< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Hidrojen yakıt hücreli yeni Hyundai Nexo tanıtıldı (2. sayfa)





-
-
Sanırım FCEV ile ilgili bir yazım hatası oldu. herhalde HEV demek istedin hocam çünkü FCEV zaten elektrikli araba, üzerinde içten yanmalı bir motor yok. Sadece elektrik sağlamak için batarya yerine hidrojen ve yakıt hücresi kullanıyor. Bu kısaltmaları bazen ben de karıştırıyorum. BEV ve FCEV saf elektrikli araçların İngilizce kısaltmalarıdır, bu araçların üzerlerinde sadece elektrik motoru vardır, MHEV, HEV ve PHEV ise hibrit araçlardır yani üzerlerinde hem elektirik motoru hem de içten yanmalı motor vardır. O yüzden onlara hibrit denmektedir.
Toyota, Honda, Hyundai ve varsa bazı başka üreticilerin hala FCEV üzerinde çalışıyor olmalarının nedeni, bir gün yeşil (veya kafi miktarda doğada varsa beyaz) hidrojenin, bolca ve ucuza üretilebileceğine dair olası bir geleceğe hazırlıklı olmak, ön almak içindir, yoksa günümüzde tüm dünyada yılda sadece 15 bin kadar FCEV satılıyor. Okyanusta damla kadar bile değil. Şu an hepsi FCEV üretiminden on milyonlarca dolar zarar ediyor. FCEV üretmeye devam etmekteki amaç bugün değil, gelecek. Gelecekte hidrojenin durumu ekonomik ve çevresel olarak fizibl hale gelirse, o güne hazırlıklı olmak, diğerlerinden önde olmak.
Şu an için hidrojen üretimi hem çevreci değil hem de ucuz değil, üretimi fosil yakıtlara yakın CO2 emisyonuna yol açıyor. Ama bazı umut vaad eden gelişmeler var. Mesela hidrojeni bakterilere ürettirmek gibi. Hidrojeni bir şekilde CO2 emisyonlarına yol açmadan üretmeyi başarabilirsek o zaman FCEV araçlar avantajlı hale geliyor ama şimdi avantajlı değiller, satılan 15 bin otomobil de çok yüksek teşvikler sayesinde satılıyor yoksa şu dönemde kimsenin FCEV alacağı yok.
-
Toyota BMW iki tip araç üreticek büyük ihtimal fcev yani hidrojenle çalışan elektrikli araba
Ve hidrojen yakıt hücresi ile çalışan içten yanmalı araba..
Hidrojen yakıt hücresi ile çalışan içten yanmalı arabaya fcev yazmışsam o yanlış olmuştur ..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 8 Nisan 2025; 15:6:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hidrojen yakıt hücresi ile çalışan içten yanmalı araba olmaz, direk hidrojenle çalışan içten yanmalı araba olur. yakıt hücresi denilen şey bir tür elektrik üretecidir. Yakıt hücresi hidrojenle oksijeni tepkimeye sokup su buharı üreten ve tepkimedeki iyon transferinden elektrik üreten bir cihaz. İçten yanmalı motorda ne işe yarayacak ki o üretilen elektrik? Elektrik motoruna güç verecekse o zaman içten yanmalı motora ne gerek var?
Günümüzde direk hidrojenle çalışan içten yanmalı motorlar var. Bu işin öncülüğünü 2013 yılından beri Kawasaki yapıyor ve geçen yaz ilk motorunu Suzuka pistinde tanıttı. Keza Toyoto da Yamaha tarafından geliştirilen bir V8 hidrojen içten yanmalı motoru kullanan Toyota Lexus RC-F coupe prototipini tanıttı 2022'de. Ama bunların FCEV ile ilgisi yok. FCEV başka şey, FCEV bildiğin tam elektrikli araç, içten yanmalı motorla alakası yok.
Hidrojen yakıt hücresi şöyle bir şey:
Bunun amacı tamamen elektrik üretmek ve üretilen elektirk ile elektrik motoruna güç vermek. Bunun içinde yakıt tankına yüksek basınçla sıkıştırılan sıvılaştırılmış hidrojenle havadaki oksijeni kullanıyor.
