Şimdi Ara

Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı



    Hyundai, geçtiğimiz yıl tanıttığı Initium konseptiyle hem yeni tasarım dilinin hem de yeni hidrojen yakıt hücreli otomobilinin ön gösterimini gerçekleştirmişti. Tamamen yeni Hyundai Nexo, bu gösterimlerin nihai sonucu olarak karşımızda.



    Yeni Hyundai Nexo, özellikleriyle neler sunuyor❓



    “Art of Steel” olarak adlandırılan yeni tasarım diliyle üretilen ilk seri üretim model olan ikinci nesil Hyundai Nexo, yaşlanan selefinden oldukça farklı bir görünüme sahip. Bugün makyajlı Ioniq 6 ile birlikte Seul Mobilite Fuarı’nda tanıtılan yeni Nexo, Initium konseptine sadık kalan tasarımıyla dikkat çekiyor. Köşeli tasarımı ve hem önde hem de arkada bulunan dört noktalı aydınlatmaları oldukça dikkat çekici görünen modelde geleneksel yan aynalar yerine kameralar yer alıyor.



    Yeni Nexo, 4750 milimetre uzunluğuyla önceki modelden yaklaşık 8 cm daha uzun ancak aks mesafesi (2790 mm) aynı kalmış. Hidrojen yakıt hücreli modelin genişliği ise 1865 milimetre yani selefine göre 5 milimetre daha geniş. Müşteriler, versiyona bağlı olarak 18 veya 19 inçlik jant seçenekleri arasından seçim yapabilecek.



    İç mekan ve teknolojik yenilikler



    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    İç mekanda, 12.3 inçlik çift ekran kurulumunu saymazsak, yeni Nexo'nun selefiyle çok az ortak noktası var. Hyundai, fiziksel düğme sayısını azalttı ancak klima ayarları için bağımsız kontrollerin korunmuş olması sevindirici. Yüzer orta konsol artık kokpitle birleşmiyor ancak yine de soğutma özelliğine sahip çift kablosuz şarj ünitesine sahip.



    Kabin daha sade hale getirilirken, vites seçici düğmeler merkez konsoldan kaldırılarak direksiyon kolonuna taşınmış. Hyundai ayrıca 14 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi, 12 inçlik head-up display ve baldır destekli daha konforlu ön koltuklar sunuyor. Arka yolcular ise daha fazla yaslanma açısına sahip havalandırmalı koltuklarda rahatlayabiliyor. Ayrıca, arkadaki yolcular için daha geniş bir baş ve omuz mesafesi ile daha geniş açılan kapılar sunuluyor.



    Performans ve menzil



    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Önceki Nexo 181 beygir gücüne sahipken, yeni model 255 beygir güç sunuyor. Güçteki bu ciddi artış, 0-100 km/s hızlanma süresini 9.2 saniyeden 7.8 saniyeye düşürmüş. Son hız ise 179 km/s olarak belirlenmiş. Hyundai, hidrojen deposunu da geliştirdi ve artık 6.33 kilogram yerine 6.69 kilogram hidrojen depolayabiliyor.



    Ayrıca Bkz.BYD Dolphin'in daha ucuz versiyonu Türkiye'ye geliyor



    Bir hidrojen istasyonu bulabildiğiniz sürece depoyu tamamen doldurmak sadece beş dakika sürüyor yani benzinli bir otomobilde yakıt doldurma süresiyle hemen hemen aynı. Tam dolu bir depoyla, yeni Nexo’nun Kore test döngüsüne göre 700 kilometreden fazla menzil sunabileceği belirtiliyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı
    Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı



    Kaynak:https://www.hyundainews.com/en-us/releases/4417







  • Pilli arabaların helvasını yakın zamanda yiyeceğiz. Plan tıkır tıkır işliyor... :)))

  • Japonya'daki hidrojen fiyatına göre km'de 4 tl yakiyor.

