Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (222. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.698
Cevap
117
Favori
842.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 220221222223224
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picasso11


    quote:

    Orijinalden alıntı: Peynir Alti Suyu Tozu

    Merhaba arkadaşlar benim arka sağ stop lambasının içindeki parça arızalanmış lambaları yakmıyor. Resimde görülen parçanın arka soket girişinde 4 tane girişten birisi kopmuşmu ne olmuşsa 3 tane kalmış. Galiba bu parçanın değişmesi gerekecek nereden temin edebilirim bu zamazingoyu acaba...


    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..

    Bu sabah ise giderken esim picasso ile ben sirket aracimle onlu arkali yola ciktik. Esim fren yaptiginda gordum ki sol arka stop ampulu patlamis picassomun.
    Arka stop ampulunu degistirmek zahmetli bir ismidir? Ampulu kendim degistirebilirmiyim?
    Cem hocam sen arka stobu kendin mi sokmustun? Islemi kisaca anlatabilirsen sevinirim.


    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picasso11


    quote:

    Orijinalden alıntı: Peynir Alti Suyu Tozu

    Merhaba arkadaşlar benim arka sağ stop lambasının içindeki parça arızalanmış lambaları yakmıyor. Resimde görülen parçanın arka soket girişinde 4 tane girişten birisi kopmuşmu ne olmuşsa 3 tane kalmış. Galiba bu parçanın değişmesi gerekecek nereden temin edebilirim bu zamazingoyu acaba...


    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..

    Bu sabah ise giderken esim picasso ile ben sirket aracimle onlu arkali yola ciktik. Esim fren yaptiginda gordum ki sol arka stop ampulu patlamis picassomun.
    Arka stop ampulunu degistirmek zahmetli bir ismidir? Ampulu kendim degistirebilirmiyim?
    Cem hocam sen arka stobu kendin mi sokmustun? Islemi kisaca anlatabilirsen sevinirim.


    Merhaba hocam. Stop lambası sökme bastimiş size gereken şu resimdeki vidaya uygun bir tornavida o da mutlaka vardır sizde..



    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..



    Bagaj kapağını açın resimdeki okla gösterilen iki noktaya elinizle iyice bastırın o kapak çıkacaktır. sonra altındaki vidaları sökünce lamba kısmı çıkyıyor arkasında ki soketi sökün sonra içindeki kısmıda çıkartınca lambaların olduğu bölüm elinize gelir.

    Yanlız lambayı değiştirkten sonra yanmamaya devam ederse arabayı tamamen kapatın kilitleyin 5 dakika sonra yeni lambayı tanıyacak...
    Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Peynir Alti Suyu Tozu -- 21 Ocak 2014; 9:50:32 >




  • ozgurefe09 kullanıcısına yanıt
    Maddi sorun yok oneriler her zaman onemlidir benim icin tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mergink M kullanıcısına yanıt
    tony greenhillyoutube
    How to change rear bulb on c4 picasso 5 seat
    http://www.youtube.com/watch?v=liPwfs6gsvc

    bu linkte gösteriyor değişimi. Ben bundan faydalanmıştım.
  • Guneslikler icin birkac sayfa once resimli olarak dikiz aynasinin ordaki kismin nasilsokuldugunu gostermistim. Orasi gevserse raylarda gevsedigi icin gicirti yapabilir. Bi kontrol edin. Bagaj kapaginda nereden gicirti yapar bilmiyorum ama tam ortulebildigine eminmisiniz. Plastik aksamsa ayri ama tamamen kapaksa ortulebilme ayari vardi sanirim. Kucuk bir cikinti vida. Bi kontrol edin. Kislik lastik olarak michlen alpin a4 lerden memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • matekeli M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bakacağım dediklerinize sesler kesilirse daha bir keyif alacağım
  • matekeli M kullanıcısına yanıt
    paylasştığınız resimleri ben mi kaçırdım bilemiyorum ama bulamadım eğer sorun olmazsa beni yeniden bilgilendirebilirmisiniz teşekkürler şimdiden
  • Peynir Alti Suyu Tozu kullanıcısına yanıt
    Arkadaslar, yardimlariniz icin tesekkur ederim. Ilk firsatta ampulu degistirecegim.
    Tekrar sagolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli

    Merhaba
    birkaç gündür engebeli yollara girince dikiz aynası üstündeki güneşliklerin kızaklarındaki plastik aksamdan gelen sesler rahatsız ediyordu, daha öncede bi açmışlığım vardı. aynı durumda olan varsa tarif edeyim dedim
    *ilk olarak t15 tork ucuna ihtiyacınız var, (yıldız ucu bilirsiniz, bu benzeri ama amerikan standardında olan bir vidalama), yoksa hiç girişmeyin:)
    *küçük dikiz aynasının top gibi sap kısmını hafif çekiştirerek çıkarabilirisiniz
    *küçük dikiz aynasının bağlı olduğu kapsülü hafif kendinize çekerek çıkartabilirsiniz
    *sonrasında araya sıkıştırılmış tork kafalı vidayı görürsünüz, vidanın sap tarafına bağlı olan siyah contanın yerinde olduğuna emin olun
    *cama yapışık haldeki vidanın gireceği yerde de aynı contadan var, el yordamıyla onunda yerinde olduğunu teyit edin. Değilse alt bölmeyi biraz gevseterek cama yapışık olan vidalanacak yeri daha rahat bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
    *herşeyi yerine oturtunca işlemlerin tersini yapın, ses falan kalmıyor
    selamlar



    Bu açklamanızı buldum baya bi gezdim 55. sayfada buldum ama resim yok doğrumudur ben sabah kalkıp ilk iş olarak sizin dediklerinizi uygulayacağım şimdiden teşekkürler tekrar




  • Benim arka kapı bir kez açılınca sesler gelmeye başlamıştı. Sırf sesler için actirip içerideki plastik vidalari degistirtim ama yine de istediğim gibi olmadı. Bir de dijital ekranın üst bölümü soğuk havalarda ses yapıyor. Ona bir çözüm bulamadım. Sadece hava çok sogukken yapıyor. Sanırım sıcak soğuk esneme olayları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N-T

    quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli

    http://avto-from.info/auto-news/new-citroen-c4-picasso/

    bi inceleyin...

    Aynı fotoğrafı bin defa daha görmüştük daha önce. Belli belirsiz bir fotomontaj bence.

    yeni picassoyu 28 ekim 2012 de ilk defa duyurduğumda sevgili NT bana inanmamıştı :)
  • yalnız2007 kullanıcısına yanıt
    merhaba
    yalnız2007 arkadaşın sorusu üzerine eski sayfalara kadar gittim, cidden o konuda resim eklememişim ama anlatılanlar yeterli olacaktır sanırım. bu arada da bir derleme yapayım dedim yazdıklarımla alakalı, eski picassoyu yeni alan arkadaşlara faydalı olabilir:

    yarı otomatik demek, bir debriyaj sistemi var ama siz kumanda etmiyorsunuz, bir robot kolu kumanda ediyor demek.
    bu sayede tam otomatiğe göre daha az yakması sağlanabiliyor,
    tam otomatik gibi vites geçişleri hissedilmez değil, özellikle 1 den 2 ye geçiş hissediliyor, ama konforsuzluk yaratmıyor,
    ayrıca çok dik bir yokuşa yaklaşırken eğer erken kumanda etmezseniz yokuş ortasında vites değiştirip sizi zor duruma düşürebilir, yapmanız gereken direksiyondan 1 vites aşağı almak, zamanla ezbere yaparsınız, aynı şey sollarkende kullanılabilir, dediklerim extreme durumlar için geçerli, sürekli yapılan birşey değil.
    tam otomatiğe göre problem çıkarması daha olası ama forumdanda görebileceğiniz üzere bu sıkıntıyı paylaşan yok,
    zaten şu anda çoğu firma yarıotomatiğin değişik versiyonlarını kullanıyor, picassoya has birşey değil yani,
    fakat kesinlikle kaçınılması gereken bazı yarıotomatik tipleri olduğunu duydum,
    özellikle annem için oto bakarken pandaların sorun çıkarmalarından bahsedilmişti bu forumda
    ayrıca honda civiclerin i-shift leri içinde olumsuz yorumlar vardı, duydum bunlarsadece ama, kullanan bilir
    ama picasso için gayet olumlu yorumlar alırsınız, en azından benden...
    fakat 2. el alıyorsanız mutlaka servise gösterin, önceki sahibi zamanında yağ değişimi yapmadıysa başınız ağrır


