Şimdi Ara

Havacılık Sektöründe Çalışanlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aramızda havacılık sektöründe çalışanlar kimler var ve ne iş yapıyorlar ? İşletme okuyorum. Uçaklarla filan bilgim yok ama bu tarz yerlerde çalışmanın hoşuma gideceğini düşünüyorum. Ne iş yaptığınızı, nasıl o işe sahip olduğunuzu anlatır mısınız ?



  • Çalışmıyorum okuyorum havacılık sektörüyle ilgili bilgim var yardımcı olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: La Isla Bonita

    Çalışmıyorum okuyorum havacılık sektörüyle ilgili bilgim var yardımcı olabilirim.

    Hocam bana calisilan pozisyonlar, yapilan isler, giris kosullari gibi bilgiler lazim. Mezun olmaya 2 sene varken hazirlik yapalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyinn31


    quote:

    Orijinalden alıntı: La Isla Bonita

    Çalışmıyorum okuyorum havacılık sektörüyle ilgili bilgim var yardımcı olabilirim.

    Hocam bana calisilan pozisyonlar, yapilan isler, giris kosullari gibi bilgiler lazim. Mezun olmaya 2 sene varken hazirlik yapalim.

    Düz işletme mezunuysan bence havacılıkta iş bulman zor, çünkü yer hizmetinde çalışacak kişiler sivil havacılık yüksekokulu sivil hava ulaştırma işletmeciliği bölümünden seçiliyorlar.Ama illa ben bu sektörde çalışacağım dersen çok iyi dil(ler) bilmen lazım ingilizce'nin yanında ispanyolca veya rusça bilsen güzel işler bulabilirsin.Bunun yanında host olabilirsin ama o işte biraz yetenek ve torpile bakıyor bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: La Isla Bonita

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyinn31


    quote:

    Orijinalden alıntı: La Isla Bonita

    Çalışmıyorum okuyorum havacılık sektörüyle ilgili bilgim var yardımcı olabilirim.

    Hocam bana calisilan pozisyonlar, yapilan isler, giris kosullari gibi bilgiler lazim. Mezun olmaya 2 sene varken hazirlik yapalim.

    Düz işletme mezunuysan bence havacılıkta iş bulman zor, çünkü yer hizmetinde çalışacak kişiler sivil havacılık yüksekokulu sivil hava ulaştırma işletmeciliği bölümünden seçiliyorlar.Ama illa ben bu sektörde çalışacağım dersen çok iyi dil(ler) bilmen lazım ingilizce'nin yanında ispanyolca veya rusça bilsen güzel işler bulabilirsin.Bunun yanında host olabilirsin ama o işte biraz yetenek ve torpile bakıyor bence.

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Havacilik diyrek konuyu cok genellemissin devlet mi ozel mi bir kere o ayrimi yapalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maren

    Havacilik diyrek konuyu cok genellemissin devlet mi ozel mi bir kere o ayrimi yapalim

    Hava meydanlari diyebiliriz hocam. Bu ucak alti, ucak kalkmadan once, ucak yanastiktan sonra filan bu gorevleri diyebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir yer hizmetleri şirketinde 2 sene operasyon memuru olarak çalıştım. Merak ettiğin şeyleri sormanı beklerim, elimden geldiğince cevap veririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kckurdoglu

    Bir yer hizmetleri şirketinde 2 sene operasyon memuru olarak çalıştım. Merak ettiğin şeyleri sormanı beklerim, elimden geldiğince cevap veririm.

    Hocam bu sirkete nasil girdiniz, ne mezunusunuz, operasyon memuru olarak neler yapiyordunuz, sosyal imkanlar filan nasildi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyinn31


    quote:

    Orijinalden alıntı: kckurdoglu

    Bir yer hizmetleri şirketinde 2 sene operasyon memuru olarak çalıştım. Merak ettiğin şeyleri sormanı beklerim, elimden geldiğince cevap veririm.

    Hocam bu sirkete nasil girdiniz, ne mezunusunuz, operasyon memuru olarak neler yapiyordunuz, sosyal imkanlar filan nasildi ?

