Şimdi Ara

Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
1
Favori
5.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt

    Füzyon değil ama yine de Project Pluto ve SLAM silahını araştırmanızı tavsiye ederim hocam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Doğru

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kırılanhayaller kullanıcısına yanıt
    Teknolojiyi zaten araştırırsanız bulursunuz. Ama sağladığı hız hayatımıza eğer turbojet motorlar gibi güvenli bir şekilde girerse, dünyanın herhangi bir yerine 1 saatin altında sürelerde gidilebilir olacak. Tüm havacılık endüstrisi baştan aşağı değişecek. Bunun dışında silah teknolojilerinde ise hiçbir hava savunma sisteminin en azından belli bir süre çözüm bulamayacağı bir silah elinizde olmuş oluyor. Bildiğim kadarıyla şu anda ABD,Rusya ve Çin bu füzelere sahip ve geliştirmekte. Ama uçaklarda ve İHA'larda kullanılabildiği zaman iş değişecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • O degil de bu firmanın uzerinde çalıştığı yolcu uçağı Halcyon, 5 Mach hızında olacak. Concorde'lar 2 mach ile gitmelerine rağmen yüksek hizdan dolayı gövdede oluşan mikro çatlaklarla ilgili bir haber hatırlıyorum yillar önce. Concorde'dan bile 2.5 kat daha hızlı gittiği düşünülürse, malzeme bilimi o kadar gelişti mi bu kısa süre zarfında merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrimsonBlade -- 26 Ocak 2023; 0:47:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Hidrojen bombalarını unutmuştum, haklısınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    Ramjet teknolojisinin turbojet kadar verimli ve kullanılabilir hale gelmesi ticari havacılıkta yeterli olmaz gibi. Ticari havacılıkta verimliliklerinden dolayı geleneksel turbojet motorlar değil, hava beslemeli bir jet motor tipi olan - ve yüksek bypasslı yapılan - turbofan motorlar tercih ediliyor. Sivil havacılıkta ramjetlerin rekabetçi olabilmeleri için yüksek bypasslı turbofanlar kadar kullanışlı olmaları lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla ben arabaya lpg taktırsammı onun derdındeyım bu haberı okuyamıyorum mlsf

  • batuta kullanıcısına yanıt

    Hatta 50 yıldır. İlk uçuş 1969.

  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt

    Hocam bu arkadaş böyle ilginç teorileri destekleyen birisi, elektriğin havadan elde edildiğini vs savunuyordu başka topicte... o yüzden boşa vakit harcamayın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D-Assault kullanıcısına yanıt
    Arkadaş kimyagerim demiş, 300 yıl önce şu anki kimyagerlerin kullandığı ekipmanları geliştiren ünlü ingiliz kimyager Joseph Priestley'in savunduğu filojiston teorisini destekleyen ahmaktır demiş. Dolayısıyla kendi kendisine ahmak demiş oluyor, o da ilginç değil mi?

    Filojiston teorisi, 1700^lü yılların sonunda tüm Avrupa kabul gördü. Akıl ve mantık dolu bir teoridir. Bilimin kendisidir. Ne varki bu teori, okullarda hiç bahsi bile geçmemektedir. Adeta, o dönem gizlenmek istenmektedir. O dönem Joseph Priestley'e ek olarak kimya alanında araştırmalar yapmış, Alman kimyager Georg Ernst Stahl , İrlandalı kimyager Richard Kirwan, İngiliz kimyager Elizabeth Fulhame. 1600'lerde Alman metalurjist Johann Joachim Becher, filojiston teorisi ile yanma reaksiyonunu gerçeğe en yakın, en akılcı şekilde açıklamıştır. Bu çalışmaların yanlış veya doğrudur diye hiç sorgulanmaması, müfredatta hiç yer almaması da ilginç değil midir?

    Havadan elektrik deyince mecazi anlamda "uyduruk" elektrik demeye çalışıyorsunuz. Mecazeti, kinayeyi bırakın. Atmosferik elektriğin olmadığını iddia ederken de doğru ifade kullanmalısınız. Atmosferik elektrik var. Sadece 10-20 m yüksekte bile, uygun pilon tasarımı kullanıldığı sürece, onbinlerce volt atmosferik elektrik çekilebilir.

    Sehirlerde kaldırımların altından geçen yollar boyunca uzanan yer altı kablolarda kaç volt elektrik var? 220V mu, 22.000V mu? 22.000V en az. Trafoya gider, orada 220V a indirgenir sonra tek tek binalara dağıtılır. Ana arterlerde, yeraltı kablolarla 500.000 V ve üstü elektrik geçer.

    Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor

    O elektrik nasıl 500.000V 'a yükseltildi? insan yapımı hangi düzenek, 220V'u 500.000V'a 7x24 sorunsuz, güvenli sekiilde yükseltebilir? Enerji sektörüne göre bunu yapan makinalar var. Teoride. Siz de o ilginç teorileri destekliyorsunuz, diyebilirim ben de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • D-Assault kullanıcısına yanıt
    Hocam, ne havaymış da kıymetini bilememişiz demek :))

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CrimsonBlade C kullanıcısına yanıt
    Kimyagerim diyorsun, ben Makina Mühendisiyim. Mühendislikte 2 dönem kimya dersleri işlenir. Öğrenciyken iken, kimyayı alt bir bölüm olarak görürdük. Kötü bir amacım yok. Sadece "ben kimyagerim" diye giriş yaptığın için bahsettim.

    Flojiston veya oksijen teorisine de göre hava yanıcı öğe içerir. Bu yanıcı öğe belli sıcaklıkta bitkisel, hayvansal maddeler veya petrol sülfür gibi mineralerle birlikte yanabilir.

    Havanın yanması için illa ki bir karşı madde olmasına gerek yok. Belli basınçta hava kendi kendine de yanabilir. Jet motorlarında sıkıştırılan havanın kendi kendine yanmasını Flojiston teorisi açıklıyor fakat kesin gerekli değil cunku jet uçaklarının kanatlarına sıvı yakıt olmadığını da ispatlayabiliriz. Onu ispatlarsak, jet motorları sıvı yakıt (kerosen) olmadan çalıştığı ispatlanmış olur. Bu dolaylı olarak filojiston teorisini destekler. Fakat burada amacım teori desteklemek değil. Amacım, jet uçakları o incecik kanatlarda onlarca A380 için, yüzlerce (!) ton yakıtı nasıl taşıyor, nasıl uçuyor konusunu irdelemek. Teori konusunda çok kasmama gerek yok.

    Asıl değindiğim konu, jet uçaklarının sıvı yakıt olmadan uçması.

    Bunun doğrudan birçok ispatı olduğu gibi dolaylı ispatları var. Dolaylı ispatlardan en basiti. A380 kalkış videoları. A380 kanatları 257 ton (!) yakıt ile hiç santim bile aşağı eğilmiyor. Kanatlar esnek. Fizik kanunlarınca aşağı eğilmesi gerekiyor, ancak eğilmiyor. Buradan çıkan dolaylı sonuç: A380 kanatlarında 257 ton yakıt olmadıgıdır. Pilotun ne dediğine, ansiklopedide bu konuda (jet fuel) ne yazdığına, kimyager dediğine değil, gördüğüme bakalım fizik kanunları, mantık kuralları ile yorumladığımızda, dolaylı ispat ile cıkan sonuç jet uçaklarında gerçekte sıvı yakıt olmadıgı. Kanat başına 125 ton. santim eğilme yok. 125 ton ile kanat sallanır , rüzgar türbülansından kaynaklanan dışından sallanma da yok.


    Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eeeeeyyy amarıha bosa ugrasma bizim damattar iha miha ziha sistemlerimiz bu ucagi aninda paket eder

    Simit + ayran 12 lira oldu ama olsun damattarlar ucsun bize yeter

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz bakmayın bunların güçlerine hızlarına zira onlarda olmayan bizdeki iman gücüde eklenince bunları katlar üstünden genede geçeriz.

  • D-Assault kullanıcısına yanıt
    Elektrik enerjisinin benzer versiyonunu ve çok ama çok daha güçlüsü havadan elde edilebilecektir. Ha şunu da belirteyim, ben o üyeyi tanımam ama ona büyük oranda katılıyorum. Not: Bu benim öznel görüşüm. Yani bilimsel bir açıklamam yok. Yakınlarda araştırdığım derin konularda, insanların beyinlerine sadece havadan yani herhangi bir mekanik bir araç gereç olmaksizin bağlanılabilecek teknolojinin olduğu belirtiliyor... Delice ve aşırı saçma gelebilir. :) (Radyo sinyalleri ile değil sadece havadan)

    Edit: Yalnız teknik ve bilimsel bilgi dağarcığım olmadığı için olayı tarif edemiyorum. Sadece bana çok ama çok mantıklı geldi. Yani ben bu konuya dayanararak şöyle düşünüyorum;

    İleri ki bir zamanda hiç bir şekilde arada radyofrekansı veya herhangi bir enerji kullanılmadan (sadece havadaki enerji ile) insanların beyinlerine bağlanılabilecek. Ama ne kadar kötümser bir tablo da olsa senaryom, bence çok hayırlı olur. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mutlu.Dal.95 -- 29 Ocak 2023; 20:42:2 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Ben bu ucagulin bilim insanlarınca yapılacağına inanıyorum, bu uçakta bulunan m4--7 motor başlığının üretilecek olan çift bazlı hipersonik hava basınçlı subjetlerle hızın 3000 kere kadar çıkacağını düşünüyorum, ayrıca motor başlıkları nükleer sıvı atık diyojenle desteklenirse ışık hızına ulaşmamız işten bile olmaz saygılar

  • Muhalefet ortaya bir ürün koyanlara değil o ürünü kendi partilerine siyasi propaganda malzemesi yapanları ve onlara şakşakçılık yapan yancıları topa tutuyor.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Momentum diye birşey varmış hocam ondan olmasın kanatların eğilmesi?


