Şimdi Ara

Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
1
Favori
30.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pcx in lastikleri ince. fren mesafesi uzun. acı frende kızaklıyor. çok tehlikeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onrraydnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    Arkadaşlar genel hatlarıyla güzel bilgiler vermişler; ilaveten şehiriçi mi kullanacaksınız? İstanbul trafiğinde mi yoksa nerede ne amaçla? Bunlar da önemli..
    Ha bir de bütçe tabii.. Sizin bütçeniz X-Max almaya müsait mi?
    Bunlara cevap verin gerisine devam ederiz..

    Edit: İstanbul'da kullanacağınızı belirtmişsiniz görmemişim.


    İstanbulda kullanıcam tecrübem ehliyetim yok şehir içi genellikle çok nadiren şehirdişi oda en uzak mesafe 60 km olur yani bütçe herşey dahil 10 bin geçmez şimdilik o yüzden xmas biraz uzak

    Honda pcx hoşuma gitti ama başka markalarada açığım. Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım

    Birde pcx alsam herşey dahil kaça olur (plaka,eldiven,kask,ehliyet, vs )

    Öncelikle şunu çok net bir şekilde söylemeliyim; Honda PCX almalısınız. 125 ya da 150 lik farketmez ancak ben 125 liğini yeni aldım ve forumun tamamını okudum neredeyse 150 liği ile aralarında çok da ahım şahım bir fark yok demişler. 125 liği tercih ederseniz sıfırında 900 TL cebinizde kalıyor. Güncel fiyatlar 7.300 e 8.200.
    125 lik ile 100-110 km yapabiliyorsunuz ki zaten bir scooter ile bundan daha yukarı çıkmanız önerilmez. Zaten Honda limitter ile bunu belirlemiş. Beygir gücü farkı kalıyor ki bu da şehir içinde çok da önemli bir şey değil. Tabii bana göre..
    Zaten şehir içinde 60-90km aralığında gidebiliyoruz. En uzak mesafe 60km demişsiniz ben de aldığımın ertesi günü Şile yaptım. 65-70 km gittim 65-70km de döndüm. Güzel bir yolculuk oldu diyebilirim. Ama onun dışında İstanbul'da şehir içi Ataşehir - Şişli arası hergün işe gidip gelen biri olarak söyleyeyim; şehiriçi için süper bir makine! Gidiş dönüş 35-40 km yol yapıyorum. Yağ gibi akıyor motor. Bu konuda forumdaki herkes hemfikir. Buna emin olabilirsin.
    Sıfır alacaksanız herkes lastikleri Michelin City Grip ile değiştirmenizi tavsiye ediyor, çok isabetli. Benim aldığım 2.eldi ve satıcı bunu yapmış zaten
    2. depomu bu gün doldurdum, bana satan "240 km görüyor" demişti, dediği doğru, forumdakiler de hemen hemen aynı durumda. Ben tam 225KM yaptım daha da gider mi bilemiyorum, yolda kalmak istemediğimden depoyu fulledim. Ne kadara? 26 TL ye 5.2 LT!! Yani ekonomiden bahsedecek olursak yaklaşık 25 TL ye 225 KM! Daha ne olsun? Önceki dandik Çin motorum ile 25-30 TL ye 150-160KM yapabiliyordum.. Müthiş ekonomik. Bu arada PCX 150 biraz daha fazla yakıyor ama çok önemli bir fark değil; ne de olsa 150cc..
    Herşey dahil 10 bin için arkadaşlardan birinin önerisi gayet yerinde, kalanı ile techizat alırsın ve eğitime gidersin. Honda'nın kursu var ve mutlaka öneriyorum.
    Sana aşacağın kask konusunda ayrıca yardım ederim. Ben de kaskı değiştirdim ve artık az çok ne nedir biliyorum. Bunun dışında lastik kask, mont vs. ile 10 bine rahat sığarsın. İster 125 ister 150cc al ama bana sorarsan 125 lik derim. Arkadaşların da dediği gibi sonrasında (ki benim de hayalim odur) Yamaha X-Max... Gerçi Honda'ya göre ekonomik değil ama gönül işte! Honda bu arad 100km de 2.0 - 2.5 LT yakıyor. Kullanıma bağlı olarak değişiyor tabii.
    Honda'nın 2.eli kaybettirmiyor. Aldığına yakın rakamlara satabilirsin.

    "Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım" demişsin... Tam karşılığı Honda PCX
    Herşey dahil 10 bine sığarsın gibi. 125cc için sıfırı 8 bini bulacak. Ehliyet sınav vs. 5-600 ü bulur tam emin değilim. Giriş seviyesinde bir kask 5-600 TL (FF Kapalı kasklar) 5-600 de mont eldiven dizlik tutar.. Ama bu söylediklerim zevk-sağlamlık meselesi. 1.700 TL ye de kask var 160 TL ye de... 1.500 e de mont var 300-400 e de.. Ne kadar ekmek o kadar köfte yani..
    Sonrası keyif...
    Aldığıma en ufak bir pişmanlık duymuyorum. İyi ki Honda almışım diyorum. Motorumdan çok memnunum keşke daha önce alsaymışım...

    Saygılar..




