Şimdi Ara

Hangi tip otomatik şanzıman?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
3
Favori
11.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mrb değerli forum üyeleri, özellikle otomatik konforuna alışmış ve vazgeçemeyen veya benim gibi otomatik şanzıman kullanmak zorunda olan araç kullanıcıları için hangi tip otomatik şanzıman en verimli, sorunsuz, konforlu daha doğrusu bu kriterleri en iyi dengeleyen şanzıman tipi ve hangi marka.

    Ben yarı otomatik kullanıyorum, tabii ki konvansiyonel otomatik ya da cvt gibi konforlu değil ama kullanımına alıştım ve ekonomik olması beni mutlu ediyor. Ancak şu sıralar daha konforlu bi otomatiğe mi geçsem diye düşünmüyor değilim.

    Cvt şanzımanlar sürekli değişken oranlı bir sistem barındırıyor kimilerine göre sorun çıkarması en muhtemel şanzımanlardan, yapılış mantığına bakıldığında en az performans kaybı, konfor ve tam otomatiğe göre ekonomik yakıt tüketimi vadediyor. Ama özellikle ford focusta kullanılan şanzıman sorunlu olarak biliniyor, honda da jazzdaki cvt den vazgeçti ve ishifte geçti ama bu üretim maliyet kaygısından olabilir.

    Tork konvertörlü otomatik şanzımanlar klasik oranları olan genelde 4 ileri yapıda ve genelde sorunsuz olarak bilinen ama performans kaybına ve yüksek yakıt tüketimine sebep olan şanzıman.

    Bir de tiptronicler var, megan2, son kasa honda civic, citroen c4 ve pug 307 de kullanılan şanzıman. Bunların yapısını tam olarak bilen varsa cvt ve klasik otomatik şanzımandan farkını açıklayabilir mi?

    Bir de bunların yanında honda en iyi otomatik şanzımanı üretir diye bilinir ama mesela cvt yi en iyi yapan, klasik otomatikte en iyi olan veya tiptronicte en iyi olan marka hangisidir sizce? Bunun yanında hangi markaların otomatikleri sorunludur, uzun yıllar sorunsuzluk vaadetmez.

    Mesela nissan eski kasa primeralarda cvt şanzıman kullanmış ancak şu anda note modelinde klasik otomatik kullanıyor. Opel yıllarca easytronic kullandı ve şimdi astra ile (cruze da aynı şekilde) 6 ileri tam otomatik şanzımana geçiş yapıyor (bu şanzımanın manuel kullanma modu var mı bilmiyorum). Hyundai de mesela hep eski tip tam otomatik kullandı.

    Ben şahsen konforundan memnun olmasam da amaca hizmet ettiği için easytronic kullanıyorum. Ayrıca sorun çıkardığında tam otomatik şanzımanlar kadar masraf çıkarmıyor ya da çözümsüz olmuyor. Ya beyin arızalanıyor (tamiri mümkün ya da 1500 liraya yenilenebiliyor) ya da itici kol arızalanıyormuş sanırım onu da yeni öğrendim. Yani yapısı manuel vites olduğu için sorun çıkardığında çok çekinmiyorum ama cvt tipi şanzımanlar arıza yaptığında yüksek masraflar çıkıyormuş hatta tamir edilemeyip yenilenmek zorunda kalabiliyormuş.

    Paylaşımlar için şimdiden teşekkürler.







  • bence en iyisi dsg ve honda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    bence en iyisi dsg ve honda

    hondanın çift kavrama şanzımanı varmı?
  • yakın zamanda araç aldık yarı otomatik fiat duallogic vites geçişleri oldukça hızlı...ama kesinlikle tam otomatiğin yanına bile yaklaşamaz... konforsuz, geri kayıyor ve bazen saçma sapan vites değiştiriyor daha doğrusu vites değiştirmiyor..
    arkadaşımın easytronic corsasıda böyleydi ...hep düz modda kullanırdı bende kızardım niye böle kullanıosun bırak kendi atsın diye ama artık iyice anladım çünkü kendiniz vites atarak çok daha iyi kullanıyorsunuz...

    yakıt v.s. eyvallah ama Tork konvertörlü harbi otomatiği hiçbir şeye değişmem...bildiğim kadarıyla zaten markalarda ya dsg tarzı çift kavrama yada eski tip tork konvertörlü şanzımanlara geçiyorlar ...hemde emisyon düşürcez diye neredeyse lastiğin birini kaldıracak düzeye gelmişken...

    çift kavrama-Tork konvertörlü dışındakiler ı ıhhh....
    smg de olabilir ama öncelikli tercihim çift kavrama olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 4 Kasım 2009; 16:51:31 >




  • Ben dsg çift kavrama tipi şanzımandan hiç bahsetmedim, çünkü başarısı ortada. Ama doğuş yüzünden ve ikinci el vw fiyatları yüzünden dsg lüks bi şanzıman oldu artık. Ayrıca geçenlerde fabrikasyon hatalı dsg şanzıman okumuştum bu forumdaydı sanırım. Yani daha yeni ve çok karmaşık bir sistem olduğu için biraz oturmasını beklemek lazım.

