Şimdi Ara

Haberler artık resimlerden ibaret..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Neden bu hale geldi sizce ve memnun musunuz?



  • derken ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speech

    derken ?

    Haber sitelerini kastediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YDG

    quote:

    Orijinalden alıntı: speech

    derken ?

    Haber sitelerini kastediyorum.

    iyi işte senin işine yarar

    şaka bi yana absürt birşey yok slider vs yerlerde oluyor dediğin resimlerin çoğu tıklayınca habere gidiyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speech

    quote:

    Orijinalden alıntı: YDG

    quote:

    Orijinalden alıntı: speech

    derken ?

    Haber sitelerini kastediyorum.

    iyi işte senin işine yarar

    şaka bi yana absürt birşey yok slider vs yerlerde oluyor dediğin resimlerin çoğu tıklayınca habere gidiyorsun.

    mantıks.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speech

    quote:

    Orijinalden alıntı: YDG

    quote:

    Orijinalden alıntı: speech

    derken ?

    Haber sitelerini kastediyorum.

    iyi işte senin işine yarar

    şaka bi yana absürt birşey yok slider vs yerlerde oluyor dediğin resimlerin çoğu tıklayınca habere gidiyorsun.

    Bana daha çok resim galerisini geziyorum gibi geliyor.

    Bence en büyük sebebi; Facebook.
  • Görselliğe odaklı bir nesil yetiştirilmeye çalışıldığı içindir. Aslında yeni bir nesilin yetiştirilmesindense; TV'nin icadını takip eden süreçlerde medya kavramındaki değişimleri ele almakta yarar vardır. Kaldı ki insanlar artık öylesine yorulmuş ve bitap düşürülmüşlerdir ki(aslında tam tersine tembelliklerinden) görsel temaları daha kolay algılayabildikleri sebebiyeti ile bu tarz yayınlar daha çok tercih edilmektedir. Bir medya kuruluşu açısından bakacak olursakta; bir yandan muhabir çalıştırıp, diğer yandan montaj, internet, vs bu tarz teferruatlı işlerle uğraşmaktasna direk olarak kolay çözülebilir bir yoldan, görsellikle gelişmeleri duyurmak daha kolaylarına gitmektedir. Kuruluşuda daha fazla maliyet boyunduruğundan kurtarmaktadır. Ha bu durumun iyi ve hoş karşılanabilecek yanlarıda yok mudur? Elbetteki vardır. Yüksek eğitim seviyesine sahip ülkelerde bu tarz uygulamalar zamandan tasarruf sağlanmasına olanak vermekte ve aynı zamanda tek bir görsellik ile birden fazla mesajı alıcıya aktarılmasını olanaklı kılmaktadır. İşin özüne gelecek olursak; ülkemizdeki yayınlar görselliğe odaklı bir uyuşturma çarkının içinde olmamızdan kaynaklanmaktadır. Bakınız; son dakika haberleri. Ünlü medya kuruluşlarının internet gazeteciliği yapan bölümlerinde öncelikle olayla alakalı bir görsel tema yerleştirilir, çarpıcı bir başlıkta girildikten sonra altına da "detaylar geliyor..." mesajı atılır. Gelenksel ve kitlesel gazetecilik anlayışı içerisinden bakacak olursak böylesi bir durum resmen kepazelikten başka bir şey değildir. Haberin özünün katledilmesinden öteye de geçemeyecek bir uygulamadır Ama gel görki anlık gelişmelere odaklı, iletişim çağında yaşayan bizler değerli zamanlarımızı ayırarak, uzun ve detaylı haberleri inceleyerek gözlerimizi yormaktansa görselliği tercih etmekteyiz. Her ne kadar bu durumu eleştiriyor olsam, bir gazeteci sıfatını taşıma yükümlülüğüm bulunuyor olsa da bende çoğu zaman gündemde öne çıkan başlıklara göz atar, spotları inceler detaylara inmeden kapatırım sayfayı