FCEV'in içten yanmalı araçlarla bir alakası yoktur. İçten yanmalı araçlarda hidrojen benzin yerine kullanılacak, elektrik üretmek için değil.
Edit:
2025 Hyundai Nexo II 2.64 kWh (258 Hp) FCEV | Technical specs, data, fuel consumption, Dimensions
Hyundai Nexo FCEV SUV teknik özellikler. Görüleceği şekilde üzerinde sadece elektrik motoru var, içten yanmalı bir motor yok. FCEV bir elektrikli otomobildir, aynı BEV gibi. sadece biri elektriği bataryada saklar, diğeri deposundaki hidrojende.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 8 Nisan 2025; 15:56:36 >
-
Bakmamıştım çalışma prensibine likit hidrojenle çalışıyormuş.. şimdi ona bakarken YouTube da denk geldim Corolla normal hb hidrojenli sini görmüştüm yeni kasa Corolla SUV nin de hidrojenlisini yapmışlar..
Bmw de yeni kasa 3 ve 5 in hidrojenlisini yapmış 2028 de seri üretime geçiricekmiş..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet aynen. Bunu LPG'li motor gibi düşünebilirsin. LPG nasıl sıvı propan ve bütan gazıysa ve silindirlere benzin yerine bu sıvı LPG gönderiliyorsa, hidrojenli içten yanmalıda da LPG yerine sıvı hidrojen gönderiliyor. Ancak burada durum LPG'den biraz farklı. Sıvı hidrojen ICE motorda (HICEV) daha kapsamlı değişiklikler gerekiyor. Bir kere bildiğimiz bujiler yerine farklı bir buji ve ateşleme sistemi kullanıyor. İlaveten farklı bir emme manifold tasarımı ve yine farklı piston kafası gibi standart ICE'de olmayan bazı değişiklikler gerektiriyor. Dahası LPG'nin aksine sızdırmazlık çok daha önemli hale geliyor çünkü H2 aşırı sızmaya yatkın bir gaz. Bu yüzden mevcut ICE motorlar LPG gibi hidrojen dönüşümüne uygun değil şu an. Farklı bir ICE tasarımı gerekiyor sıvı hidrojen kullanımı için.
FCEV ise basbayağı bildiğin elektrikli otomobilin bataryadan değil, hidrojenden elektrik alanı.
İster FCEV olsun, ister HICEV olsun hidrojen "yeşil" üretilmediği sürece fosil yakıtlara alternatif olma potansiyelini hayli düşük görüyorum.
Yani sorun arabanın ne kullandığı değil, arabanın kullandığı şey üretilirken ne kadar CO2 salındığı. Evet, FCEV ya da HICEV'de egzozdan sadece su buharı çıkıyor ama o hidrojen üretilirken havaya bol bol CO2 salınıyor. Ayrıca su buharı da yine en önemli sera gazlarındandır fakat atmasferde kalıcı olmadığı için küresel ısınmaya kayda değer katkısı yoktur. O yüzden göz ardı edebiliriz.
-
Yapsınlar işte normal içten yanmalılara da lpg cng gibi kit eski içten yanmalaılarda kullana bilsin .. Böylelikle dünya genelinde emisyon problemi komple çözülür ..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yazdıklarımı okumuyorsun sanırım hocam. Hidrojen şu an yeşil üretilmiyor. Bu haliyle ha benzin ya da mazot kullanmışsın ha hidrojen. Evet şehir içinde hava temizlenir hidrojen kullanınca, sokaklarda temiz hava soluruz ama bunun küresel ısınmayı durdurmaya katkısı olmaz. Günümüzde üretilen hidrojenin %90'ından fazlasının üretiminde atmosfere fosil yakıtlar kadar CO2 salınıyor. Zaten hidrojen üretiminde fosil yakıtlar kullanılıyor.
Fosil yakıt dediğin de zaten karbon-hidrojen peptit zincirinden başka bir şey değil.
Hidrojen günümüzdeki üretim teknikleriyle küresel ısınmaya bir çözüm değil. Sorun arabalar ve motorları değil, sorun o arabalar enerji için ne kullanıyor ve o şey üretilirken ne kadar CO2 veya metan salınıyor atmosfere.
Sorunun otomobil üreticileriyle çözülemeyeceğini hala tam olarak idrak edilmemiş olarak algılıyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X