Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.197
Cevap
54
Favori
513.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lpg li araçlarda ekstra tasarruf oluyormu betelguz
  • Sayın Betelguz,

    Yanlış anlamadıysam lpg'li araçlarda sadece rolantide sorun çıkarması gerek. Normal seyir halinde gaza basıldığı kadar devirlenme elde edilebileceği için kontrolsüz davranış sergileyemeyecektir.
    Fakat rolantideyken bizim kontrolümüz dışında lpg ecusunun yüksüzken verdiği gaz kadar sabit olduğu için verimli yanmadan dolayı rolantide yüksek devir seyredecektir. Yanlış mı düşünüyorum?

    İlginize şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:47:23 >
  • betelguz

    Anlaşıldığı ve görüldüğü kadarı ile ticari bir iş yapmaktasınız. Gerçi sonradan satışını yaptığınız sistemin imalatına da başladığınızı ifade ettiniz.
    Bu durumda şirketinizin LPG kiti üretim ve montaj şebekesi gibi bir yapılanma amacınız var mı? Kısaca yakın bir zamanda satış, montaj bakım vs. hizmetleri bayilikler vasıtasıyla tüm ülke geneline yaymayı düşünüyor musunuz?

    Çünkü satınalmayı düşünen insanların en büyük çekincesi montajın nasıl yapılacağı, nasıl kullanılacağı, sorun durumunda kime ve nereye başvuracağıdır.

    Bu tür bir hedefiniz varsa ve bulunduğum şehirde bayiliğini alacak bir işletme bulursam garanti kapsamında cihazınızı satın alırım.

    Eminim benim gibi düşünmekte herkes.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    betelguz

    Anlaşıldığı ve görüldüğü kadarı ile ticari bir iş yapmaktasınız. Gerçi sonradan satışını yaptığınız sistemin imalatına da başladığınızı ifade ettiniz.
    Bu durumda şirketinizin LPG kiti üretim ve montaj şebekesi gibi bir yapılanma amacınız var mı? Kısaca yakın bir zamanda satış, montaj bakım vs. hizmetleri bayilikler vasıtasıyla tüm ülke geneline yaymayı düşünüyor musunuz?

    Çünkü satınalmayı düşünen insanların en büyük çekincesi montajın nasıl yapılacağı, nasıl kullanılacağı, sorun durumunda kime ve nereye başvuracağıdır.

    Bu tür bir hedefiniz varsa ve bulunduğum şehirde bayiliğini alacak bir işletme bulursam garanti kapsamında cihazınızı satın alırım.

    Eminim benim gibi düşünmekte herkes.




    bu sistem lpg gibi karmaşık meşakatli bir sistem değil her kez kendi montajını yapabilir lpg sisteminde aracın pek çok yerine müdahele ediliyor manifolt motor enjektörleri motorun beyni v.b. ama tabi ne kadar basitte olsa ilk montajın usta ellerde yapılması her zaman iyidir..