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yeni Hayat Belgesi

    Görselliğe odaklı bir nesil yetiştirilmeye çalışıldığı içindir. Aslında yeni bir nesilin yetiştirilmesindense; TV'nin icadını takip eden süreçlerde medya kavramındaki değişimleri ele almakta yarar vardır. Kaldı ki insanlar artık öylesine yorulmuş ve bitap düşürülmüşlerdir ki(aslında tam tersine tembelliklerinden) görsel temaları daha kolay algılayabildikleri sebebiyeti ile bu tarz yayınlar daha çok tercih edilmektedir. Bir medya kuruluşu açısından bakacak olursakta; bir yandan muhabir çalıştırıp, diğer yandan montaj, internet, vs bu tarz teferruatlı işlerle uğraşmaktasna direk olarak kolay çözülebilir bir yoldan, görsellikle gelişmeleri duyurmak daha kolaylarına gitmektedir. Kuruluşuda daha fazla maliyet boyunduruğundan kurtarmaktadır. Ha bu durumun iyi ve hoş karşılanabilecek yanlarıda yok mudur? Elbetteki vardır. Yüksek eğitim seviyesine sahip ülkelerde bu tarz uygulamalar zamandan tasarruf sağlanmasına olanak vermekte ve aynı zamanda tek bir görsellik ile birden fazla mesajı alıcıya aktarılmasını olanaklı kılmaktadır. İşin özüne gelecek olursak; ülkemizdeki yayınlar görselliğe odaklı bir uyuşturma çarkının içinde olmamızdan kaynaklanmaktadır. Bakınız; son dakika haberleri. Ünlü medya kuruluşlarının internet gazeteciliği yapan bölümlerinde öncelikle olayla alakalı bir görsel tema yerleştirilir, çarpıcı bir başlıkta girildikten sonra altına da "detaylar geliyor..." mesajı atılır. Gelenksel ve kitlesel gazetecilik anlayışı içerisinden bakacak olursak böylesi bir durum resmen kepazelikten başka bir şey değildir. Haberin özünün katledilmesinden öteye de geçemeyecek bir uygulamadır Ama gel görki anlık gelişmelere odaklı, iletişim çağında yaşayan bizler değerli zamanlarımızı ayırarak, uzun ve detaylı haberleri inceleyerek gözlerimizi yormaktansa görselliği tercih etmekteyiz. Her ne kadar bu durumu eleştiriyor olsam, bir gazeteci sıfatını taşıma yükümlülüğüm bulunuyor olsa da bende çoğu zaman gündemde öne çıkan başlıklara göz atar, spotları inceler detaylara inmeden kapatırım sayfayı

    Yazdıklarınızın bir kısmına katılıyorum. Fakat bu şekilde insanlar dediğiniz gibi uyuşuyor, artık beyin basit düşünmeye başlıyor. Okumak insanın farklı şekilde düşünmesini sağlar. Bir nevi insanlarda -kaba tabirle- zeka gerilemesi oluyor. (özellikle genç nesil)

    Bana göre medya çok yanlış bir yol izliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YDG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yeni Hayat Belgesi