    Bunun yanında otomatik şanzımanlar 2 yapıda değil, yarı otomatik ve konvansiyonel tork konvertörlü sistem olarak değil yani. Tork konvertörlülerin de ilk mesajda yazdığım şekilleri var ve benim ve herkesin bilgilenmesini istediğim konu bu. Yoksa tamotomatikte honda en iyidir diyebiliriz ya da dsg rakipsizdir diyebiliriz. Ama ben mesela focus hastasıyım, süspansiyon yapısı ve direksiyon tepkileri en iyi araç, sürüş kalitesi tartışılmaz ve honda da bana göre yanına yaklaşamaz. Ama otomatik diye honda mı alalım. Bunun yanında 2002 honda civic otomotike 22-23 den aşağı isteyen yok. Bu fiyata 2006 40-60binlerde güncel kasa focus trend alınabiliyor. Daha konforlu, kaporta kalitesi bana göre daha iyi ve sürüş dinamikleri çok daha iyi. Hem de en önemlisi daha yeni.

    O yüzden dsg şu anda tartışılmaz lider ama sadece 1 markada var ve en zor ulaşılan markalardan biri.




  • evet Tork konvertörlü nünde cinsleri var...
    bizim araçta 5 ileri steptronik (tiptronik) şanzıman var... daha memnun olamam heralde... mükemmel çalışıyor her istediğimi yapabiliyorum hiç saçmalama v.s. yapmıyor vites geçişleride hisedilmeden ve hızlı değiştiriyor... bu açıdan bir sonraki aracımda da kısmet olursa aynı tip şanzımanı tercih edicem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    bence en iyisi dsg ve honda

    hondanın çift kavrama şanzımanı varmı?


    arkadaş her başarıya hondayı eklemese rahat edemez

    cevap:yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dsg gercekten ıyı ama bana gore dualogıc'de cok gerı kalmaz onun yanında easytronıc opellerı saymıyorum bana gore onlar kotu ama duzde kullanırsanız en azından vıtes atma rahat....

    bence dsg olmasada dualogıc sanzıman gayet ıyı bır surus saglıyo ayrıca dsg'ye ekstra para baglamamıs olursunuz cunku dogus rakıpsız dıye oldukca sısırıyo fıyatları yoksa ıyı oldugu ortada ama daha yeni sistem uzun vadede dayanıklılıgını olcmek lazım mesela golf dsg yerıne bravo dualogıc tercıh edılebılır bana göre....

    tam otomatıkde ıse honda ve ford ıyı ancak fordun tuketımı ve performansı bıraz asagıda kalır sız secım ıcın honda ıle ford'u sormussunuz model yenılıgı ve gerckten focus surus dınamıgı ve bana gore daha konforlu olması nedeniyle 02-03 kasa hondaya gore focus'u tercih ederdim....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    bence en iyisi dsg ve honda

    hondanın çift kavrama şanzımanı varmı?


    arkadaş her başarıya hondayı eklemese rahat edemez

    cevap:yok


    e hondanın otomatik konusunda başarısı ortada zaten..dsg ye hantal demek ne kadar saçma olursa hondaya da sorunlu ve başarısız demek o kadar saçma olur




  • Konuyu açma sebebim özellikle bu konuda bilgili arkadaşların bilgilerini paylaşmaları, bilgilenmek isteyenlerin de okumaları. Bunun yanında 22-23 civarı bir otomatik c sınıfı araca geçmek istediğimden ön bilgi almaktı. Şöyle bi tercih sorarak konuyu genişleteyim.

    2006 makyajlı ve sorunlarından büyük oranda arındırıldığı söylenen megan2 expression tiptronic mi,

    2003-2004 civic vtec otomatik mi,

    2006-2007 Focus cvt trend mi,

    Bu araçlar 23 civarı alınabiliyor ve ben bu alacağım aracı en az 5 sene kullanmayı düşünüyorum. Dayanıklılık önemli ve honda öne çıkıyor ama 2003 model 100bindeki civice de 22 vermeyi mantıklı bulmuyorum. Bunun yanında bana ön konsol şık gelmiyor, yol sesini özellikle diğer seçeneklere göre bariz içeri alıyor, kaporta kalitesi de bana göre diğerlerinden geride. Donanım olarak da özellikle meganın gerisinde kalıyor. Megan2 benim pek tutmadığım bir araba ama şu durumda 23 e 2006 model expression donanımlı bir megan alınabiliyor.