    Uçağa binmeden önce illa ki uçakları izlemişsinizdir yanına yakıt tankeri yanaşır ve yakıt ikmali yapar. Eğer yakıt ikmali yapmıyorsa üstünde neden "Bio-Fuel" yazıyor?

  • kırılanhayaller kullanıcısına yanıt
    Turbo kelimesi türbinden gelir. Turbojetlerde türbin bulunur. Ramjetler de türbin yoktur. Hava girişi gidilen istikamette olduğu için belli bir hızdan sonra havayı sıkıştırmak için türbine ihtiyacınız kalmaz, türbin belli hızdan sonra itkiyi verimi düşürür. Hava girişinin önündeki basınç ramjet için yeterli gelir.


    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ram-air_intake

    Ramjetler statik konumda yönsel itki sağlayamaz. İçeride yanan yakıt iki taraftanda çıkmaya çalışacağı için motor çalışmak istemeyecektir. Bunu yenmek için motora türbin eklenip hava basınçlandırılırsa buna turbojet denir.

    Sivil havacılıkta boeing ve airbuslarda gördüğünüz Turbofanlarda ise turbojetlere ek olarak verimi arttırmak adına emiş kısmına büyük bir dış pervane(fan) eklenir. Bu pervanenin görevi klasik pervanelerde olduğu gibi havayı itmektir. Türbin pervanesinin görevi ise yanma odasında havayı sıkıştırmaktır.

    Turbofanlar yapısı sebebiyle ses hızını aşamaz. Ramjetler yapısı sebebiyle ilk hareketi yani kalkışı yapamaz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • sepkov kullanıcısına yanıt
    Momentum değil, moment olacak o.

    Tam teknik tabiri "deflection of a cantilever beam by integration of the moment area" altta örnek şekli görülüyor:

    Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor

    Tüm uçakların kanatları tasarım gereği esnek yapılır sebebi, metal yorulması sonucu kanadın kırılmasını önlemek içindir.

    Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor


    Böylesi esnek yapıda dediğiniz "Bio-Fuel" yazılı tanker, yakıt ikmali yapıyor ise, a380 in tek kanadı boyunca 125ton yakıt kanatları aşağı doğru az veya cok eğnmesi gerekir. Sorun şu ki, öyle bir eğim yok. Buradan komplo benzeri iddialar ortaya atılabilir o iddiaları sorgulayabilirsiniz. Örneğin tanker, kanat başına 125 bio fuel değil, uçak başına 1 ton su pompalıyor iddiasında bulunabilirim. Bu iddia kısmını istediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz, sorun yok. kanat altındaki o borulardan uçaktaki pis su tankındaki su boşaltımı yapılıyor diyerek iddiayı ilerletebilirim. Kimisi havada 20 saat uçabilen airliner tipi uçaklarda temiz / pis su tankı olmalı sonuçta.

    Airbus A340 pistten cıktığı kaza sonrası sağ kanat 1. motoru kanatta yakıt deposu olarak geçen bölge ile kopuyor. Yakıt deposu denilen bölgenin içinde mekanik, hidrolik, elektrik aksam dolu. Başka ilginçlikler de var. Gövde boylu boyunca alev alıp yanıyor, kanatlar gram alev almıyor, bu pattern tüm uçak kazalarında böyle. Bu da şu korkunç komployu akla getiriyor: Uçak kaza yaptıktan bir süre sonra gövdeyi yakacak şekilde ayarlı bir düzenek olabilir mi? Bu kazada bir ilginçlik daha var. Sağ motorun koptuğunu, Toronta'daki bir amatör fotografcı görüntülüyor, olay yerine gelen vinç (fotografta görülüyor) motoru olay yerinden uzaklaştırıyor. Sonra cekilen fotograflarda sağ motor görülmüyor. Yine komplo dolu bir soru: Neden ilk olarak kanatla birlikte kopan motor olay yerinden uzaklaştırıldı?

    Havacılık tarihinde devrim: Dünyanın en hızlı uçağı geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.