  • Çeşitlilik güzeldir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • O değil de Hyundai'nin yeni tasarım dilini beğenmedim,çok saçma duruyor araçlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • E hani hayaldi hidrojen yapılamazdı olmazdı imkânsızdı burda birileri sabahtan akşama kadar hidrojeni kötülüyordu
    Toyota BMW şimdi Hyundai takır takır hidrojen modellerini çıkartıyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupalı otomobil üreticileri tüm yenilikleri kaçırıyor. Otomobil alanındaki devrimler artık Avrupa'dan değil uzak doğudan geliyor. Teknolojiye yön veren uzak doğulular.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hidrojen de zamaninda cok kullanilirdi. Bi hindenburg sonrasi apar toper kaldirildi. Bu araclarin sonunu da boyle bir facia getirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Hindenbörg örneği çok yanlış bir örnek 100 yıl önceki çok ilkel bir teknoloji ile teknoloji bile denemez gerçide neyse bugünkü teknoloji bambaşka seviyede. Kıyaslanamaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    "Pilli" araba kullananlar benzine, bakıma, vergiye tek kuruş harcamadan 12 senedir bedavaya geziyorlar, arabalarının parasını çoktan çıkardılar, arabaları "pilli" olmasa bir araba parasını da benzine harcayacaklardı. Sen böyle devam koç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e_kodak E kullanıcısına yanıt

    En başta söyliyim bende phev var .

    Vergiye derken senin mtv lerden haberin yok galiba arkadaşımda Tesla long range var 26 bin TL ilk taksit daha geçen ay ödedi yıllık 52 bin TL vergi ödiycek .. satarken yaşıycağı değer kaybı cabası ..

    Aracı 2023 model şu anda ikinci elde 1.7 milyonlara dolu satılıyor sıfırıda 3.4 milyon falandı en son .. 2 yaşında aracın 1.7 milyon zararı var ..


    Hele bir de dışarda şarj ediyorsan ekonomin çok çok azalıyor dışarda şarj ucuz değil 150-160kw falan hızlı şarjda prtalama 12 TL ödüyorsun. 1 litrelik benzinin elektrikli araçlardaki karşılığı 10 kWh şeklindedir.

    O yüzden uzun yolda şarj istasyonlarında şarj eden insanlarla benzinli araç kullananlar çok yakın değerlerde yakıyor..


    Yıllık Tesla long range ile 20 bin km yapan biri ile 2013-2014 lpg li bir Toyota corollası olan biri oda aynı km yi yapsın Tesla 52 bin MTV ödiycek diğeri 2500 TL falan yıl sonu hesaba kitaba vursan masrafları yakıtı dahil eminim üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlar çıkar ..


    Yani hesap kitabı doğru yapmak lazım . Benim için doğrusu phev di mesela ben plug in hybrid aldım o yüzden..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 4 Nisan 2025; 16:14:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Hep en dezavantajlı örnekler,


    Tesla SR'nin yıllık mtvsi 13 bin.


    DC şarj etmenize gerek yok. Eve işe yakın AC'de 7 tl ye şarj edilebilir.


    Daha yeni 1600 km yol yaptım. Hiç kasmadan 150-200 hız ile toplam 2800TL harcamışım. Tabi DC'de şarj ederek. Bu şartlarda bile yanına yaklaşabilen bir motorlu araç var mı bilmiyorum.


    Benim kendi hesabıma göre mantıklı olan elektriklidir.

  • tEmh@ kullanıcısına yanıt

    Dez avantaj değil olması gereken örnekler ben Tesla tek motor almam tek motor alıcaksam gider Togg alırım ..


    13 bin TL değildir senin mtv benim arkadaşımda togg var 7300 TL ödedi yani yıllık 14.600 TL eder az değil hiç az değil ..

    az değilide şuna göre diyorum şimdi şu yazıyı okuyan biri şunu diyebilir. bunlar neden bahsediyor bende 2017-2018 bmw 5.20 var Mercedes e180 var falan ben ödüyorum 3600 TL yıllık vergi falan . Bunların dediği paranın geri kalanını yakıt yaparım 6-7 ay bedavaya gezerim falan filan ..


    Ac şarj da işte esas bu dez avantajlı bir öneri bence benim aracım phev benzin motor opsiyonum olmasına rağmen ben hayatta takmam ac şarja aracımı .. benim çünkü evde şarj lüksüm yok dışarda da oturup saatlerce şarj olmasını bekleyemem benim gibi binlerce phev yada bev kullanıcıları var . Ac ancak evden şarj Eden adama yarar akşamdan bağlar sabahı alır ..

    Belli bir ring etrafında yaşıyorsan birde evden şarj edebilme imkanın varsa zaten elektrik şahane..

    koşullar dediğim hep bu zaten ..