    birkaç gündür engebeli yollara girince dikiz aynası üstündeki güneşliklerin kızaklarındaki plastik aksamdan gelen sesler rahatsız ediyordu, daha öncede bi açmışlığım vardı. aynı durumda olan varsa tarif edeyim dedim
    *ilk olarak t15 tork ucuna ihtiyacınız var, (yıldız ucu bilirsiniz, bu benzeri ama amerikan standardında olan bir vidalama), yoksa hiç girişmeyin:)
    *küçük dikiz aynasının top gibi sap kısmını hafif çekiştirerek çıkarabilirisiniz
    *küçük dikiz aynasının bağlı olduğu kapsülü hafif kendinize çekerek çıkartabilirsiniz
    *sonrasında araya sıkıştırılmış tork kafalı vidayı görürsünüz, vidanın sap tarafına bağlı olan siyah contanın yerinde olduğuna emin olun
    *cama yapışık haldeki vidanın gireceği yerde de aynı contadan var, el yordamıyla onunda yerinde olduğunu teyit edin. Değilse alt bölmeyi biraz gevseterek cama yapışık olan vidalanacak yeri daha rahat bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
    *herşeyi yerine oturtunca işlemlerin tersini yapın, ses falan kalmıyor


    12-17 klasörlük, her klasörde 15-20 mp3 bulunan cd lerim var. sorunsuz okuyor, list tuşuyla klasör ismini okeyleyip arkasından şarkının ismini okeyledikten sonra 2-4 sn içinde çalmaya başlıyor

    orjinal park lambasını buldum, ki serviste bile şu an yok (Bursada)
    küçük sanayide 10 tl ye satılıyor, servis 15 tl demişti
    osram 6w 12v h6 modeli,

    silecekler için bosch marka aşağıdaki gibi kodları vardır
    2002-2008 model arası için: 3 397 007 313
    2008 sonrası: 3 397 007 428
    arabayı 2009 başında alanlar 2008 kodluya bakmalılar, farkları ortalarındaki adaptörleri
    75-95 tl arası bir fiyatı var bildiğim kadarıyla

    anahtara uzun süre basılı tutunca üst perde kapanıyor, bunu tekrarlayalım, kapanmıyorsa reset işlemi faydalı olabilir

    bir kaç sayfa önce resminide koyduğum bir uygulama vardı plastidip diye
    sprey plastikle araç kollarını kaplamıştım
    maalesef kalıcı çözüm olmadı
    soyulma başladı
    haliyle ya çiftine 120 tl vereceğiz
    yada film çektireceğiz, ama mevcut filmlerdeki desenler şahsen pek hoşuma gitmiyor

    boya korumayı kesinlikle yaptırmamanızı öneririm, en azından ciddi yakın arkadaşınız değilse mekanın sahibi...
    ilk aldığınızda parıl parıl parlar, fakat tiner karışımlı parlatıcılarla, piril ve zımpara birleşimiyle ve daha akla ziyan birçok metodla uygulayabilirler.
    ben bir ara kendim yapıyordum arabama, bayağı zahmetliydi ama hobi işte vakit vardı, araştırdım firmalar nasıl yapar diye, bunlar çıktı ortaya.
    bazı firmalar 1 yıl sonra gelmezseniz parlaklıkla alakalı garantiyi devam ettirmiyordu, neden, çünkü 1 yıl sonrasında araba solup 3 yıl yaşlanıyordu, o sürece girmeden yine parlatma işlemi yaparak bakın ne güzel oldu dedirtecekler, ama zaman geçerse, eee arabanıza bakmamışsınız diyecekler...
    ayrıca unutmayalım hiçbir cila vs. minikte olsa çiziği götürmez, ancak zımpara (artık 3000 midir 5000 midir nosu neyse) çiziği götürür, yani çizilen yüzeyle asıl yüzeyi aynı seviyeye getirir.sonrasında cilayla da matlaşmış boyanın parlaklığı sağlanır sınırlı bir süre ile. sonrasında da caddelerde gördüğümüz son derece lüks ama mat arabalar ortaya çıkar.
    birde çizik içini dolduran kimyasallar vardır, ama birkaç yıkma sonrası onlarda etkisini yitirir.
    illa yapacaksasnız iyi bir markalı parlatıcı alın, talimatlarına uyarak kendiniz yapın.
    veyada güzelce yıkayın, fazla bastırmadan mikrofiber bezle falan kurulayın

