Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.198
Cevap
54
Favori
513.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akustika arkadaşım;
    Muşamba, masa örtüsü vb. malzemeler satan yerlerde bulabilirsiniz. Plakalardaki alan kaybını fazla kafanıza takmadan, seperatörleri biraz geniş kesmenizde fayda var. Zaten plakalara delik deldiğinizi ve civataları bu delilklerden geçireceğinizi tahmin ediyorum. Doğru yapmışsınız. Aşırı basınca maruz kaldığında seperatörler dışarı fırtabilir. Bunu baştan halletmek lazım. Ayrıca ellerinde kalan parçalar varsa değerlendirebileceğiniz, onlardan alabilirsiniz, size daha ucuza malolacaktır. Ben öyle yapmıştım. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 5 Haziran 2011; 21:51:04 >
  • Arkadaşlar, yaptığım araştırmalar ve denemeler gösteriyor ki, bu konuda aşılması gereken bazı problemler var.
    Uzun ömürlü, korozyana dayanıklı malzeme bunun başında geliyor.
    Son yaptığım denemelerde bakır plaka üzerine nikel kaplı elektrotları negatif plaka, 316L plakaları pozitif plaka olarak kullandım. Sistemin verimi ve uzun ömrü konusunda büyük gelişmeler kaydettim. Ancak yapılan kaplamanın kalitesi beni memnun etmedi. Saf nikel malzeme ile de denemeler yaptım.
    Saf nikelin negatif, 316L malzemenin pozif kutupta uygulanması ve arasındaki mesafenin uygun bir ölçüde tutulduğu sistemin, ideal olduğuna karar verdim.
    Oksijenin nikeli bozarak ( bu nedenle anot olarak kullanılamaz) sistemin verimini düşürdüğünü ve anot ve katot arasındaki mesafenin uygun tutulması ile bu sorunun aşıldığını deneyledim. Bu şekilde kullanıldığında sistemin anot ve katotta 316L plaka kullanıldığından en az 10 kat daha temiz bir elektrolit ile korozyonsuz çalıştığına şahit oldum.
    Maalesef çelik plaka üzerine elektroliz yolu ile nikel kaplama yapılamayacını söylediler. Bunun üzerine akımsız nikel kaplama yolu ile bu işin yapılabileceğini öğrendim. Yaptığım fiyat araştırmaları beni bundan vazgeçirdi. Dünyanın parasını istediler. Oysa bir yüzü çelik diğer yüzü nikel kaplı plakalar dry cell için biçilmiş kaftandı. İzlediğiniz son videoda kullandığım negatif plakalar nikel kaplı bakır plakalardır. Yaklaşık bir yıl kullanımdan sonra söktüğümde yapılan kaplamaların bazı noktalarda atarak aktif olan bakırın NaOH ile reaksiyone girmesi sonucu korozyona uğradığını tespit ettim. ( Bunun kaplama öncesi bakır plakanın tam olarak asit banyosuna sokularak temizlenmediğinden kaynaklandığını düşünüyorum. Hangi işimiz doğru ki? ).
    Elimde 2.5 ve 3mm kalınlığında saf nikel çubuklar da var. Fakat bunları sisteme uygun, az yer kaplayacak şekilde ve bağlantılarını, yüzey alanı / akım oranlarını sağlayacak şekilde tasarımı konusunda çalışıyorum. Bu konuda fazla titiz ya da kararsız olduğumdan henüz tasarımım son halini almadı. Türkiye'de nikel plaka yada folyo arayışlarımda sonuçsuz kaldı. Bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşların da katkıda bulunmasını isterim. Çin sitelerinde uygun fakat güvenilir değil. Son aldığım saf titanyum malzemeyi ağırlık ve ölçü bakımından test ettim. Gönderilen saf titanyum 1300gr. 0,1mm*255mm*total 6,40m . Saf titanyum yoğunluğu 4.5gr. Hesaplıyorum, yoğunluk ve ağırlık birbirini tutmuyor neredeyse iki katı fark var. Gelen malzeme iki kata yakın uzun olmalıydı. Satıcı ben size saf titanyum göderdim diyor, hesaplayıp ortaya koyduğumde sesi kesildi cevap vermiyor. Anlayacağınız kazıklandık. Paypal'a şikayet edip ödemeyi durdurttum, ama alibaba'dan ödemeyi onaylamıştım bile. Şİmdi ne olacak bilmiyorum? Göreceğiz.
  • Elektrikli araba demişken teslayla çekilmiş bir resmimi koyayım dedim :)

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    @jumel çalışma ilgi ve azminizi saygıyla karşılıyorum.