  • onrraydnn kullanıcısına yanıt
    bence siz ilk baş bir ehliyet alın daha sonra motor konusunda tavsiye istersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: onrraydnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    Arkadaşlar genel hatlarıyla güzel bilgiler vermişler; ilaveten şehiriçi mi kullanacaksınız? İstanbul trafiğinde mi yoksa nerede ne amaçla? Bunlar da önemli..
    Ha bir de bütçe tabii.. Sizin bütçeniz X-Max almaya müsait mi?
    Bunlara cevap verin gerisine devam ederiz..

    Edit: İstanbul'da kullanacağınızı belirtmişsiniz görmemişim.


    İstanbulda kullanıcam tecrübem ehliyetim yok şehir içi genellikle çok nadiren şehirdişi oda en uzak mesafe 60 km olur yani bütçe herşey dahil 10 bin geçmez şimdilik o yüzden xmas biraz uzak

    Honda pcx hoşuma gitti ama başka markalarada açığım. Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım

    Birde pcx alsam herşey dahil kaça olur (plaka,eldiven,kask,ehliyet, vs )

    Öncelikle şunu çok net bir şekilde söylemeliyim; Honda PCX almalısınız. 125 ya da 150 lik farketmez ancak ben 125 liğini yeni aldım ve forumun tamamını okudum neredeyse 150 liği ile aralarında çok da ahım şahım bir fark yok demişler. 125 liği tercih ederseniz sıfırında 900 TL cebinizde kalıyor. Güncel fiyatlar 7.300 e 8.200.
    125 lik ile 100-110 km yapabiliyorsunuz ki zaten bir scooter ile bundan daha yukarı çıkmanız önerilmez. Zaten Honda limitter ile bunu belirlemiş. Beygir gücü farkı kalıyor ki bu da şehir içinde çok da önemli bir şey değil. Tabii bana göre..
    Zaten şehir içinde 60-90km aralığında gidebiliyoruz. En uzak mesafe 60km demişsiniz ben de aldığımın ertesi günü Şile yaptım. 65-70 km gittim 65-70km de döndüm. Güzel bir yolculuk oldu diyebilirim. Ama onun dışında İstanbul'da şehir içi Ataşehir - Şişli arası hergün işe gidip gelen biri olarak söyleyeyim; şehiriçi için süper bir makine! Gidiş dönüş 35-40 km yol yapıyorum. Yağ gibi akıyor motor. Bu konuda forumdaki herkes hemfikir. Buna emin olabilirsin.
    Sıfır alacaksanız herkes lastikleri Michelin City Grip ile değiştirmenizi tavsiye ediyor, çok isabetli. Benim aldığım 2.eldi ve satıcı bunu yapmış zaten
    2. depomu bu gün doldurdum, bana satan "240 km görüyor" demişti, dediği doğru, forumdakiler de hemen hemen aynı durumda. Ben tam 225KM yaptım daha da gider mi bilemiyorum, yolda kalmak istemediğimden depoyu fulledim. Ne kadara? 26 TL ye 5.2 LT!! Yani ekonomiden bahsedecek olursak yaklaşık 25 TL ye 225 KM! Daha ne olsun? Önceki dandik Çin motorum ile 25-30 TL ye 150-160KM yapabiliyordum.. Müthiş ekonomik. Bu arada PCX 150 biraz daha fazla yakıyor ama çok önemli bir fark değil; ne de olsa 150cc..
    Herşey dahil 10 bin için arkadaşlardan birinin önerisi gayet yerinde, kalanı ile techizat alırsın ve eğitime gidersin. Honda'nın kursu var ve mutlaka öneriyorum.
    Sana aşacağın kask konusunda ayrıca yardım ederim. Ben de kaskı değiştirdim ve artık az çok ne nedir biliyorum. Bunun dışında lastik kask, mont vs. ile 10 bine rahat sığarsın. İster 125 ister 150cc al ama bana sorarsan 125 lik derim. Arkadaşların da dediği gibi sonrasında (ki benim de hayalim odur) Yamaha X-Max... Gerçi Honda'ya göre ekonomik değil ama gönül işte! Honda bu arad 100km de 2.0 - 2.5 LT yakıyor. Kullanıma bağlı olarak değişiyor tabii.
    Honda'nın 2.eli kaybettirmiyor. Aldığına yakın rakamlara satabilirsin.

    "Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım" demişsin... Tam karşılığı Honda PCX
    Herşey dahil 10 bine sığarsın gibi. 125cc için sıfırı 8 bini bulacak. Ehliyet sınav vs. 5-600 ü bulur tam emin değilim. Giriş seviyesinde bir kask 5-600 TL (FF Kapalı kasklar) 5-600 de mont eldiven dizlik tutar.. Ama bu söylediklerim zevk-sağlamlık meselesi. 1.700 TL ye de kask var 160 TL ye de... 1.500 e de mont var 300-400 e de.. Ne kadar ekmek o kadar köfte yani..
    Sonrası keyif...
    Aldığıma en ufak bir pişmanlık duymuyorum. İyi ki Honda almışım diyorum. Motorumdan çok memnunum keşke daha önce alsaymışım...