    Seçenekler tabii ki bu 3 seçenekten ibaret değil diğer önerilere de açığım. Manuel alacak olsam düşünmeden focus alırım ama ford da otomatik konusunda hiçbir zaman ilk sıralarda yer alamadı. Meganın tiptroniği de teknolojik sayılır ama kullanmadım, kullananlar yakıtının yüksek olduğundan şikayetçi genelde. Honda ise tam otomatik vitesiyle 0-100ü 12 sn ve test tüketimi 7.8 lt. Bu veriler de hondayı cezbedici kılıyor. Ara hızlanmaları da çok başarılı megan ve özellikle focusa göre.




  • Bi süre grande punto duologic kullandım simdi golf tsi dsg kullanıyorum iki aracın şanzımanları arasında dağlar kadar fark var tabiki dsg lehine S konumunda performanslı kullanımda bi vites deiştiriyo insan bu şanzımanın neden pahalı olduğunu anlıyo
  • cvt focus tdci mı düşünüyorsunuz.

    benzinli ve klasik 4 ileri tork konvektörlü (tiptronik özelliğide var) focus önerebilirim.

    cvt dizellerde var ve sorun denilen bir şanzıman otosan garanti süresince arıza yapnları belirli servislerde ücretsiz ömür boyu (kimin ömrü onu bilmiyorz tabi) tamir garantisi verdi diye bir söylentide var. megane da klasik 4 ileri ve yine fordaki gib bir şanzımana sahip dizeli ve benzinlisi emin değlim ama aynı şanzımanı kullanıyor. ve dizel privilege otomatik alınabilir bir araç

    honda ise 2004 ve öncesi yine klasik 4 ileri tork konvektörlü olması lazım. bence manuelleştirlimş otomatik mmt- robozite şanzımanlar biraz daha narin. cvt dizel focusu kaldıramadı ama 1.4 jazz ladrda sorun yok diye biliyorum. dsg güzelde bakım maliyeti ne onu öğrenmek lazım ve balata değişimi nasıl oluyor kaça oluyor v.s

    ben alacak olsam dsg gibi çift kavrama yada 4 ileri klasik tork konvktörlülere bakarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    cvt focus tdci mı düşünüyorsunuz.

    benzinli ve klasik 4 ileri tork konvektörlü (tiptronik özelliğide var) focus önerebilirim.

    cvt dizellerde var ve sorun denilen bir şanzıman otosan garanti süresince arıza yapnları belirli servislerde ücretsiz ömür boyu (kimin ömrü onu bilmiyorz tabi) tamir garantisi verdi diye bir söylentide var. megane da klasik 4 ileri ve yine fordaki gib bir şanzımana sahip dizeli ve benzinlisi emin değlim ama aynı şanzımanı kullanıyor. ve dizel privilege otomatik alınabilir bir araç

    honda ise 2004 ve öncesi yine klasik 4 ileri tork konvektörlü olması lazım. bence manuelleştirlimş otomatik mmt- robozite şanzımanlar biraz daha narin. cvt dizel focusu kaldıramadı ama 1.4 jazz ladrda sorun yok diye biliyorum. dsg güzelde bakım maliyeti ne onu öğrenmek lazım ve balata değişimi nasıl oluyor kaça oluyor v.s

    ben alacak olsam dsg gibi çift kavrama yada 4 ileri klasik tork konvktörlülere bakarım


    Focus tdci de de benzinlisinde de aynı vites var diye biliyorum. Cvt şanzıman yani. Eski kasa focuslarda 4 ileri klasik otomatik vardı. Özellikle tdci de yüksek tork sebebiyle sorun yaratıyormuş sanırım ama benim düşündüğüm araçlar benzinli, dizel düşünmüyorum. Megandaki şanzıman cvt değil sanırım 4 ileri tiptronic. Manuel modu da var.

    Hondalar güzel ama 2002 civice 21-22 vermek, 2004 jazza 20 vermek mantıklı mı bilmiyorum.

    2006 expression Megan daha mantıklı ama megan2 ye de güvenemiyorum uzun vade için.




  • Expreesion donanımlı 1,5 dCI temız bır megane bulursanız hem surus konforu hemde yakıt konusunda tatmın olursunuz. Ancak burda focus un trend ve benzınlı olması durumunu goz onunde bulunduruyorum. Eger 2-3 daha verebılırsenız ghıa donanımlı bır TDCI focus bulunabılır gıbı.
  • focus benzinlilerde 4 ileri klasik tork konvektörlü şanzıman var. focus I ile aynı sayılır sadece hatta F II nin motoru ve otomatik şanzımanı F I in biraz geliştirilmişi şanzıman da +- bölümü var

    cvt fordun dizellerinde kullanıp pişman olduğu bir şanzıman artık forda çift debrajlı otomatik rüzgarında yeni çıkacka olan modellerde geleceği söyleniyor