    Sadece belki çalışmalarınıza faydası olur diye bir bilgi paylaşmak istedim, sıcaklığın artışının elektrik tüketimini arttıracağını belirtmişsiniz. Evet doğru, ancak hücre basıncının artması durumuyla başa çıkabildiğinizi varsayın, elektrolit'in yüksek basınç altında direnci cok da fazla yukselmeyecektir ayrıca gazın elektrolitten ayrışması hızlanacaktır.

    Ben DIY (kendin yap) tarzınız için küçük bir düdüklü tencerenin aklınıza yeni fikirler getirebileceğini düşünüyorum.
  • TheRion, tesla size çok yakışmış. İlginize teşekkür ederim.
    Basıncın artması sistemi daha fazla enerji harcamasına neden olacaktır. Sıcaklık ise pozitif yönde etki edecektir. Araçtaki atıl ısı ile sistemin sıcaklığını artırmak olumlu yönde etkilemekle birlikte aşılması gereken diğer sorunları beraberinde getirecektir. Sıcaklığa dayanıklı malzemeler, suyun buharlaşması nedeniyle aşırı su kaybı ve daha başka sorunlar... Bunun yerine sisteme uygulanacak vakumun etkisi faydalı yönde olacaktır. Bu da sistemi emme manifoltundan uyguladığımızda zaten otomatik olarak oluşmaktadır. Elektroliz nedeniyle hücrede zaten bir iç basınç oluşmaktadır, buna vakumu da eklediğimizde hücrenin yeteri kadar dayanıklı yapılması gerekmektedir. Cam kavanozlardan yapılan sistemlerde iç basınçtan kaynaklanan patlamalar olmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 6 Haziran 2011; 23:50:06 >
  • Tesla'nın adı geçmişken, günümüz elektrik ve elektroniğine büyük katkıları olmuş bu büyük dahiden kısaca bahsetmemek yanlış olur. Bizlere okullarda sadece magnetik akı yoğnluğu birimi olarak gösterilen Tesla'nın ne büyük buluşlara imza attığını sonradan öğrendik. Edison'u herkes tanırken Tesla'nın bilim dünyasından silinme çabalarının altında neler yatıyor acaba? Birçok kimsenin duyduğu, şu gizlenen Philedelphia deneyinde de yer alan ve bunun tehlikeli olduğunu söylerek bu projeden çekilen magnetizmanın üstadının adının araba markası olarak yaşatılmaya çalışılması çok ilginç değil mi?
  • teslanın hikayesi biraz uzun kısaca tesla bir üniversite projesi olarak başlamış sonradan yapılan destekler ve alınan fonlar neticesinde tesla motors company kurulmuş ve bu şirket altında geliştirme devam etmişdir teslanın ortakları çok sağlamdır en başda mercedes toyota panasonic geliyor software sektöründede bir sürü ortak ve destekçileri var en başda google ın kurucusu sergey brin larry page falan var..

    teslanın en büyük elektrik araçlarda sunmuş olduğu yeniliği motorlar direk tekerleğe bağlı arada hiç bir aktarma organı yok haliyle enerji kaybıda sıfır.. ve araç kaybettiği elektriğin bir miktarını kendi gene üretiyor böylece enerji tassarrufuda sağlanıyor.. ona rağmen teslanın bile menzili ancak 480 km yi geçemiyor gerçi bu elektirkli bir araç için bence çok iyi ama parasıda iyi 480 km lik versiyonun amerika satış fiyatı şu anda 75 bin dolar.. ki bu fiyat en düşmüş hali bu araçın ilk versiyonları zamanında 300 bin dolar civarındaydı.. 270 km lik versiyonuda 55 bin dolar.. bu rakamlar birde amerika rakamları türkiyede bu fiyatlar iki misli olur..
  • Cidden Amerika'da olmak varmış. Her türlü fırsatlar ülkesi... Hem çalışmada hem kazançta hemde alış verişte...
    Gözüm kapalı bir tesla aracı alırdım.