  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:49:57 >
  • Arkadaşlar, uzun yıllardır bu sistemi araştırmış ve son beş yıldır vakit buldukça uygulamaya geçmiş biri olarak bilgi ve deneyimlerimi paylaşmaya karar verdim. Sistem basit gibi gözükebilir fakat, malzeme, kimya, elektrik, elektronik konularını kapsayan ve teorik bilgi ile beraber deneysel araştırmalar gerektiren, merak ve araştırma isteyen bir konudur. Ben 5 yıldır kendi yaptığım sistemi aracımda kullanıyorum.
    Öncelikle kullanılan yakıtın yanma verimliliğini artırarak yakıt ekonomisine katkıda bulunan ve eksoz emisyonunu düşürerek çevreye verilen zararı düşüren, bu sistemi destekliyor ve önyargılı düşünülmemesini öneriyorum.
    Ne yazık ki bu işten kısa yoldan köşeyi dönmek isteyen bazı uyanıklar, sistemi yanlış tasarlayıp, uygulayarak vatandaşın parasını alarak ortadan kaybolmuşlardır.( Bunlardan birine ben bizzat şahit oldum).
    Şunu da söylemeliyim ki amacım tartışma yaratmak değil, paylaşımda bulunarak bu sistemin faydalı olduğunu ve ilgilenenlere doğru bilgiler aktararak gelişmeye katkıda bulunmaktır. Söylediğim gibi 5 yıldır bu sistemi eklemeler yaparak kullanıyorum ve vakit buldukça geliştirmeye devam ediyorum.
    Konuya bu sistemde kullanılan malzemelerden başlamak istiyorum. Elektrolizde kullanılacak en uygun metal platindir. Ancak bu sistemde kullanılamayacak kadar pahalıdır. Son yıllara kadar sistemde 316L kalitesinde çelik plakalar kullanılmaktaydı. Daha düşük kalite çelik plakalar elektrolize dayanamayarak paslanmakta ve sistemin verimini düşürmektedir. 316L kalite çelik yüksek nikel oranı ve molibden katkısı nedeniyle elktrolize daha uzun dayansa da bir müddet sonra onlarda korozyona uğrayarak sistemin verimini düşürmekte ve temizlenerek bakım yapılması gerekmektedir. Aracını sürekli kullananlar için eziyete dönüşmektedir. Titanyum da maalesef elektoliz için dayanıklı bir malzeme değildir. Öyle arkadaşların söylediği gibi çok yüksek rakamlar değil. GR1 kalitesinde alaşımsız titanyum fiyatı 40 dolar civarındadır. İsteyenler metal piyasasında ya da Alibaba.com da kontrol edebilir. Fakat son yıllarda platin, rutenyum,, iridyum,paladyum gibi platin ailesinden mix metaloksit kaplı titanyum plakalar elektrolizde kullanılmaya başlanmış ve oldukça uzun ömürlü oldukları saptanmıştır. Ancak maliyetlerinin yüksek olacağını ve ülkemizde bulunamayacağını düşünüyorum.
    Şunu da söylemeliyim ki tek başınıza böyle bir sistemle uğraşmaya çalıştığınızda maliyetiniz oldukça yüksek olacaktır. Kesmesi, biçmesi tasarlaması vb.
    Ben bu işten zevk alıyor ve boş vakitlerimi değerlendiriyorum. O kadar çok şey öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum. Sistemle ilgili diğer konulara daha sonra devam ederiz. Şimdilik bu kadar. Yalnız betelguz arkadaşa bazı sorularım olacak;
    Sistemde soğutma için radyatör kullanıyorsunuz, bu demektir ki harcadığınız enerjinin büyük kısmını ısı olarak kaybediyor ve sistemin verimini düşürmüş
    oluyorsunuz, hidrojen üretimi için farklı metallere göre değişmekle beraber pratikte hücre başına 2V potansiyel yeterlidir. Sisteminiz kaç hücreden oluşuyor?