    Saygılar..

    yorumlarınız için çok teşekkür ederim çok güzel bilgiler vermişsiniz. Sanırım dediğiniz gibi pcx le başlıcam 125lik mi yoksa 150 likmi konusunda karar veremedim tam farklarını bilmiyorum ama dediğiniz gibi çok fark yok sanırım 25tl 225 km çok iyi bir ekonomi bence.

    en iyisi bir pcxle başlamak 125-150 karar verilmeli sonrada xmax




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: onrraydnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    Arkadaşlar genel hatlarıyla güzel bilgiler vermişler; ilaveten şehiriçi mi kullanacaksınız? İstanbul trafiğinde mi yoksa nerede ne amaçla? Bunlar da önemli..
    Ha bir de bütçe tabii.. Sizin bütçeniz X-Max almaya müsait mi?
    Bunlara cevap verin gerisine devam ederiz..

    Edit: İstanbul'da kullanacağınızı belirtmişsiniz görmemişim.


    İstanbulda kullanıcam tecrübem ehliyetim yok şehir içi genellikle çok nadiren şehirdişi oda en uzak mesafe 60 km olur yani bütçe herşey dahil 10 bin geçmez şimdilik o yüzden xmas biraz uzak

    Honda pcx hoşuma gitti ama başka markalarada açığım. Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım

    Birde pcx alsam herşey dahil kaça olur (plaka,eldiven,kask,ehliyet, vs )

    Öncelikle şunu çok net bir şekilde söylemeliyim; Honda PCX almalısınız. 125 ya da 150 lik farketmez ancak ben 125 liğini yeni aldım ve forumun tamamını okudum neredeyse 150 liği ile aralarında çok da ahım şahım bir fark yok demişler. 125 liği tercih ederseniz sıfırında 900 TL cebinizde kalıyor. Güncel fiyatlar 7.300 e 8.200.
    125 lik ile 100-110 km yapabiliyorsunuz ki zaten bir scooter ile bundan daha yukarı çıkmanız önerilmez. Zaten Honda limitter ile bunu belirlemiş. Beygir gücü farkı kalıyor ki bu da şehir içinde çok da önemli bir şey değil. Tabii bana göre..
    Zaten şehir içinde 60-90km aralığında gidebiliyoruz. En uzak mesafe 60km demişsiniz ben de aldığımın ertesi günü Şile yaptım. 65-70 km gittim 65-70km de döndüm. Güzel bir yolculuk oldu diyebilirim. Ama onun dışında İstanbul'da şehir içi Ataşehir - Şişli arası hergün işe gidip gelen biri olarak söyleyeyim; şehiriçi için süper bir makine! Gidiş dönüş 35-40 km yol yapıyorum. Yağ gibi akıyor motor. Bu konuda forumdaki herkes hemfikir. Buna emin olabilirsin.
    Sıfır alacaksanız herkes lastikleri Michelin City Grip ile değiştirmenizi tavsiye ediyor, çok isabetli. Benim aldığım 2.eldi ve satıcı bunu yapmış zaten
    2. depomu bu gün doldurdum, bana satan "240 km görüyor" demişti, dediği doğru, forumdakiler de hemen hemen aynı durumda. Ben tam 225KM yaptım daha da gider mi bilemiyorum, yolda kalmak istemediğimden depoyu fulledim. Ne kadara? 26 TL ye 5.2 LT!! Yani ekonomiden bahsedecek olursak yaklaşık 25 TL ye 225 KM! Daha ne olsun? Önceki dandik Çin motorum ile 25-30 TL ye 150-160KM yapabiliyordum.. Müthiş ekonomik. Bu arada PCX 150 biraz daha fazla yakıyor ama çok önemli bir fark değil; ne de olsa 150cc..
    Herşey dahil 10 bin için arkadaşlardan birinin önerisi gayet yerinde, kalanı ile techizat alırsın ve eğitime gidersin. Honda'nın kursu var ve mutlaka öneriyorum.
    Sana aşacağın kask konusunda ayrıca yardım ederim. Ben de kaskı değiştirdim ve artık az çok ne nedir biliyorum. Bunun dışında lastik kask, mont vs. ile 10 bine rahat sığarsın. İster 125 ister 150cc al ama bana sorarsan 125 lik derim. Arkadaşların da dediği gibi sonrasında (ki benim de hayalim odur) Yamaha X-Max... Gerçi Honda'ya göre ekonomik değil ama gönül işte! Honda bu arad 100km de 2.0 - 2.5 LT yakıyor. Kullanıma bağlı olarak değişiyor tabii.
    Honda'nın 2.eli kaybettirmiyor. Aldığına yakın rakamlara satabilirsin.

    "Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım" demişsin... Tam karşılığı Honda PCX
    Herşey dahil 10 bine sığarsın gibi. 125cc için sıfırı 8 bini bulacak. Ehliyet sınav vs. 5-600 ü bulur tam emin değilim. Giriş seviyesinde bir kask 5-600 TL (FF Kapalı kasklar) 5-600 de mont eldiven dizlik tutar.. Ama bu söylediklerim zevk-sağlamlık meselesi. 1.700 TL ye de kask var 160 TL ye de... 1.500 e de mont var 300-400 e de.. Ne kadar ekmek o kadar köfte yani..
    Sonrası keyif...
    Aldığıma en ufak bir pişmanlık duymuyorum. İyi ki Honda almışım diyorum. Motorumdan çok memnunum keşke daha önce alsaymışım...