    Bu arada benim çalışma devam ediyor. Dry cell'in arasında kullandığım yanlış malzeme sonucu hayal kırıklığı olan sızdırmaz elemanları kestim. 3 mm şeffaf yumuşak pvc aldım.
    32 plaka contayı ayrı ayrı elimle çerçeve şeklinde kesicem ve 12'şer adet delik deleceğim. Heralde 2 hafta içerisinde bitiririm. İşten sonra ancak zaman kalıyor.
    Bu arada jumel'e paylaşımlarından dolayı içtenlikle teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dilerim. Saygılarımla.
  • akustika;
    Siz zaten planlamışsınızdır ama yine de yardımcı olması bakımından, zamanıda iyi kullanmak için;
    Öncelikle keseceğiniz ölçüleri waterproof bir kalemle çizin, ilk aşamada çelik cetvel kullanarak tüm seperatörleri kesin.
    Sonra kestiğiniz plakaların içini çıkartarak çerçeveleri oluşturun. Bu işlem biraz daha zaman alıcıdır. Kullanacağınız civata ölçüsüne uygun sağlam bir borunun bir tarafını düzgün şekilde taşlayarak keskinleştirip, önceden daire çizerek belirlediğiniz çerçevelere yerleştirerek, çekiç vb. bir aletle vurmak yoluyla delikleri daha kolay açabilirsiniz. Eğer evde çalışıyorsanız ve apartmanda oturuyorsanız, bu işler genelde akşama ya da gece vaktine kalır ve kimseyi rahatsız etmemek için hep uygun bir zamana ertelenir. Size çalışmalarınızda sabır ve başarılar dilerim. Kolay gelsin.
  • takip takip ama keşke takipten daha fazla şeyler katabilsek, güzel konu
  • http://www.bilgicagi.com/Yazilar/275-turkiyenin_hidrojen_ekonomisine_gecisteki_ilk_adimi_vestelden.aspx

    Arkadaşlar verdiğim linkte Vestel'in bu konuda önemli adımlar attığına ait bir haber var. Yıl 2007. Aradan 4 yıl geçmesine rağmen herhangi bir gelişme yok. O zamanlar çok iddialı söylemlerle basında yer alan açıklamalar beni heyecanlandırmıştı. Maalesef gelişmelerle ilgili bir haber alamadık. Araştırırsanız Vestel'in bu konudaki daha geniş çalışmalarına ulaşabilirsiniz.
    Anlaşılan o ki; bireysel çalışmalar dışındaki, kurumsal çalışmalar şimdilik bazı engellere takılıyor. Bu işin dışarıda, Amerika ve Avusturalya gibi ülkeler başta olmak üzere, niçin garajlarda yapılan bireysel çalışmalarla sınırlı kaldığını merak ediyorum.
    Kimse bana hayal peşinde koştuğumuzu söylemesin. Bu işte bir iş var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 11 Haziran 2011; 15:59:10 >
  • petrol cartelleri ..

    belkide şu anda gizli kapaklı dünyadan pek çok kişi hidrojenle araba kullanıyor bizim haberimiz yok.. bunu bazıları diyebilirki böyle bir şey yapsa duyurur piyasaya sürer unutmayın suyla çalışan arabayı italyada yapan adam türkiyede distiribütörlük pazalrıkları yaparken hiltonda tarandı ve öldürüldü bu olay iki satır yazıyla gazetelere çıkdı ve sümen altı edildi fazla dallandırıp budaklandırılmadan kapandı konu..
  • Konumuz değil ama elektrikli araçlardan da bahsettik. Chevrolet Volt'un elektrikli motor kullandığı araç 60 km. menzile sahipmiş. Batarya bittiğinde araçta bulunan benzinli motor devreye giriyor ve bu sadece bataryayı şerj etmeye yada elektrikli motoru beslemeye yarıyor. Şehir içi için bence ideal. Bu bana dizel lokomotifleri anımsattı. Onlarda da dizel yakıtlı jeneratör 1000V dc motorları besler ve onlarca vagon taşınır. Ne dersiniz sayın darkmoon34 bu teknolojiye geçişte hybrite araçlar şimdilik daha mantıklı gibi.
    Bir de şunu düşünmek lazım; elektrikli motor bizleri o kadar çok yan üründen ve masraftan kurtaracak ki, bundan canı yanacak bir çok sektör olacak.
    Yağ değiştirmek yok!
    Buji masrafı yok!
    Yakıt filtresi, hava filtresi yok!
    Eksoz vb. bileşenleri yok!
    Marş dinamosuymuş, şarj dinamosuymuş, karbüratör sorunuymuş, ateşleme sistemiymiş, enjektör çatlağıymış, soğutma sistemiymiş vesaire vesaire.
    Binlerce insan belki ekmeğinden olacak. Bu değişimin tatlı ve yumuşak olmasını, tüm insanların bu değişime ayak uydurarak zarar görmemesini, küresel iklim değişikliklerinin en büyük sorumlusu olan fosil yakıtların kullanılmasının en kısa sürede terk edilerek, bizden sonraki nesillere olan sorumluluğumuzun unutulmaması dileğiyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 12 Haziran 2011; 1:37:34 >
  • chevrole volt denilen araç opel ampera ile aynı araçdır amerika piyasasına gm amperayı chevrole volt ismiyle sürmeye hazırlanıyor..

