Şimdi Ara

Hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, tek depoyla 1000 km'nin üzerinde yol kat ederek rekor kırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, tek depoyla 1000 km'nin üzerinde yol kat ederek rekor kırdı



    Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli aracı Toyota Mirai geçtiğimiz aylarda ikinci nesline kavuşmuş ve yüzde 30 menzil artışı yaşamıştı. Yeni Mirai, tek depoyla 1.000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha da ileriye taşıdı.



    Orly’de bulunan HYSETCO hidrojen istasyonundan başlayarak Güney Paris, Loir-et-Cher ve Indre-et-Loire bölgeleri dahil olmak üzere halka açık yollarda sıfır emisyonlu olarak 1.003 kilometreyi tamamlayan Mirai’nin tüketim ve menzil verileri bağımsız otoriteler tarafından da onaylandı. Böylelikle hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin sıfır emisyonlu sürüş için uzun mesafelerde en önde gelen çözüm olduğunun altını çizen Toyota, yeni nesil Mirai ile bu iddiasını bir kez daha ortaya koymuş oldu.



    Hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, tek depoyla 1000 km'nin üzerinde yol kat ederek rekor kırdı



    Rekor denemesi sırasında yeşil hidrojen kullanılırken, 5,6 kg hidrojen depolayabilen Mirai’nin ortalama yakıt tüketimi 0,55 kg/100 km olarak gerçekleşti. Mirai, 1.003 kilometrelik yolculuğunu tamamlandıktan sonra, sadece 5 dakika içerisinde yeniden dolduruldu.



    Ayrıca Bkz.2021'de Türkiye'de en çok satılan otomobil modelleri



    Toyota’nın ikinci nesil yakıt hücreli aracı Mirai, düşük tüketiminin yanı sıra daha yüksek performans da sunuyor. Akıcı ve daha dinamik bir tasarıma sahip aracın sürüş dinamikleri daha ileriye taşındı. Bununla birlikte yakıt hücresinin artırılan verimliliği, normal sürüş koşullarında 650 kilometre civarında menzil sunuyor.



    1.003 kilometrelik rekor menzil ise sürücülerin “çevreci sürüş” tarzıyla ve hiçbir özel teknik kullanılmadan gerçekleştirildi. 1.003 km’lik sürüşün ardından Mirai’nin yol bilgisayarında hala 9 kilometrelik menzil daha bulunuyordu.






    Kaynak:https://newsroom.toyota.eu/toyota-mirai-breaks-world-record-for-distance-driven-with-one-fill-of-hydrogen/







  • Hidrojen Yakıt Pili teknolojisi yeterince yatırım alsa, bu tip teknolojiler arasında en çevresi olanı. Üniversitedeyken yakıt hücresi ile çalışan yarış arabası takımı kuracaktı hocamız 8 öğrenciyle birlikte ama maliyetler nedeniyle o zaman için (2008) okul onaylayamamıştı doğal olarak.

    Burada bilip bilmeyen herkes toplanmış yine; çöp işe yaramaz falan...

    Bir bitmediniz be!
  • Elektrik yerine bunu tercih ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Boş iş

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ülkemizde değeri varmı yok neyi bekliyoruz elektrikli de bişeyler görebilir miyiz zaman gösterecek ama hidrojende sektör oraya kayacağı kesin çok verimli bir pil bulunmadıkça hidrojenle çalışan tırlar kamyonlar ve hava taşıtları olacaktır.şimdi den bizde bu alanda hidrojene yatırım yapamaz mıyız hayır bizim daha büyük sorunlarımız var tabiki de zamanı geldi mi veririz parasını alırız teknolojiyi biz büyük devletiz böyle küçük işlerle ilgimiz olmaz

  • Aslında buda elektrikli araç sayılır elektrik motoru var, bataryası var sadece elektriği hidrojen den elde ediyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çöp teknoloji istasyonunu kurmak ayrı dert verimliliği ayrı dert.