    Saygılar..

    Pcx 125 ile Pcx 150 arasındaki farklar nelerdir iyice araştırdım demişsiniz bunun hakkında bilgi verirsenizde çok iyi olur benim için pcx 125 tercih sebebiniz neden 150 değilde o şimdi 125 mi 150 kararsız kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onrraydnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: onrraydnn

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucoskun

    Arkadaşlar genel hatlarıyla güzel bilgiler vermişler; ilaveten şehiriçi mi kullanacaksınız? İstanbul trafiğinde mi yoksa nerede ne amaçla? Bunlar da önemli..
    Ha bir de bütçe tabii.. Sizin bütçeniz X-Max almaya müsait mi?
    Bunlara cevap verin gerisine devam ederiz..

    Edit: İstanbul'da kullanacağınızı belirtmişsiniz görmemişim.


    İstanbulda kullanıcam tecrübem ehliyetim yok şehir içi genellikle çok nadiren şehirdişi oda en uzak mesafe 60 km olur yani bütçe herşey dahil 10 bin geçmez şimdilik o yüzden xmas biraz uzak

    Honda pcx hoşuma gitti ama başka markalarada açığım. Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım

    Birde pcx alsam herşey dahil kaça olur (plaka,eldiven,kask,ehliyet, vs )

    Öncelikle şunu çok net bir şekilde söylemeliyim; Honda PCX almalısınız. 125 ya da 150 lik farketmez ancak ben 125 liğini yeni aldım ve forumun tamamını okudum neredeyse 150 liği ile aralarında çok da ahım şahım bir fark yok demişler. 125 liği tercih ederseniz sıfırında 900 TL cebinizde kalıyor. Güncel fiyatlar 7.300 e 8.200.
    125 lik ile 100-110 km yapabiliyorsunuz ki zaten bir scooter ile bundan daha yukarı çıkmanız önerilmez. Zaten Honda limitter ile bunu belirlemiş. Beygir gücü farkı kalıyor ki bu da şehir içinde çok da önemli bir şey değil. Tabii bana göre..
    Zaten şehir içinde 60-90km aralığında gidebiliyoruz. En uzak mesafe 60km demişsiniz ben de aldığımın ertesi günü Şile yaptım. 65-70 km gittim 65-70km de döndüm. Güzel bir yolculuk oldu diyebilirim. Ama onun dışında İstanbul'da şehir içi Ataşehir - Şişli arası hergün işe gidip gelen biri olarak söyleyeyim; şehiriçi için süper bir makine! Gidiş dönüş 35-40 km yol yapıyorum. Yağ gibi akıyor motor. Bu konuda forumdaki herkes hemfikir. Buna emin olabilirsin.
    Sıfır alacaksanız herkes lastikleri Michelin City Grip ile değiştirmenizi tavsiye ediyor, çok isabetli. Benim aldığım 2.eldi ve satıcı bunu yapmış zaten
    2. depomu bu gün doldurdum, bana satan "240 km görüyor" demişti, dediği doğru, forumdakiler de hemen hemen aynı durumda. Ben tam 225KM yaptım daha da gider mi bilemiyorum, yolda kalmak istemediğimden depoyu fulledim. Ne kadara? 26 TL ye 5.2 LT!! Yani ekonomiden bahsedecek olursak yaklaşık 25 TL ye 225 KM! Daha ne olsun? Önceki dandik Çin motorum ile 25-30 TL ye 150-160KM yapabiliyordum.. Müthiş ekonomik. Bu arada PCX 150 biraz daha fazla yakıyor ama çok önemli bir fark değil; ne de olsa 150cc..
    Herşey dahil 10 bin için arkadaşlardan birinin önerisi gayet yerinde, kalanı ile techizat alırsın ve eğitime gidersin. Honda'nın kursu var ve mutlaka öneriyorum.
    Sana aşacağın kask konusunda ayrıca yardım ederim. Ben de kaskı değiştirdim ve artık az çok ne nedir biliyorum. Bunun dışında lastik kask, mont vs. ile 10 bine rahat sığarsın. İster 125 ister 150cc al ama bana sorarsan 125 lik derim. Arkadaşların da dediği gibi sonrasında (ki benim de hayalim odur) Yamaha X-Max... Gerçi Honda'ya göre ekonomik değil ama gönül işte! Honda bu arad 100km de 2.0 - 2.5 LT yakıyor. Kullanıma bağlı olarak değişiyor tabii.
    Honda'nın 2.eli kaybettirmiyor. Aldığına yakın rakamlara satabilirsin.