    Görselliğe odaklı bir nesil yetiştirilmeye çalışıldığı içindir. Aslında yeni bir nesilin yetiştirilmesindense; TV'nin icadını takip eden süreçlerde medya kavramındaki değişimleri ele almakta yarar vardır. Kaldı ki insanlar artık öylesine yorulmuş ve bitap düşürülmüşlerdir ki(aslında tam tersine tembelliklerinden) görsel temaları daha kolay algılayabildikleri sebebiyeti ile bu tarz yayınlar daha çok tercih edilmektedir. Bir medya kuruluşu açısından bakacak olursakta; bir yandan muhabir çalıştırıp, diğer yandan montaj, internet, vs bu tarz teferruatlı işlerle uğraşmaktasna direk olarak kolay çözülebilir bir yoldan, görsellikle gelişmeleri duyurmak daha kolaylarına gitmektedir. Kuruluşuda daha fazla maliyet boyunduruğundan kurtarmaktadır. Ha bu durumun iyi ve hoş karşılanabilecek yanlarıda yok mudur? Elbetteki vardır. Yüksek eğitim seviyesine sahip ülkelerde bu tarz uygulamalar zamandan tasarruf sağlanmasına olanak vermekte ve aynı zamanda tek bir görsellik ile birden fazla mesajı alıcıya aktarılmasını olanaklı kılmaktadır. İşin özüne gelecek olursak; ülkemizdeki yayınlar görselliğe odaklı bir uyuşturma çarkının içinde olmamızdan kaynaklanmaktadır. Bakınız; son dakika haberleri. Ünlü medya kuruluşlarının internet gazeteciliği yapan bölümlerinde öncelikle olayla alakalı bir görsel tema yerleştirilir, çarpıcı bir başlıkta girildikten sonra altına da "detaylar geliyor..." mesajı atılır. Gelenksel ve kitlesel gazetecilik anlayışı içerisinden bakacak olursak böylesi bir durum resmen kepazelikten başka bir şey değildir. Haberin özünün katledilmesinden öteye de geçemeyecek bir uygulamadır Ama gel görki anlık gelişmelere odaklı, iletişim çağında yaşayan bizler değerli zamanlarımızı ayırarak, uzun ve detaylı haberleri inceleyerek gözlerimizi yormaktansa görselliği tercih etmekteyiz. Her ne kadar bu durumu eleştiriyor olsam, bir gazeteci sıfatını taşıma yükümlülüğüm bulunuyor olsa da bende çoğu zaman gündemde öne çıkan başlıklara göz atar, spotları inceler detaylara inmeden kapatırım sayfayı

    Yazdıklarınızın bir kısmına katılıyorum. Fakat bu şekilde insanlar dediğiniz gibi uyuşuyor, artık beyin basit düşünmeye başlıyor. Okumak insanın farklı şekilde düşünmesini sağlar. Bir nevi insanlarda -kaba tabirle- zeka gerilemesi oluyor. (özellikle genç nesil)

    Bana göre medya çok yanlış bir yol izliyor.


    Medyanın oldukça yanlış bir yolda olduğuda aşikardır. Ama dediğim gibi gelişen teknoloji ile birlikte artış gösteren görsel metaryallerin yararlı yanlarıda yok mudur? Hayal edin; gündemizi belirleyen, ne üzerinde konuşup tartışmamız gerektiğini bizlere söyleyen gazetelerde dahil medya alanında görsel temaların silindiğini. Her ne kadar söylemde kulağa hoş gelicek olsada bir savaş sahnesini okuyucunun zihninde canlandırmak bir edebiyat yazarı için olanaklıdır, hatta oldukça da kolaydır. Çünkü o kişinin mesleği, görevi budur. Ama bir gazeteci için olayın özünü en kısa ve yalın hali ile okuyucunun zihnine kazımak temel görevdir. Bu gibi bir başarıyı elde etmekde ancak görsel temaların desteği ile olanaklı olabilir. Eleştirinizde haklı olduğunuz yanlar elbetteki var. Ama temel noktaları yanlış. Belki görsel öğelerin şiddet ve cinselliğe odaklı bir şekilde, haberin magazinleştirilmesinin eleştirilmesi hatta şiddetle karşı çıkılması mecburi bir görevdir. Aklı başında, yorumlama ve eleştirmeye açık genç zihinlerin, cinsellik ve şiddet gibi alanlara yönlendirilmesi, bizim gibi gelişmekte olan ülkeler için korkunç bir durumdur. Bir başka önemli nokta ise; benim bahsetmek istediğim uyuşturma etkisi aslında tam olarak da budur. Magazinleşen ve şiddet öğerlerine odaklanan haberler, içi boşaltılmış, gerçeklerin deformasyona uğratılmış hallerinden başka bir şey değildir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.