Şimdi Ara

Hızlı kalkışta tek etken zaman mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
2.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araçların hızlanmalarını karşılaştırırken hep 0-100 km/h hıza ulaştıkları zamanlara bakıyoruz. Acaba bu kalkışlarda önde olmak için yeterli mi?

    Yani 0-100 hızlanması 9sn ve 10 sn olan iki araç kalkış yaptığında her iki araç 100km/h hıza ulaştığında 0-100 hızlanması 10sn olan daha önde olabiliyor.
    Sanırım bu fizik kurallarına görede mümkün.
    Acaba sadece süreye bakıp yanılıyor muyuz?



  • Sabit halden başlayıp çeyrek mil katetme süresi ölçümü de yapılıyor, özellikle Amerika'da. Sanırım bu tarz bir hesaplama, dediğiniz sorunu çözmeye yönelik geliştirilmiş... Zira hızlanma süresi olduğu kadar, hızlanma trendi de önemli katetilen yolda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 9 Mayıs 2007; 7:19:51 >
  •  Hızlı kalkışta tek etken zaman mı?


     Hızlı kalkışta tek etken zaman mı?


    Renkli alanlar araçların toplam katettiği mesafeyi verir.
    7 sn de 100 km/h a ulaşan araba eşit sürede daha az yol katetmiş gibi duruyo.




  • araçlar tek vitesli olsaydı belki kafa kafaya gidebilirlerdi
  • 0-100 çokta önemli bir etken değildir, araba ağır olabilir 0-100ü yavaştır, diğer arabanın hızlıdır ama 120 den sonra kesilir, diğer araba hacimlidir 120den sonrada gitmeye devam eder vs. Bu yüzden 400 metre süreleri yani çeyrek mili kaç saniyede gittiği daha önemlidir. Mesela Mclaren 11 sn iken 400 metresi benim zavallı corsanın 16.5 sn tabi bu da önemli değil şöförlüğe bakar ben geçerim (hadi laan hhahaha ) 400 metre listeleri vardı elimde 1000 tane arabanın corsanın falan ordan bakmıştım. Mclaren en hızlıydı ama listedeki arabalar standarttı ve gitmek dönmek durmak için yapılan arabalardı tabi, sonuçta sadece düz gitmek için hazırlanan ve 400ü 8-9sn de de bitiren arabalar var.
  • enteresan. Dusununce mumkun oluyor. Abartarak dusunursek; 9 sn de 100 e ulasan arac ilk 8 saniye de 60 a ulassın. Son saniyede birden 100 olsun. Diger arac ilk 5 saniyede 90 a ulassın sonr 5 saniyede 100 e. Dolayısıyla 10sn de ulasan daha ileride olur. Vay be...
  • Arkadaşım sadece 100 km ye gelince iş değişecekse tabi düşük olan kavrar ancak 400 metrede aradaki fark 1 sn civarı ve şanzıman oranları farklıysa o hiç belli oılmaz..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım sadece 100 km ye gelince iş değişecekse tabi düşük olan kavrar ancak 400 metrede aradaki fark 1 sn civarı ve şanzıman oranları farklıysa o hiç belli oılmaz..

    +1 ayrıca

    DRAGDA 400metre söz konusu olduğundan genelde araçlar 400m içinde 100km uzerıne cıkarlar ayrıca ivmelenme çokdaha önemlidir.

    İLK kalkısta STI VE EVO gibi araçlar tekçeker araçlara göre bu yönden avantajlıdır ve öne fırlar ancak tek çekerli olan araç eğer 4X4 olan araçla bezer donanımdaysa daha sonradan arkadan gelıp 4x4 olanı geçecektir bunun nedeni ivmelenmede 4X4 olanın aktarma fazlalığından dolayı güç kaybına uğramasıdır tek çekerlı araç galıp gelır buyuk olasılıkla.

