Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.198
Cevap
54
Favori
513.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • referansınıda yesinler
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:44:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Delice_doluca arkadaşım verdiğin bilgiler için teşekkürler.Yazdığınız şeyler teorik olarak düşünüldüğünde gayet doğrudur.Ancak teoride geçerli olanlar pratikte farklılıklar göstermektedir.Şöyleki araçlarda yanma verimini artırmak o dediğiniz %20 motor verimini artırmak için otomotiv firmaları milyonlarca dolar harcamakta motorları geliştirmeye çalışmaktadırlar.Özel turbo sistemler, özel iridyum bujiler ve benzeri birçok yöntem ile verim artırılmaya çalışılmaktadır.Yazınızda anlattığınız gibi hidrojen tek başına motorda yanıyor olsa idi dediğiniz değerler doğru olabilirdi.Ancak bu sistemde hidrojen araçta kullanılan yakıtla birlikte karışık olarak motora verilmekte , mevcut yakıt ile birlikte yanmaktadır.Bu durumda ne fark olacak diyeceksiniz.Fark şu: Hidrojen sizinde belirttiğiniz gibi çok yanıcı bir gazdır.Motor içerisinde hızla yanarak benzinin çok daha hızlı ve tam olarak yanmasını sağlamakta.Tam olarak daha hızlı şekilde yanan benzininiz size daha yüksek enerji sağlamakta buda motor gücünün artmasını sağlamaktadır.Aynı miktar benzin ile daha fazla güç elde ettiğinizden buda size tasarruf olarak dönmektedir.Mesela hidrojensiz sistemde 100 km hız ile gitmek için gaza sonuna kadar basmak gerekiyorsa hidrojenli sistemde daha az gaz vermeniz aynı hıza ulaşmanıza yetecektir.buda = Tasarruf tasarruf Tasarruf. Ne kadar hesap yaparsanız yapın bu gerçek değiştirilemez.Bu sistemler Amerikada oldukça yaygın kullanılmaktadır.Türkiyedede yakında yaygınlaşacağını göreceksiniz bütün engelleme çalışmalarına rağmen.Referanslarımızdan şüphesi olan arkadaşlar gidip bizzat sistemi görebilirler.


    haklısınız, zaten hesaplarımı yaparken hidrojenle benzinin bir arada yandığını hesap ederek yaptım.. son cümlelerimde de (atmasyon sayılarla, çünkü elimde gerçek bir motorun verisi yok) bir motordan 7 beygirlik hareket elde ettiğimizde bunun yaklaşık yarım beygirinin hidrojen tarafından sağlanacağını söylemiştim.. yani (7-0.5)/7 yaklaşık olarak %8-10 daha az gaza basacaksınız demek.. tabi ki bu anlık bir değerdir.. sürekli olarak bir motordan brüt 7 beygir üretmesini bekleyemezsiniz.. devir de, verim de sürekli değişen birşeydir.. hidrojen desteği sistemini de bu yüzden eleştirdim, hidrojen de benzinle birlikte (ecu dan okunarak mesela) artarak veya azalarak ve yine yüksek basınçla püskürtülseydi (enjekte edilseydi) verimdeki artış hemen her devirde daha homojen olarak ortaya çıkardı.. bu yüzden bu yakıtı bir lpg sistemine entegre etmeliler dedim.. bir de enerjinin bir çok kez dönüşmesi sorunu var.. mesela aküden değil, harici bir alternatör ile (tıpkı bir supercharger bağlar gibi) besleme alsaydınız kafadan %10-15 daha yüksek verimli bir "sistem" oluştururdunuz..