    "Bana az yakan güvenilir sağlam sorun yaratmicak tabikide şekil bir şey lazım" demişsin... Tam karşılığı Honda PCX
    Herşey dahil 10 bine sığarsın gibi. 125cc için sıfırı 8 bini bulacak. Ehliyet sınav vs. 5-600 ü bulur tam emin değilim. Giriş seviyesinde bir kask 5-600 TL (FF Kapalı kasklar) 5-600 de mont eldiven dizlik tutar.. Ama bu söylediklerim zevk-sağlamlık meselesi. 1.700 TL ye de kask var 160 TL ye de... 1.500 e de mont var 300-400 e de.. Ne kadar ekmek o kadar köfte yani..
    Sonrası keyif...
    Aldığıma en ufak bir pişmanlık duymuyorum. İyi ki Honda almışım diyorum. Motorumdan çok memnunum keşke daha önce alsaymışım...

    Saygılar..

    Pcx 125 ile Pcx 150 arasındaki farklar nelerdir iyice araştırdım demişsiniz bunun hakkında bilgi verirsenizde çok iyi olur benim için pcx 125 tercih sebebiniz neden 150 değilde o şimdi 125 mi 150 kararsız kaldım

    Alıntıları Göster

    Pcx 125 ile Pcx 150 arasındaki farklar nelerdir iyice araştırdım demişsiniz bunun hakkında bilgi verirsenizde çok iyi olur benim için pcx 125 tercih sebebiniz neden 150 değilde o şimdi 125 mi 150 kararsız kaldım

    İyice araştırdığım mevzu bunların farkı değil, daha çok pcx 125cc forumları. Yanlış anlaşılma olmasın ;)
    "Free WiLL" arkadaşımız sanırım ikisini de kullanma imkanı bulmuş olacak ki; "aralarındaki farkı anlamadım bile" demiş. Biraz beygir gücü 13.6 HP (125 de 11.7 HP), yakıt tankı büyük (8lt).. Farkı olan 25cc için biraz daha büyük bir tank koymuşlar sanırım.
    150cc de Sıkıştırma oranı: 10.6:1
    125cc de Sıkıştırma oranı: 11:1
    Bunlar teknik bakımdan farklar. Ancak pratikte anlamayacağınız özellikler
    Hiç bilmeyen birine 125cc liği 150cc lik diye satsanız aradaki farkı anlamaz
    Yakıt tankı kapasitesi için ikisinde de 8LT yazıyor ancak 125'likle 5.2 LT yakıt aldım fullendiğine göre 6.0 - 6.5LT filan olmalı. (6.2 LT olduğuna dair yazılar okudum)
    Bunların dışında ağırlıkları aynı.
    Gösterge paneli değişmiş 2014 modelinde ve en başta koymaları gereken saati koymuşlar!

    2014 150cc Honda PCX
     Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ?


    2014 125cc Honda PCX
     Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ?


    Resimlerde yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar

    Sadede gelecek olursak hiç bir pişmanlık duymayacağınız bir model. İleride "içimde kaldı keşke 150 liğini alaydım" diyeceğinizi düşünmüyorum. Böyle bile düşünseniz daha da önce söylediğim gibi elinizden çıkarması kolay bir motor. 2. el piyasası çok iyi. Nice motorcular vitesliden PCX e geçti
    Ayrıca PCX alıpda pişmanlık duyana rastlamadım. Size benden tavsiye, aradaki fiyat farkını kask başta olmak üzere koruma malzemelerine kaydırın

    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucoskun -- 25 Ağustos 2014; 17:23:17 >




  • Orijinalden alıntı: bucoskun


    Pcx 125 ile Pcx 150 arasındaki farklar nelerdir iyice araştırdım demişsiniz bunun hakkında bilgi verirsenizde çok iyi olur benim için pcx 125 tercih sebebiniz neden 150 değilde o şimdi 125 mi 150 kararsız kaldım

    İyice araştırdığım mevzu bunların farkı değil, daha çok pcx 125cc forumları. Yanlış anlaşılma olmasın ;)
    "Free WiLL" arkadaşımız sanırım ikisini de kullanma imkanı bulmuş olacak ki; "aralarındaki farkı anlamadım bile" demiş. Biraz beygir gücü 13.6 HP (125 de 11.7 HP), yakıt tankı büyük (8lt).. Farkı olan 25cc için biraz daha büyük bir tank koymuşlar sanırım.
    150cc de Sıkıştırma oranı: 10.6:1
    125cc de Sıkıştırma oranı: 11:1
    Bunlar teknik bakımdan farklar. Ancak pratikte anlamayacağınız özellikler
    Hiç bilmeyen birine 125cc liği 150cc lik diye satsanız aradaki farkı anlamaz
    Yakıt tankı kapasitesi için ikisinde de 8LT yazıyor ancak 125'likle 5.2 LT yakıt aldım fullendiğine göre 6.0 - 6.5LT filan olmalı. (6.2 LT olduğuna dair yazılar okudum)
    Bunların dışında ağırlıkları aynı.
    Gösterge paneli değişmiş 2014 modelinde ve en başta koymaları gereken saati koymuşlar!

    2014 150cc Honda PCX
     Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ?


    2014 125cc Honda PCX
     Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ?


