Şimdi Ara

Hararet göstergesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
11.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Citroen saxo 98 1.6 vsx otomatik lpg li kullanıyorum, aslında sorun mu onuda bilmiyorum.Aracın hararet göstergesi gaza yüklenince yükselişe geçmesi,ayak gazdan çekince tekrar gösterge eski yerine geliyor.
    Kışın o kadar korkmuyorum ancak yaz aylarında hararet son çizgide oluyor.



  • sorununu tam olarak anlatamamissin,sorundan su cikiyor yanlis gostergeye bakiyorsun gaz verince gosterge yukselir gaz kesince azalir buda tur (RPM gostergesi)
    su eksiltiyormu kac km de ne kadar eksiltiyor ,arac sabahlari ilk calistiginda duzgun calisiyormu kaleriferi acinca hararet dusuyormu v.s
    en iyisimi ben cevaplamayim yanlis recete yazarim hasta olur basim derde girer iyilestirelim derken birde mahkemelik olmayalim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 11 Ocak 2010; 23:28:39 >
  • devir saati ile hararet göstergesini ayırt edebilecek durumdayım.teşekkür ederim yinede
    haydar dümen gibi cevaplamışsın
  • forumda o kadar garip sorular oluyor ki arkadaş senin bilgi kapasiteni tabiki bilemiyor haklı olarak bunu soruyor.bana da aynen bu durum geldi.sorunuz biraz karışık.

    şimdi olasılıklardan ilki hararet göstergenizde bir sorun olabilir mi?
    gaza basınca düz yoldada hararet yukarı çıkıyor mu?yoksa durduğu yerde gaza basınca mı yükseliyor?eğer giderken de gaza yüklenince hararet yükseliyorsa olay hararet müşüründe sorunu gösterir bence.durduğu yerde hararet yükseliyorsa gaza bastıkça sorun soğutma sistemindedir.fan müşürü geç devreye giriyor ve soğutuyor demektir.aklıma gelenler bunlar.
  • teşekkür ederim açıklamalarınız için ...
    müşire baktırayım..
  • Büyük ihtimal müşürdendir.Değilse gösterge panelinden bir bozuklukda olabilir yada elektiriksel bir sorun arkadaşın başına gelmişti
  • Konuyla bağlantılı bir şey danışmak istiyorum. Arkadaşımın 1999 model düz vites Honda Civic aracının hararet göstergesi normal bir şekilde 90 dereceye ulaştıktan sonra uzun rampa inişlerinde (3-4 km kadar hiç gaza dokunmadan gidebiliyorsunuz yer Ankara Kepekli inişi) ya 20 30 dereceye ya da 0'a doğru iniyor; iniş sonu gaza tekrar dokunduğunda hararet göstergesi tekrar yükselmeye başlıyor. Bir abimiz müşirin sorunlu olabileceğini söyledi; ben de herşey normal dedim. Acaba bu durum bir soruna işaret mi, yoksa herşey normal mi? Cevaplar için herkese şimdiden teşekkürler.
  • herşey normal.3-4 kilometre boyunca viteste giderseniz yanma odasında yanma olmaz sadece oksijen dolar ve bu şekilde kompresyonla gidersiniz.sonunda yanma olmadan soğuya motor sıcaklığı düşer.ama tabi bu 0 a kadar düşmez tahminimce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macemre

    Konuyla bağlantılı bir şey danışmak istiyorum. Arkadaşımın 1999 model düz vites Honda Civic aracının hararet göstergesi normal bir şekilde 90 dereceye ulaştıktan sonra uzun rampa inişlerinde (3-4 km kadar hiç gaza dokunmadan gidebiliyorsunuz yer Ankara Kepekli inişi) ya 20 30 dereceye ya da 0'a doğru iniyor; iniş sonu gaza tekrar dokunduğunda hararet göstergesi tekrar yükselmeye başlıyor. Bir abimiz müşirin sorunlu olabileceğini söyledi; ben de herşey normal dedim. Acaba bu durum bir soruna işaret mi, yoksa herşey normal mi? Cevaplar için herkese şimdiden teşekkürler.



    arkadaşım aracınızın termostatı arızalı hiç başka yerini kurcalatmayın termostatını değiştirin sorun ortadan kalkacaktır.
  • Merhaba arkadaşlar konuyla alakalı bi sorum olduğu için farklı başlık açmadım aracım opel kadett e 90 model araç normal çalışıyor sıkıntı yok ama hareret musurunu kışın değiştirmiştim sorun ondan mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama. Araçla yola çıktığımda hararet yükseliyor alttaki resimde gördüğünüz yerin biraz üstüne çıkıyor ve sonra tekrar geri resimdeki yerine geliyor ( burası kaç derece oluyor bilmiyorum ama hep önceden bu çizgide sabitleniyordu ibre
     Hararet göstergesi


    Sonra araba 5 10 dk yol yapınca ibre gördüğünüz yere hatta rampa çıkarken kırmızınin hemen altına kadar geliyor sorun ne olabilir acaba?
     Hararet göstergesi




  • Yarın 400 km yola gitcem arkadaşlar tavsiyesi olan var mı bi sıkıntı çıkar mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    Yarın 400 km yola gitcem arkadaşlar tavsiyesi olan var mı bi sıkıntı çıkar mı

    Tabikide sorun olur, kırmızının altına kadar geliyor ne demek. Motor biraz dayanır sonra sukoyverir.

