Şimdi Ara

HANGİ FREN BALATASI ? ( ANA KONU ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
5
Favori
165.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    O sesi eski aracımdan biliyorum, hatta ilk takınca ulan bu muydu kaliteli Ferodo falan dedim ama dediğiniz gibi sonradan geçmişti ötme sesi.
    Ama benim sıkıntım başka. Akşam tekrar bi teste çıktım, uğultu geliyor frene basınca. Vuvvvv gibi bir ses.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erAn_ kullanıcısına yanıt
    O zaman sorun farklı bir yerde olabilir hocam bir kontrol ettirin isterseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    20 binde ötüp diski çizmeye başlamıştı ve değiştirdim

    bir daha ate almam..

    çok sert.

    Alıntıları Göster
    Ate normalde en yumuşak ve kaliteli standart tip balatadır. Çakma ürün olmasın? İlk defa duydum doğrusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    O sesi eski aracımdan biliyorum, hatta ilk takınca ulan bu muydu kaliteli Ferodo falan dedim ama dediğiniz gibi sonradan geçmişti ötme sesi.
    Ama benim sıkıntım başka. Akşam tekrar bi teste çıktım, uğultu geliyor frene basınca. Vuvvvv gibi bir ses.
    Disk tornalandıktan sonra yüzeyi çok pürüzlü kaldıysa alışması yeni diske göre biraz daha uzun sürer, normalde tornalanmış diski hafif zımparalayıp takıyorlar bu seslerin olmaması için. Araç üzerinde tornalanmış diskin yüzey pürüzlülüğü yeni diske göre epey fazla kalıyor.
  • |RS| kullanıcısına yanıt
    Evet tornayı araç üzerinde yaptılar. Yapan usta getir bakalım hallederiz diyor da, bunu halleti sanki onu halledecek. Götürsem mi yoksa biraz daha mı beklesem bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Arkadaşlar ben bugün aracımın disklerini tornalattım, sıfır Ferodo marka balata taktırdım. Yalnız şöyle bir durum var, frene basınca metal sürtme sesi gibi bir uğultu oluyor. Takan frenciyle görüştüm, disk ve balatanın alışması gerekiyor. Bu da 150-200 km’dir dedi. Bu doğru mu acaba?
    Bugün işlemi yapan ustaya (usta tabirini ağız alışkanlığı olduğu için kullanıyorum) gittim. Israrla alışır, zaman geçsin deyip durdu. Tamam da 2 gündür hiç iyileşme yok ki. Biraz iyileşme olsa diyeceğim ki evet kullandıkça daha iyi oluyor ama yok. Ben de eski ustamın tavsiyesiyle başka bir frenciye gittim. Disklere baktı ve güzel tornalanmamış dedi. Aha dedim başa sarıyoruz, diski elime alacağım yakında. Ya torna makinesinin ucu bozuktur ya da iyi ayarlayamamış dedi. Üzerinde torna hassastır herkes yapamıyor dedi. Söküp tekrar torna yaptı, test sürüşüne çıktı ve sorun geçti arkadaşlar. Valla şaşırdım hiç umudum yoktu çünkü. Neyse ki sorun balatadan değilmiş. Disk fazladan bir kere daha tornalandı boşu boşuna ama yapacak bir şey yok. Halloldu en azından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    Ate normalde en yumuşak ve kaliteli standart tip balatadır. Çakma ürün olmasın? İlk defa duydum doğrusu.

    Alıntıları Göster
    italyan malı orjinal ürün..

    21 binde ötmeye başlamıştı.

    söküp değiştirdim hemen diskide tornaya verdim.

    ate sayfasıda böylelikle çizildi benim içim diski çizdiği gibi..)
  • Aslında balata ötmesi tabiri de biraz yanlış, bu ses kaliper pistonuyla balata arasındaki yüzeyde oluşan rezonans dan kaynaklanıyor, ses yaptığı durumda bu iş için üretilmiş özel greslerle balatanin arkası, kaliperde balatanın hareket ettiği yüzeyler ve pimler güzelce temizlenip yağlanırsa ses oluşumu engellenir, frenler de dah düzgün çalışır. Bunlar rutin fren bakımlarından aslinda ama yetkili servisler bile bu şekilde balata değişimi yapiyor mu şüpheli, çogu bilmez bile..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trw aldım 1 haftadır kullanıoyrum. herhangi bir sorun yok, orjinal balatalarda yaşadığım düşük hızlarda yavaşlarken cikleme sesinden de kurtulmuş oldum. balatanın etrafına hazırladıkları fiber bir kap ile sorunu çözdüklerini okumuştum rus forumlarda eğer ürünü orjinal alırsan ki sahtelerde bu olmuyormuş, o sardıkları fiber kesin çözüm sağlıyor. 4 gün klasik keşkül gibi idi fren, ancak alıştıktan sonra tutmaya başladı. bilginiz olsun.
  • Kale çok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    Aslında balata ötmesi tabiri de biraz yanlış, bu ses kaliper pistonuyla balata arasındaki yüzeyde oluşan rezonans dan kaynaklanıyor, ses yaptığı durumda bu iş için üretilmiş özel greslerle balatanin arkası, kaliperde balatanın hareket ettiği yüzeyler ve pimler güzelce temizlenip yağlanırsa ses oluşumu engellenir, frenler de dah düzgün çalışır. Bunlar rutin fren bakımlarından aslinda ama yetkili servisler bile bu şekilde balata değişimi yapiyor mu şüpheli, çogu bilmez bile..
    dediğiniz gibi değil olay

