Şimdi Ara

Golf mü kötü Egea mı iyi anlamadım. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
6.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iki arabanın da önü mcpherson, arkası torsiyon, amortisörler standart,


    lastikler de aynı ebattaysa süspansiyon konforunda kayda değer bir fark olamaz.


    hatta kötü arabanın şasisi daha esnek olduğu için daha iyi sönümler çoğu zaman, bakınız fluance...


    bu iki araba da zaten endüstrinin neredeyse en alt seviyedeki ürünleri, bizim millet fakir, vw kar marjı farkı var, lojistik maliyeti farkı var, fiyat farkları da vergi sebebiyle 2 ile çarpılınca arada sanki uçurum olacakmış zannediliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 25 Temmuz 2022; 22:16:8 >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Bilgi içerikli, konuya katkı sağlayan yorumunuz için teşekkür ederim.

    Egea bahsi geçen üretim maliyeti, lojistik konularında avantajlı ve düşük vergi dilimlerinde uzun süre barınmış, barınan ayrıca parçasını da bir arıza durumunda uygun maliyete bulabildiğimiz, en önemlisi de ülke şartları düşünülürek üretilmiş bir araba gerçekten de. Kıymetini bilmek gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALPHA LION KING -- 25 Temmuz 2022; 22:32:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mk6, mk7, b7 ve b8'e ilk bindiğimde inanamastim. Herkesin çok abarttığı ortqlqma abaralarmış aslındq


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bay Kemal akşam akşam bombayı patlattı, Egea parasına, Golf e bindirecem sizi, sözüm söz dedi, keşke alıştıra alıştıra söyleseydi, yarın elinde stokla yakalananlar, piyasaya çok fena araç sürerler, fiyatları allak bullak ederler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vag araçları üzerinde uzman ikili araç sahiplerine bile yer bırakmadan hemen on sıralardan dalmış konuya. Şaşırdım mi? Hayır tabikide. :D

    Konuya dönersek golf yumuşak bir araç değil. Tüm Almanlar gibi tatlı sert bir araç. Lakin egeadan süspansiyon konforu daha iyi. Çünkü içindekini çalkalamiyor. Misal eski aracım olan 2012 auristen daha konforlu.

    Egeaya ise taksi olarak sayısız kere bindim. İçindekini calkalayan bir araç. Bir Clio 4-5 kadar zayıf değil ancak c segmentte değil. Taksi olarak denk gelen gerçek c segment araçların hepsi çok daha konforlu suspansiyona sahip. Eski model olsalar bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Standart olamaz bence.


    Yayı var, yay uzunluğu, kalınlığı, sertliği bir sürü parametresi var. Kimisi yol tutuş için sert yay, yumuşak amortisör tercih eder, kimisi konfor odaklı daha sert amortisör, yumuşak yay tercih eder. Aks mesafesi önemli süspansiyon konforu için. Bu tür araçlar genelde orta yolu seçiyor ama illaki farklılık olur, standart olamaz.


    Araç yapısı da etkili. Sedan araç her zaman hb'ye göre daha konforlu olur. Arka süspansiyon daha fazla ağırlığa maruz kalır, daha çok esner ama hb daha çok zıplatır.


    Bir diğer yanılgı da şu. Adamın atıyorum egea'sı var. Golfe binip yolculuk yapıyor, ona göre kıyaslıyor. Sürücü dikkatini yola veriyor, elinin altında direksiyon var, ayaklar ileride, haliyle bozukluklukları, sallantıları daha az hissediyor. Şoför koltuğunun konforu ile arka koltuğun konforu bir olamaz. Ya da tam tersi, golfü var egeaya taksiye biniyor, konforsuz geliyor. Süspansiyon konforunu ölçmek için geçersin arka koltuğa, benzer yolda benzer hızlarda test edersin.





  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Sadece bunlara bakarak fark yok diyemezsin. Benim ibiza cupra sedan olsa Alfa Giulia QV'de kullanılan yayları taksak aynı pist deneyimi mi olacak? Veya egea'ya takalım yayları ve lastik ebatlarını.


    Bu arada zaten VAG'ın ülkemizde sattığı araçların çoğu aynı platform kullanan limitlere izin vermeyen araçlar. En amatör kişiye göre tasarlanmış aman kafadan kopmasın ESP sürekli tutsun aman millet denemesin. ESP kapatılmaması bile bana kalırsa güvensizlikten kaynaklı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 26 Temmuz 2022; 12:10:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda gördüğüm en uçuk kaçık yorum, egea yeni kasa focus'tan iyi , golf ten iki gömlek kötü..


    Vw arabalarda sanırım koltuk masajı yerine , koltuk narkozu koymuşlar!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir ilave bilgi vermek isterim, egea'da urban ve easy modellerinde koltuk dahi farklıdır. urban daha rahattır.


    görüyorum arttırıyorum: alfa romeo 147 bile golf'den daha iyi yol tutar ve sürüşü daha keyiflidir.

  • Yumuşaklık, iyi süspansiyon istiyorsanız chevrolet impala kullanın. Bir daha başka araç kullanmak istemezsiniz.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Yanliz harbiden fluence uçan halı gibi enteresan bir otomobil.