  • asıkk A kullanıcısına yanıt
    Venezuella peyniri daha kârlı. Biz ona odaklanıyoruz sanırım. Hem bir yiyen bağımlısı oluyor. Bir kere alıştı mı, sonra evini satar yine alır. Hidrojenden daha karlı diye o işe girmişler herhalde.

  • Saygın dh forum kurtları bilim insanlarının geleceğin teknolojisi dediği şeye çöp ve boş iş diyorlar. Kime inanacağız tabiki aşırı bilgili filozof dh üyelerine 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Km de kaç kuruş yakıyor ondan haber verin. Bizim verimlilik ölçütümüz bu 😁

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tekerin taşa gelse Elon Musk'tan önce marsa çıkarsın, tehlikeli iş. Elektrikli arabanın içinde yanarak ölmeyi tercih ederim.

  • Hidrojen Yakıt Pili teknolojisi yeterince yatırım alsa, bu tip teknolojiler arasında en çevresi olanı. Üniversitedeyken yakıt hücresi ile çalışan yarış arabası takımı kuracaktı hocamız 8 öğrenciyle birlikte ama maliyetler nedeniyle o zaman için (2008) okul onaylayamamıştı doğal olarak.

    Burada bilip bilmeyen herkes toplanmış yine; çöp işe yaramaz falan...

    Bir bitmediniz be!

  • labtek38 kullanıcısına yanıt
    Biz hep 50 liralik koyuyoruz . Bizim icin bir önemi yok

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Batarya sistemi varsa çöptür lakin arabadaki karmaşıklık yürütme maliyetini artırıyor elektrikli araba bugünün icadı değil petrol mafyalarının diretmesidir. Hidrojende üretim taşıma maliyeti ucuz değil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hidrojen harika bir yakıt. Enerji verimliliği yüksek ve doğaya hiçbir zararı yok. Ancak bazı handikapları var. Hidrojen atomları çok küçük olduğundan depolaması, tedarik ve sevkiyatı zor ve maliyetli. Üstelik son derce yanıcı olduğundan oldukça tehlikeli.

  • fuel cell yani hidrojenli yakıt hücreleri esasında lityum piller yerine arabalara daha uygun. Sabit istasyonlarda güneş veya rüzgar enerjisini kullanarak sudan hidrojeni ayırabilir bu hidrojeni araçlara yakıt olarak verebilirsiniz. Dolaylı olarak yenilenebilir kaynak enerjili araçlar yapmış olursunuz. lityum maliyeti pil ağırlığı gibi durumlarda olmaz. fakat şu anki haliyle fuel cell teknolojisi kullanılmaya pek müsait değil. Bu konular genellikle doktora tezleri için kullanılıyor Hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, tek depoyla 1000 km'nin üzerinde yol kat ederek rekor kırdı 


    Hidrojen yakıtlı Toyota Mirai, tek depoyla 1000 km'nin üzerinde yol kat ederek rekor kırdı




  • Almanya geleceği hidrojende gördü ona yönelecek.Elektrikli araçlar geçiş sürecidir.

  • Füzyon mu yaptınız mübarek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Almanyada güneş enerjisi kullanılarak deniz suyundan hidrojen elde eden tesisler kurulması ile ilgili çalışmalar var. Bu yöntem gelişmiş ülkleler için ideal görünüyor.Çünkü hem enerjide dışa bağımlılıktan kurtarıyor hem de hidrojen gerek içten yanmalı gerekse elektrik üretimi için yakıt hücrelerinde çevreyi kirletmeden kullanılabiliyor. Sıvılaştırılmış olarak kullanılacağından yakıt dolumu birkaç dakikada tamamlanacaktır yani batarya gibi şarj bekleme derdi de yok.

    Gelişmekte olan ülkeler için ise ileriye dönük disiplinli bir planlama ve geçiş dönemi gerektirdiğinden uygulanabilirliği tartışmalı.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.