Şimdi Ara

go-kart yapalım (267. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.353.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 265266267268269
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastiklerin güzelmiş ancak 2 tekerinde desen yönleri farklı, düzeltirsen iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reissemre

    arkadaşlar benim ön takımın sistemini değiştirdim değiştirmemin sebebi torna tezgahım yok torna tezgahı olmayınca salıncakları yapmak imkansız gibi bişey sürekli vida boşlukları oluyo salıncakların yerine daha önce sitede planlanan ama bildiğim kadarıyla yapılmayan yaylı sitemi yaptım trambolin yayları kullandım test sürüşüne çıkmadım ama yerinde çok güzel randuman verdi salıncaktan raha rahat bir şekilde yaylar çalıştı yarın test sürüşüne çıkıcam.Buda tutmassa önleri sabitlicem:D

     go-kart yapalım


    Bu yapmış olduğun sistem sağlıklı görünmüyor, 2 teker aynı anda çukura yada tümseğe girdiğinde iş görmeyecektir, araç virajlarda yana yatma eğilimine girecektir, tekerler hoplayıp zıplayacak ve ve aracın bozuk yolda kontrolü zorlaşacaktır (yüksek hızlarda).Ağırlık tek noktada ortaya yük bindireceği için o kısmı çok sağlam yapmazsan kırıldığında kazalara neden olur.Yinede dene bakalım, düşük hızlarda iş görebilir ama salıncaklardaki rahatlığı vermez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZEKAİ DEDE

    SALINCAK


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


    reis emre kardeşime bu salıncak işi okadar zor değil bak resimini yayınlamıştım bu malzemelerde torna hiç kullanmadım yarımlık (1/2) doğalgaz tesisat borusu beş metre civarı onuda hurdacıdan 6 Tl ye aldım vermiş olduğum boyutlarda kesip kaynak yaptım okadar . kullandığım civatalarda 15 mm çapında honda titanın ön tekerlek mili uydurdum tanesi 5 Tl boyu uzun olanları kesib uçlarına tekrar civata kaynattım (kesmeyi diş olan tarafdan değil civata lı tarafdan kesdim )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: reissemre

    arkadaşlar benim ön takımın sistemini değiştirdim değiştirmemin sebebi torna tezgahım yok torna tezgahı olmayınca salıncakları yapmak imkansız gibi bişey sürekli vida boşlukları oluyo salıncakların yerine daha önce sitede planlanan ama bildiğim kadarıyla yapılmayan yaylı sitemi yaptım trambolin yayları kullandım test sürüşüne çıkmadım ama yerinde çok güzel randuman verdi salıncaktan raha rahat bir şekilde yaylar çalıştı yarın test sürüşüne çıkıcam.Buda tutmassa önleri sabitlicem:D

     go-kart yapalım


    Bu yapmış olduğun sistem sağlıklı görünmüyor, 2 teker aynı anda çukura yada tümseğe girdiğinde iş görmeyecektir, araç virajlarda yana yatma eğilimine girecektir, tekerler hoplayıp zıplayacak ve ve aracın bozuk yolda kontrolü zorlaşacaktır (yüksek hızlarda).Ağırlık tek noktada ortaya yük bindireceği için o kısmı çok sağlam yapmazsan kırıldığında kazalara neden olur.Yinede dene bakalım, düşük hızlarda iş görebilir ama salıncaklardaki rahatlığı vermez.

    Arkadaşlar zaten bu yaptığım yöntem salıncaklı olana bir altarnatif değil ikinci bir yöntem profesör dediğin gibi iki teker aynı anda cukarı girdiğinde çok etkili değil ama dönüşlerde çok daha rahatlık sağlıyo.zekai dede bu iş dediğin kadar kolay değil ben daha önce denedim önceki resimlere bakabilirsin tekerlikler yatıyo amansörler bastınğında tekerlikler açılıyo. şimdi benim yağtığım salıncağa göre çok daha sağlam ve salıncaklı sisteme göre tekerliklere çok daha az yük bindiğinden tekere giden vida ve direksiyon vidası kırılmıyo araç salıncaklıyken bahsettiğim tekere giden vida kırıldı ve yola düştüm iyiki yavaş gidiyodum salıncaklı yapamıyan yada salıncaklarla uğraşmak istemiyen arkadaşlar için güzel sağlam bir yöntem.