    o araç hybrid bir araç bir esprisi yok aslında içinde neticede benzinli bir motor var ve bu motorun tek farkı bir jenaratör görevi görüp elektrikli motoru şarj etmesi.. haliyle motorun boyutu çok ufak diğer hybrid araçlar gibi çok büyük ve ağır değil.. fiyatıda baya bir tuzlu opel ampera nın satış fiyatı 45 bin euro civarı olucak.. voltunda fiytı o civarlarda olucak..

    benim favorim alınabilir fiyatı ve şehir içi kullanılabilir olmasıyla twizzy
  • akustika arkadaşım,
    Çalışmalar nasıl gidiyor?
    Yaptığınız maliyet hakkında bilgi verir misiniz?
    Çelik plaka, kesim ücreti ve diğer malzemeler size kaça maloldu? Ayrıntılı olarak yazarsanız, satılan sistemlerle fiyat kıyaslaması açısından faydalı olur.
  • Merhaba jamel,

    Çalışmalar iyi gidiyor. Eski wurth sebasto malzemeyi dün henüz temizleyebildim. Malum 31 adet plaka kolay değil. Tinerde sürekli eldivenleri parçalıyordu.
    32 adet 3mm'lik şeffaf pvc'ninde delik işlemlerini geçtiğimiz pazar günü bitirdim. Allah'ım one gürültüydü öyle. conta başına 12 adet 14mm'lik deliği zımba çekiçle delmek için etraf rahatsız olmasın diye şehir dışına çıkmak zorunda kaldım. Bugünde yüzey arttırımı amacıyla zımparalama işlemine gireceğim. Koçtaş'ın çan çin işi elektrikli zımparaları var. Onlardan almayı düşünüyorum.
    Eğerki yanlış malzeme seçimi ve getirdikleri ve yanısıra ara giderleri katmazsak şimdilik faydalı harcama giderleri,
    1- 1*1000*2000 316L tek tabaka = 180 TL
    2- 32 adet delikli sac lazer kesim = 50 TL
    3- 2 adet 20*250*250 pleksiglas = 40 TL
    4- 12'şer adet M8*180, M8 somun, pul, hortum ucu, hortum, o-ring 40 TL
    5- 2 adet 500ml gaz yıkama şişesi = 80 TL
    6- 1 kg KOH = 30 TL
    7- 1 adet 30 amp. PWM = 130 TL
    8- 3*1200*2000 şeffaf pvc = 60 TL

    Şimdilik aklıma gelenler burada. Ama arada yanlış malzeme seçimi sonucu ve beraberinde getirdiğiyle yapılan masrafta yadsınamaz.
    Bu arada gazı araca nereden vermekle ilgili çeşitli varyasyonlar içerisindeyim. Onun içinde bir parça taşarlamak gerekebilir.

