Şimdi Ara

Hava Filtresi Takalım Performans Alalım YALAN !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Efendim Selamlar Seviler :

    Gece Gece Rahatsız etmem işallah aklıma devamlı takılan bir konu vardı bir video da bunu pekiştirdim buraya tartışmaya sunuyorum. Öncelikle konuya değinelim . Şimdi efendim sanayi ağzı ile diyerek abi performans filtresi taktım geçen gün 10 beygir attırdı inanırmısın gibi muhabbetlerin yalan olduğunu iddaa ediyordum genelde. Araştırınca maximum 7~8hp alınabildiğini öğrendim.

    Olay şöyle izlediğim video daki adamın anlattığına göre normal standart modifikasyonu olmayan araca hava filtresi takıp performans alımı tamamen yalan diyor bunuda şöyle açıklıyor : Araçlar fabrikadan çıkarken en ideal filtre zaten fabrika tarafından ölçüp hesap kitap yapılarak araca takılıyor. Siz hiçbir modifikasyonu olmayan bir araca fabrikasyon ( stock) motora performans ( yarış ) hava filtresi taktığınızda performans beklemek yanlış olur diyor.

    Eğer ki araçta manifold egsoz vs. gibi modifikasyonlar varsa o zaman aracın hava filtresini performans olarak değiştirip güç artışı elde etmek mümkün olabilir diyor. Yani normal motora takılan hava filtrelerinde güç artışı sağlanmıyormu bu gerçekten yalan mı ?

    Video ' nun linki :http://www.uzmantv.com/hava-filtresi-aracin-performansini-nasil-artirir

    Video daki Adam Kim ? Oda Burda :

    http://www.uzmantv.com/uzman/otomotiv-servisi-sahibi-hakan-bahar

    http://www.baharmotorsport.com/












  • şimdi herkesin dediğine inanmamak lazım aracın orjinal kutu içi filtresini söküp yine kutu içi k&n ve benzeri performans filtre takarsanız araç rahat nefes alacağı için ara hızlanmaları artan ama siz bunu farketmeyebilirsiniz.kutu içi değilde o satılan dandik açık hava filtrelerini hiçbir aparat kullanmadan direkt motorun yanına sıcacık monte ederseniz araç boğulur ve kalkarken silkeleme yapar performans beklerken hüsrana uğrasınız.amaa açık hava filtresini güzelce yalıtımlı boru ile ön tampona delik açarak önünde rahat nefes alabileceği ve soğuk havayı içine çekebileceği bigi monte ederseniz filtrenizde pipercross,aem gibi kaliteli bir markanın sünger yapıya sahip filtresiyse 100 bg lik bir araçtan en az 2 bg almanız mümkündür.




  • "eradnan" 'ın dediklerine ilaveten; Otomobil üreticileri sık aralıklarla temizlenmesi gerektiği için açık filtre koymuyorlar. Yoksa tüm üreticiler tampona bi delik açar standart kitli arabalar üretirlerdi. Güç artışına gelince; Bildiğim dyno verili en büyük güç artışı Type-R da oldu ve baya uğraşılan, kaputu delinen type-r filtre ile +16Hp verdi. Kaputu delip Cold air intake dışında daha da güç için Ram air denilen sistem yapılabilir. Eski amerikanlar sık sık kullanılan bir sistemdir. Havanın filtreye daha hızlı bir biçimde girmesi için kaputa aerodinamik bir şekil verilir. Bence iyi bir filtre kiti hissedilir güç artışı sağlar. Önemli olan filtrenin konumu, sıcaktan korunmasıdır.
  • lamda seviyesi 1 in altına ineceğinden (zenngin karışım )tamtersine motorun piston üstü harareti artar lamda 1 seviyesine getirmek için yakıt miktarını artırmak gerekir öyle rahatlayıpta performans artmaz.ayrıca yuksek gelen hava akımından hassa debimetre çabuk arızalanır.
  • Belki tek başına hava filtresi işe yaramayabilir ancak doğru uygulanan colt air ıntake sistem ile güzel değerler elde edebilmek mümkündür

  • Sıcakdan korursan, güzel montajlarsan ve periyodik olarak temizliğini verirsen güç verir..15 vermez de 5 veriri 8 verir..Bu birazda araca bağlı..

    Gelişi güzel montajlamada elbette güç kaybı yaşancaktır..