    Ama uzun yolun çoksa belli bir ring içinde yaşamıyorsan orda hesap kitabı iyi yapmak lazım avantajın elektrilli ise onu almak lazım phev ise onu almak lazım .. Dediğim gibi herkesin koşulları farklı ben kılı kırk yardım phev karar kıldım başkasıda beve kararı kılabilir.. rahat bir depo ile 900-1000 km yol yapıyorum ki hiç bir kısıtlama cimrilik 89-90 la gidiyim falan öyle bir şey yapmadan rahat rahat gidiyorum uzun yolda otobanda 130-140 bazen farkında olmuyorum bazen anlık çıkıyorum fark ettim mi hemen 140 düşüyorum.. ben çok durmayı seven bir adamda değilim wc ihtiyacı olmadığı sürece basarım giderim .. o yüzden şu an için bana uygun phev ..


    Yarın öbürgün güzel şöyle 900-1000 km menzilli bev çıkar uygun rakamlı o zaman alırım ihtiyaçlarımı karşılar.. bu arada dediğim harbi 900-1000 km wltp üstünden ölçülen verilerden bahsetmiyorum..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 4 Nisan 2025; 19:31:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • e_kodak E kullanıcısına yanıt
    Goçum evet! Jetonu 4 köşe kullanma bence.

  • Hyundai Nexon zaten satıştaydı. Hyundai mevcut modeli güncellemiş. Satış fiyatı da 60.000 dolar. FCEV satışları sürekli düşerken doğrusu cesur bir adım. Zaten FCEV konusunda gerçekten direnen Toyota ve Hyundai dışında pek bir otomotiv üreticisi kalmadı. Honda bile vazgeçme emareleri gösteriyor geçen yılki kötü performansının etkisiyle.


    Göründüğü kadarıyla otomobil sınıfı taşıtlarda FCEV çok da parlak bir geleceğe sahip değil. O yüzden FCEV konusunda daha çok ağır vasıtalara yükleniliyor: Otobüsler, ağır kamyonlar, TIR'lar vb. çünkü ağır vasıtalarda batarya teknolojisi çok uygun değil. En azından şimdilik değil.


    Dünyada her yıl 75-80 milyon arası otomobil satılıyor. Peki ne kadar FCEV satılmış?


    2022: 20.704

    2023: 14.451


    2024 satışları muhtemelen daha da kötü ancak henüz tüm yıl açıklanmadı. İlk çeyrek sonuçlarını görebildim. 2024 ilk çeyrek ile 2023 ilk çeyrek arasında belirgin bir düşüş var. Buna bakarak 2024'de satışların daha da düştüğünü söyleyebiliriz. 2024 ilk çeyrekte 2382 FCEV satılmış. 2023 aynı çeyrekte 3237 FCEV satılmış. %36,4'lük bir düşüş söz konusu. Buna bakarak 2024'de satışların daha da düştüğünü ve 10 bin civarına veya altına düştüğünü söylemek sanırım çok yanıltıcı olmaz.


    Toyota 2024 1. çeyrekte 868 FCEV satmış, 2023'e göre %4,2'lik bir düşüş var. Esas düşüş Hyundai'de.

    Hyundai 2023 1. çeyrekteki 2044 adetlik satıştan 691 adetlik satışa düşmüş 2024'de. Tam %66,2'şil bir düşüş.


    2023 yılında 9,5 milyon BEV satılmış. 2024 rakamı 17 milyon bekleniyor. Buna mukabil 2024'de beklenen FCEV satışı sadece 10-15 bin arası.


    O yüzden Hyundai'nin FCEV'e hala yatırım yapıyor, para harcıyor olması şaşırtıcı. Üstelik Hyundai bunu 2023 yılı sonunda Kore'deki hidrojen dolum istasyonlarının %75'i kapandığı halde yapıyor. Avrupa ve Japonya hariç tüm dünyada satışlar düşüyor. Satışların arttığı ülklerde de satış adetleri o kadar düşük ki, sadece yüzlerle ifade edildiğinden anlamlı bir artıştan da söz etmek mümkün değil.


    Soru: Öyleyse Hyundai neden hala FCEV üzerine para harcıyor?