    Bu arada konu ve çalışmalar üzerine ilgin için bir kez daha teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 15 Haziran 2011; 18:17:10 >
  • akustika;
    Bence şu an zımparalamaya gerek yok. Çünkü 31 adet plakanın tamamını kullanacaksanız zaten yüzey alanı istediğinizden çok fazla akım uygulamaya yetecektir.
    inç kare başına 0.5 amper, yaklaşık cm2 başına 75mA max akım uygulayacağımızı düşünürsek, elektrolit ile temas edecek plaka yüzeyininde 16*16 cm=256cm2 olduğunu varsayarsak, 7 adet plaka ile max. 19 Amper çekecek, daha ekonomik ve az yer kaplayan bir sistem elde edebilirsiniz. +nnnnn- olacak şekilde tek grup rahatlıkla işinizi görür. Bu durumda elinizde yedek plakalarınız kalmış olur, temizlemek gerektiğinde, yedeklerle değiştirip zaman kazanmış olursunuz. Ya da +nnnnn-nnnnn+ yaparsanız elinizde yedek bir takım daha bulunmuş olur. Ben sadece araçtan beslenen bir sistemde 10 Amperden fazla akım çekmek istemiyorum. Bu sizin tercihinize bağlı.
    Plakaları mutlaka çok iyi temizleyip, montajını öyle yapın. Kimyasal malzeme ile kesinlikle temizlemeyin. Mekanik olarak temizleyin ve çok iyi yıkayıp silin.
    Kimyasal malzeme ile temizleme asit vb. ileriki aşamada korozyonu hızlandırabilir.
    Aracınız karbüratörlü ise emme manifoltundan vermek daha avantajlı. Enjeksiyonlu sistemlerle ilgili tecrübem yok. Hava filtresine yakın, emiş olan uygun bir yer bulursunuz.

    Ayrıca bir plakadan 5 adet cihaz yaptığımızı düşünürsek. Sadece dry cell ünitesi yani plakalar, seperatörler, pleksiglas ve boru bağlantı parçaları maliyeti; işçilik ve diğer giderleriniz (harcadığınız yakıt vb.) hariç sizin verilerinize göre 150 TL civarındadır. Buna bubler, pwm devresi, elektrolit, elektrik kablo ve bağlantılarını (sigorta, Röle)da eklemek gerekir.
    Pwm devresini kendim yapmıştım. Malzemeleri 20TL'yi geçmez. Anlayan bir arkadaşınızdan yardım isteyebilirsiniz.
    Son olarak aldığınız çelik plakanın kalınlığı ve kestirdiğiniz plakaların ölçüsü nedir?
    Fotoğrafları da bekliyoruz.
    Kolay gelsin, başarılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 15 Haziran 2011; 16:00:45 >
  • jumel,

    yukarıda da belirttiğim üzere 1*1000*2000 316L tek tabaka. yani 1 mm kalınlığında.
    Zaten piyasa da istediğin kalınlıklarda bu malzemelerden bulmak baya zor.
    Çünkü çok giden malzeme olmadığından malzeme satanlar para bağlamak istemiyorlar.
    Zor bulunan malzeme olduğunu bildikleri içinde fiyat almak istediğinde sanki dünya üzerinde sadece onda varmış gibi dünya para istiyorlar.
    Benim bulduğum en iyi fiyat buydu. İnanki verdiğiniz bilgiler çok kullanışlı ve de cidden tecrübe içeren bilgiler.
    bunları bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Sistemi tamamladığım da fotoğraflarıda beraberinde paylaşacağım.

    Bu arada bu şeffaf pvc muşambaların sızdırmazlığı nasıl? çok sıkıştırmak gerekiyor mu ya da plakaların üzerine konulmadan önce ek bir malzeme kullanmak gerekiyor mu?