    Ayrıca 20 Amper gibi bir değerin çok fazla olduğunu düşünüyorum. Bu sistemin güneş paneli ve ya aracın motorundan bağımsız bir enerji kaynağıyla, mesela istendiğinde devreye sokulabilen (frenlemede yada inişlerde sistemin aküsünü besleyecek) neodymium mıknatıslı bir alternatörle desteklenmesi tam bir ekonomi canavarına dönüşmesini sağlardı. İlgili arkadaşları özellikle bu konuda beyin fırtınasına davet ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Arkadaşlar, uzun yıllardır bu sistemi araştırmış ve son beş yıldır vakit buldukça uygulamaya geçmiş biri olarak bilgi ve deneyimlerimi paylaşmaya karar verdim. Sistem basit gibi gözükebilir fakat, malzeme, kimya, elektrik, elektronik konularını kapsayan ve teorik bilgi ile beraber deneysel araştırmalar gerektiren, merak ve araştırma isteyen bir konudur. Ben 5 yıldır kendi yaptığım sistemi aracımda kullanıyorum.
    Öncelikle kullanılan yakıtın yanma verimliliğini artırarak yakıt ekonomisine katkıda bulunan ve eksoz emisyonunu düşürerek çevreye verilen zararı düşüren, bu sistemi destekliyor ve önyargılı düşünülmemesini öneriyorum.
    Ne yazık ki bu işten kısa yoldan köşeyi dönmek isteyen bazı uyanıklar, sistemi yanlış tasarlayıp, uygulayarak vatandaşın parasını alarak ortadan kaybolmuşlardır.( Bunlardan birine ben bizzat şahit oldum).
    Şunu da söylemeliyim ki amacım tartışma yaratmak değil, paylaşımda bulunarak bu sistemin faydalı olduğunu ve ilgilenenlere doğru bilgiler aktararak gelişmeye katkıda bulunmaktır. Söylediğim gibi 5 yıldır bu sistemi eklemeler yaparak kullanıyorum ve vakit buldukça geliştirmeye devam ediyorum.
    Konuya bu sistemde kullanılan malzemelerden başlamak istiyorum. Elektrolizde kullanılacak en uygun metal platindir. Ancak bu sistemde kullanılamayacak kadar pahalıdır. Son yıllara kadar sistemde 316L kalitesinde çelik plakalar kullanılmaktaydı. Daha düşük kalite çelik plakalar elektrolize dayanamayarak paslanmakta ve sistemin verimini düşürmektedir. 316L kalite çelik yüksek nikel oranı ve molibden katkısı nedeniyle elktrolize daha uzun dayansa da bir müddet sonra onlarda korozyona uğrayarak sistemin verimini düşürmekte ve temizlenerek bakım yapılması gerekmektedir. Aracını sürekli kullananlar için eziyete dönüşmektedir. Titanyum da maalesef elektoliz için dayanıklı bir malzeme değildir. Öyle arkadaşların söylediği gibi çok yüksek rakamlar değil. GR1 kalitesinde alaşımsız titanyum fiyatı 40 dolar civarındadır. İsteyenler metal piyasasında ya da Alibaba.com da kontrol edebilir. Fakat son yıllarda platin, rutenyum,, iridyum,paladyum gibi platin ailesinden mix metaloksit kaplı titanyum plakalar elektrolizde kullanılmaya başlanmış ve oldukça uzun ömürlü oldukları saptanmıştır. Ancak maliyetlerinin yüksek olacağını ve ülkemizde bulunamayacağını düşünüyorum.
    Şunu da söylemeliyim ki tek başınıza böyle bir sistemle uğraşmaya çalıştığınızda maliyetiniz oldukça yüksek olacaktır. Kesmesi, biçmesi tasarlaması vb.
    Ben bu işten zevk alıyor ve boş vakitlerimi değerlendiriyorum. O kadar çok şey öğrendim ve öğrenmeye devam ediyorum. Sistemle ilgili diğer konulara daha sonra devam ederiz. Şimdilik bu kadar. Yalnız betelguz arkadaşa bazı sorularım olacak;
    Sistemde soğutma için radyatör kullanıyorsunuz, bu demektir ki harcadığınız enerjinin büyük kısmını ısı olarak kaybediyor ve sistemin verimini düşürmüş
    oluyorsunuz, hidrojen üretimi için farklı metallere göre değişmekle beraber pratikte hücre başına 2V potansiyel yeterlidir. Sisteminiz kaç hücreden oluşuyor?
    Ayrıca 20 Amper gibi bir değerin çok fazla olduğunu düşünüyorum. Bu sistemin güneş paneli ve ya aracın motorundan bağımsız bir enerji kaynağıyla, mesela istendiğinde devreye sokulabilen (frenlemede yada inişlerde sistemin aküsünü besleyecek) neodymium mıknatıslı bir alternatörle desteklenmesi tam bir ekonomi canavarına dönüşmesini sağlardı. İlgili arkadaşları özellikle bu konuda beyin fırtınasına davet ediyorum.