  • Sana Daha güzel bir alternatif olacak, kendi çizimim ön düzen resmi yolluyorum, 2 tekeri bağlayan profili ortadan 2 ye keserek yapabilirsin, böylece tekerler bağımsız olacak, çukurlarda ve tümseklerde sorun çıkarmayacak.Aracına hemen uyarlayabilirsin.

     go-kart yapalım
  • ARKADAŞLAR HAZİ KOMPLE ŞASİ LAZIM EĞER ÖZEL İSTEK ÜZERİNE YAPIYORSANIZ BEN YAPTIRMAK ISTIYORUM COK CIDDIYIM HEMEn FIYATTA ANLASIRIZ...
  • profesör öncelikle çizimlşerin iin teşekkürler bu yöntemi bende düşündüm ancak böyle yapıldığında tekerlekler yatmıcak mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reissemre

    profesör öncelikle çizimlşerin iin teşekkürler bu yöntemi bende düşündüm ancak böyle yapıldığında tekerlekler yatmıcak mı?


    Yayların sertliğini iyi ayarlarsan ki bunu civataya(makas) olan mesafeye göre yapabilirsin, civataya yaklaştıkça daha sert bir yay kullanman lazım ,uzaklaştıkçada daha yumuşak yay kullanabilirsin,
    tekerlerin açısını biraz içe doğru verirsin, üzerine yük binince düzelir, dışa açılmaz, kasislere girincede hafiften tekerler dışa açılıp yaylanacaktır, bunuda sınırlı tutabilmen için lastik takozlar koyarsın, belli bir açılımdan sonra takozlara değer ve durur.
    Özet olarak yayları gerdir ve tekerlerin içeri baksın üzerine oturduğun zamanda tekerler düze yakın ,hafifçe yine içe dönük olsun(çok çok az bir açı) yayların sertlik ayarıda iyi olursa tadından yenmez :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BerkPehlivan

    ARKADAŞLAR HAZİ KOMPLE ŞASİ LAZIM EĞER ÖZEL İSTEK ÜZERİNE YAPIYORSANIZ BEN YAPTIRMAK ISTIYORUM COK CIDDIYIM HEMEn FIYATTA ANLASIRIZ...

    Özel istek üzerine şaseni yaparım, nasıl bir şase olacak ölçülerini vermen lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: BerkPehlivan

    ARKADAŞLAR HAZİ KOMPLE ŞASİ LAZIM EĞER ÖZEL İSTEK ÜZERİNE YAPIYORSANIZ BEN YAPTIRMAK ISTIYORUM COK CIDDIYIM HEMEn FIYATTA ANLASIRIZ...

    Özel istek üzerine şaseni yaparım, nasıl bir şase olacak ölçülerini vermen lazım.


    Benim fikrim biraz böyle 126 bis havasında yani araba edasında anlatabildimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BerkPehlivan


    quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: BerkPehlivan

    ARKADAŞLAR HAZİ KOMPLE ŞASİ LAZIM EĞER ÖZEL İSTEK ÜZERİNE YAPIYORSANIZ BEN YAPTIRMAK ISTIYORUM COK CIDDIYIM HEMEn FIYATTA ANLASIRIZ...

    Özel istek üzerine şaseni yaparım, nasıl bir şase olacak ölçülerini vermen lazım.


    Benim fikrim biraz böyle 126 bis havasında yani araba edasında anlatabildimi?

    Öyle bir şase yapmak kolay, yaparız. Kaporta kısmı daha önemli onu nasıl halledeceksin?




  • Abi orasını ben bılmıyorum ben anlamam :D ben sana tabiyim boyutundan fln anlamam sen bana dersın bu sekıl olcak ufak bı cızım gosterırsın fiyat werirsin ben sana olsun olmasın yada şurası şöyle olsun fln diyim
  • Cvp???
  • Beyler selam,

    Aşağı yukarı iki yıldır araba bilgisayarı ile uğraşıyordum. Bu ay itibari ile araba bilgisayarında nihayi sonuca ulaştım. Bana yeni bir hobi lazım derken, arkadaşlarla konuşurken birlikte go-kart yapmaya karar verdik... Ancak biz standart asfaltta kullanabileceğimiz; ama gene de offroad olmayan bir go-cart uzerinde çalışıyoruz. Altı normal go-kart'dan 5-7 cm daha yuksek, amortisörlü bir go-kart standard Türkiye asfaltında gidebilir, biraz buyuk çukurlarda durup, yavaş yavaş geçebilir diye düşündük. O yüzden biz normal go-kart projelerinden yola çıkıp, sadece biraz daha yuksek ve amortisörlü bir go-kart yapmak niyetindeyiz. Standard go-karttan yuksek, off-road go-karttan alçak birşey yapacağız.

    Öncelikle arkada da çift amortisör kullanmak niyetindeyiz; ama arka tekerler birbirine bağımlı olacak, yani şahin gibi, sağ lastik çukura girdiğinde sol lastik açı yapacak. Ama ne olsa yol tutuş açısından hiç amortisör olmamasından iyidir diyoruz. Motoru da bu hareketli sisteme monte edeceğiz, motor da iki tekeri bağlayan milin açısında sağa, sola yatacak (zincir veya kayış takımını basit tutabilmek adına).