    Resimlerde yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar

    Sadede gelecek olursak hiç bir pişmanlık duymayacağınız bir model. İleride "içimde kaldı keşke 150 liğini alaydım" diyeceğinizi düşünmüyorum. Böyle bile düşünseniz daha da önce söylediğim gibi elinizden çıkarması kolay bir motor. 2. el piyasası çok iyi. Nice motorcular vitesliden PCX e geçti
    Ayrıca PCX alıpda pişmanlık duyana rastlamadım. Size benden tavsiye, aradaki fiyat farkını kask başta olmak üzere koruma malzemelerine kaydırın

    Saygılar..



    Bilgiler için gerçekten teşkkurler çok yardımınız dokundu




  • Ben de size yamaha tricity öneriyorum.
    1. Scooterin en önemli işlevselliği olan ön tarafın boş olması ( Çarşı pazar dolaşın ne varsa alın. poşetlere ayak ucunda, bir hayli yer var )
    2.Viraj dengesi harika.
    3.Ön Arka frenler disk ;) combine frenlere sahip.
    4.Yep yeni yüz. çok yakışıklı.
    5.Malzeme kalitesi yerinde.
    6.14.inç jant çapı


     Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ? Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ? Honda pcx 150 mi ? Yamaha X-MAX 250 mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stompanato -- 25 Ağustos 2014; 21:12:44 >




  • X-Max ile PCX kıyaslanamaz, alakasız iki motor seçmişsiniz. Ben XMax 400 kullanıyorum yok böyle bir makina o derece =)
  • şuan pcx 150 üzerinde duruyorum :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onrraydnn

    şuan pcx 150 üzerinde duruyorum :D

    Aldınız mı? :p
  • kesinlikle x-max 250.Bunu neden söylüyorum haziran ayının başında TR'ye ilke gelen teslimatta 150'lik PCX aldım beyaz.ağustosun başında sattım.sebebi ise güçsüz oluşuydu.ben yıllarca honda Dylan bindim ve dylandan sonra pcx beni kesmedi.
    ve boyutları bana çok ufak geldi.benim boyum 1,85 cm ama motor sanki 18-20 yaş gençlere göre daha uygun gibi.Artçı alıp uzun yola gidilmez,rahat araba sollanmaz,lastikler ince ve küçük
    vede çin malı.hal böyle olunca aldığım paraya eşdeğer şekilde pcx'i sattım X-Max'a geçiş yaptım.yalnız hakkını yemeyeyim çok az yakıyordu,zaten bir tek o konuda hayranım kendisine
    x max ise bambaşka.dengeli,güvenli güçlü,sağlam...plastik aksam hondaya göre biraz daha geride ama güç ve denge konusunda alınabilecek en iyi scooter diyebilirim.
    eğer güvenlik sizin için önemli ise ABS'li model tercih edilmeli.ben öyle yaptım ve 2'dir ABS sayesinde düşmekten kurtarıyorum.kısaca x-max hertürlü PCX'ten üstün bir motor.




  • herşeyde olduğu gibi motorsiklettede nerede kullanacağınız önemlidir, pcx 150 şehirler arası yollarda yüksek hızla gitmeniz gerektiğinden fazla yakacaktır cc düşük motorlar yüksek hızlarda fazla yakar düşük hızlarda az yakar cc yüksek motorlar ise tam tersidir uzun yollarda son viteste devri düşük kullanırsınız, az yakar. fakat şehir içindede fazla yakar, buda bir gerçek. yakmayı dert etmem diyorsan xmax tabi yakıtı dert edersen pcx derim ama şunu unutmayın motorları kullanım amacımıza uygun seçmeliyiz.
  • İyi gunler,

    Hemen hemen aynı ikilemdeyim.

    Boy 1.88,kilo 95. Beylikdüzü - Tophane arası artcısız kullanım için ne tavsiye edersiniz acaba.? Temiz 2. el bi Xmax 250 mi, Pcx mi.?

    Butce 10000 tl +/- 2000 tl gibi.

    Son ayrıntı ilk motorum olacak

    Şimdiden tesekkurler yanıtlayan arkadaslara..
  • sentencedTR kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Şehiriçi kullanım için pcx gerçekten müthiş bir motor , ama şimdi Beylikdüzü olunca insan biraz düşünüyor şehrin içi mi dışı mı diye :) Günde yaklaşık 70-80 km yol yapacaksınız sanırım gidiş geliş.Bu yol muhakkak pcx ile yapılabilir ama xmax ile çok daha konforlu olur.Pcx size belki biraz küçük de kalabilir, rahatsız edici derecede değil ama bir tık sanki.

    2013 eylül ayında pcx aldım ve 2014 nisan ayında satana kadar 7.277 km kullandım. Bir scooter için oldukça yakışıklı, kullanımı çok rahat,malzeme kalitesi oldukça iyi, bagajı pek ferah.Kışın bile üstünden inmek istemedim, sürekli gezmek için bahaneler uydurdum kendime.
    Benim gözümde en olumsuz yanı kadranda saat olmaması idi, çok ufak bir detay gibi gözüküyor ama aslında büyük bir eksiklik ve yeni kasada bunu düzelttiler. Bir de üzerindeki lastikler pek kaliteli değil ama bence alındığı gibi değiştirilecek kadar çöp de değil. Ben 4.000 km kullanıp öyle değiştirdim. Şahsi fikrim en azından bir yazı üzerindeki IRClerle geçirip kışa doğru City Griplere geçmek. Artçı ile kullanımda biraz çekiş kaybı oluyor,özellikle rampalarda. Tek iken 80-90 hız ile seyirde oldukça konforlu.Ancak sonrasında titremeler başlıyor ve rüzgardan etkilenme artıyor. 100lü hızlar için pek güvenli diyemeyeceğim,en azından ben pek güvende hissetmedim.Son gördüğüm hız 113 km gibi bir şeydi.