    Kasis, bozuk yol vs hak getire. Uzerinden bisey yokmus gibi gecip gidiyor. Aşırı yumuşak bir araba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozuk satıhlı, stabilize veya soğuk asfalt denen kaplamalı yollarda egea tam bir baş ağrısı sebebi. Golf o kadar yormaz. Süspansiyon sönümlemesi farklı bir konu. Yumuşak karakterli süspansiyon yolu iyi tutmaz, özellikle virajlarda. Sert karakterliler yolu iti tutar ama konfordan ödün verir. Bu ikisinden feragat etmeden binebileceğin ya Audi'dir ya BMW'dir. Golf'te tatlı sert bir süspansiyon var. Sert ve derin bir çukura golf ile gir çok endişe etmeyebilirsin ama egea ile girince arabanın ne kadar berbat olduğunu anlayabilirsin.


    Niye mi? Egea ile yanlışlıkla bir çukura girdim. Benzinlikte durunca fark ettim ki, farın altındaki tampon yuvasından çıkmış. İşte o kadar kaliteli bir arabadır egea. Golf süperdir demiyorum ama egea'nın konfor kalitesi de golf'ten üstün değil. Süspansiyon sönümleyebilir ama önemli olan aracın yere basıp basmaması. Zira sizi hayata tutturan lastiğin yere basmasıdır. Süspansiyon çok yumuşak olursa araçta dengesizlik yaratabilir. Sözüm çok üst segment, çok nokta bağlantılı lüks segment araçlar için değildir.





  • Bazı mesajları hayretle okuyorum.

    Civic denilen araçta arka tampon altında darbe emici demir bile yoktu.

    Erzurum çevreyolunda kaza yaptığımda şaşırıp kalmıştım, komedi=trajedi+zamanmış, bana civic bunu kanıtladı, bagajda ki buzluktan çıkmış peynirin arka koltuğa gelmesinin espirisini yapar oldum şimdi arkadaş sohbetlerinde.

    Egea Golften değil ama civicten iyi, en azından güvenlikte segment kriterlerinde.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Süspansiyon olarak genelleme yaparsak Fransızların ayarı iyi oluyor.

    Bazı otomobillerde amortisör yumuşak oluyor ve engelden sonra yaylanması uzun sürüyor. Kuş serisi başta olmak üzere bu ayar mide kaldıran cinsten.
    Bazı otomobillerde ayarlar sert oluyor. Limitler içinde virajlar zevkli ve lastikler çabuk aşınıyor. Engeller sonrası yaylanma yok gibi. Ford grubu başta olmak üzere günümüz araçlarının çoğunda var ve organ titreten cinsten.
    Fransızlar yumuşak ayar ve az yaylanmayı tercih ettikleri için virajı çok zevkli olmayabilir fakat konfor olarak daha iyi yerdeler. Far optiğinde de iyi durumdalar.

    Burada konusu olmayan tüm kriterleri de dikkate alarak tek sonuca ulaşırız. Üretimi sona eren araçlar parça üretimi bittiğinde teker teker yollardan silinir. O gün geriye kuşlar ve altın çağın yıldızları kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Garip gelebilir ama fiat linea ikisinden de konforlu mesela. Tabii bu dediğim süspansiyon konforu sadece. Tumseklerden, bozuk yollardan daha hızlı geçebilirsiniz linea ile. Yumuşak ayarlı. Tabii biraz yük binince konfor azalıyor. Eski araçlar genel olarak daha yumuşaktı. Tempra, renault manager, 2000 corolla, 2000 civicler falan iyiydi. Fluence den bahsedilmiş, aynı şekilde renault latitude iyiydi. Eski citroen C5 ler iyiydi. 2001 imprezam vardı, pamuk gibiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    adam ne güzel yorumunu yapmış başklarından yorum istemiş sen ise sözde adamı ti ye alıp yukardaki saçma salak yazıyı yapmışsın senin gibi tipler oldukça forum iyice çocuk eğlence merkezlerine benziyor.

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    izolasyonu da beklenenden baya iyi, içi çok geniş, bir de virajda kayık gibi yatmasa on numara araba dizel otomatiği.


    shuttlela havaalanından dönerken söför bizi öldürecek herhalde diye bir bakıyorum hız göstergesine, 90'la falan gidiyor oluyor genelde.  

  • Egeanin konforu nasil iyi ya. Sirket araclarimiz egea. 15 farkli egea ya binmisimdir ki bunlarin %90ina sifirken geldiginde bindim dangur dungur araba. Cukura girince araba cukura mi giriyo yoksa cukur mu bize giriyo diye düşünüyo insan 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW ve Audi Türkiye'de neredeyse seçeneksiz, full paket satıldığı için kafalar biraz karışık.


    Egea'yı bilmem ama zaten VW'nin neden Fiat'tan daha konforlu süspansiyonu olsun. Biri dağlık ülkenin üreticisi diğeri %80'i dümdüz Almanya'nın. Türk veya İtalyanlar'ın tepe dediklerine Almanlar dağ diyorlar. Almanya'da bile konfor isteyen Peugeot veya Fiat tercih eder. Trafikteki Fransız ve İtalyanlar'ın sayılarını ilk defa gördüğümde şaşırmıştım. Başka nedenleri de var tabii ama 80-90'lardaki gibi de değil artık. Mukavemet ve güvenlik farkları kapandı, süspansiyon ve koltuklar da fark olarak kaldılar.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.