    sert materyalli balata yumuşak ve daha geniş çaptaki disk metaline plak üstündeki iğne gibi yollar açıyor

    ve bunu duyabileceğiniz tiz seslerle diske kazıyor ömürlük.
  • Merhaba opel chevrolet grubunda Hİ-Q balatayı tek geçerim
    Kendi aracım seat ispanya ürünü İcer kullanıyorum uzun süredir çok güzel bir balata daha önce bocsh trw kullanıyordum ses çoktu frene basarken etrafımdaki insanlardan dönüp bakmasından utanıyordum. Icer e bir arkadaşımın tavsiyesi ile geçtim budan sonra tüm bineceğim araçlara takacağım tek marka Icer.
  • Arkadaşlar kendi aracımda kullanıyorum Ferodo ate yada jürid kadar kaliteli ve uygun fiyata tek balata söyleye bilirim oda ıcer araştırdığım kadarıyla ispanya ürünü içinde demir tozu ve bakır talaşı yok usta ses olursa getir dedi. 45bin km oldu ses yok tutuş mükemmel. Daha önce trw bosch kullanıyordum ses olayı çoktu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Kale balata alıp deneyebilirisiniz, tavsiye ederim
    Kesinlikle katılıyorum. Çok duydum ve açıkçası hep önyargılıydım, inanmıyordum, abarttıklarını düşünyordum. Geçen yaz tatilde balataların bittiğini farkettim ve aracımın tamamen yetkili servis bakımlı olmasına rağmen sadece balataları sanayide Kale alarak değiştirdim, Istanbula dönünce de hemen yenileri ile değiştiririm diyordum...

    Yok öyle bişey, anında tutuyor, ses yapmıyor ve şaka gibi, en az orjinal VW balataları kadar dayanıklı. Fiyatına değinmiyorum bile, kıyaslanmaz orjinal balata fiyatı ile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Kale çok iyi
    inanılmaz da uzun ömürlü
  • Citroen C3ün 27bin kmde biten(bittigini hissettiren)orjinal balatalarını, 2017nin 11.ayinda internetten buldugum TRW'lerle degistirdim kendim. Çıkan balatada metal plakaya 1cm vardi yaklasik)
    Takip eden 2018 yazinda, 5 kisi 2000-2300m rakimli Kadırga yaylasindan inerken otme basladi.
    Odur-budur ötme devam etti; ozellikle bu sene kendimi taksici gibi hissetmeme sebep olacak kadar otme arttı, cekilmez bir hal aldi.
    Bu kadar ustune gitmemin nedeni de ara sira söküp baktigimda 2cme yakin balata olmasi ve otoyol hizlarinda frenlemede titreşim olmamasiydi.
    Nihayetinde 2020 Ağustosunda 49bin kmde sanayideki frenciye cektim arabayi. Disklerin kenarlari cok yuksek kaldigidan(bunda trw nin sert yapisi da buyuk etken) ve kendi cabalarimla kenarlarini taşlayarak(krikoda diski motorla cevirerek)duzeltememem neticesinde, frenciye uyarak disk ve balata degisimine razi oldum.
    250 liraya valeo disk, 90 liraya da Zegen balata(frencinin ısrarla "ses yapmaz yumusak balatadir" demesi ve parcacidaki MGA marka balataya daha fazla para vermek istemememden dolayi) aldim. 80 lira da iscilik tuttu.

    Kendi taktiğim Trw deki gibi ilaç sürülmüş ilk temas yuzeyi olmadığından, alıştırma sureci var ve tam olarak alismis degil. 150km yapmışımdır degisimden sonra. Eskiden frende buton efekti vardi reno freni gibi, boşluktan sonra birden tutmaya basliyordu; simdi dokununca isirmaya basliyor ve 0 ses. Eskiden yoruyormuş frenler beni, degisince farkettim

    Edit: trw ve yeni taktirdigim balatada pistonun bastığı metal yuzeyde pad var. Boyle olunca gres vs surmek gerekmiyor ki 3 sene sonra cikan trw pistona kaynama yapmamıştı. Gresin amaci bu, yukarida bir arkadasin bahsettigi gibi ses falan değil.

    Ses, ya disk yuzeyinde bozulma varsa olur ya da diskin yuzeyi kenarlarindan yuksek kalirsa(benimki bu ikincisiydi, yuksek kalan disk kenari balatanin frenleme yapan yüzeyine degil de kenarlarina sürtüyordu) . Balatanin metaline kadar yenmesini ve asiri sert balatayi saymiyorum bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 9 Eylül 2020; 14:16:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • metinTasci M kullanıcısına yanıt

    Bosch mu kale mi ? Karasız kaldım... Kale yerli üretimi ama oto sanayide ne zaman yerli üretim alsam bagaj motoru kilidi gibi dandik oluyor,patlıyor fazla dayanmıyor. Balata mühim konu orjinal trw reno sümbüldeki ama çok pahalı bosch 70 TL falan kale ne kadar bilemem 

  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    illa ikisi arasında tercih yapılcaksa kale çok daha kalitedir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt

    https://www.otometin.com.tr/urun/on-balata-clio-megane-renailt-19-flash-dacia-logan


    Sunu 60 a alirim orjinal mi bilemem trw de iyi uzerindeki fabrika cikisi trw idi balatanincakmasi olmaz heralde  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kale iyidir 50 yillik gecmisi var . yan fabrikasi kale radyator piyasanin %70ni karsiliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.