    Bence en güzeli, kutu içi performans filtresi..
  • standart motorlarda güç almasanda verdiği ses güzel bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erk4n

    standart motorlarda güç almasanda verdiği ses güzel bence

    sesi yeter altımızda yarış arabası yok nede olsa
  • çoğunluk ses için takıyor.

    şayet kiti ile takılırsa verimli sonuçlar alınabilir.

    standart araçta dahi usuluyle uygulama yapılınca çok az da olsa performans artışı oluyor.
    yani yalan değil.
  • Ben K&N filtre taktırdım geçen yıl.
    4000 devirde araç eskiye oranla biraz daha ataklaşıyor.
    5000 devirde sesi duyan kenara kaçıyor..
    Özellikle de 4ten 3e çekip ara gaz verip yine 4e atmak çok hoş enstantaneler doğuruyor.
    En güzeli de 2. viteste yavaşça devirlenerek 4000 devire çıkmak .. bunu bir de bayır çıkarken yapınca enfes oluyor..
    Ama sürekli böyle yapınca da benzin göstergesinin azaldığını görmek mümkün oluyor..
    ara sıra yapınca süper yani..
    haa bu arada aracım mı, 2001 hyundai accent 1.5 gls, 102hp. yani aslında hiçbişey de değil..
  • yakıt sorunun yok herhalde

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben K&N filtre taktırdım geçen yıl.
    4000 devirde araç eskiye oranla biraz daha ataklaşıyor.
    5000 devirde sesi duyan kenara kaçıyor..
    Özellikle de 4ten 3e çekip ara gaz verip yine 4e atmak çok hoş enstantaneler doğuruyor.
    En güzeli de 2. viteste yavaşça devirlenerek 4000 devire çıkmak .. bunu bir de bayır çıkarken yapınca enfes oluyor..
    Ama sürekli böyle yapınca da benzin göstergesinin azaldığını görmek mümkün oluyor..
    ara sıra yapınca süper yani..
    haa bu arada aracım mı, 2001 hyundai accent 1.5 gls, 102hp. yani aslında hiçbişey de değil..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYCLOMOTEUR

    yakıt sorunun yok herhalde

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben K&N filtre taktırdım geçen yıl.
    4000 devirde araç eskiye oranla biraz daha ataklaşıyor.
    5000 devirde sesi duyan kenara kaçıyor..
    Özellikle de 4ten 3e çekip ara gaz verip yine 4e atmak çok hoş enstantaneler doğuruyor.
    En güzeli de 2. viteste yavaşça devirlenerek 4000 devire çıkmak .. bunu bir de bayır çıkarken yapınca enfes oluyor..
    Ama sürekli böyle yapınca da benzin göstergesinin azaldığını görmek mümkün oluyor..
    ara sıra yapınca süper yani..
    haa bu arada aracım mı, 2001 hyundai accent 1.5 gls, 102hp. yani aslında hiçbişey de değil..



    Var, olmaz olur mu ? Her Türk vatandaşı gibi..
    ama üstte de dediğim gibi ara sıra yapınca pek farketmiyorsun zararını..
    3-5km. değişiyor o kadar..




  • Açık filtre demek cebe zarar demek sürekli o sesi duymak için gaza asılıyorsunuz ve o sesi duyuncada ayağınızı gazdan çekmek istemiyorsunuz,sonra bir bakmışsınız yarım depo benzin bitmiş ışık yanmış.En güzelide sabit hızla giderken birden gaza abanmak
    Performans olarakta tabiki daha rahat hava girişi sağlamak araçı rahatlatacaktır,yalıtım yaparak açık hava filtresi taktırmak normal kullanımlarda (ki o ses için hava filtresi taktıran hiç kimse bunu sağlayamaz) daha fazla soğuk havanın gelmesi ile ekonomi bile sağlanabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    çoğunluk ses için takıyor.

    şayet kiti ile takılırsa verimli sonuçlar alınabilir.

    standart araçta dahi usuluyle uygulama yapılınca çok az da olsa performans artışı oluyor.
    yani yalan değil.



    Çeliştim şimdi. Kit ile kendisinin arasındaki fark nedir acaba ?
  • aslında konuyu ilk açdığınız zaman yazacaktım ama unutmuşum yazmaya..
    ben bi dergide görmüştüm golf 5e uygulanan hava filtresi ile tam 9 hp alınmış..
    hatta dergi testin sonucunu bile yayınlamamış.
    fakat ön panjurdan hava filtresinin ağızına kadar 4-5 adet filtrenin soğuk hava alması için aliminyım borular kullanılmış..
    bence az para 9 hp gayet iti..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.