat caddesi, asiri yagun adim adim trafikte turlamak ise: 7.6 lt/100 km ama kimseyle yarismaya, makas atmaya kalkismadan... Efendi kullanimla...

    * Izmir- Istanbul arasi, otobana girmeden Balikesir-Bursa-Yalova-feribot uzerinden 450 km'yi performansli kullanim ile 6.5lt/100 km ile kapattim.

    Su anda arac 1200 km'de ortalama 7.0 lt/100 km yakmisim araci aldigimdan beri
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enteresavar

    Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek
    oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte,
    bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia
    edilmekte.

    Fakat halk tarafından bilinenlerin neredeyse tamamının yanlış olması ve
    oktan meselesinin bir pazarlama taktiğine dönüşmesi sebebi ile dostlarımla
    bu konunun teknik içeriğini paylaşmak istedim.

    Öncelikle, Oktan sayısı bir referanstır ve benzinin içindeki gerçek oktan
    sayısını belirtmez, ayrıca oktanın

    PERFORMANSLA, TÜKETİMLE HİÇBİR ALAKASI ALAKASI YOKTUR.

    Bildiğiniz gibi içten yanmalı benzinli motorlar benzin ile havayı
    sıkıştırdıktan sonra buji ile ateşleyerek çalışırlar. Her motorun sıkıştırma
    oranı farklıdır. Her yakıt belli bir miktar sıkıştırma basıncına kadar buji
    olmadan dayanır bir süre sonra buji olmasa bile kendiliğinden yanıverir. Bu
    tehlikeli bir durumdur vuruntu olarak kendini belli eder ve motora hasar
    verebilir. Ayrıca performansıda düşürür. Dolayısı ile belli bir motorun
    belli bir sıkıştırma ile vuruntu yapmadan (yani benzin buji çakmadan önce
    kendiliğinden yanmadan) çalışabilmesi için bir minimum oktan gereklidir. BU
    MİNİMUM OKTAN OTOMOBİLİNİZİN KİTAPÇIĞINDA BELİRTİLİR.

    Ama nadiren 95 oktanın üzerinde benzin gereklidir.

    95 oktan benzin demek aldığınız benzinin içinde 95 oktan var demek değildir.
    95 oktan benzinin anlamı, aldığınız benzinin kimyasal olarak vuruntuya karşı
    direncinin %95 isooktan ve %5 heptan karışımıyla AYNI olduğu anlamına gelir.



    Yani benzinin oktanı, içeriğinden dolayı değil gerçek isooktan-heptan
    karışımın belli yüzdelerinde elde edilen vuruntu direncine karşılık gelecek
    şekilde belirlenir. Bu sebeple 100 oktandan daha yüksek yakıtlar olabilir.
    Çünkü dünyadaki en vuruntu-dirençli yakıt isooktan değildir.

    Bunun ölçümünde iki farklı ölçüm standardı vardır fakat ülkemizde RON
    kullanılmaktadır. RON dışında birde MON ölçüm sistemi vardır. Örneğin
    Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınır, bu sebeple amerikada 87 oktan
    olan bir benzin avrupada 95 oktan olabilir.

    Örneğin benim Honda otomobilimin kitapçığında RON değeri 93 oktan ve üstü
    yakıt kullanabilirsiniz diyor. Bunun anlamı benim otomobilim avrupa
    standardında 91 oktan (normal) benzinle bile çalışır. (Otomobilim katalitik
    konvertörlü olduğu için kurşunsuz olmak kaydı ile tabiki)



    11:1 sıkıştırma oranlı Ferrari'nin kitapçığında ise 95 oktan yazıyor. Yani
    benzinin 100 yıldır var olduğunu düşünürsek 95 oktan aslında yeterince
    "yüksek" bir oktan değeri.