    bir de motorların verimlerinden bahsederken %20 tabirini kullanmam hala geçerlidir.. çünkü bu verim zaten %15-18 lerden çıkmıştır.. mercedesin bazı motorlarında %23-24 lere çıktığını biliyorum.. zaten termodinamik döngü hesabında teorik verim kağıt üzerinde %30 u geçemez.. araba teknolojisi -özellikle son 7-8 yılda- sadece daha çok para getirecek buluşlara imza atmaktadır.. öncelik hiç bir zaman yeni bir verim çevrimi bulmak olmamıştır, aksi olsaydı %57 verime sahip tamamen farklı bir motorun patenti zaten bulunmaktadır.. buna benzer bir sürü motor tasarımının açık patentli olanlarını internetten bulabilirsiniz.. ancak geleneksel pistonlu yapıdan vazgeçmenin son kullanıcıda yaratacağı kaygı, böyle bir motorun üretimi için fabrika yatırımı (düşündükçe insan mazdayı takdir ediyor) , petrol şirketlerinin birden bire 3 kat daha az yakıt satmaya başlayacak olmaları gibi bir sürü nedenden dolayı bu ve benzeri motorlar piyasa yerlerini almamaktadırlar.. bunun yerine küçük hacimden büyük güçler çıkarma, benzini daha iyonize püskürtme, daha uygun miktarda havayı sensörlerle kontrol ederek motora verme, motorun en verimli olduğu devirde daha fazla kalabilmek için daha çok vites dişlisi koyma gibi mimarinin tamamını değiştirmeden yapılan ufak tefek iyileştirmeler söz konusudur.. yani bugün 1.4 lt bir motorun yaptığı şey 1750 devirde küçük hacmi ve hafifletilmiş vites dişlileri ile sabit hızda az yakıt tüketmek iken gazı kökleyip devri 4000 lere getirdiğinizde 4 lt bir motora "yuh" dedirtecek kadar çok yakabilmektir..

    mesela geleneksel pistonlu motorlarda mimariyi toptan değiştirmeden %35-40 arası tasarruf yapan bir proje vardı.. motorun her bir silindirine 2 şer valf daha ekleniyor, bunlardan birisi tahliye, diğeri içeri alma amaçlı.. herhangi bir silindir 4 zamanlı çevrimini tamamladıktan sonra içeri alan valften küçük bir miktarda su püskürtülüyor, oda sıcaklığını üzerinde toplayan su hemen buhar haline geçip pistonu ileri ittiriyor ( bu esnada bir başka silindirde olmakta olan benzinli yanmaya %15-20 gibi bir kuvvet katkısı sağlıyor) daha sonra su buharı tahliye valfinden çıkarak başladığı yere geliyor ve orada soğuyup tekrar su oluyor.. aynı kalbin hem küçük hem de büyük dolaşım sistemlerini idare etmesi gibi 2 çevrim aynı anda oluyor.. bu şekilde motorda boşa giden ısı enerjisi geri kazanıldığı gibi soğutma sistemine de gerek kalmadığı için onun motora bindirdiği yükten de kurtulunuyor.. şimdi böyle bir "6 zamanlı" motora sizin hidrojen sistemi bir supercharger alternatörü üzerinden uygulansa, bir de üstüne doğası gereği içten yanmanın verimsiz olduğu 0-1750 devir aralığında yüksek torkuyla katkıda bulunacak bir elektrikli motor eklense.. benzin 6 lira da olsa koymaz ..




  • Dostum iyide referans böyle verilmezki,bir şirkete gidersin,ölçümlerini yaptırıp rapor halinde alırsın,sonra sorana raporları gösterirsin bu araçta bu kadar performans artışı ve tasarruf sağlanmıştır diye.

    Ben sitende ilk önce referanslara baktım 2 otomobil var,onların yerine 2 farklı şirketten ölçüm raporu koyarsan bi inandırıcılığı olur.

    Şimdi senin buradaki videoların ve yazdıkların bende dahil çoğu insana la fontenden masal gibi.
  • 6 zamanlı motorda patent alınan şekilde asla yapılamaz.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:44:04 >
  • bu sistem siz ne kadar stabil desenizde değil.
    öncelikle kullanılan malzeme kalitesi en önemli faktörlerden birisidir.
    çelikten yapıldı plastikten yapıldı diyebilirsiniz. ama binlerce çeşit(inanmasanızda) çelik var plastik var.
    en basitinden ürün üzerindeki yapıştırmalar kalitenin seviyesini gösterir. ve kalitesiz gösteriyor mevcut olanlar.

    3 senede bir grup insan tarafından yapılan şey ar-ge değildir. dediğim gibi ürün şuan prototipten fazlası değildir benim gözümde.
    bunu ürünü kötülemek için söylemiyorum ancak kabul etmelisinizki ürün mutlaka geliştirilmeli.

    nükleer enerji denizaltılara kadar girdi, tüm enerjisini kendi üretiyor bazı denizaltılar.
    eğer nükleer enerji araçlara kadar düşmezse veya batarya şarj edip enerji depolama olayına alternatif birşey çıkmazsa hidrojen geleceğin yakıtıdır.
    ve bu ve bu mantıktaki sistemler ufak motor hacimlerinden bunalım geçirilmeye başlandığı vakitlerde revaşta olacaklardır.
    yapılması gereken o zamana kadar çalışmak ve geliştirmektir.

