Şimdi Ara

Guncel yakit fiyatlari ve Dizel mi benzin/lpg mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
4.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel candır. Verdiği tork kuvveti yeter.
    Zaten yanma prensibine göre mazot, benzinden farklı yanma noktasına sahip olduğu için araçlar daha az mazot tüketiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Herkez dizelin sesinden bahsetmiş ben anlamadım dizel aracın sesinde ne var ? bizde clio var hem peugeot rcz var,rcz benzin clio dizel, Dizel motorda ses yok denecek kadar az ama rcz cok sesli çalışıyor.Burdaki ses mevzusunu biri bana açıklayabilirmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PowerHazard

    Ailemizde 2 focus 1.6 tdci 109 ps 1 fiesta 1.4 88 hp yazılımlı dizel aracımız var. Focuslar ne kadar agresif kullanılırsa kullanılsın 7.5 litreyi geçmiyor. Fiesta 7 litreyi geçmiyor. Halam için dsg 2018 1.0 tsi aldık. Çok memnun. Bi tur atayım dedim. 12.5 litreyi görünce şok oldum. Bildiğim kadarıyla 1.0 tsi ekonomi ve vergi indirimi için piyasaya sürülmüş bir motor. Ama fark ortada. Tecrübe konuşuyor. Fabrika verisi değil. Dikkatinize hocam.
    Bi tur attiniz ve 12.5 litre yaktiniz?

    Sehir ici, dur kalk? agresif kullanim? Ben 15 bin km yaptim arabayla.. Verdigim veri bunun ortalamasi.

    Soyle bir 50 km - 100 km kullanip sonra ortalama yakita bakin, gelin buraya oyle tartisalim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxs

    Herkez dizelin sesinden bahsetmiş ben anlamadım dizel aracın sesinde ne var ? bizde clio var hem peugeot rcz var,rcz benzin clio dizel, Dizel motorda ses yok denecek kadar az ama rcz cok sesli çalışıyor.Burdaki ses mevzusunu biri bana açıklayabilirmi.
    Ses derken eski dizellerden bahsediyolar sanırım. Biri demiş kamyon sesi gibi o arabalara nasıl biniyonuz diye o arkadasın kulağında aşırı hassasiyet var galiba.(sinegin kanat çırpma sesinide duyuyonmu birader) Benim 2012 model arabam gayet sessiz. Artık yeni nesil dizel araclar sessiz. Yinede Benzinli aractan az biraz sesli olabilirler o kadarda olsun yakıtıyla yüz güldürüyolar sonuçta. Sessiz araba isteyen elektrikli araclara yönebilir. Benzinli araba sesli çalışıyo sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dark Territory kullanıcısına yanıt
    Benim RCZ'nin yanında clionun sesi dediğin gibi sinek vızıltısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Ses derken eski dizellerden bahsediyolar sanırım. Biri demiş kamyon sesi gibi o arabalara nasıl biniyonuz diye o arkadasın kulağında aşırı hassasiyet var galiba.(sinegin kanat çırpma sesinide duyuyonmu birader) Benim 2012 model arabam gayet sessiz. Artık yeni nesil dizel araclar sessiz. Yinede Benzinli aractan az biraz sesli olabilirler o kadarda olsun yakıtıyla yüz güldürüyolar sonuçta. Sessiz araba isteyen elektrikli araclara yönebilir. Benzinli araba sesli çalışıyo sonuçta.

    Alıntıları Göster
    Ayni arac, ayni model, ayni yil, ayni izolasyon, biri benzinli digeri dizel versiyonlari (benzer hacimlerde) karsilastirildiginda

    Benzinli
    -daha az ses
    -daha hizli isinma
    -daha hizli gaz tepkisi verecektir.
    -alirken ucuza malolmasi

    Hatta bunu bir adim daha ileriye tasiyalim.