    ANCAK BU ÖRNEKTE şunu görürüz
    4x4 araç ılk kalkıs avantajıyla 0,100 ü kendısıyle aynı güçte olan araçtan önde bitirecektir.
    tek çekere sahıp ve 4x4 le herşeyı aynı olduğunu varsaydığımız diğer araç ivmelenmesi daha iyi olduğundan 400m yi arkadan gelir ve geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 11 Mayıs 2007; 14:46:46 >




  • tabii ki 7 sn 0-100 yapan 9 sn de 0-100 yapandan önde olur. işte kanıtı,


     Hızlı kalkışta tek etken zaman mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ottocu -- 11 Mayıs 2007; 20:07:49 >
  • Ancak hiç bir aracın sabit ivmeyle hızlanamayacağı bir gerçektir.
    Aşağıda 0-100 hızları aynı (10sn) 3 aracın hızlanma grafiği var. Hız zaman grafiğinin altında kalan alan aracın aldığı yolu veriyordu.
    3 araçta aynı anda 100km/h hıza çıkmasına rağmen kırmızı araç en iyi kalkışı yaptığı için en önde olacakken sarı renkli araç kötü kalkıştan dolayı en geride kalacaktır.
    O zaman birbirine yakın hızlanmaya sahip araçlarda pilotajı iyi olan kişi kazanacaktır. Hatta bu durum kalkışı zayıf olan araçta bile iyi pilotaj ile lehe çevrilebilir. (Aracın yürür aksamı, 4x4 olayı, lastiklerin yola tutunmadan dolayı hızlanma farkını hesaba katmıyorum)



     Hızlı kalkışta tek etken zaman mı?




  • ben otomobil testlerindeki 0-100 km hızlanma verilerinin nasıl yapıldığını yazayım..belki sizin için bir kriter olabilir..çünkü bu dergiler zaman zaman "fabrika verilerini tutturduk" veya "gerisinde kaldık" gibi yorumlar yapmaktadır..

    Bu testte genel prensip kalkış sırasında motorun kaç devirde sabit tutulması gerektiğinin tespitidir.Kalkışlar genelde motorun 4000-5000 gibi devirlerde sabit tutulup debriyaj aniden bırakılırken gaz pedalına tam basılmasıyla yapılır..Sonuçta önemli olan mümkün olduğunca az patinajda kalmak ama bunun karşılığında vites değişiminde minimum devir kaybetmektir.Motor güç ve güç bandı farklılıkları açısından birkaç deneme sonrasında kriter belirlenir ve o racın minimum kayıplı kalkış kriteri uygulanarak ölçüm yapılır..Bu ölçümlerde en önemli etkenler arasında hava basıncı,hava sıcaklığı,zemin ve lastik uyumu yer alır..

    oto dergilerinin 0-100 km ölçüm yöntemi budur..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    0-100 çokta önemli bir etken değildir, araba ağır olabilir 0-100ü yavaştır, diğer arabanın hızlıdır ama 120 den sonra kesilir, diğer araba hacimlidir 120den sonrada gitmeye devam eder vs. Bu yüzden 400 metre süreleri yani çeyrek mili kaç saniyede gittiği daha önemlidir. Mesela Mclaren 11 sn iken 400 metresi benim zavallı corsanın 16.5 sn tabi bu da önemli değil şöförlüğe bakar ben geçerim (hadi laan hhahaha ) 400 metre listeleri vardı elimde 1000 tane arabanın corsanın falan ordan bakmıştım. Mclaren en hızlıydı ama listedeki arabalar standarttı ve gitmek dönmek durmak için yapılan arabalardı tabi, sonuçta sadece düz gitmek için hazırlanan ve 400ü 8-9sn de de bitiren arabalar var.

    quote:

    . M

    Szopen kardeşim açıklamış +1




  • Neden 0/100 değilde 0/90 olmadı gibi kendime soruyorum bazen aslında..

    Aracım otomatik olduğundan 0/100 D de kalksam eminim ki 11-12 saniye arası bişe sürer.Belkide daha fazla..

    İlk olarak D-3-2 den 2 ye alıp 90 km hıza kadar 2 de gidip 90-95 arası 3 e attıkdan sona araç zaten kafalama 100-110 a geliyor ve 0/100 hızlanma 10.5 civarı tamamlıyor..

    4 ileri olduğundan aracın asıl performansı 140 km/hız dan sonra başlıyor ve ibrenin dibine kadar gaz yiyor..