    Türkiye neden araba üretmiyor deniliyordu. büyük bir işadamı (adını hatırlamıyorum) üretmek için piyasada olmayan bir fikir lazım diyordu. (örnek olarak hafif ticariler birkaç sene öncesine kadar yoktu ve patlama yaptığını verdi)..
    sadece bu sistem için konuşmuyorum; Türkiye bazlı satışlar için (petrol fiyatları çok pahalı oldugu için Türkiye) olası üretilecek araçların benzine alternatif araçlar olarak üretilmesi durumunda Türk halkı mutlaka bu araçlara önem verecektir.

    Petrol fiyatları her geçen gün artmakta, ve düşmeyeceği de kesindir! Umut ederimki yakın zamanda petrole alternatif, hiç olmadı petrolün yüzdesini düşüren ek yakıtlar gündelik yaşama girer.
    Bir hidrojen sistemi bir LPG neden olmasın!

    Bu ürünü satan arkadaşı tebrik ederim girişimciliğinden ötürü, umarım çabalarının karşılığını yakın zamanda alır.




  • benim bir akrabam bu işi manuel olarak yaptı benzinli araçda gazıda benzin buharını motora veren hortuma verdi %20 tsarruf elde etti.

    tek dezavantajı şuymuş kullandıgı metaller bi 2 ay içerisinde kurumla kaplandığı ve karardığı için metalleri değiştirmesi gerekiyormuş.

    bu hazır sistemde de sanırım bunu yapmak gerekir zira hidroliz olayında zamanla metaller aşınır. bu konuda hiç bir bilgi vermemişsiniz.

    Bunun dışında hidroliz işleminden sadece h2 değil o2 de çıkar O2 verilen motorda performansın artması yakıtın düşmesi normaldir çünkü yakıtın yanmasını kolaylaştırır bkz. açık hava filtreleri ve yakıt tasarrufu konusu.

    yakıtı yüksek olanlara çekişi düşenlere önce hava filtreni değiştir derler.

    fizik bilmeyen benzinciye gidip para bayılmaya bayılan arkadaşlarımızın kafadan bu sistem işe yaramaz demelerini ELEŞTİRİYORUM, KINIYORUM.

    benim bir akrabam kendisi bu sistemi yaptı bende gözlerimle gördüm ancak akrabam hatayda ben ankaradayım :) ankarada olsam hemen benim arabayada yaptırıcam.

    fiyata gelince 650 lira çok yüksek bence.




  • sağlıklı bir sistem olsa araba üreticileri zaten koyarlar dı. Boş hayellere kapılıp macera aramayın. Tasarruf istiyorsanız az binin arbaya.
  • Delice-Doluca, değerli katkılarınız için teşekkürler. Mesleğim gereği konunun teknik detayna sizin kadar hakim olmam mümkün değil. Ama verdiğiniz bilgiler gerçekten çok ilgi çekici. Ama aynı şekilde inandırıcılık sorunuyla da başbaşa gibi. Çünkü sektör bahsettiğiniz tasarrufun çok daha azını elde edebilmek için milyonlarca dolar harcarken patenti alınmış %40 daha tasarruflu motoru bir takım subjektif sebeplerle elinin tersi ile itmesi bana biraz komplocu bir bakış açısı gibi geliyor. Bunun için kusura bakmayın ama bu sektör bu kadar monoblok mu? Ayrıca işin gerçeği böyle ise örneğin Honda niçin yakıt hücreli bir sisteme yıllarını ve milyonlarca dolarını harcasın ki?? Veya elektirikli otomobiller? Onlar da "son kullanıcı kaygısı- petrol şirketlerinin baskısı ..vs" nedenleriyle üretilmemeliydiler öyle değil mi?
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:44:08 >
  • Bu dile kolay söylenen milyonlarca dolar nasıl ve nerelere pay ediliyor çok merak ediyorum.
  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:44:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Delice-Doluca, değerli katkılarınız için teşekkürler. Mesleğim gereği konunun teknik detayna sizin kadar hakim olmam mümkün değil. Ama verdiğiniz bilgiler gerçekten çok ilgi çekici. Ama aynı şekilde inandırıcılık sorunuyla da başbaşa gibi. Çünkü sektör bahsettiğiniz tasarrufun çok daha azını elde edebilmek için milyonlarca dolar harcarken patenti alınmış %40 daha tasarruflu motoru bir takım subjektif sebeplerle elinin tersi ile itmesi bana biraz komplocu bir bakış açısı gibi geliyor. Bunun için kusura bakmayın ama bu sektör bu kadar monoblok mu? Ayrıca işin gerçeği böyle ise örneğin Honda niçin yakıt hücreli bir sisteme yıllarını ve milyonlarca dolarını harcasın ki?? Veya elektirikli otomobiller? Onlar da "son kullanıcı kaygısı- petrol şirketlerinin baskısı ..vs" nedenleriyle üretilmemeliydiler öyle değil mi?