    olması gereken budur işde beyin fırtınası bilgi paylaşımı karşılıklı ben iyiyim sen bilmiyorsun hayır efendim esas sen bilmiyorsun demek değil..

    benimde size ibr sorum olucak daha doğrusu iki sorum olucak birincisi bu hidrojeni sıvı yakıt olarak hiç bir kit takmadan normal benzin gibi depoda kullanamazmıyız..

    bir ikincisid bu hidrojeni gaz halde lpg gibi kullanamazmıyız.. aslında sorular aynıda yakıtın yanma şekli farklı..

    banada çünkü bu aracın üstünde elektrolize olma işlemi çok hammal işi gibi geliyor benim fikrim ..




  • Sıvı ve ya gaz hidrojeni güvenli bir şekilde depolamak için özel alaşım metallerden oluşan yüksek basınca dayanıklı depolar gerekmektedir. Bunun oldukça maliyetli ve araçlarda ağırlık oluşturduğunu biliyorum. Ayrıca hidrojeni bu şekilde kullanmak için özel tasarlanmış hidrojen motorları gerekmektedir. BMW’nin ve bazı firmaların bu konuda çalışmalar yaptığını, hidrojen yakıtlı araçların şimdilik pahalı olduğunu ve maliyetin aşağı çekilmesi için çalışmalarına devam ettiğini biliyorum.
    Bizim buradaki amacımız hidrojen ve oksijen karışımını elektroliz yoluyla üreterek motora gönderip; benzin, lpg ve ya dizel hava karışımını zenginleştirerek yakıtın yanmasını iyileştirip tam yanmayı sağlamak. Bu şekilde kullanıldığında motorda bir revizyona gerek duyulmuyor. Tam yanma sağlandığında, daha temiz motor, daha uzun yağ ve buji değişim süresi, düşük eksoz emisyon değerleri nedeniyle çevre kirliliğinin azaltılması ve yakıt ekonomisi sağlanıyor. Ayrıca depolama yapılmadığı için söylendiği gibi çok tehlikeli de değil. Tabii ki alınması gereken bazı önlemler ve emniyet tedbirleri var. Bunlara zaman buldukça değiniriz. Ekleyebilirsem daha önce kullandığım sistemin birkaç resmini paylaşacağım.




  • İşte benim yaptığım ve kullandığım ilk versiyon Hidrojen tasarruf cihazı.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
    ,

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi
    ,

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 5 Haziran 2011; 0:04:31 >




  • peki aracımıza bir kit taksak bu ebaydan falan tavsiye edebiliceğiniz şu kit iyidir diyebiliceğiniz bir kit varmı..
  • darkmoon34 arkadaşım, gözümle görüp test etmeden bir tavsiye vermem yanlış olur. Tüm satıcılar kendi ürününü övüyor. Bunların içinde 80 dolara kavanozdan yapılmış sistemler de var, 500-600 dolardan başlayan MMO kaplı titanyum plakalardan yaptıklarını söyleyenler de. Ben, kendim birşeyler yapmayı seviyorum. Kullanan varsa onların yorumlarını almak lazım. Ben daha çok meraklı, kendisi yapmak isteyen arkadaşlar için deneyimlerimi paylaşarak yardımcı olmak istiyorum.
  • Bu da video;
    http://www.youtube.com/watch?v=90WBIeG9Erk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 1 Haziran 2011; 19:56:04 >
  • haklısınızda pek uğraşan yok türkiyede geneldede yurtdışından alınıyor ana meteryaller çünkü türkiyede üretici yok.. ondan sordum zaten şu işlere 20-30 kişi girişse ben bu teknolojinin çok daha hızlı ve etnik bir şekilde gelişiceğine inanıyorum..

    birde bu sistemin yakıta yani araca ekonomisi nedir ciddi ölçüde %35 %45 denilen rakamlara çıkıyormu yakıt ekonomisi..
  • Sayın jumel,

    Göstermekte olduğunuz sistemde kutup ve nötr dizilimlerini ve de iki kutup arası nötr plaka sayınızı kaç olarak belirlediniz?
    Bende yaklaşık olarak 30 dakika sonra montaja başlıyorum. Benim ki +nnnnn-nnnnn+nnnnn-nnnnn+nnnnn- olmak üzere toplam 31 plaka olucak.
    Bu arada sizinkinde de gayet büyük bir emek var, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 2 Haziran 2011; 10:46:00 >
  • http://www.youtube.com/watch?v=DqC_5LhN1MM