    Araca diferansiyel koymak gibi de bir planımız var. Acaba diferansiyel Go-Kartın zevkini azaltır mı? Azaltmaz derseniz, diferansiyelli bir Go-Kart tercih ederiz.

    Fren konusunda da biz diferansiyel olursa 4 disk fren, diferansiyel olmazsa 3 disk fren olsun diyoruz. Kampana da olabilir; ama kampana sistemi çok hassas bir sistem, çok küçük bir aralıkta duruyor veya durmuyor. Onun ayarını yapmakla uğraşamayız dedik. Bu hobiye gönül vermiş bazıları hidrolik fren yapmış. Hidrolik fren, telli fren çok fark eder mi??

    Motor olarak ben 9hp motor olsun diyordum; ama biraz önce Kama 390cc 13hp, marşlı ve çekmeli motor buldum, sıfırı 570TL. Bu veya benzerini temiz ikinci el bulabilirsem neden 13hp olmasın

    Bunun dışında gücü kayışla aktarmak istiyoruz ve kendi debriyaj ve şanzıman sistemimizi oluşturmak istiyoruz. Aslen bisiklet vitesinin buyuğu (sağlamı) ve kayışlısını yapmak niyetindeyiz. Aynı kayışı debriyaj olarak da kullanmak niyetindeyiz. Debriyaja bastığımızda bir makara kayıştaki gerginliği azaltmadan gücü üzerine alarak tahrik bağlantısını ayıracak, debriyajı bıraktığımızda kayış yerine geri oturacak. Basma-bırakma sürecinde kayış zamanla eriyecek. Ana soru da budur: "Ne kadar zamanda?" Eğer ekonomik bir kayışla makul bir ömüre ulaşabilirsek bu sistem neden olmasın? Aynı sistemde tahrik milinde bir yerine 3 makara olsa ve bu mil hareketli olsa, debriyaja bastığımızda kayış makaralardan birinden ayrılsa, vites değiştirdiğimizde tahrik mili diğer makaraya kaysa, debriyaj bıraktığımızda kayış yeni gelen makaraya otursa, vitesimizi de yapmış oluruz. (Tabii bir de Vites için makaraların büyüklükleri farklı olması gerektiği için, kayış gergisinin aynı kalması açısından bir tane de otomatik gergi mekanizmasına ihtiyacımız var.)

    Genel olarak fikirlerimize bir yorum yapabilir misiniz? Özellikle fren, motor ve diferansiyel konusunda... Şanzıman ve debriyaj tamamen zihnisinir fikri ve o iş için ağır bir araştırma ve hesap yapılması gerekli. çok plan yapmak lazım onu burada tartışabilmek için...




  • bence sade motra 570 gibi bir rakam vereceğinize çoğu kişilerin tavsiye ettiği gibi bir tane kazalı veya çalışır durumda 2. el scooter alıp parçalarsan tekerlerin 2 si gitti amasörlerin 1 i weya 2 si gitti motor gitti marş hız göstergesi kavrama(yani bir nevi debriaj yada otomatik vitestie kendisi)sinyal stop lambaları farları felan gitti geriyede pek bişey kalmaz zaten 500 tly e kazasız ruhsatsız temiz 150 cc veya 125 cc bir scooter buldunmu geriye 300-400 arası masraf kalır geriside sana kalmış teyp cd çalar deri koltuk kabin kaporta difransiyel flan flan birde istanbulda şehir içinde kullanacaksanız ta tek tekerden çekiyi werecek siniz yada difransiyel kullancaksınız çünkü sokaklar dar virajlar bol difransiyel kolar dönmenizi sağlar meselan difransiyelsiz (360 derecelik bir açıyı)3 m çapında dönüyorsanız difransiyel ile 2 m ye kadar inebilir anlatabildimmi ama muravey difransiyeli kullanmanızı öneririm hem hafif hem küçük hemde geri ve ileri vitesi war




  • Birincisi tork konventör kullanmak istemiyorum. Dolayısıyla scooter şanzımanı benim için kullanılır değil... Yapamayacağımdan emin olana kadar debriyajlı, manuel vitesli bir gokart hedefim var.

    İkincisi ben zaten ikinci el, işimi görecek en az 10hp'lik bir motoru 150-200TL'ye bulurum. O yüzden 150cc'lik motorunu ve parçalarını kullanmak için scooter almam.

    Amortisör konusunda scooter amortisörlerinin küçük olduğunu sanmıyorum. O yüzden scooter suspansiyonları benim gokart projemde arkada kullanılabilir. Önde benim hayal ettiğim şey basit ve küçük bir düzenek:
     go-kart yapalım


    Scooter'ın en büyük avantajı hidrolik fren ve 2 adet disk fren varsa... Yanlış bilmiyorsam çoğu disk/kampana.