    Pcxin en efsane yanı tartışmasız yakıt tüketimi idi.Her geçen gün daha da az yakmaya başladı. Genel olarak 2 - 2.1 km tüketim yaparken 1.9ları da gördüğüm oldu, bir depo ile en fazla 262 km gittim.Kış şartlarında benzin ışığı 180 km civarında yanarken , yazın ve motor da açıldıkça bu rakam 215-220lere çıktı.Bu arada parçalarının ve servis ücretlerinin de makul olduğunu söyleyebilirim ( örneğin 1.000 km bakımına 22 lira vermiştim)

    Sonuç olarak sadece şehiriçi kullanım olacaksa bence pcx sınıfında rakipsiz bir motor,benim için İstanbul trafiğini çekilir hale getirdi.Otobanda da sağ şeritten 90-100 ile fazla macera aramadan gidilir. Ben her gün otobanı kullandım işe gidip gelirken.Aldığıma bir gün bile pişman olmadığım bir motordur kendisi.

    2014 motor fuarında yeni kasa xmaxı görünce ise kaşıntı başladı ve nisan ayı sonlarında bir tane alabildim.Alabilmekten kastım bulabilmek.Pcx de xmax da çok zor alınan çok zor bulunan motorlar,motor piyasası bir acayip zaten. Hani bırakın indirim almayı filan motor sezonunda bir motor düşürebilmek için üste para vereceğiz neredeyse. Ne ne zaman geleceği belli ne ne renk geleceği vs.Bu yüzden ikinci el fırsatçılarla dolu.

    Nisandan beri de xmax 250 kullanıyorum, 8.250 km oldu.
    Pcxten sonra oldukça heybetli geldi, üzerindeyken kendinizi yola hakim hissediyorsunuz.Doğal olarak şehiriçinde pcx kadar kıvrak değil ama bir sıkıntı da oluşturmuyor. Malzeme kalitesi bazı noktalarda Honda'dan kötü maalesef.Mesela kafa grenajları motora tam oturmuyor,ne kadar xmax baktıysam hepsinde biraz boşluk var kenarlardan.Torpidodaki plastikler mesela,yerine tam oturmaması vs..Başka da şikayet edeceğim bir şey bulunmuyor.Ha bir de farların ikisi de aynı anda yanmıyor,kısada sadece bir taraf yanarken uzunu açınca diğer taraf.Aydınlatmada kesinlikle bir sıkıntı yok ama görüntü olarak bence hoş değil, herkes bir ampül bozuk filan sanıyor.

    Pcxte 80-90 aralığında bulduğum konforu xmaxta 110 kmde rahatlıkla bulabiliyorum.Kesinlikle en ufak bir güvensizlik yok,duruşunu hiç bozmuyor.İlk kalkışta pcx biraz daha atik olsa da, sonrasında xmaxın ivmelenmesi çok daha iyi.Bagajı pcxten büyük ama bana çok kullanışlı gelmedi.Örneğin hep iki tane fullface kaskın sığdığından bahsedilir ve eski kasalarda gerçekten de sığıyordu ama yenisinde derinlik biraz azalmış gibi. İki kaskı geçtim bir tanesini bile çok kastırmadan kapayamıyorum. Kasklardan biri shark speed-r , diğeri scorpion exo-900.Jet kask filan olursa ancak o zaman iki tane alabilir, momo design kasklar gibi.

    Parça fiyatları ve bakım ücretleri xmaxta biraz daha pahalı. Aslında biraz değil oldukça pahalı. Pcx için 23 liraya bakım yaptırdıktan sonra xmax için 1.000 bakımına 125 tl verdim. 4.000 bakımında bir 125 daha. Bir topcase taktırmak 1.200 liraya maloldu.Topcasei motora bağlayacak olan parça 100 lira olur mu ya demiştim pcxte.Heh o parça 465 lira xmaxte.Bunlar biraz saçma rakamlar..

    Yakıt tüketime gelince , şehiriçi İstanbul trafiği yaz sezonu değerlerim 3.4-3.6 litre arasında değişiyor.Yakıt tasarrufu yapacağım diye kasmıyorum ama çok deli dolu da gitmiyorum.Ağustos ayında Bursa-Balıkesir-Manisa-İzmir-Efes-Kuşadası-Bodrum-Gökova Körfezi rotasında 2.100 kilometrelik bir seyahatim oldu xmax ile. Bodruma giderken ki yakıt tüketimi ilk 900 km 2.9 litre. Yolculuğun tamamını ise 3.1 litre ile tamamladım.Bu arada yolculuk çok konforlu oldu.Topcasein önüne iki tane sırt cantası koydum ve onların da önüne ofis koltuklarında bel desteği için kullanılan minderlerden. Bu 2.100 kilometreyi arkama yaslanarak gittim ve ciddi bir sıkıntı yaşamadım.
    Aklımda bu yaz hep bu yolculuğu pcx ile yapmak vardı ama gidince gördüm ki yapamazmışım.Yani yapılamaz değil ama aşırı yorucu olurdu.
    Xmax ile gördüğüm son hızın 141 km olduğunu da belirteyim.