    bu arada paspasları değiştirdim, 3D olarak satılan Novline marka paspas aldım, sahibindende bolca bulmak münkün, ama fiyatlar değişik, 117,5 tl verdim.
    çünkü daha önce aldığım farklı markalar picassoya göre denmesine rağmen değillerdi, çok rahatsız ediciydiler.
    serviste de bisürü para istediler paspas için, bende alternatif aradım.
    şu an çok memnunum sadece sürücü kısmındaki için zemine sabitleyen çıtçıt benimkine uymadı, satıcıya söyledim uygun birşey versa ayarlayacak, bakalım...

    şöför kapısındaki cam açma kontrolsüzlüğü benimde başıma geldi, kitapçıkta açıklaması var, kapalı moddan tam açık moda basılı tutup alıyosunuz ve 1 sn süreyle basık tutuyosunuz, sonra tam kapanana kadar basılı tutuyosunuz kapandığında da 1 sn basılı tutuyorsunuz. cam kontrolörü kendini resetlemiş oluyor. çünkü sıkışma anında kendini geriye alma diye bir emniyeti var ve sanırım zaman içinde encoderinin şaftı kayıyor ve bir ayara gerek duyuyor.

    2009 model 5 kapılı için
    hafifken
    önler ve arkalar 2,4 bar
    ağırken
    önler 3,4
    arkalar 3,2 bar olmalı
    2.40 bar = 35 psi
    3.20 bar = 46 psi
    3.40 bar = 49 psi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli

    merhaba
    yalnız2007 arkadaşın sorusu üzerine eski sayfalara kadar gittim, cidden o konuda resim eklememişim ama anlatılanlar yeterli olacaktır sanırım. bu arada da bir derleme yapayım dedim yazdıklarımla alakalı, eski picassoyu yeni alan arkadaşlara faydalı olabilir:

    yarı otomatik demek, bir debriyaj sistemi var ama siz kumanda etmiyorsunuz, bir robot kolu kumanda ediyor demek.
    bu sayede tam otomatiğe göre daha az yakması sağlanabiliyor,
    tam otomatik gibi vites geçişleri hissedilmez değil, özellikle 1 den 2 ye geçiş hissediliyor, ama konforsuzluk yaratmıyor,
    ayrıca çok dik bir yokuşa yaklaşırken eğer erken kumanda etmezseniz yokuş ortasında vites değiştirip sizi zor duruma düşürebilir, yapmanız gereken direksiyondan 1 vites aşağı almak, zamanla ezbere yaparsınız, aynı şey sollarkende kullanılabilir, dediklerim extreme durumlar için geçerli, sürekli yapılan birşey değil.
    tam otomatiğe göre problem çıkarması daha olası ama forumdanda görebileceğiniz üzere bu sıkıntıyı paylaşan yok,
    zaten şu anda çoğu firma yarıotomatiğin değişik versiyonlarını kullanıyor, picassoya has birşey değil yani,
    fakat kesinlikle kaçınılması gereken bazı yarıotomatik tipleri olduğunu duydum,
    özellikle annem için oto bakarken pandaların sorun çıkarmalarından bahsedilmişti bu forumda
    ayrıca honda civiclerin i-shift leri içinde olumsuz yorumlar vardı, duydum bunlarsadece ama, kullanan bilir
    ama picasso için gayet olumlu yorumlar alırsınız, en azından benden...
    fakat 2. el alıyorsanız mutlaka servise gösterin, önceki sahibi zamanında yağ değişimi yapmadıysa başınız ağrır