  • hmm iyi o zman madem o kadar ucuza bulabiliyorsun bul diyim birde yapabilirsen bu manulal işini bol resim koy çünkü bende sıcak bakmıyorum otomatik vites işine ama debriaj zor çünkü dişlileri ayrırsan bile onları birleştirmek zor ama scooter motoru olursa arkayada bisiklet dişlilerindeki gibi bir şeyler yapabilirsen yani pedalı döndürmeyin teker dönüyo ve dişli dönmüyor ya o gibi debriaj a gerek kalmaz 2-3 weya 3 vites yaparsın dişlilerler felan 1 güç için yokuş çıkarsın 2 si normal düz yolda kullanmak için 3 sü çok hızlı gitmesi için mesela 1.de 0-20 2.de 20-50 3. de 50-80 gibi ayarlarsı hem yokuş çıkar hemde asfaltı ağlatır ama 2 tane vites yeter yokuş çıkmak için birde düs yolda en fazla 50-60 yapacak bişey olsun bence yeter fazlasına dayanamaz ayrılır gider birde önlere salıncak denilen sistemden yap zor bişey değil am ince işçik ve ince ayar lazım birde o koyduğun resimdekinin nasıl çalıştığını hala anlayamadım birde zaten scooter alıp dediğimi yapsan bile amasörlerini arkada kullanman için söyledim ben sana öne 2 atane bisiklet amasörü bulsan yeter



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by yusuf 15 -- 13 Ağustos 2010; 16:42:38 >




  • Arkadaşlar konuya sıfırım bende bir araç yapmak istiyorum ama hivrit motor kullanıp şehir içi yapmayı düşünüyorum iskelet için ne gerekiyor biri yardım ederse sevinirim.
  • hibrit olmasın birde şehir içi olması için plaka ruhsat cart curt lazım oda zor iş yani kolay olsa herkes paraya kıyar bir canawar yapar takar plakayı baz gaza ama olmuyo bir sürü para harcayıpta bir polisin derdine hepsi hurdalığa gidebilir birde 30*40 3-4 mm kalınlığında profil yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: profezor

    quote:

    Orijinalden alıntı: bestam


    quote:

    Orijinalden alıntı: profezor


    quote:

    Orijinalden alıntı: bestam

    arkadaşlar bi sorun cıktı benim arabada :S freni çalıştıramadım scooter freni almıştım geçen sene cıkma aldım çalışmayınca herşeyini parçalayıp elden geçirdim gayet basit bi sistem gibi duruyo ama gene de daha önce görmediğim bişey olduğu için sorayım dedim belki görünenden farklı bişeyler olması gerekiyodur... yağ hortumları borular falan hepsi düzgün pompadan balatalara kadar yağ iletiminde bi sorun yok ama bistonlar balataları 1 2 mm kadar hareket ettirebiliyo bu da işimi görmüyo sistem diskiyle pompasıyla balatalarıyla herşeyiyle scooterdan söküldü :S sorun ne olabilir bi yerde bi ayar yapılıyo mu bunlara ??

    Liquenin dediği gibi hava alma işlemini iyice yaptıktan son frenin çalışması lazım, zaten balatalar en çok 2-3mm hareket edebilir, balataların diske neredeyse sürtecek şekilde yakın olması lazımki frene bastığında frenler tutabilsin, fren diskin çok inceyse o zaman frenleme yapmayacaktır. Elindeki balataların açıklığına uygun disk kullan.Fren yağını doldurduğun kapağın konumu yukarı doğru bakması lazımdır, eğer yağ dolu kısım yatay çalışacaksa bu durumda hiç hava boşluğu kalmayacak şekilde hidrolik ile doldurup, lastik contayı kapadıktan sonra üst kapağı vidalamalısın. Hava alma işlemin ve diskin kalınlığı doğruysa, merkezdende yağ düzgün pompalanıyorsa, frenin mutlaka tutması lazındır.


    sistemi diskiyle beraber aldım ama balatalar diske o kadarda yakın durmuyor balataların sağa sola ayarı yok gibi geldi bi vida üzerinde serbest gezinebiliyolar profezor sanırım senin fren sistemin benimkiyle birebir aynı :S balatalara bi ayar yapılabiliyosa nasıl yapıldıgını anlatırsan sevinirim

    Blatalarda ayar yok, balatayla disk arasında boşluk çok az olmalı, hafifçe sürtüyor olması gerekir hatta, bu nedenle sen daha kalın bir DİSK kullan, frenlerin taş gibi tutacaktır.



    freni hallettim gercekten taş gibi oldu biraz yağ boşltmayı düşünüyorum cok sert oldu elektrik baglantılarınıda hallettim ama aküm cok eski bugün yenisini aldım daha denemedim inş. çalıştırabilirim aracı 10 gündür bakamadım hiç tatildeydim




  • 
Sayfa: önceki 265266267268269
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.