Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (139. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese teşekkürler. Bir sürü cevap (!) gelmiş. altıncıyıl'a katılıyorum. Herkes söylediğinden başkasını duymuyor. Kimse kimseyi dinlemiyor, fikirleri üzerinde görüş bildirmiyor. Ancak eleştiri... olmaz, olmaz, olmaz... Neden olmasın, yapıcı olmak gerek. Sayın altıncıyıl peltierde ısrarını anlamadım maliyetinin yüksek olduğunu söylemiştin. Isıdan faydalanmanın farklı yolları da var, alfatime'nin dediği gibi starling motoru gayet uygun, selenoit motor gayet uygun. Bi düşünün.
    Sayın betelguz; sitemim ilk açtığımda 2,9 A ile başlıyor ısındıkça 4 A kadar çıkıyor. 4 saat yol gittikten sonra ölçtüm 4,4 A civarı. Su sıcaklığı maksimum 36 dereceye çıkıyor. Yaz aylarında nasıl olur bilemiyorum. Mersinde yaşadığım için sıcaklık konusu beni endişelendiriyor. Ayrıca hho gazını karbüratörün altından manifolta tek noktadan direkt veriyorum. Emiş kontrolünü küçük bir vana ile yapıyorum. Acaba lpg vanasını kısmam yakıt sarfiyatını arttırır mı?




  • http://www.youtube.com/watch?v=1jTceBwC7KY

    buradaki videoda BMW TEG modullü aracını gösteriyor panel fln. :))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdaloral

    Herkese teşekkürler. Bir sürü cevap (!) gelmiş. altıncıyıl'a katılıyorum. Herkes söylediğinden başkasını duymuyor. Kimse kimseyi dinlemiyor, fikirleri üzerinde görüş bildirmiyor. Ancak eleştiri... olmaz, olmaz, olmaz... Neden olmasın, yapıcı olmak gerek. Sayın altıncıyıl peltierde ısrarını anlamadım maliyetinin yüksek olduğunu söylemiştin. Isıdan faydalanmanın farklı yolları da var, alfatime'nin dediği gibi starling motoru gayet uygun, selenoit motor gayet uygun. Bi düşünün.
    Sayın betelguz; sitemim ilk açtığımda 2,9 A ile başlıyor ısındıkça 4 A kadar çıkıyor. 4 saat yol gittikten sonra ölçtüm 4,4 A civarı. Su sıcaklığı maksimum 36 dereceye çıkıyor. Yaz aylarında nasıl olur bilemiyorum. Mersinde yaşadığım için sıcaklık konusu beni endişelendiriyor. Ayrıca hho gazını karbüratörün altından manifolta tek noktadan direkt veriyorum. Emiş kontrolünü küçük bir vana ile yapıyorum. Acaba lpg vanasını kısmam yakıt sarfiyatını arttırır mı?

    Önceki mesajımda yazmayı unutmuşum lpg yi kısmayınız. Lpg ayarınızı hidrojen sistemi kapalı iken yaptırın.Lpg yi kısmak genelde yakıt sarfiyatının artmasına neden olmaktadır.Dakikada 750 ml gaz üretiyor demişsiniz amperi ona göre yazmıştım. 4 amper civarında üretebileceğiniz maksimum miktar 300 ml civarıdır.750 ml gaz ölçmüşseniz amper ölçümünüz yanlıştır.




  • Erdal bey,
    Bilim hiç bir konuda ısrar etmez.
    Ben de ısrar etmiyorum Sadece seçenek olarak sunuyorum.
    Peltierin üstün tarafları var.

    1- Hareketli parçası olmaması,
    2- Sessiz çalışması.
    3- Az yer kaplaması. (isteyen 450W lık bir peltierle bile biraz elektrik üretebilir 450 Wattlık peltierden 45W elektrik üretse 45/12=3,75 A eder. Buda bir hho sistemini idare eder bence )

    Dezavantajları ise

    1- Verimin düşük olması
    2- Sürekli stabil soğutma istemesi.
    3-Motoru ilk çalıştırmada etkisiz olması.

    Egsozun uç tarafına bir turbo daha takıp turbonun emme tarafına da bir dinamo bağlasak. Egsoz basıncını 2. kere kullanmış oluruz.
    Ama turbo hareketli, dinamo hereketli uzun ömürlü olur mu bilmiyorum.
    Yalnız gelecek sorulara hemen cevap vereyim. Orijinal turbodan sonraki egsoz borusunu genişletmemiz gerekir. Yoksa motor boğulur.
    Araçta tubo yoksa gerek olmayabilir.