    birkaç gündür engebeli yollara girince dikiz aynası üstündeki güneşliklerin kızaklarındaki plastik aksamdan gelen sesler rahatsız ediyordu, daha öncede bi açmışlığım vardı. aynı durumda olan varsa tarif edeyim dedim
    *ilk olarak t15 tork ucuna ihtiyacınız var, (yıldız ucu bilirsiniz, bu benzeri ama amerikan standardında olan bir vidalama), yoksa hiç girişmeyin:)
    *küçük dikiz aynasının top gibi sap kısmını hafif çekiştirerek çıkarabilirisiniz
    *küçük dikiz aynasının bağlı olduğu kapsülü hafif kendinize çekerek çıkartabilirsiniz
    *sonrasında araya sıkıştırılmış tork kafalı vidayı görürsünüz, vidanın sap tarafına bağlı olan siyah contanın yerinde olduğuna emin olun
    *cama yapışık haldeki vidanın gireceği yerde de aynı contadan var, el yordamıyla onunda yerinde olduğunu teyit edin. Değilse alt bölmeyi biraz gevseterek cama yapışık olan vidalanacak yeri daha rahat bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
    *herşeyi yerine oturtunca işlemlerin tersini yapın, ses falan kalmıyor


    12-17 klasörlük, her klasörde 15-20 mp3 bulunan cd lerim var. sorunsuz okuyor, list tuşuyla klasör ismini okeyleyip arkasından şarkının ismini okeyledikten sonra 2-4 sn içinde çalmaya başlıyor

    orjinal park lambasını buldum, ki serviste bile şu an yok (Bursada)
    küçük sanayide 10 tl ye satılıyor, servis 15 tl demişti
    osram 6w 12v h6 modeli,

    silecekler için bosch marka aşağıdaki gibi kodları vardır
    2002-2008 model arası için: 3 397 007 313
    2008 sonrası: 3 397 007 428
    arabayı 2009 başında alanlar 2008 kodluya bakmalılar, farkları ortalarındaki adaptörleri
    75-95 tl arası bir fiyatı var bildiğim kadarıyla

    anahtara uzun süre basılı tutunca üst perde kapanıyor, bunu tekrarlayalım, kapanmıyorsa reset işlemi faydalı olabilir

    bir kaç sayfa önce resminide koyduğum bir uygulama vardı plastidip diye
    sprey plastikle araç kollarını kaplamıştım
    maalesef kalıcı çözüm olmadı
    soyulma başladı
    haliyle ya çiftine 120 tl vereceğiz
    yada film çektireceğiz, ama mevcut filmlerdeki desenler şahsen pek hoşuma gitmiyor

    boya korumayı kesinlikle yaptırmamanızı öneririm, en azından ciddi yakın arkadaşınız değilse mekanın sahibi...
    ilk aldığınızda parıl parıl parlar, fakat tiner karışımlı parlatıcılarla, piril ve zımpara birleşimiyle ve daha akla ziyan birçok metodla uygulayabilirler.
    ben bir ara kendim yapıyordum arabama, bayağı zahmetliydi ama hobi işte vakit vardı, araştırdım firmalar nasıl yapar diye, bunlar çıktı ortaya.
    bazı firmalar 1 yıl sonra gelmezseniz parlaklıkla alakalı garantiyi devam ettirmiyordu, neden, çünkü 1 yıl sonrasında araba solup 3 yıl yaşlanıyordu, o sürece girmeden yine parlatma işlemi yaparak bakın ne güzel oldu dedirtecekler, ama zaman geçerse, eee arabanıza bakmamışsınız diyecekler...
    ayrıca unutmayalım hiçbir cila vs. minikte olsa çiziği götürmez, ancak zımpara (artık 3000 midir 5000 midir nosu neyse) çiziği götürür, yani çizilen yüzeyle asıl yüzeyi aynı seviyeye getirir.sonrasında cilayla da matlaşmış boyanın parlaklığı sağlanır sınırlı bir süre ile. sonrasında da caddelerde gördüğümüz son derece lüks ama mat arabalar ortaya çıkar.
    birde çizik içini dolduran kimyasallar vardır, ama birkaç yıkma sonrası onlarda etkisini yitirir.
    illa yapacaksasnız iyi bir markalı parlatıcı alın, talimatlarına uyarak kendiniz yapın.
    veyada güzelce yıkayın, fazla bastırmadan mikrofiber bezle falan kurulayın