    Dizel
    -daha yuksek tork (yuk tasimada avantaj saglar)
    -daha az yakit tuketimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pyp -- 19 Mart 2019; 12:53:33 >




  • pyp P kullanıcısına yanıt
    Arkadaş vag grubumuzda her kontakta sıfırlayan yol bilgisayarından habersiz açıp bakmıştır 500 metre turlayıp o değeri görmüştür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Disari cikip Yeter diye bagirasim var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DoctorEconomy kullanıcısına yanıt
    Lpg'nin ekonomik olmasına kimse itiraz edemez ama kimse de Türkiye şartlarında sanayideki ustalarla ahbap olmak istemez. Motoru söküp takacak kadar bilmeme rağmen bana da yaka silkelettiler. Garantisi biten araçlarımı servise götürüyorum. Sırf muhatap olmamak için.Kendini geliştiren çok az ne yazık ki. İyi olduğu söylenen Candan mühendislik vb. yer çok az ve bunlar hep büyük şehirlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradaki fiyat farkına bağlı ki sessizlik için bile lpgyi tercih ederim arada 20-30bin fiyat farkı varsa dizel almak aptallıktan başka bişey değil ki lpgyle alakalı yok kokuyor yok sıkıntılı yıl 2019 yapmayın komik geliyor 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    hocam güncel fiyatlar yüzünden tekrar kıyaslama yapmak istiyor arkadaşlar
  • uyumlu motor + güzel montaj + lpg
    kasap gibi ustalara montaj yaptırıp lpg ye çamur atmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 km yeterli bir değer mi. Ne yani bir tur attım diyince akla evin etrafında dönmek mi geliyor. 20 km agresif kullanım. Şehir dışı. Max 150 km ortalama 110 km hız. Şartlar eşit. Konfor olarak tartışmasız benzin. Ama konu tasarrufsa kusura bakmayın hocam değerler ortada. Ben sanayide büyüdüm. Corvette Z6'dan Mustang'e Impala'dan Range Rover Vogue HSE'ye kadar nerdeyse tüm segmentten araçları sürdüm. Yorum yapacak kadar tecrübem olduğuna inanıyorum. Sürüş tarzım hep aynı değişmedi. Karşılaştırma gayet adil. Ayrıca 50 100 km kullanmaya gerek yok. 10 km de ne yakıyorsa aynı sürüş tarzında 100 km'de de aynı yakıtı yakacaktır 1000 km'de de...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PowerHazard -- 19 Mart 2019; 22:51:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PowerHazard kullanıcısına yanıt
    Sürdüğün araç sayısı Ve modelleri beni ilgilendirmiyor TSİ az Veya çok yakıyor diye iddiam Yok ama performanslı kullanımda bile 10 litreyi göremedim ben demek ki ayak seçiyor TSİ 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Aslında çok şey seçiyor. Bulunduğunuz şehrin atmosferik basıncı, nem seviyesi, kullanılan yakıtın oktanı, yakıta karıştırılan solvent vs. vs. Tabi ki ne kadar agresif desek de kullanım alışkanlıklarımız bir olamaz. Kimine göre agresif hızlı gitmek iken kimine göre motor devrini sürekli yüksek tutmak olabilir. Tekerinize taş değmesin. Kazasız belasız. Iyi akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PowerHazard kullanıcısına yanıt
    Bunlar bir kenara yazılımlı tdci motor gibi mazotu döke saça gezen bir aracın 7.5 yaktığı terde kuş kadar fabia 12 yakmaz mesele burada. İstersem o bilgisayarda 20 litre tüketim de elde ederim. Mesele o değil yanlış bilgi vermemek 👍🏻

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Birincisi kuş kadar Fabia değil Golf. Sürücü hariç 1360 kilo. 1.0 tsi motor ile ne yapmasın bekliyorsunuz.

    Karsilastirdigimiz otomobil yine aynı sınıfta hatchback sürücü hariç 1295 kiloluk Focus. Motor stock yazılım yok. Hoş diğer Focus da sedan o da stock.