    Performans meselesine gelince, bir yakıtın performansı tamamen enerji
    içeriğine bağlıdır. Bu enerji içeriğinin oktan sayısı ile bir alakası
    yoktur. Fakat GENELDE enerji içeriği yüksek benzinler (kaliteli benzinler)
    yüksek oktan adı altında satılmaktadır. Bu sebeple bazı yüksek oktanlı
    benzinler daha yüksek enerjiye (yani daha yüksek performansa) sahip olabilir
    (ama çok az fark edecek şekilde). Ama bu sizin otomobilinizin yada
    otomobilinizin motoru bundan yararlanabilecek anlamına gelmiyor.

    Piyasadaki otomobilin %99unda hiç farketmiyor.

    Bu arada motorda oktan isteğini belirleyen SIKIŞTIRMA ORANI DEĞİLDİR. Ne
    kadar sıkıştırma basıncı elde edildiği önemlidir. Yüksek sıkıştırma oranı
    sadece elde edilebilecek maksimum sıkıştırmayı etkiler.

    Bu durumda eğer otomobilinizi üreten firma özellikle yüksek oktanlı benzin
    kullanmalısınız diye yazmadıysa yüksek oktan benzin kullanmak sadece
    ekonomik olarak daha pahalıya gelecektir. Size bir yararı olmayacaktır.

    Yüksek oktanlı benzin ancak ciddi yüksek performanslı araçlarda biraz
    farketmektedir. Yani sizin otomobiliniz yüksek oktan talep etse bile
    kazanacağınız fark yüzde 1-4 ancak olacaktır. Modern 300 beygirlik
    motorlarda bile 10 beygir ancak farketmektedir.
    AYRICA yüksek oktan SADECE maksimum güçte farkeder.

    Yani maksimum devir, maksimum hızlanma dışındaki kullanımlarda pek bir fark
    olmamaktadır.

    Bulunduğunuz yerin rakımı yükseldikçe de oktan ihtiyacınız düşer.

    Deniz seviyesinde 95 oktanla mutlu olan bir motor 500-1000 metre rakımda
    93-91 oktanla da mutlu olacaktır.

    Dolayısı ile size bir yararı olmayacaksa,
    - ben denedim yüksek performans verdi
    - bir depoyla 50km fazla gittim
    - kaliteli abi bu benzin çekişi arttı


    GİBİ LAFLARA ALDANMAYIN.



    Yüksek oktanlı benzin pahalıdır. Kazıklanmayın.

    Ayrıca yüksek oktanlı benzinin yanması daha güçtür, bu da ilginç bir ironi.

    Peki bazı LPG çeşitlerinin 110 oktan olduğunu biliyormuydunuz?

    Alkol katılarak oktanı yüksek ama enerji içeriği (performansı) düşük
    yakıtlar yapmakta mümkündür. Daha öncede söylediğim gibi benzinin
    performansı ile oktanı direk alakalı değil.

    Oktan sayısını yükselten çeşitli katkılar mevcut. Bunlar sadece oktan
    sayısını yükseltir. SADECE yüksek oktanlı benzine kesin ihtiyacınız varsa ve
    bulamıyorsanız motorunuzun vuruntu yapmasını engellemek içindir.

    Sonuç olarak oktan meselesini kafanıza takmayın alın kurşunsuz 95
    otomobilinizin zevkini ucuz çıkarın.

    LÜTFEN BU YAZIYA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
    - Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
    - Az yaktı.
    - İyi kaçtı.

    Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim,
    reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

    İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar
    sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve
    pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu
    yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

    Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

    Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda
    buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple
    dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay
    kendiliğinden tutuşur.

    Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile
    düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98
    kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor
    işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar
    görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek
    devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

    Piyasadaki otomobillerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY
    FARKETTİRMEYECEKTİR.

    Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda
    olmaktadır.

    Sıradan otomobili olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek
    performansa sahip otomobil sahipleride otomobilin KİTAPÇIĞINA BAKMALI.



    Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller.

    (Ülkece bu huyumuzdan vazgeçmeliyiz, kullanma kılavuzu diye bişey var ! )



    Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı ama uygun fiyatlı YÜKSEK
    KALİTELİ benzin.



    Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir.
    Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir.
    Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli




    sağol arkadaşım bu bilgileri bizimle paylaştığın için..
    SAYGILAR...