    bu arada paspasları değiştirdim, 3D olarak satılan Novline marka paspas aldım, sahibindende bolca bulmak münkün, ama fiyatlar değişik, 117,5 tl verdim.
    çünkü daha önce aldığım farklı markalar picassoya göre denmesine rağmen değillerdi, çok rahatsız ediciydiler.
    serviste de bisürü para istediler paspas için, bende alternatif aradım.
    şu an çok memnunum sadece sürücü kısmındaki için zemine sabitleyen çıtçıt benimkine uymadı, satıcıya söyledim uygun birşey versa ayarlayacak, bakalım...

    şöför kapısındaki cam açma kontrolsüzlüğü benimde başıma geldi, kitapçıkta açıklaması var, kapalı moddan tam açık moda basılı tutup alıyosunuz ve 1 sn süreyle basık tutuyosunuz, sonra tam kapanana kadar basılı tutuyosunuz kapandığında da 1 sn basılı tutuyorsunuz. cam kontrolörü kendini resetlemiş oluyor. çünkü sıkışma anında kendini geriye alma diye bir emniyeti var ve sanırım zaman içinde encoderinin şaftı kayıyor ve bir ayara gerek duyuyor.

    2009 model 5 kapılı için
    hafifken
    önler ve arkalar 2,4 bar
    ağırken
    önler 3,4
    arkalar 3,2 bar olmalı
    2.40 bar = 35 psi
    3.20 bar = 46 psi
    3.40 bar = 49 psi


    Cok teşekkür eder yazdiklarinizi uyguladim ve baktim ciddeen gevsekmis sıktım ve ses baya kesildi sadece one inen guneslikler gicirti yapiyo onada bi cozum dusunecez artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yalnız2007 kullanıcısına yanıt
    Yaz lastiği adına bende şuan bir hayli arayış içinde bir çok alternatif ürettim hatta bir başlık açmayı da düşünmedim desem yalan olur. Üst segment, orta segment, alt segment sınıfındaki lastikleri genel inceledim. Simetrik, asimetrik ve yönelim desenli lastikleri inceledim.
    Daha çok araştırmalarımı üst segment dışında yaptım.(hala devam ediyor) Kime sorulsa michelin, continental tavsiye ediliyor.Alternaatifler üretmek adına çalışmaya devam diyerek belirlemiş olduğum birkaç lastiği paylaşıyorum.
    Rastgele sıralama yapılmıştır.(fiyat aralığı 160.-TL ile 250.-TL arası)
    DUNLOP 215/55 R 16 93V LM703
    FULDA 215/55 R 16 93V CARAT PROGRESSO
    Kumho KU31 215/55R16 97W
    Falken Ziex ZE914 215/55R16 97V
    Petlas Velox Sport PT741 215/55R16 97W RF ZR
    Hankook K115 215/55R16 93V
    Toyo Proxes CF1 215/55R16 93V
    Toyo TYDRB 215/55R16 93V
    Dunlop Sport BluResponse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soskay