    +1




  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 13:44:17 >
  • takipdeyim işe yararsa taktırırz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    sağlıklı bir sistem olsa araba üreticileri zaten koyarlar dı. Boş hayellere kapılıp macera aramayın. Tasarruf istiyorsanız az binin arbaya.



    Boyle düşünmeniz doğru değil. Araba üreticileri bunu koysa petrol satıcıları nasıl para kazanacak? Bu sistem kesinlikle yakıt sarfiyatını düşürmektedir. Ama siz yinede az binmeye devam edin ))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    benim bir akrabam bu işi manuel olarak yaptı benzinli araçda gazıda benzin buharını motora veren hortuma verdi %20 tsarruf elde etti.

    tek dezavantajı şuymuş kullandıgı metaller bi 2 ay içerisinde kurumla kaplandığı ve karardığı için metalleri değiştirmesi gerekiyormuş.

    bu hazır sistemde de sanırım bunu yapmak gerekir zira hidroliz olayında zamanla metaller aşınır. bu konuda hiç bir bilgi vermemişsiniz.

    Bunun dışında hidroliz işleminden sadece h2 değil o2 de çıkar O2 verilen motorda performansın artması yakıtın düşmesi normaldir çünkü yakıtın yanmasını kolaylaştırır bkz. açık hava filtreleri ve yakıt tasarrufu konusu.

    yakıtı yüksek olanlara çekişi düşenlere önce hava filtreni değiştir derler.

    fizik bilmeyen benzinciye gidip para bayılmaya bayılan arkadaşlarımızın kafadan bu sistem işe yaramaz demelerini ELEŞTİRİYORUM, KINIYORUM.

    benim bir akrabam kendisi bu sistemi yaptı bende gözlerimle gördüm ancak akrabam hatayda ben ankaradayım :) ankarada olsam hemen benim arabayada yaptırıcam.

    fiyata gelince 650 lira çok yüksek bence.


    Size katılıyorum. Bu sistemi bir kişi kendi imkanlarıylada yapabilir. Otomobil devlerinin bu sistemi geliştirmemesi tamamen petrol tekelinden kaynaklanmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alles11

    Size katılıyorum. Bu sistemi bir kişi kendi imkanlarıylada yapabilir. Otomobil devlerinin bu sistemi geliştirmemesi tamamen petrol tekelinden kaynaklanmaktadır.

    Bu bir varsayım veya paranoya..Bu petrol tekelleri elektrikli otomobiller için ne düşünüyorlar acaba? Veya daha düşük tüketim sunan dizel motorları şimdiye kadar neden engelleyememişler? Veya az yakan çok satan araç mı petrol şirketleri için daha avantajlı yoksa çok yakan az satan mı??...vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 17 Mart 2011; 23:30:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: alles11

    Size katılıyorum. Bu sistemi bir kişi kendi imkanlarıylada yapabilir. Otomobil devlerinin bu sistemi geliştirmemesi tamamen petrol tekelinden kaynaklanmaktadır.

    Bu bir varsayım veya paranoya..Bu petrol tekelleri elektrikli otomobiller için ne düşünüyorlar acaba? Veya daha düşük tüketim sunan dizel motorları şimdiye kadar neden engelleyememişler? Veya az yakan çok satan araç mı petrol şirketleri için daha avantajlı yoksa çok yakan az satan mı??...vs...

    petrol şirketleri akü değişimi ve şarj sistemlerinde rol oynayacak yyine karlatrı var, ama hidrojen sisteminde karları yok,




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.