    yani duratec (benzinli) ile duratorq (dizelde) şanzımanları farklı
  • BMW'NİN 5 ,7,X5 VE X6' YA KOYDUĞU JOYSTİK VİTES ÇOK HOŞUMA GİDİYOR.VİTES SEÇİMLERİNİ TUŞLA DEĞİŞTİRİYORSUN.DAHA TEKNOLOJİK.GÖRÜNTÜSÜDE ÇOK HOŞ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuning_vw -- 4 Kasım 2009; 21:47:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    focus benzinlilerde 4 ileri klasik tork konvektörlü şanzıman var. focus I ile aynı sayılır sadece hatta F II nin motoru ve otomatik şanzımanı F I in biraz geliştirilmişi şanzıman da +- bölümü var

    cvt fordun dizellerinde kullanıp pişman olduğu bir şanzıman artık forda çift debrajlı otomatik rüzgarında yeni çıkacka olan modellerde geleceği söyleniyor

    yani duratec (benzinli) ile duratorq (dizelde) şanzımanları farklı


    Bunu öğrendiğim iyi oldu, ben aynı şanzıman zannettim, hatta + - yollarını görünce cvt zannettim. O zaman focus trend otomatiklere bakabilirim, sorunlu şanzıman dizellerdeki cvt şanzıman ise. Yalnız ilginçtir görüntüleri aynı, yapıları farklı demek ki...

    Yine de genel olarak otomatiklerle ilgili paylaşımlara devam edelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n a v y_35 -- 4 Kasım 2009; 22:04:41 >




  • klasik 4 ileriler adında da olduğu gibi klasik :D ford nerdeyse 67 mustangdaki otomatiği 2010 focusta kullanıyor diyebiliriz.mustangda 4. vites yoktu sonrakilerde ekonomik olsun diye 4. vitesi koydu geçişleri güzel kullanımı rahat konforlu rampalarda belirli bir seviyeye kadar 1. viteste kaymıyor hatta 2.vitese kitlediğinzde aracın kayması imkansız. 2. viteste geri kaymadan rampa kalkışı yapabiliysunuz (tabi olan benzine oluyor) yine klasik 4 ilerinin çoğunda belirli bir hız va devirde son viteste kilit sistemi gibi bir şey var. son vitese geçince (4 e) sanki bir yarım vites daha varmış gibi şanzıman kendini kitliyor. bu daha sessiz ve konforlu bir yolculuk sağlıyor. ve uzun yolda tüketimi düz vitesle daha iyi hatta doğru kullanımda daha uzun vitesin avantajıyla daha ekonomik olabiliyor.
  • Şimdi vitesler arası sidik yarıştırmak ne denli mantıklı bilemiyorum ama benim bugüne kadar kullandıklarımın arasında kesinlikle en iyisi smg II'di. smg 3ü kullanmadım zaten bunlar konu dışı tutup m5 alacak halimiz yok değilmi : ) .. DSG gerçekten birçok özelliği aynı anda makul fiyatlara sunması ile dikkat çekici ben onun audideki versionunu kullanıyorm stronic adı altında 7 vites. Ekonomik olmasına ekonomikte bi dünya uğraşısı var ne bileyim geri vites biraz sorunlu araba tekliyor ( araştırdım şanzımanın kronik sorunuymuş) işte ne biliyim yük vitese binince diğer araçlara nazaran daha meşakatli oluyor geçişler (park halinde vs) gacır gucur ses çıkarıyor falan ama kullanımı eğlenceli . Geçişleri hissettirmiyor çift kavrama olmasından dolayı. DSG'yi kullanmadım beki bu tip sorunlar onda yoktur. Stronictede giderilecek diye bekliyoruz. Bunların dışında bmw' steptronic kullandım (5 vites) oldukça seri sorunsuz tek kelime ile kusursuz bir vitesti fakat araç güçlü olduğu için ekonomi konusunda pek yardımcı olmuyordu ama şuda varki manuel modda kullanmazsanız epey yardımcı oluyordu gaza basma ile alakalı bir durum.Birde 2005 model opel corsa vardı bir ara 1.5 2 sene kullandık okula falan gidip gelmiştim lisede easytronic şanzıman kullandıklarım arasında en son tercih edeceğim şanzıman diyebilirim hiçbir özelliği yok mantığını bir türlü çözemedim. Arkadaşımda citroen c4 var 1.6dizel onun da şanzımanı bu tip birşey şimdi aklıma gelmedi direksiyondan falan vitesli vites geçişlerini çok hissettiriyor bunun dışında bir sorun yaşamadık bende kullandığım kadarı ile söyliyebilirimki çok sert karakterli bir şanzıman. En çok merak ettiğim ve kullanmak istediğim şanzıman ise DKG. Heralde ondan sonra diğerleri boş gelir o yüzden uzak dursun bana : )





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.