    --------------------

    Burdaki en büyük etken bence pilotaj ve vites oranları..0/100 de yenik duruma düşebilirsiniz ama ilerki hızlarda herşey değişebilir aracına göre..
  • güzel bir konu olmuş;

    açmak için şöyle bir örnek veriyim

    tvr chibera 100-0 fren mesafesi: 38 metre- durma süresi : 2.5 saniye

    bmw z4 100-0 fren mesafesi: 36 metre- durma süresi : 2.8 saniye

    z4 daha uzun sürede fakat daha kısa mesafede duruyor.

    peki sizce bu nasıl olabiliyor
  • süper konuda açıklayacak yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    güzel bir konu olmuş;

    açmak için şöyle bir örnek veriyim

    tvr chibera 100-0 fren mesafesi: 38 metre- durma süresi : 2.5 saniye

    bmw z4 100-0 fren mesafesi: 36 metre- durma süresi : 2.8 saniye

    z4 daha uzun sürede fakat daha kısa mesafede duruyor.

    peki sizce bu nasıl olabiliyor



    http://resim.donanimhaber.com/post.asp?do=reply&q=1&messageID=14330877&toStyle=tm
    Donanım Haber Forum
    z4 yüksek hızdan çabucacık küçük hıza düşüyor ama düşük hızdayken durması uzun zaman alıyor. bu nasıl oluyor derseniz düşük hızlarda direk kitliyor demekki lastikleri abs devreye girdiği için birazcık uzuyor durması




  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    0-100 çokta önemli bir etken değildir, araba ağır olabilir 0-100ü yavaştır, diğer arabanın hızlıdır ama 120 den sonra kesilir, diğer araba hacimlidir 120den sonrada gitmeye devam eder vs. Bu yüzden 400 metre süreleri yani çeyrek mili kaç saniyede gittiği daha önemlidir. Mesela Mclaren 11 sn iken 400 metresi benim zavallı corsanın 16.5 sn tabi bu da önemli değil şöförlüğe bakar ben geçerim (hadi laan hhahaha ) 400 metre listeleri vardı elimde 1000 tane arabanın corsanın falan ordan bakmıştım. Mclaren en hızlıydı ama listedeki arabalar standarttı ve gitmek dönmek durmak için yapılan arabalardı tabi, sonuçta sadece düz gitmek için hazırlanan ve 400ü 8-9sn de de bitiren arabalar var.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: supremum

    Araçların hızlanmalarını karşılaştırırken hep 0-100 km/h hıza ulaştıkları zamanlara bakıyoruz. Acaba bu kalkışlarda önde olmak için yeterli mi?

    Yani 0-100 hızlanması 9sn ve 10 sn olan iki araç kalkış yaptığında her iki araç 100km/h hıza ulaştığında 0-100 hızlanması 10sn olan daha önde olabiliyor.
    Sanırım bu fizik kurallarına görede mümkün.
    Acaba sadece süreye bakıp yanılıyor muyuz?


    SORUNŞU
    2 Adet aynı zamanda 100km hıza ulaşan aracımız var ve 2 araçta 10sn'de 100/km hıza ulaşıyor diyelim.
    ama şanzuman oranları farklı bu araçların çünkü bu 2 araçta birbirinden farklı markada ARAÇLAR OLACAK TABİKİ.

    Şanzuman oranları farklı dedik şimdi bu 2 araç yarışa başlasın tam kalkışta biri daha erken çıkacaktır bunun nedeni 1, vites dişlisinin öne çıkan arabada motorla daha uyumlu olmasıdır araçlardan birisi bir boy öne çıktı sonra 2, vitese attı
    2 araçta busefer bir boy geride olan araç arayı kapatmaya başladı çünkü buseferde geride olan aracın 2, vites oranı motoruyla daha uyumlu diğer araca göre arayı kapatamadan 100km hıza ulaştılar....

    YARIŞ TAM 10SN SÜRDÜ VE İVMELENMESİ IYI OLAN ÖNDE BİTİRDİ YANİ İLK KALKISTA ÖNE FIRLAYAN ARACIMIZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 30 Mayıs 2007; 19:55:00 >




  • O zaman şunu diyebilirmiyiz;

    0-100 hızlanma zamanı aracın performansını belirten kesin bir kriter değildir.
  • Bencede kriter değildir..

    Vites oranları ile oynandığında inanılmaz derecede 0/100 gelişebilir fakat ilerleyen süratlerde çuvallar araç..

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.