    Benim girdiğim dönemde bağlı olduğum istasyonda operasyon kadrosunu genişletiyorlardı. 50-60 kişi alındı işe. Gazete ilanıyla başvurdum. 4 senelik seyahat işletmeciliği mezunuyum. Ama bu konuda Sivil havacılık mezunu şartı aranmıyor, en azından benim çalıştığım şirkette öyleydi. Zira Yunan dili edebiyatı mezunu da vardı kadroda maden mühendisi de. Bu iş biraz gönül işidir çünkü gecen gündüzün birbirine giriyor. İnsanlar pazar kahvaltılarını yaparken sen orada uçağın peşinde koşturursun. Benim ayrılma sebebim de buydu. 2 sene bu işi yaptım, çok severek yaptım hatta ama bir süre sonra kendime ve etrafımdaki insanlara zaman ayıramadığımı farkettim ve bıraktım.
    Yaklaşık 15 günlük bir sınıf eğitiminden sonra 3 hafta kadar da işbaşı eğitimi veriliyor sonra da aprona salıyorlar. Temel olarak uçağın park pozisyonuna yanaştırılması, yolcuların ve bagajların zamanında boşaltılması, eğer uçağın devamı varsa devam seferine hazırlanması, kaptan ve kabin ekibiyle brifing diyebilirim. Stresli bir iştir, dakikalarla yarışırsın. Uçağın kapı kapatma saatinden 5 dakika sonra kapanır kapı sorumlu sen olursun, yolcunun bagajı uçaktan çıkmaz sorumlu sen olursun, uçak altında bagaj atan işçiler uçağa gelmez sorumlusu yine sen. Bir de load-sheet olayı vardır ki tadından yenmez. Uçağın hangi ambarında ne kadar yük var, kaç yolcu var ve bu yolcular hangi zone'larda, bu yük dağılımına göre uçağın denge bilgilerini içerir. Herhangi bir yanlışlık uçağın zarar görmesine sebebiyet verebilir, önemli bir kağıttır. Çoğu uçakta bilgisayardan çıkartılan bu load-sheet bilgisayar sisteminin çöktüğü durumlarda ellerinizden öper. Uçağın kalkış ağırlığını hesaplarsınız, elde cetvel ile cizersiniz. Eğlencelidir de fakat baştan beri saydığım bütün işleri yapmak (bagaj ve yolcunun boşaltılması, uçağın yakıt alması, yeni yolcu ve bagajların yüklenmesi) ve load-sheet'i hazırlamak için 30 dakikanız varsa çok eğlenceli bir hal alır. Operasyonun en sevdiğim kısımlarından biri de push-back'ti. Uçak park pozisyonundan geri itilirken kulaklıkla kaptanla iletişim halinde olarak motorların çalıştırılması ve uçağın kalkışa hazırlanması olayı. Push-back esnasında yalnızsındır, kulaklığın ucunda kaptan vardır, sağ tarafında push-back aracı ve şoför solunda da kocaman uçak motoru. O motor döner sen küfredersin, kimse duymaz, şarkılar türküler söylersin. Hava yağışlıysa yaptığın işe lanet edersin ama seversin.
    Sanırım çok konuştum varsa aklına takılan birşey lütfen sor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kckurdoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyinn31


    quote:

    Orijinalden alıntı: kckurdoglu

    Bir yer hizmetleri şirketinde 2 sene operasyon memuru olarak çalıştım. Merak ettiğin şeyleri sormanı beklerim, elimden geldiğince cevap veririm.

    Hocam bu sirkete nasil girdiniz, ne mezunusunuz, operasyon memuru olarak neler yapiyordunuz, sosyal imkanlar filan nasildi ?

    Benim girdiğim dönemde bağlı olduğum istasyonda operasyon kadrosunu genişletiyorlardı. 50-60 kişi alındı işe. Gazete ilanıyla başvurdum. 4 senelik seyahat işletmeciliği mezunuyum. Ama bu konuda Sivil havacılık mezunu şartı aranmıyor, en azından benim çalıştığım şirkette öyleydi. Zira Yunan dili edebiyatı mezunu da vardı kadroda maden mühendisi de. Bu iş biraz gönül işidir çünkü gecen gündüzün birbirine giriyor. İnsanlar pazar kahvaltılarını yaparken sen orada uçağın peşinde koşturursun. Benim ayrılma sebebim de buydu. 2 sene bu işi yaptım, çok severek yaptım hatta ama bir süre sonra kendime ve etrafımdaki insanlara zaman ayıramadığımı farkettim ve bıraktım.
    Yaklaşık 15 günlük bir sınıf eğitiminden sonra 3 hafta kadar da işbaşı eğitimi veriliyor sonra da aprona salıyorlar. Temel olarak uçağın park pozisyonuna yanaştırılması, yolcuların ve bagajların zamanında boşaltılması, eğer uçağın devamı varsa devam seferine hazırlanması, kaptan ve kabin ekibiyle brifing diyebilirim. Stresli bir iştir, dakikalarla yarışırsın. Uçağın kapı kapatma saatinden 5 dakika sonra kapanır kapı sorumlu sen olursun, yolcunun bagajı uçaktan çıkmaz sorumlu sen olursun, uçak altında bagaj atan işçiler uçağa gelmez sorumlusu yine sen. Bir de load-sheet olayı vardır ki tadından yenmez. Uçağın hangi ambarında ne kadar yük var, kaç yolcu var ve bu yolcular hangi zone'larda, bu yük dağılımına göre uçağın denge bilgilerini içerir. Herhangi bir yanlışlık uçağın zarar görmesine sebebiyet verebilir, önemli bir kağıttır. Çoğu uçakta bilgisayardan çıkartılan bu load-sheet bilgisayar sisteminin çöktüğü durumlarda ellerinizden öper. Uçağın kalkış ağırlığını hesaplarsınız, elde cetvel ile cizersiniz. Eğlencelidir de fakat baştan beri saydığım bütün işleri yapmak (bagaj ve yolcunun boşaltılması, uçağın yakıt alması, yeni yolcu ve bagajların yüklenmesi) ve load-sheet'i hazırlamak için 30 dakikanız varsa çok eğlenceli bir hal alır. Operasyonun en sevdiğim kısımlarından biri de push-back'ti. Uçak park pozisyonundan geri itilirken kulaklıkla kaptanla iletişim halinde olarak motorların çalıştırılması ve uçağın kalkışa hazırlanması olayı. Push-back esnasında yalnızsındır, kulaklığın ucunda kaptan vardır, sağ tarafında push-back aracı ve şoför solunda da kocaman uçak motoru. O motor döner sen küfredersin, kimse duymaz, şarkılar türküler söylersin. Hava yağışlıysa yaptığın işe lanet edersin ama seversin.
    Sanırım çok konuştum varsa aklına takılan birşey lütfen sor.

    Operasyon memuru ne yapar cok iyi anladim hocam tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.