    İkincisi sadece Fiesta yazılımlı ve depo fulle km not et bir daha depo fulle yöntemi ile hesap yapılıyor. Değerler bunlar. İnanmıyorsanız size özelden adresimi göndereyim bahsi geçen araçları aynı şekilde beraber test edelim?

    Ben bu kadar iddialıyım. Sonuçta mesele yanlış yönlendirmemek 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PowerHazard kullanıcısına yanıt
    Pardon hatırımda fabia gibi kalmış. Ben dizel courier kullanıyorum iş aracım. Aynı güzergah aynı şartlar aynı kişi uzun yolda a3 1.0 tfsi ile aynı yakıyor litre bazında şehir içinde ise a3 1-1.5 litre daha fazla yakıyor. Yani sizin bahsettiğiniz tdci motorun 7.5 yaktığı yerde 1.0 aracın yakacağı 9 litre.

    Öyle adrese teste gerek Yok bir iddianız varsa buyurun yol bilgisayarı verisi paylaşın yeterli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afr cihazına güvenip ayar yaptıranlar.

    Hele o turbo araçlar. 100 binde silindir kapağı çatladığında göreceğim hepsini.

    Tamam cihaz çıktı (yani 20 senenin sonunda Türk LPG camiası böyle bir cihaz olduğunu buldu) ayar bir nebze düzeldi en azından artık arabalar gidiyor.

    Lakin japonlar hariç bu araçların tamamı LPG deki zengin yakıt, aşırı ısınma neticesinde subap yakma, kapak çatlatma tehlikesi altındalar.

    Para verip uğraşmak istiyorsanız aha lpg araçları orada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PowerHazard

    20 km yeterli bir değer mi. Ne yani bir tur attım diyince akla evin etrafında dönmek mi geliyor. 20 km agresif kullanım. Şehir dışı. Max 150 km ortalama 110 km hız. Şartlar eşit. Konfor olarak tartışmasız benzin. Ama konu tasarrufsa kusura bakmayın hocam değerler ortada. Ben sanayide büyüdüm. Corvette Z6'dan Mustang'e Impala'dan Range Rover Vogue HSE'ye kadar nerdeyse tüm segmentten araçları sürdüm. Yorum yapacak kadar tecrübem olduğuna inanıyorum. Sürüş tarzım hep aynı değişmedi. Karşılaştırma gayet adil. Ayrıca 50 100 km kullanmaya gerek yok. 10 km de ne yakıyorsa aynı sürüş tarzında 100 km'de de aynı yakıtı yakacaktır 1000 km'de de...
    Kendin diyorsun iste agresif kullandim diye.

    GUnluk hayatta kimse agresif kullanmaz, sollamaya cikarken veya kalkislarda belki agresif kullanirsin, yolun %80-90 inda sabit hizda gidersin.

    10 km ile 1000 km arasinda buyuk bir fark olabilir cunku ilk 10 km yi eger sikisik trafikte gecirdiysen ortalama yakit oldugundan cok yuksek cikacaktir.
    Sehir disina ciktiginda ise yavas yavas normal degerlere dusecektir.

    Tsi 12 litre yakiyor dersen gulerler adama. Dizel ibiza soguk motorla dur kalk trafiginde 10 litre gosteriyordu. Ama ben simdi bunu buraya yazip alin bakin dizel 10 litre yakti! Demiyorum. Cunku bir kac km nin ortalamasi, soguk motor, sikisik trafik. Gayet normal. Ki fabrika verileri de zaten sehir ici sehir disi karisiktir ve daha nominal degerlerdir.

    1.0 tsinin 12 litre yakmasi icin gercekten dusuk viteslerde araci cok sikistirman lazim. Ya da o aracin hesaplama yazilimin da bir sikinti var (dusuk ihtimal)
    https://www.auto-data.net/tr/volkswagen-golf-vii-1.0-tsi-115hp-bluemotion-23263




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.