  • gerçekten bilimsel mantıklı çok aydınlatıcı bilgi vermişsin eline sağlık. söylediğin gibi çok kişi ortalarda dayanaksız laflarla koyun sürüsü misali (teşbihte hata olmaz derler) vay şu böyleymiş deyip yanılıyorlar.
  • cok guzel bilgiler sagolun , bi de biraz farkli olacak ama sizlere bir sorum var formda daha once soylendimi bilmiyorum ama , sorayim dedim yinde , 2003 es aracima benzin ikaz isigi yandiginda , 10 ytl lik benzin aldim , ortalama takrar isik yanincaya kadar 40-45 km gibi bir rakam verdi ve bunu 3 sefer yaptim hepsindede ayni degere ulsatim ,
    soru 1 sizce bu deger nasil? soru 2 dogrumu yapmisim? ve son soru benzin ikaz isigi yandiktan sonra araba kac km daha yol gider?
    ha unutmadan bu degere sehir ici sayilacak bir yerde ulastim , cunku bulundugun yer cukurova, yani bizim burda fazla dur kalk yok sehrin bir ucundan digerine topu topu 6-7 isik vardir, dur kalk o kadar fazla olmasada yinede oluyor,

    tskler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nnsevim

    cok guzel bilgiler sagolun , bi de biraz farkli olacak ama sizlere bir sorum var formda daha once soylendimi bilmiyorum ama , sorayim dedim yinde , 2003 es aracima benzin ikaz isigi yandiginda , 10 ytl lik benzin aldim , ortalama takrar isik yanincaya kadar 40-45 km gibi bir rakam verdi ve bunu 3 sefer yaptim hepsindede ayni degere ulsatim ,
    soru 1 sizce bu deger nasil? soru 2 dogrumu yapmisim? ve son soru benzin ikaz isigi yandiktan sonra araba kac km daha yol gider?
    ha unutmadan bu degere sehir ici sayilacak bir yerde ulastim , cunku bulundugun yer cukurova, yani bizim burda fazla dur kalk yok sehrin bir ucundan digerine topu topu 6-7 isik vardir, dur kalk o kadar fazla olmasada yinede oluyor,



    Tahminlerime gore 100 km de 7 lt civari benzin yakmıs aracin
  • merhabalar arkadaşlar ben honda civic 1.6 ies almayı düşünyrm bu araç hakkındaki bilgileri olan varsa çok sevinirim ilk arabam olacak karar kıldım civic de ancak sizede danışmak istedim forumda aracın yakıtı konusunda çelişkili msjlar var ortalama bu aracın yakıt tüketimini bilen varsa cvp bekliyrm sizce arac uygunmudr cvp larınız için şimdiden teşekkürler saygılarr...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enguan -- 24 Mart 2007; 10:24:17 >
  • Honda Civic HB 1.8 I-Shift sahibiyim.
    Teşvikiye'den çevreyoluna çıktım. Ordan köprüye çıkıp Üsküdar'a kadar geldim. Akşam da geri döndüm. 6.5 yaktı.
    Bu tüketim tamamen I-Shift'in eseri, yoksa manuel kullansam bu kadar az yakmaz, çok güzel dozajlama yapıyor.
    Manuel kullanımda oraya bakma gereği bile duymuyorum.
  • Şirket aracı olarak 5 yıldır Civic kullanıyorum.
    Son 2,5 yıldır 2005 model 1.6 ES Otm kullanıyorum.
    Yakıt konusunda hiç tasarruf yapmadan allah ne verdiyse basıyorum otobanda. 160- 180 km civarı nominal hızla hergün 80-100 km yol yapıyorum. Ara hızlanmalarda da tam devir kullanırım.
    Ortalama otoban + şehir içi 1 depo ile 500 km gidiyorum. (Kırmızı ışığın yanma kmsidir)
    Tabiki benzini para verip alana arkadaşlar benim gibi kullanmayacaktır ve yakıt tüketimi
    Bu hafta aracım değişti 1.8 Düz Executive geldi.
    Aynı kullanımda çok daha az yakıyor gibi.
    Ölçüp paylaşırım.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.