    Bu arada plaka ölçüleride şu şekilde,

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 15 Haziran 2011; 16:49:02 >
  • akustika;
    Plaka ve pvc conta yerleşimini çok beğendim. Eline sağlık.
    Somunları sıkarken, çok abartmadan, contaları fazla ezmeden, eşit torkta sıkmaya gayret edin. Pvc contadan başka bir malzemeye gerek yok. Sızdırmazlığı gayet güzel sağlayacaktır. Cihazı kullanmaya başladıktan sonra arada sırada somunları kontrol etmenizde fayda var.
    Faydalı alanın tümünün elektrolitle temas edeceğini düşünürsek zımparalama yapmadan sadece 7 adet plakaya (+nnnnn-) max 20 Amper uygulayabilirsiniz. Zımparalama yaparsanız bunu 2 katına çıkarabilirsiniz.
    Siz sistemi kaç amperde çalıştırmayı düşünüyorsunuz? Ayrıca, plexiglas malzeme 80 dereceden sonra yumuşamaya başlar. Ancak 6 hücreden oluşan bu sistemde hücre başına 2 ila max 2,4V uygulandığından, 40 dereceden fazla ısınmayacaktır. Unutmadan size bir de Ampermetre gerekecektir. Ben yine tekrar ediyorum, en fazla iki farın harcaması olan 10 Amperden fazla akım çekilmesini önermiyorum. Elektroliti hazırlarken de KOH' i azar azar ilave ederek çekeceğiniz akımı ayarlarsanız daha iyi olur. Sistem biraz ısındığında çekeceği akımın artacağını da hesabedin. Ya da pwm ile ayarlayabilirsiniz zaten. Bir de 2500-3000 d/d' da alternatör çalışırken pwm ile hücre başına voltajı 2,2V' a ayarlamanızı tavsiye ederim.
    Bizler de bu işi en güzel ve verimli şekilde yaparak paylaşabilir, hatta geliştirebiliriz. Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    Öğrendikçe karşımıza çıkarılan sistemleri sorgulayabilir ve bizleri kandırmalarına izin vermeyiz.
    Kolay gelsin, devamını bekliyoruz. Başka arkadaşları da bekliyoruz.
  • jamel,

    Beğenin için teşekkür ederim. Benim içinde gerek araştırma olsun gerekse uğraşı olsun güzel bir hobi oldu.
    Ben alabileceğim maksimum gaz miktarı için 31 plakalı sistemi çalıştırmayı düşünüyorum. Aracım ford focus 1.6 otomotik vites ve otobanda da sürekli olarak 130 km/s hızla seyrediyorum.
    Bir çok kullanıcının hız yükseldikçe tasarrufun düştüğünü söylemesi üzerine bende yapabileceğimin en iyisin, yapıp yüksek devir ve hızlarda da denemek için çok plakalı bir sistem denemeyi düşünüyorum.
    En azından başarısızda olsa içimde uhte kalıp neden yapmadım demek istemiyorum. Ne de olsa elimdeki pwm devresinden sistemin ısınması yada çok akım çekmesi durumunda ayarlama yapabilirim.
    Söylediğim üzerine maksimum verimi alabilmek ve de sistemin öz direncini düşük tutup akımın ısı olarak kaybını en aza indirebilmek için sistemin elektriksel montajını kaliteli bakır kabloların kullanıldığını ses tesisatçısına montajlatacağım
    ve sistemde + - yüklü plakaların birbirleriyle ve kablolara bağlantısını bakır çubukla yapacağım. Bir çoğu sistemde gördüğüm üzerine civata ya da saplama kullanılmış. Bu da çeliğin iç direncin yüksek olması sebebiyle bakır kullanmayı düşünüyorum.
    Bu arada da bu gün koçtaştan mac marka mouse tipi elektrikli el zımparası satın aldım. Silikonları dekopaj testere ile keserken plakalara verdiğim deformasyonu contaların yüzere tam oturması için zımparalama ile en aza indirip daha sonrada yüzey alanı arttırımı için de faydalı alana daha düşük numaralı zımpara ile daha belirgin deformasyon yapacağım. Şimdilik çalışmalar devam ediyorum.
    Beni en çok düşündüren konu da backfire konusu. Ona da etkili bir çözüm bulmak için etkili bir şeyler yapmak istiyorum.
    Şu an aklıma gelen maf sensöründen sonra hava filtresi borusuna hortumu bağlarken araya tek yönlü pnömatik çek valf koymak. Bakalım gerekli ekipmanı temin edebilecek miyim...

    Konu üzerine ilginiz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla.
  • akustica;
    Backfire konusunda da daha sağlam ve ekonomik çözümler üzerinde çalışıyorum. Bunların youtube da yayınlanan bazı örnekleri var.
    Ayrıca akvaryum malzemeleri satanlarda hava sistemi için tek yönlü çalışan çekvalf benzeri bir malzeme var. Son kullandığım sistemde cihazın çıkışına bu malzemeden iki adet seri bağlayarak sistemi çalıştırıyorum. Çünkü cihazda oluşan iç basınç, sistemi durdurduğumda, diğer haznedeki benzin karışımını cihaza doğru geri çekiyordu. Bunu önlemek için ilave önlem olarak bu malzemeden de kullandım ve işe yaradı. Sizin sistemde gerekli olacağını sanmıyorum. Ama yine de aklınızda bulunsun.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.