Şimdi Ara

HONDA TAM OTOMATIK VITES YARDİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
19.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merak ettigim olay su
    Vtec 2 ve bi alt kasasi 1.6 ies lere bakiyorum.
    Simdi vu araclar tam otomatik.
    D1 d2 d3 ve D var.
    Merak ettigim olay şu
    D1 de istedigimiz devirde gezip d2 ye cekiyoruz d2 de istedigimiz devirde gezip d3 emi cekiyoruz.
    Yani ilk 3 viteste istedigimiz devirde gezebiliyor muyuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu tip otomatik şanzımanlarda olabildiğince hareket halindeyken vites değişiminden kaçınılması gerekir.
    D1,d2,d3 ise şöyle;
    D3: rampa çıkarken, 4e geçtiğinde araç bayılacaksa, 4e geçebilme şansınız yoksa, şanzımanı 3 vitesle sınırlamış olursunuz.
    D2: patika benzeri, yol şartlarının kötü olduğu yerlerde aracı zaten hızlı süremeyeceğiniz için, şanzımanı yormamak adına 2 vitesle sınırlamış olursunuz.
    D1: genel kullanımı otopark içi vs olsada, kitapçıklarda römorklu rampa çıkışlarında kullanabilirsiniz yazmaktadır.

    D1'le devir bitir, D2'yle devam et, sonra d3'e at, bayır aşağı görüncede boşa at. Bu şekil kullanım sonrası şanzımanı yakın zamanda çöpe atarsınız.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Honda Tam Otomatik Vites Yardımı

    Honda'nın tam otomatik vites sistemi, sürüş deneyimini kolaylaştırmak ve verimliliği artırmak için tasarlanmıştır. Bu sistem, D1, D2 ve D3 gibi çeşitli vites konumları sunarak farklı sürüş koşullarına uyum sağlar.

    D1 Vites Nedir?

    D1 vites, genellikle dik yokuş çıkarken veya ağır yük çekerken kullanılan en düşük vitestir. Motor devrini yüksek tutarak aracın tekerleklerine daha fazla güç aktarır.

    D2 Vites Nedir?

    D2 vites, D1 vitesinden daha yüksek bir vitestir ve hafif yokuş çıkarken veya orta hızlarda sürüş için kullanılır. D1 vitesine kıyasla daha fazla hız ve daha az güç sağlar.

    D3 Vites Nedir?

    D3 vites, otomatik vitesli Honda araçların en yaygın kullanılan vitesidir. Normal sürüş koşullarında, otoyol veya şehir içi sürüş için uygundur. D1 ve D2 viteslerine göre daha yüksek hız ve daha az motor devri sağlar.

    Honda D3 Vitesinin Faydaları

    • Normal sürüş koşullarında optimum performans sağlar.
    • Yakıt verimliliğini artırır.
    • Sürüşü daha rahat ve keyifli hale getirir.

    Honda Otomatik Vites Kullanımı

    Honda otomatik vitesli bir araç kullanmak oldukça kolaydır. Vites kolu genellikle P (Park), R (Geri), N (Boş) ve D (Sürüş) konumlarına sahiptir. Sürüşe başlamak için vites kolunu D konumuna getirin ve ardından gaz pedalına basın. Fren yapmak için gaz pedalını bırakın ve gerektiğinde fren pedalına basın.

    Honda'nın tam otomatik vites sistemi, rahat ve verimli bir sürüş deneyimi sunar. Farklı vites konumlarını ihtiyaçlarınıza göre kullanmak, aracınızın performansını optimize etmenize ve sürüş zevkini artırmanıza yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Evet. D2 de 1 ve 2 d3 de 1-2-3 ü kullanır yani atıyorum d2 deyken bi üst vitese geçmez ama düşürebilir hızına bağlı olarak

    Edit: ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaptan Ross -- 19 Eylül 2015; 0:22:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaptan Ross kullanıcısına yanıt
    Hocam o zaman manuel neden tercih ediliyor.
    Sadece biraz daha az yaktigi icin mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORTHSTAR

    Hocam o zaman manuel neden tercih ediliyor.
    Sadece biraz daha az yaktigi icin mi

    Zevk meselesi daha az yakıyor bakımı kolay arıza riski az açıkçası hantal kalıyor biraz otomatik vited. Ama o kasalar apaçilerin eline düştüğü için apaçiler de manuel tercih ettiği için otomatik vitesleri daha temiz oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende tam onun icin sordum temiz bulmak istiyorum.
    Ama sizin demenize gore ben yanlis anlamadiysam otomatik viteste 7 8 bin devri goruyor istese
    Kesiciye giriyor yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORTHSTAR

    Bende tam onun icin sordum temiz bulmak istiyorum.
    Ama sizin demenize gore ben yanlis anlamadiysam otomatik viteste 7 8 bin devri goruyor istese
    Kesiciye giriyor yani

    Evet d1-2-3 de olduğu sürece kesiciye girer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok tesekkurler hayirli geceler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MMT- TAM OTOMATIK FARKI?
    16 yıl önce açıldı
    CIVIC OTOMATIK SANZIMAN SORUNU
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam d3 tam otomatikte sport modu gibi birşey

    d2 yokuş aşağı inerken kullanılır

    d1 ise yokuş yukarı çıkarken kullanılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORTHSTAR

    Hocam o zaman manuel neden tercih ediliyor.
    Sadece biraz daha az yaktigi icin mi

    Ben de bir sürücü olarak manuel tercih ediyorum hocam. Özellikle yeni nesil değil ama eski nesil otomatik araçlarla yarışmak ve kazanmak çok zevkli oluyor. (arkadaşlarla boş yolda trafiği tehlikeye atmadan)

    Neden diye soracak olursaniz eski nesil bir otomatik çok yuklendiginizde vitesleri yavaş atmaya başlar,arkadasimda BMW 3.16i vardı 1987 model, çakal kasa diye geçiyor. Otomatik vitesti ve vitesi atması bazen 3 saniyeyi bulabiliyordu. Ben vitesi değiştirirken harcadigim sure maksimum 1 saniye oluyor. Ve karışımdaki arkadaşım istediği kadar güçlü olsun, şanzıman hantal olunca 3 kere vites atınca benden otomatikman 6-7 saniye geri düşmüş oluyor. Ben de arayı açıyorum.

    Otomatik severlere saygım kesinlikle sonsuz, hele ki 2013 sonrası bmwlerin otomatiklerini ve vag grubu otomatik dsg sanzimanlarini çok severim. Ama özellikle sollarken ve kalkışlarda debriyajlı manuelin tadı bi başka oluyor. Kalkislarlda gazı ayarlamakta iyi olmasaniz bile debriyajla telafi edilebiliyor. Otomatik arabada gazı ayarlayamayip çok basarsaniz araba direk patinaja kalır, affetmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 18XET01 1 kullanıcısına yanıt
    Hocam benim ilk aracim olcak acikcasi.
    Soforluk tecrubem yok ama dizel hertulu arabayi suruyorum malum debriyajdan. Ama benzin gazda biraz korkuyorum acikcasi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FORTHSTAR -- 19 Eylül 2015; 1:33:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FORTHSTAR kullanıcısına yanıt
    Bu tip otomatik şanzımanlarda olabildiğince hareket halindeyken vites değişiminden kaçınılması gerekir.
    D1,d2,d3 ise şöyle;
    D3: rampa çıkarken, 4e geçtiğinde araç bayılacaksa, 4e geçebilme şansınız yoksa, şanzımanı 3 vitesle sınırlamış olursunuz.
    D2: patika benzeri, yol şartlarının kötü olduğu yerlerde aracı zaten hızlı süremeyeceğiniz için, şanzımanı yormamak adına 2 vitesle sınırlamış olursunuz.
    D1: genel kullanımı otopark içi vs olsada, kitapçıklarda römorklu rampa çıkışlarında kullanabilirsiniz yazmaktadır.

    D1'le devir bitir, D2'yle devam et, sonra d3'e at, bayır aşağı görüncede boşa at. Bu şekil kullanım sonrası şanzımanı yakın zamanda çöpe atarsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes bisey yazmis,bende vtec2 vardi;
    hondalardaki fark ise d2ye alindiginda direkt olarak 2.vitesle kalkilabilir; buzlu karli kaygan zeminlerde ise yariyor.yani d2ye aldiginizda vites 2de kilitli kalir.. tipki d1 gibi.. d3 ise 3 e kadar d konumu gibi davranir, 4 e gecmez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o değilde bu kasayı kullanan apaçiler yüzünden araba iyice prim yaptı altın alsam bu kadar değerlenmezdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Herkes bisey yazmis,bende vtec2 vardi;
    hondalardaki fark ise d2ye alindiginda direkt olarak 2.vitesle kalkilabilir; buzlu karli kaygan zeminlerde ise yariyor.yani d2ye aldiginizda vites 2de kilitli kalir.. tipki d1 gibi.. d3 ise 3 e kadar d konumu gibi davranir, 4 e gecmez..

    Hocam d2 veya d3 e aldığımızda sadace 1,2,3 arasında gezmiyormuydu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Kafa gene iptal oldu
    Mesela sehirici sıkışık trafikte d ile mi gezilir yoksa d2 ilemi?
    Benim anlamama gore d2 ile gezmek daha tasarruflu olmazmi hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba.
    Bir otomatik viteste ne kadar çok vites konumu değiştirilirse arıza verme oranı aynı oranda artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuele devam ozaman en iyisi ogrencez baska care yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç tam otomatik olduğu için böyle D ye alıp Basip gideceksin ama mesela karlı zeminde yokuş iniyorsun ve vites degistirmesini istemiyorsun D1 e alıp Yokuşu öyle ineceksin yani şanzıman kendini bir üst vitese atamayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Araç tam otomatik olduğu için böyle D ye alıp Basip gideceksin ama mesela karlı zeminde yokuş iniyorsun ve vites degistirmesini istemiyorsun D1 e alıp Yokuşu öyle ineceksin yani şanzıman kendini bir üst vitese atamayacak

    Merhaba.
    Dik yokuşta Passat yığılmasın diye D' den 2' ye alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende genelde sizin gibi yapıyor yada gaza sonuna kadar basarak arabanın bir üst vitese geçmesini engelliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.