  • altıncıyıl turbodaki amaç motora daha fazla hava vererek yanma verimini artırmaktır. Siz bunun yerine turboyu elektrik üretmekte kullanırsanız egzos gaz çıkış basıncı artacağından ve motorada ekstra hava vermeyeceğinizden motor verimi düşer.
    Bence araca yük bindirmeden elektrik üretmenin en uygun yolu peltier kullanmak. 4x4 cm lik bir peltier 2 watt elektrik üretebilmektedir.50-150 derece arasında çalışmaktadır.100 wattlık bir sistem oluşturulursa hidrojen sistem ihtiyacını rahatlıkla karşılayabilir ve kendi sistemini soğutmak ve sıvı devri daimini yaptırmak için fazladan güçte üretmiş olur.50 adet TEG peltier yeterli.Bununda maliyeti yaklaşık 500-600 dolar.Yapmak isteyen olursa peltier temin edebilirim :)
  • Temin edeceğinizi biliyorum Sayın hobidünyam pardon betelgüz. Siz bana turbo temin edin o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    Temin edeceğinizi biliyorum Sayın hobidünyam pardon betelgüz. Siz bana turbo temin edin o zaman.

    tabi marka model, özellikle istediğiniz bir tür varmı ?
  • pardonda TEG modullerini 500-600 dolara nasıl temin ediyorsun :) 50 adet için inanasım gelmiyor ve 2 wattlık bir enerji veriyorlarsa çok çok verimsiz bişey olmalı...

    Onun dışında adamlar 36 adet TEG modulunden 350Wattlık bir güç üretiyorlar fiyatı tuzlu ama güzel yapmışlar... Eğer 500-600 dolara temin edebiliyorsan sen neden yapmıyorsun ?
  • donanım haberin bugunki haberlerinde F1 lerde Kullanılan KERS modullerini volvo araçlarında kullanıcakmış %25 lik tasarrufunu onaylatmış....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    pardonda TEG modullerini 500-600 dolara nasıl temin ediyorsun :) 50 adet için inanasım gelmiyor ve 2 wattlık bir enerji veriyorlarsa çok çok verimsiz bişey olmalı...

    Onun dışında adamlar 36 adet TEG modulunden 350Wattlık bir güç üretiyorlar fiyatı tuzlu ama güzel yapmışlar... Eğer 500-600 dolara temin edebiliyorsan sen neden yapmıyorsun ?

    Herşey parasına göre arkadaş. Parayı basarsan aynı boyutta 8 wattlığıda var. 43 adet peltierle 350 wattlık peltier maliyeti 650 dolar.Ben neden yapmıyorum. Şuan 650 doları peltiere yatırıp, birde yapmak için zaman harcayacak vaktim yok.Böyle bir sistemede ihtiyacım yok.Ticari olarak yapıp satmaya kalksam Türkiyede alacak kimse çıkacağınıda sanmıyorum.Yapmak isteyen olursa bana geliş fiyatına malzeme temin edebilirim.Test etmek için bikaç tane alıyorum geldiklerinde sonuçlarını iletirim.

    Buda özellikleri

    Temperature difference of 40 degrees: open circuit voltage of 2.2V, power generation current: 390mA

    Temperature difference of 60 degrees: open circuit voltage of 3.6V, power generation current: 489MA

    Temperature difference of 80 degrees: open circuit voltage of 4.8V, power generation current: 569MA

    100 degrees temperature difference: open circuit voltage of 6.0V, the generation current: 658MA

    120 degree temperature difference: open circuit voltage of 7.2, power generation current: 759MA

    140 degree temperature difference: open circuit voltage of 8.4, power generation current: 969MA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 27 Nisan 2013; 21:05:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    donanım haberin bugunki haberlerinde F1 lerde Kullanılan KERS modullerini volvo araçlarında kullanıcakmış %25 lik tasarrufunu onaylatmış....

    http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Volvo-Flywheel-KERS-sisteminin-25-oraninda-yakit-tasarrufu-saglayabildigini-onayladi.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    Ewet.
    Lakin bütün bunların araç üzerinde oluşturduğu ağırlığı ve gerksinim duyduğu bakım masrafı vb..
    Bence bu iş yaş.
    Hee bir yerde araba krikosu olarak bir tür şişme balon ile arabanın kaldırıldığını görmüştüm sanırım.Bu balon için de ekzosttan çıkan basınçın kullanıldığını hatırlıyordum.
    İşte bunun için ekzost basıncı ile klima içerisindeki gazın devirdayimi sağlanabilirse, klimanın motora verdiği yükü bir nebzede kaldırmış olabiliriz.
    Amaan bırak allahşıkına ..
    Gel sana arabanın boşa giden kinetik enerjisini elektrik enerjisine çevirelim derim.
    Hemde bir o kadar da yüksek bir güç.
    Bir de o kadar teknolojiye ihtiyaç duymuyorsun.
    Gel arka tekerlere bir çift dinamo takalım olsun bitsin.
    Bak nasıl verimli olacak izle ve de gör.
    Sen sadece lastiklere nasıl ilişkilendirilebilir, onun kurgusunu yapıp gerçekleştirelim..