    Global sales of hydrogen vehicles fell by more than 30% last year, with China becoming world’s largest market | Hydrogen Insight


    Global hydrogen vehicle sales plunge further to be tiny fraction of EV sales


    Fuel Cell Electric Vehicles 2024-2044: Markets, Technologies, and Forecasts: IDTechEx


    Not1: Kişisel olarak hidrojen temiz kaynaklardan üretilmediği sürece ben otomobillerde "fuel cell" teknolojisi için bir gelecek göremiyorum. Temiz kaynaklardan mesela rüzgar ve güneş enerjisinden üretildiğinde de bu defa karşımıza verimlilik sorunu çıkıyor. Rüzgar santralından çıkan enerjinin %77'si bataryalı elektrikli otomobilde mekanik enerjiye dönüşürken, bu FCEV'de %22'ye düşüyor. O zaman şu soru akla geliyor: Temiz elektriği neden direk bataryaya doldurmak yerine hidrojen üretmekte kullanalım? Çünkü arada muazzam bir verim kaybı var. Bu verim kaybını haklı çıkaracak tek ihtimal lityum batarya üretiminin çevreyi kirletmesi ama FCEV otomobiller de küçük de olsa batarya kullanıyor. Burada çok ince hesaplamalar yaparak hangisinin daha makul olduğuna karar vermek gerek.


    Öte yandan hidrojenin otomobillerde kullanımı yalnızca "fuel cell" ile sınırlı değil. Mevcut ICE tasarımında yapılacak bazı değişikliklerle benzin yerine H2 kullanmak mümkün normal içten yanmalı motorlarda ve bu konu üzerine Kawasaki 2013 yılından beri çalışıyor. İlk hidrojen yakıtlı içten yanmalı motosikletinin prototipini de geçen yaz Suzuka pistinde tanıttı. Bu kampa geçenlerde Yamaha, Suzuki ve Honda da katıldı ve Yamahanın hidrojenle çalışan içten yanmalı bir motoru Toyota Corollada denendi.


    Sonuçta bu da bir seçenek.


    Not2:

    Dünyanın en büyük doğal hidrojen kaynağı bulundu: Temiz enerjide yeni dönem | DonanımHaber Forum


    Şu tür haberler FCEV sınıfının geleceğini değiştirebilir. Bu haberdeki öngörüler tutarsa ve beyaz hidrojen dünyanın sadece bu yöresi ile sınırlı değilse, üstelik çıkarma maliyeti makul seviyelerde olursa, FCEV'in geleceği parlak olabilir. Aksi halde gri, kahverengi veya siyah hidrojenle ben FCEV'de bir gelecek göremiyorum. Eğer hidrojen olarak bunları kullanacaksak, petrolden vazgeçmenin mantığı kalmıyor çünkü hemen hemen aynı oranlarda CO2 emisyonuna yol açıyorlar.


    Edit: İmla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 5 Nisan 2025; 14:3:20 >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Motorlu aracın isterse mtv si sıfır olsun. Bir yıllık bakımı mtv den fazla zaten. 10 yaşındaki bmw nin servis faturasıyla 5 yıl bedava gezerim. Maliyet anlamında tartışmaya kapalı bir konu bu. Ha menzil, şarj konusu şartlara göre tercih sebebi olur tabi. 700-800 menzile ihtiyacım yok benim. Dizelde de olmadı. Phev de mantıklı. Ama lojistik olmasa dizelin esamesi okunmazdı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tEmh@ kullanıcısına yanıt

    Bakım şartları çok abartılı değil ekstra bir şey çıkmazsa yılda 2 yağ iki yağ filtrei 2 hava fltresi o kadar.. çok ciddi paralar değil .. 5 litre yağ 1500 TL falan yılda 3 bin yağ desen filtrelere bin TL desen 3 bin de işçilik desen .. 7-8 bin yıllık bakım maliyetlerini geçmez .

    Süpriz bir masraf çıkmazsa ..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 5 Nisan 2025; 15:14:19 >
  • Hyundai ve Toyota hidrojene yıllardır büyük yatırım yapıyorlar. Hyundai ve Toyota'nın hidrojenli otobüsleri mevcut satışta keza Toyota Mirai'de var. Hidrojene yatırım yapan markalar gelecekte para basacaklar diğer markalar ise sonunu kendileri hazırlamış olacak ve tarihin tozlu sayfalarına gömülecekler - Kaynak: donanimhaber.com

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.