    Bu son kullandığım sistem. Diğerinde az da olsa plakalardaki deliklerden kaynaklanan akım kaçakları vardı. Bunda hücreler tamamen ayrı olduğu için böyle bir sorun yok ve daha verimli. Evde power suplay ile yaptığım denemelerde 5 hücre çalıştırıyorum, araçta ise 6 hücre. Videoyu seyredenler görecektir, sistem PWM devresi ile yaklaşık %70 oranında çalışmakta. Ampermetreden de anlaşilacağı üzere 2,5Amperde ibre pik yapmaktadır. Kırmızı ledıerde yanıp sönmektedir. Asıl önemli ilave sistemin arkasındaki hazne. Bu haznede su ve benzin karışımı var. Sistemin ürettiği Hidrojen ve oksijen gazı haznenin içindeki, ucuna akvaryum taşı takılmış borudan geçerek benzin buharını da taşıyacağını ve tasarruf oranını artıracağını planlıyorum. Haznenin içine niçin su koyduğum aklınızı kurcalamasın, çünkü benzin taşı eritiyordu. Akvaryum taşı dibe çöken suyun içinde kaldığında problemsiz çalışıyor. Akvaryum taşı daha fazla kabarcık üretip, mümkün olduğunca fazla benzin yüzeyi ile temas sağlasın diye. Tabii farklı sistemler de düşünülebilir. Sistem bu güçte çalıştığında hazneye konulan yarım litre benzinin en az 500km gideceğini tahmin ediyorum. Sistem bu şekliyle henüz denenmemiştir. Yaklaşık bir ay sonra uzun yolda denemeyi planlıyorum. Bu arada aracım benzinli 96 model Broadway. Karbüratörlü olduğu için sisteme gayet müsait. Motora emme manifoltundan veriyorum.
    Bu arada geçen yıl yaptığım deneme sonucunuda paylaşmak istiyorum.
    Benzin fiyatı 3.70TL
    Yapılan yol 535 km.
    Harcanan benzin 123TL
    km/yakıt 0,186915888TL
    100km/yakıt tüketimi 5,0518 litre
    Deneme sadece son videoda görülen hidrojen cihazı kullanarak uzun yolda agresif kullanımdan kaçınılarak, ortalama 90km/sa hızda yapılmış ve sistem 4 Amperde çalıştırılmıştır.
    Katalog verisi 90km/saatte 6 litre olan bir araç için fena sayılmaz, Ne dersiniz?




  • Sayın akustika;
    Sistem 31 plakadan oluşuyor. Araçta kullanıldığında +nnnnn-nnnnn+nnnnn-nnnnn+nnnnn- olarak kullandım. Bu arada fazla plaka kullanmamın sebebi daha fazla yüzey alanı elde etmek içindi. Normalde bu kadar fazlasına gerek yok, tabii ki çok yüksek amperde çalıştırmayacaksanız. Ayrıca yüzey alanını genişletmek için plakaları uygun bir zımpara ile zımparalayabilirsiniz. inç kare başına 0,5Amperden fazlası tavsiye edilmiyor. Bu da plakaların çabuk korozyona uğramaması için. Ayrıca elektrolit olarak potasyum hidroksit, yada sodyum hidroksit kullanabilirsiniz. Sodyum hidroksit daha kolay bulunur ve ucuzdur. Deterjan malzemeleri satan yerlerden temin edebilirsiniz. İkisi arasında pek fark yoktur. Şunu da söylemeliyim ki bu kimyasalları kullanırken mutlaka eldiven takın ve özellikle gözlerinizi koruyun. Ayrıca kullandığım plakalar 12,5cm*12.5cm*0.5mm dir. biraz daha kalın olsa daha iyi olurdu. Seperatör olarak şeffaf 3mm kalınlığında sanırım vinil deniyordu, muşamba türü malzeme satanlarda bulunur. Her iki tarafta ise 20mm lik pleksiglas kullandım. Siz elinizdeki malzemelere göre ölçüleri tasarlayabilirsiniz. Kolay gelsin, başarılar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 1 Haziran 2011; 22:18:39 >




