Şimdi Ara

hangi durumda daha cok benzin yakar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 16 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 12
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 49 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • ulasklu (4 mesaj) aLLyC (2 mesaj) alex73 (2 mesaj) tuning_monster (1 mesaj) mussa (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    234 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Yokuş aşagı inerken araba boştaykenmi az benzin yakar yoksa fiteste gaza basmadan inerkenmi az benzin yakar. Yol bilgisayarı fitesteyken 0 boştayken 1,5lt gösteriyor. Dogrumudur nedenini bilen varmı arkadaşlar.



    |
    |
  • Yüzbaşı
    755 Mesaj
    arkadaşım arabayı boşa atmak her zaman çok yaktırır arabaya... hem kontrol açısından hem yakıt açısından zarar... araba herzaman kendini ayarlar vitesteyken... ama bi boşa atıp bi vitese alırsan arabaya çok yaktırırsın
    |
    |




  • Yarbay
    6336 Mesaj
    Bir sürü konu açıldı bunun hakkında bu arada yol bilgisayarı yalan solmez
    |
    |
  • Teğmen
    218 Mesaj
    bence arabanı az yaksa bile yokuş aşağı giderken boşa alma
    |
    |
  • Yüzbaşı
    649 Mesaj
    Orijinalinden alıntı: cinuba

    arkadaşım arabayı boşa atmak her zaman çok yaktırır arabaya...

    yanlış bir teşhis. araç boştayken motor yükte olmadığıdan yakıt sarfiyatı vitesteki kadar olmaz...
    |
    |
  • Yüzbaşı
    607 Mesaj
    Orijinalinden alıntı: mustafakilic


    Orijinalinden alıntı: cinuba

    arkadaşım arabayı boşa atmak her zaman çok yaktırır arabaya...

    yanlış bir teşhis. araç boştayken motor yükte olmadığıdan yakıt sarfiyatı vitesteki kadar olmaz...


    euhaeaeh
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...

    dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...

    ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...

    yanlız aklıma takılan şu... cammon rail dizellerde yakıt pompası çok yüksek basınç üretiyor... boşa aldıgında basınç birikmesin diye yine rölanti yakıtını motora gönderiyor mu... yoksa pompa duruyor mu? nasıl bir sistem düzenek var, bilen var mı? muhtemelen cammon rail de de yakıt gitmiyo ama nasıl yapıyolar o basıç işini... gerçi biraz yakıt pompası çalışma sistemi ile alakalı bir soru ama, var mı bilen?
    |
    |
  • Yarbay
    2882 Mesaj
    çok iyi bir soru sormuşsun tebrikler bende merak ediyorum
    |
    |
  • Teğmen
    234 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    yani yol bilgisayarım doğruyu gösteriyormuş fitesteyken gaza basmadan 0 lt boşta rölanti 1,5 lt sarfiyat
    quote:

    Orijinalinden alıntı: ulasklu

    yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...

    dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...

    ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...


    |
    |
  • Yüzbaşı
    574 Mesaj
    bi arkadasım idda ediyodu boşta hiç yakmaz diye bende viteste hiç yakmaz diyodum demekki ben haklıymışım
    |
    |
  • Yüzbaşı
    425 Mesaj
    *COMMON FRANSIZCA BİR KELİME COMÜNDEN GELİR YANİ PAYLAŞIM ,ORTAK DEMEK..RAİL RAMPA DEMEK
    YANİ ENJETÖRLER ORTAK RAMPADA (VALLA TÜRKÇE ANLAMI RAMPA AMA DAHA DOĞRU KARŞILIĞI TÜP YADA DEPO GİBİ) BEKLEYEN YÜKSEK BASINÇLI YAKITI KONTROLLÜ OLARAK PÜSKÜRTÜYOR KISACA COMMON RAİL BU.. BOŞA ALDIĞIN ZAMAN..SİSTEM İSTEDİĞİ BASINÇ FAZLASINI BY PAS YAPAR ZATEN..
    KISACA AÇARSAK;COMMONLAR 300-1500 BAR ARASI BASINÇLA ÇALIŞIR.SENİN İSTEDİĞİN VERİME GÖRE DÜZENLENİR.ORADA 1500 BAR ÜST LİMİT VARSA HİÇ BİR ZAMAN 1501 BAR I GÖREMEZSİN HEMEN FAZLAYI TAHLİYE YAPAR
    *VİTESTE KOMPRESÖR YAPTIRARAK RAMPA İNERKEN YENİ NESİL MOTORLAR (DİZEL BENZİNLİ FARK ETMEZ)
    0,01 TÜKETİM OLUR. ASLA SIFIR OLMAZ.
    MERAKLISINA SİSTEMİ ÇALIŞMASINI GÖSTEREN ÇİZİM GÖNDEREBİLİRİM

    quote:

    Orijinalinden alıntı: ulasklu

    yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...

    dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...

    ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...

    yanlız aklıma takılan şu... cammon rail dizellerde yakıt pompası çok yüksek basınç üretiyor... boşa aldıgında basınç birikmesin diye yine rölanti yakıtını motora gönderiyor mu... yoksa pompa duruyor mu? nasıl bir sistem düzenek var, bilen var mı? muhtemelen cammon rail de de yakıt gitmiyo ama nasıl yapıyolar o basıç işini... gerçi biraz yakıt pompası çalışma sistemi ile alakalı bir soru ama, var mı bilen?
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalinden alıntı: tuning_monster

    bi arkadasım idda ediyodu boşta hiç yakmaz diye bende viteste hiç yakmaz diyodum demekki ben haklıymışım

    hiç yakmaz diye bi şey olur mu? az da olsa vitesteyken de boştayken de yakar!
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    quote:

    Orijinalinden alıntı: ototeknik

    *COMMON FRANSIZCA BİR KELİME COMÜNDEN GELİR YANİ PAYLAŞIM ,ORTAK DEMEK..RAİL RAMPA DEMEK
    YANİ ENJETÖRLER ORTAK RAMPADA (VALLA TÜRKÇE ANLAMI RAMPA AMA DAHA DOĞRU KARŞILIĞI TÜP YADA DEPO GİBİ) BEKLEYEN YÜKSEK BASINÇLI YAKITI KONTROLLÜ OLARAK PÜSKÜRTÜYOR KISACA COMMON RAİL BU.. BOŞA ALDIĞIN ZAMAN..SİSTEM İSTEDİĞİ BASINÇ FAZLASINI BY PAS YAPAR ZATEN..
    KISACA AÇARSAK;COMMONLAR 300-1500 BAR ARASI BASINÇLA ÇALIŞIR.SENİN İSTEDİĞİN VERİME GÖRE DÜZENLENİR.ORADA 1500 BAR ÜST LİMİT VARSA HİÇ BİR ZAMAN 1501 BAR I GÖREMEZSİN HEMEN FAZLAYI TAHLİYE YAPAR
    *VİTESTE KOMPRESÖR YAPTIRARAK RAMPA İNERKEN YENİ NESİL MOTORLAR (DİZEL BENZİNLİ FARK ETMEZ)
    0,01 TÜKETİM OLUR. ASLA SIFIR OLMAZ.
    MERAKLISINA SİSTEMİ ÇALIŞMASINI GÖSTEREN ÇİZİM GÖNDEREBİLİRİM

    quote:

    Orijinalinden alıntı: ulasklu

    yeni arabalarda... gaza basmadıgınız sürece yakıt gitmez motora... enjeksiyonlu benzinlilerde...

    dolayısıyla vitesi boşa aldıgınızda rölanti yakıtını verir... vitesteyken hiç yakıt gitmez...

    ama uzun yolda zaman zaman boşa almak iyidir motor dinlenir ve soğur...

    yanlız aklıma takılan şu... cammon rail dizellerde yakıt pompası çok yüksek basınç üretiyor... boşa aldıgında basınç birikmesin diye yine rölanti yakıtını motora gönderiyor mu... yoksa pompa duruyor mu? nasıl bir sistem düzenek var, bilen var mı? muhtemelen cammon rail de de yakıt gitmiyo ama nasıl yapıyolar o basıç işini... gerçi biraz yakıt pompası çalışma sistemi ile alakalı bir soru ama, var mı bilen?




    valla senin geldiğin iyi oldu foruma... her istediğimizi sorabilicez :)

    yok resime gerek yok da... tahliyeyi nereye yapıyorlar?
    depoya geri mi? motor içine mi?
    |
    |




  • Yarbay
    9526 Mesaj
    uzun Yolda Vitesi bosa alinca motor nasil soguyor ben onu anlamadim Tamam motor Deviri rolanti ye iner ama hiz da kaybedersiniz Ben Mesela bunun yerinebi vites atlatip az devirde hizli gitmeyi tercih ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aLLyC -- 18 Ağustos 2005, 2:35:56 >
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    sahi teşekkür ederim... onu unuttum...
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    quote:

    Orijinalinden alıntı: aLLyC

    uzun Yolda Vitesi bosa alinca motor nasil soguyor ben onu anlamadim Tamam motor Deviri rolanti ye iner ama hiz da kaybedersiniz Ben Mesela bunun yerinebi vites atlatip az devirde hizli gitmeyi tercih ederim...


    hocam soğuyor işte motor... motor diyince bi tek motor blogu anlama... turbo soğuyor... yakıt pompası soğuyor... vs soğuyor... vır vır çalışıyor zavallılar :)

    hatta motoru çok yorduysan kapatmadan önce 1-1,5 dk rölantide çalıştırıp sonra kapatın diye uyarı yazısı yazmışlar kitapçığa, turbo zarar görmesin yüksek ısıdan diye...

    iyidir boşa almak iyidir! o west bilmem ne tutmayan fren sisteminiz yoksa iyidir :)
    |
    |
  • Yarbay
    9526 Mesaj
    quote:

    Orijinalinden alıntı: ulasklu


    quote:

    Orijinalinden alıntı: aLLyC

    uzun Yolda Vitesi bosa alinca motor nasil soguyor ben onu anlamadim Tamam motor Deviri rolanti ye iner ama hiz da kaybedersiniz Ben Mesela bunun yerinebi vites atlatip az devirde hizli gitmeyi tercih ederim...


    hocam soğuyor işte motor... motor diyince bi tek motor blogu anlama... turbo soğuyor... yakıt pompası soğuyor... vs soğuyor... vır vır çalışıyor zavallılar :)

    hatta motoru çok yorduysan kapatmadan önce 1-1,5 dk rölantide çalıştırıp sonra kapatın diye uyarı yazısı yazmışlar kitapçığa, turbo zarar görmesin yüksek ısıdan diye...

    iyidir boşa almak iyidir! o west bilmem ne tutmayan fren sisteminiz yoksa iyidir :)


    yokus asagi mi calisiyor yakit pompasi ... ilginc..
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Sohbet
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.