    Yaz lastiği adına bende şuan bir hayli arayış içinde bir çok alternatif ürettim hatta bir başlık açmayı da düşünmedim desem yalan olur. Üst segment, orta segment, alt segment sınıfındaki lastikleri genel inceledim. Simetrik, asimetrik ve yönelim desenli lastikleri inceledim.
    Daha çok araştırmalarımı üst segment dışında yaptım.(hala devam ediyor) Kime sorulsa michelin, continental tavsiye ediliyor.Alternaatifler üretmek adına çalışmaya devam diyerek belirlemiş olduğum birkaç lastiği paylaşıyorum.
    Rastgele sıralama yapılmıştır.(fiyat aralığı 160.-TL ile 250.-TL arası)
    DUNLOP 215/55 R 16 93V LM703
    FULDA 215/55 R 16 93V CARAT PROGRESSO
    Kumho KU31 215/55R16 97W
    Falken Ziex ZE914 215/55R16 97V
    Petlas Velox Sport PT741 215/55R16 97W RF ZR
    Hankook K115 215/55R16 93V
    Toyo Proxes CF1 215/55R16 93V
    Toyo TYDRB 215/55R16 93V
    Dunlop Sport BluResponse



    Tesekkurler bir sey takildi aklima arabadaki lastiklerim 225 55 r16 . Bunun yerine 215 55 r16 olabilirmi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yalnız2007 kullanıcısına yanıt
    Aracınız imzanızda belirtiğiniz araç ise orjinal ebatınız 215/55/16 olabilir. Kontrol etmenizde fayda var. Aracınızın modelinde 225 taban yok diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli



    boya korumayı kesinlikle yaptırmamanızı öneririm, en azından ciddi yakın arkadaşınız değilse mekanın sahibi...
    ilk aldığınızda parıl parıl parlar, fakat tiner karışımlı parlatıcılarla, piril ve zımpara birleşimiyle ve daha akla ziyan birçok metodla uygulayabilirler.
    ben bir ara kendim yapıyordum arabama, bayağı zahmetliydi ama hobi işte vakit vardı, araştırdım firmalar nasıl yapar diye, bunlar çıktı ortaya.
    bazı firmalar 1 yıl sonra gelmezseniz parlaklıkla alakalı garantiyi devam ettirmiyordu, neden, çünkü 1 yıl sonrasında araba solup 3 yıl yaşlanıyordu, o sürece girmeden yine parlatma işlemi yaparak bakın ne güzel oldu dedirtecekler, ama zaman geçerse, eee arabanıza bakmamışsınız diyecekler...
    ayrıca unutmayalım hiçbir cila vs. minikte olsa çiziği götürmez, ancak zımpara (artık 3000 midir 5000 midir nosu neyse) çiziği götürür, yani çizilen yüzeyle asıl yüzeyi aynı seviyeye getirir.sonrasında cilayla da matlaşmış boyanın parlaklığı sağlanır sınırlı bir süre ile. sonrasında da caddelerde gördüğümüz son derece lüks ama mat arabalar ortaya çıkar.
    birde çizik içini dolduran kimyasallar vardır, ama birkaç yıkma sonrası onlarda etkisini yitirir.
    illa yapacaksasnız iyi bir markalı parlatıcı alın, talimatlarına uyarak kendiniz yapın.
    veyada güzelce yıkayın, fazla bastırmadan mikrofiber bezle falan kurulayın



    Hocam değerli bilgiler paylaşmışsınız elinize sağlık ancak bu bölümde boya koruma ürünleri ile ilgili bazı şeylere ben katılmıyorum.

    Katıldığım noktaların başında boya koruma mekanları var. Dediklerinizde haklısınız. Bu iş kesinlikle özenerek yapılmıyorsa dünyaca ünlü firmalarda da olsa verim alınmıyor. Ziebart'tan gelme ve harelerle dolu araç gördüm.

    Ürünlerin yenilenmesi tabii ki ticari bir kaygı ancak bir sebebi de sentetik ve doğal bileşenli ürünlerin her ne kadar sağlam isimleri olsa da çok uzun dayanamaması. Gerçek nano ürünlerin dışında 6 ayı çıkartabilecek pek de bir cila yok piyasada.. Bunu söylerken pahalı katı waxları da işin içine katıyorum.