    O çok basit, Bir bisiklet dinamosunu ele alalım.
    Eğer devre tamamlanmazsa elektrik üretmeye çalışmayacağı için dönmeye karşı kontra direnç göstermez.
    7 yıl önce otherpower isimli yabancı bir siteden yararlanarak bir rüzgar türbini yapmıştım.
    (Yine meraktan. Hem de öğrencilerim görmüş oldular.)
    Eğer devre tamamlanmazsa onunda direnç göstermediğini hatırlıyorum.
    Hard disk motorları da fırçasız motorlardır. Devreye bir led bağlayıp çevirirseniz dönmeye karşı direnç gösterir ama led yanar.
    Devre tamamlanmazsa yine serbest döner. Burada önemli olan yataklamayı ve dinamo tasarımını düzgün yapmak.
    Alternatör bağlayarak olmaz. Boşta olduğu zaman ihmal edilebilir bir direnç ve sürtünme olması lazım.

    Ama bunun da yapılmışının var olduğunu ikimizinde bildiğini var sayıyorum. İcat yapmaya çalışmıyorum yani.




    Bunu da daha önce konuşmuştuk ama yine havaya konuşmuşuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz



    Motrun beslemesine değil tamamen atık tahliye kısmına yani ilk müstakil bir kompresör bu işi çözer..
  • Peltierler için haber bekliyorum senden ozaman...

    @betelguz
  • 140 degree temperature difference: open circuit voltage of 8.4, power generation current: 969MA

    Yani diyor ki 140 derece ısı farkı yaratırsan 8.4 volt, 969MA alırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz



    Motrun beslemesine değil tamamen atık tahliye kısmına yani ilk müstakil bir kompresör bu işi çözer..



    Biraz açabilir misiniz?
  • Bu arada elimdeki mevcut peltierlerle bir test yaptım basitçe. bir yüzüne 100 derecelik içi su dolu demlik diğer tarafa aluminyum blok koyarak ölçüm yaptım.
    sonuçlar
    90 wattlık peltier 1 volt verdi
    180 wattlık peltier 0,6 volt verdi
    400 wattlık peltier 0,3 volt verdi
    Normal soğutucu tip peltierler bu iş için uygun değiller. mutlaka elektrik üretimi için yapılmış peltier kullanılması gerekiyor. peltierin ürettiği voltaj kendi gücüyle ters orantılı.Düşük güçlü peltierler daha yüksek voltaj çıkışı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altıncıyıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz



    Motrun beslemesine değil tamamen atık tahliye kısmına yani ilk müstakil bir kompresör bu işi çözer..



    Biraz açabilir misiniz?

    Motor disel ise kesin turbosu vardır bunun görevi herkesin malumu yinede turbodan sonra atık gaz akımı devam etmekte biz torboyu tamamen atık kısmına yani varsa katalizörden bile sonrasına koymayı tasarlıyorum.

    Ayrıca bu volvonun zembereğini mercedes her lastiğe kampana şeklinde komayı tasarlamıştı




  • evet kesinlikle TEG olması gerekiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Bu arada elimdeki mevcut peltierlerle bir test yaptım basitçe. bir yüzüne 100 derecelik içi su dolu demlik diğer tarafa aluminyum blok koyarak ölçüm yaptım.
    sonuçlar
    90 wattlık peltier 1 volt verdi
    180 wattlık peltier 0,6 volt verdi
    400 wattlık peltier 0,3 volt verdi
    Normal soğutucu tip peltierler bu iş için uygun değiller. mutlaka elektrik üretimi için yapılmış peltier kullanılması gerekiyor. peltierin ürettiği voltaj kendi gücüyle ters orantılı.Düşük güçlü peltierler daha yüksek voltaj çıkışı var.

    Çünkü elimizdeki imkanlarla iyi soğutma yapılamıyor.
    Yüksek güçteki peltier daha hızlı soğutma istiyor.
    Bende 60 W peltierden 2 V almıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 27 Nisan 2013; 21:54:21 >




  • 
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.