    Hangisi sorusuna gelecek olursak, bütçesine göre ikisi de olur.Xmaxtan çok memnunum ama keşke direkt bunu alsaymışım diye de hayıflanmıyorum.Çünkü pcx beni hiç üzmedi ve satarken de zarar ettirmedi.Pcx ile başlayıp işin acemiliğini atıp motor dünyasına alışıp xmax almamak için hiçbir neden yok.Zaten her pcx kullanıcısının aklına elbet bir gün xmax için düşecek, dolayısı ile direkt xmax almakta da sakınca yok. Hangisini alırsanız kazasız belasız kullanın inşallah.




  • lakeshire kullanıcısına yanıt
    Detaylı anlatımınız için çok teşekkürler.Çok yardımcı oldu benim adıma.
    Gördüğüme göre ilk etapta Pcx işimi görecek gibi.Ama önce bir bayiye gidip boyut konusunda emin olmam lazım.Motor bana monte olmus gibi dolaşmak istemiyorum
    Ondan sonraki sıkıntı Pcx bulmakta :) İstanbuldaki bayilerin hemen hemen hiçbirinde yok motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sentencedTR -- 10 Eylül 2014; 17:27:37 >
  • sentencedTR kullanıcısına yanıt
    :) Yok monte olmuş gibi durmaz ama dizlerinizi filan biraz kırmanız gerekecek tabi.
    Motor bulma sıkıntısı yaz aylarında devam ediyor ama eylül ayından sonra Honda ve Yamaha bayileri motor dolar.İkinci el fiyatları da yine normale döner, büyük bir kesim kış aylarında motor kullanmıyor çünkü.
    Bir de xmax aklınızda şimdiden yer ettiğine göre belli ki bu motor işini severseniz ileride kesin büyütmek isteyeceksiniz.Bu durumda temiz ikinci el bir pcx alarak sonradan satıp xmaxa geçebilirsiniz , sıfır motor alırken çıkacak masraflardan da ikinci elde satarken doğacak bir miktar zarardan da kurtulursunuz bindiğiniz de yanınıza kar alır. Ama pcx alırım 2-3 sene binerim diyorsanız sıfırını alın tabi.
  • sentencedTR kullanıcısına yanıt
    Amasya bayiinde bir adet beyaz PCX 150 var bilginiz olsun,ben de karar verme aşamasındayım,bu ay sonu A2 direksiyon imtihanım var.Akşam üstü konuştum,hem tecübesiz olmam(oradan sürerek getirecek tecrübeye henüz sahip değilim)hem de zaten ehliyetim yok o yüzden kendilerine teşekkür ederek kapattım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar
    lakeshire yorumlar çok aydınlatıcı olmuş.Yorum sanki bana yapılmış gibi tam oturdu.Boy 191 kilo 94 . Honda spacy kullanıyorum uzun yıllardır artık çok eskidi ve beni taşımakta güçlük çekiyor.Şehir içi ultra uzağa gidemiyorsun çevre yoluna bile çıkamıyorsun hatta Honda pcx acayip aklımda şuanda fakat x-max 250 de görünce hasta olunacak cinsten..Sormak istediğim şu yaz kış kullanmak istiyorum.Zaten İzmir de ki kış ta bildiğiniz gibi bahar havası.Kışın kullanmaktaki zorlukları nedir o tür bi motorda tşkler şimdiden..?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eskinaziteoman

    Selamlar
    lakeshire yorumlar çok aydınlatıcı olmuş.Yorum sanki bana yapılmış gibi tam oturdu.Boy 191 kilo 94 . Honda spacy kullanıyorum uzun yıllardır artık çok eskidi ve beni taşımakta güçlük çekiyor.Şehir içi ultra uzağa gidemiyorsun çevre yoluna bile çıkamıyorsun hatta Honda pcx acayip aklımda şuanda fakat x-max 250 de görünce hasta olunacak cinsten..Sormak istediğim şu yaz kış kullanmak istiyorum.Zaten İzmir de ki kış ta bildiğiniz gibi bahar havası.Kışın kullanmaktaki zorlukları nedir o tür bi motorda tşkler şimdiden..?

    kesinlikle elleriniz üşümesin iyi bir eldiven tansaş gibi marketşerde satılan eucuz eldivenlerde iş görecektir ayrıca decathlon gibi yerlerden bakıp kar pantolonu gibi bir şey aşmanızı tavsiye ederim zira yaş ilerleyince bacaklarda ağrı yağmurda filan hissediliyor bend e pcx ve xmax 250 abs arasında düşünüyorum artık seneye kısmetse diyelim de bu arada yamaha servisinden ve parça fiyalarından pek memnun değil insanlar arkadaşlar şuraya motor gezileriniz hakkındabilgi verseniz resimleri paylaşsanız daha renkli olur .




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.