    Ancak burada gözden kaçan son kat atılan yani koruma amaçlı kullanılan wax/sealent ürünlerin uygulaması çok çok basit ve zahmetsiz. Bu yüzden doğru bir ürünle uygulama 3-4 ayda bir yenilendiğinde temiz görüntü her daim sağlanır. Bu ürünler (bildiğim kaliteli ürünler) zaten boya ile temas etmiyor. Metlaik boyanın yüzeyinde vernik katmanı vardır ve bu ürünler bu katmana hiçbir şekilde zarar vermiyor.

    Arabanın parlaklığı soluyorsa bunun tek sebebi vardır. Saydam vernik tabakasının saydamlığını yitirmesi. Kireçli su ve hareler buna sebep olur. Boya koruma ürünleri bu ikisine karşı direnç sağlar. Hatta daha fazlasına da.

    Bende yün pad, cutting pad ve aşındırıcı polishing compund ürünler var. Sanayi dili ile pasta. Bu ürünler tırnak girmeyen her türlü çiziği yok eder. Birebir cihazla ölçüm yaptık. En ağır şartlarda bile vernikten ancak mikron seviyesinde bir incelme yaşanıyor. Ki zaten son kat ürünle bu seviyenin yine üstüne çıkabiliyorsunuz.

    Solmuş bir vernik tabakası 140 mikron kalınlıkta da olsa bir işe yaramazken. 1 mikron incelme ile pırıl pırıl olur. Örneğin Meguiars M105 ile sizin kaputa girişsem özellikle aracınız koyu renk ise ağzınız açık kalır.

    Demek istediğim doldurucu ürünlerin dışında gerçekten çizik ve hareleri yok eden ürünler de mevcut. ancak anahtar kelime tırnak takılması. Ya da astar gözüküp gözükmediği.

    Avrupada fabrikadan çıkar çıkmaz makne ile girişenler bile var çünkü bazı bölümlerde portakal kabuğu görüntüsü olabiliyor. Bahsettiğim ürünler ile bu görüntü cam gibi pürüzsüz hale getirilebiliyor. Çok gerektiğinde su zımparası da kullanılabiliyor.




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Doğancım selam,
    aslında tamamen aynı şeyi söylemişiz
    benim yazımda bu ürünleri sakın kullanmayın gibi bir anlam çıkmışsa benim hatam, ama dedimya bu yazıları başka arkadaşların sordukları sorulara cevap olarak yazmıştım. yani arkadaşın sorusu sanırım bilmem nerdeki boya-korumacıyı önerirmisin şeklinde birşeydi.
    anlatmak istediğim şuydu:

    *yakın arkadaşınız olmayan acemi biryere gidip arabayı emanet ederseniz parlak ama boyası zayıflamış bir arabanız olabileceği ihtimalidir.kesin değil, ihtimal, yani işi bu olan ve hakkıyla yapan arkadaşlar lütfen kötü birşey yazıyorum zannetmesin.

    *çiziklerin kapatılmasından kasıt, ya geçici olarak içinin dolacağı ya da çizilen yüzeyle asıl yüzeyin aynı seviyeye getirileceği anlaşılmalıdır. sonuçta mikron kıvamında da olsa, vernik üzerindeki çizikte, seviye eşitlemedir.
    o yüzden yapılacaksa markalı ürünler kullanın ve kendiniz yapın demiştim, tabii iyice konuya hakim olduktan sonra. ben artık uğraşmıyorum, hatta hala elimde kalmış sağlam ürünler var, zamanında ingiltereden falan getirtmiştim, belki bilirsiniz skoda forum, donanım haberde boya koruma forumu var, oralarda inceleme yapmaktan şası olmuştum. fakat ne zaman arabamın sol kapısını çizdiler , o gün tamamen bıraktım bu uğraşıyı. acayip derecede ilgi çekiyordu, ve devamının geleceğinden korktum açıkçası
    ama hala kendim yıkarım...yıkandıktan sonrada hemen parlar, etkisi devam ediyor dicem inanmıyacaksınız :)








  • donanım forum kadar olmasada :) picassoyla ilgili geniş arşiv:

    c4owners.org
    Forums / C4 Picasso and Grand Picasso General questions - C4 - DS4 Owners
    http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewforum.php?29.0
  • 
Sayfa: önceki 220221222223224
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.