    Termostatı kontrol ettir, tıkanmış yada eskimiş olabilir değiştir sıkıntı varsa,
    Hava varsa sistemde havayı aldır.
    Radyatörü kontrol et, tıkanma felan var mı, dıştan bi yıka radyatörü, araba kapalı ve soğuk iken toz kir dökülsün.
    Antifrizi kontrol et, eğer çok su eklenmiş ise o antifriz seyrelmiştir, tekrar kırmızı antifriz ve su karışımı yaptır.

    Uzun yola gidiceksiniz birde, bi komple soğutma sistemine bakmış olursunuz böylece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xilence


    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    Yarın 400 km yola gitcem arkadaşlar tavsiyesi olan var mı bi sıkıntı çıkar mı

    Tabikide sorun olur, kırmızının altına kadar geliyor ne demek. Motor biraz dayanır sonra sukoyverir.

    Termostatı kontrol ettir, tıkanmış yada eskimiş olabilir değiştir sıkıntı varsa,
    Hava varsa sistemde havayı aldır.
    Radyatörü kontrol et, tıkanma felan var mı, dıştan bi yıka radyatörü, araba kapalı ve soğuk iken toz kir dökülsün.
    Antifrizi kontrol et, eğer çok su eklenmiş ise o antifriz seyrelmiştir, tekrar kırmızı antifriz ve su karışımı yaptır.

    Uzun yola gidiceksiniz birde, bi komple soğutma sistemine bakmış olursunuz böylece.

    Teşekkür ederim ama ben bu arabaya yeşil konuyor diye biliyorum ustalar yeşil ve hiç suyla karistirmadan koymuşlardi

    Bir de ibre bazen olması gerektiği yere dönüyor ama onu tam farketmedim sanırım yokuş aşağı bi 3-4 km gaz vermeden inersem dönüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaRCoN -- 19 Ağustos 2017; 13:9:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O yolu dinlene dinlene geldim ama çok sıkıntılıydı 5. Viteste düz yolda 3-4 bin devir yapınca yine kırmızıya dayandı ibre hemen altına bu arada sabahları baktığımda hep su eksiltmiş görüyorum ustaya gösterdim tam bakamadı sonra getir dedi ama kabaca baktı hortumlari elledi termostatta sıkıntı yok dedi radyatör tıkalı olabilir dedi devirdaim pompası yada silindir kapak contası olabilir dedi sizce en yakın ihtimal hangisidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conta için işçilik ne alıyolar aşağı yukarı arkadaşlar bi fikrim olsun yarın ustaya gidicem de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müşür doğru çalışmıyor olabilir,fan açmıyor olabilir ya da gerçekten hararet yapıyor olabilir bir sebepten yani tek bir sonuca bağlanamaz.Teker teker bakılması gerekir,ciddi durumdur pek ihmale gelmez.
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Bugün usta termostatı değiştirdi ve sorun çözüldü gibi duruyor şu anda yani benim de gözlemlediğim termostat yüksek derecelerde açıyormus daha önceden şimdi düşük derecede açıyor ve fan daha önce çalışmaya başlıyor sorun yok ama başka bi sorun keşfetti usta o da triger kayisi kopmak üzereymis ve bu bu sene 3. Kayış değişen dişliler zamanla aşınır bıçak gibi olur krank ve eksantrik dişlisi değişecek dedi dediği gibi mi olur? Değiştireyim mi dişlileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    Bugün usta termostatı değiştirdi ve sorun çözüldü gibi duruyor şu anda yani benim de gözlemlediğim termostat yüksek derecelerde açıyormus daha önceden şimdi düşük derecede açıyor ve fan daha önce çalışmaya başlıyor sorun yok ama başka bi sorun keşfetti usta o da triger kayisi kopmak üzereymis ve bu bu sene 3. Kayış değişen dişliler zamanla aşınır bıçak gibi olur krank ve eksantrik dişlisi değişecek dedi dediği gibi mi olur? Değiştireyim mi dişlileri

    Dişliyi niye değiştiriyor ki acaba,dişlide mi aşınmış ? Bu sene değişen 3. kayış diyorsunuz arabada bir V kayışı birde Triger yok mu 3. kayış hangisi En son triger ile V yi ne zaman değiştirdiniz,kaç sene oldu bilmek lazım,triger hiç şakaya gelmez.Belli aralıklarda değişimi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Trigerden bahsediyorum eksantrik kecesi patlakti ordan yağ kaçırıyordu onu değiştirdik dün acaba ondan mı triger kopuyordu çünkü ordan attığı yağ trigere bulaşıyordu. Bi de triger kapağı yok yani öyle aldım aldığım kişiden ve bulunmuyor da arıyorum hep ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.