  • bu yazışmaları keyifle takip ediyorum. harikasınız, ellerinize sağlık...
  • Sayın darkmoon34 ;
    Size katılıyorum, zaten bunları paylaşarak hem malzeme temini, hem bunların işlenmesi gibi konularda benim gibi tek başına birşeyler yapmaya çalışan insanlarin bazı paylaşımlarla maliyeti de düşürmeye katkısı olacağına inanıyorum. Maalesef burada 8-10 adet küçük plaka alamıyorsunuz, adamlar size 1m*2m plakadan daha azını satmıyorlar. Bütün bir plakayı almak, istediğin ölçülerde kestirmek, bazı meraklı arkadaşları daha başlamadan vazgeçiriyor.
    4 sene önce 1 plaka 0,5mm 316L plakayı 120TL civarına almıştım. Kayınbiraderim Çetin Ağabey sağolsun, kesme biçme, malzeme bulma konusunda çok büyük emekleri oldu benim için.
    İyi akşamlar diliyorum.
  • Bende 20x250x250 2 adet pleksiglas malzemeyle dış kabukları oluşturdum. Yalnız benim çıkış sizinki gibi çift taraflı değil, tek kabuktan giriş ve çıkış. Sizin hortum bağlantıları gerçekten iyimiş. Ben o plastik bağlantı malzemelerinden bulamadım.
    Sarı metal malzeme kullandım. Korozyon dayanımlı dediler ama umarım sorun çıkarmaz.
    1x1000x2000 316L çeliktende ara plakaları oluşturup lazerle hassas kesim yaptırdım. Saplama vidalarım 12 adet M8x150 ve bunları hortumun içinden geçirdim. 133 mmlik hortumları da tasarım aşamasında delik açtığım pleksiglas ve metallerin içersinden geçirdim.
    Plakalar ve pleksiglas arası mesafeyide 2.5 mm kalınlığında o-ringleri hotrumlardan her kat 12'şer tane geçirerek sabitledim ve aralarına würth'ün özel bir silikon maddesini kullanarak yapıştırara sabitledim. Aynı zamanda sızdırmazlıkta sağlıyormuş.
    Şaka maka 3.5 saat sürdü. Biraz önce bitirdim. Sıra geldi yüklü plakaları birbirleriyle bakır borular ile birleştirmekte. Kuruduktan sonra yarında o işeleme geçerim.
    Bu arada çıkangazı iki adet gaz yıkama şişesinden geçirerek araca vereceğim. 2 adette 500 ml'lik cam gaz yıkama şişesi satın aldım. En çokda bu şişelerin cam olması korkutuyor. Allah korusun bir geri patlama baya bir curcunalı olacak gibi...
    Ayrıca da netten de 30 amperlik pwm devresi satın aldım.
    Sistemi ses tesisatçısına tarif edip montajlattıracağım. Onların kullandığı kablolar çok kaliteli olduğu için kablolarda akım kaybı daha az olacak. Ayrıca sistem büyük olduğu için de bagaja koymak durumundayım.

    Yanısıra sistemi araca hava filtresinin kutusundan vermeyi düşünüyorum. Tahribat vermek istemediğim için hava filtresinin kutusuna doğru aracın ön ızgarasındaki hava filtresi girişinden gaz hortumunu vermeyi düşünüyorum. Aracımda da kutu içi performans hava filtresi olduğu için gaz geçisi kolay olacaktır.
    Bunu yapmak istememdeki asıl neden eğer bir geri alevlenme oluşacak olursa hava filtresinin alev için direç oluşturmasından dolayıdır.

    Bu işle uğraşacak arkadaşlara en büyük önerim şudur ki, böyle bir işe girişecekler ise kendi tasarımlarını oluşturup saç kesim yerleşimlerini çıkartsınlar ve bir çok yerden teklif alsınlar. Piyasa çok geniş aralık içersinden seyrediyor.
    Anlıyacağınız piyasa tutturabildiğine desem en doğrusu olur.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.