Şimdi Ara

go-kart yapalım (242. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.352.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 240241242243244
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • buda benim şase arkadaşlar en akşama kadar üst kısmıda bitmiş olur...
  • şu resim koyma işinde bana biri yardımcı olsun yaaaa şasenin resmini koyamıyorum...
  • ysf hocam istersen ekle msnden anlatayım
    DonIVX@hotmail.com
  • ekliyorum kardeş... saol...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysf1984 -- 2 Mayıs 2010; 2:27:03 >
  •  go-kart yapalım


     go-kart yapalım


    yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar...

    resim konusunu bir çözsem tesadüfen bu resimleri koydum ama....




     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysf1984 -- 2 Mayıs 2010; 2:39:33 >




  • Meraba arkadaşlar. Kazalı olan sukutur 150cc motorsikletimin motor kısmını komple satıyorum. motorun bakımı yeni yapılmıştı gayet iyi durumdadır... İsteyen olursa tel. 0507 682 33 66 mesaj atabilirsiniz mail adresim halit_sedayilmaz@hotmail.com
  • herkese merhaba ustalar sizleri baya bi zamandır yakındaan takip etmekteyim yaptığınız araçlar harbiden muhteşemler aslında bende atv var kullanıyorum atv de baya güzel oluyo ama bu gokart bambaşka bişeye benziyoşimdi elimde bir tane atv alt motoru var fazlada bende değerlendireyim istiyorum aslında burdaki yazılanlardan yeterince faydalandım ama kafama takılan birkaç hususta yardım istiyorum
    elimdeki motor atv 150 cc lik motor bu motorla yapılan bir gokart 2 kişiyi taşırmı bulunduğum yer dağlık ona göre birde ben 3 teker yapmayı planlıyom arka tek teker ön çift teker olacak 2 kişilik olacak bana bu konuda yardımlarınızı esirgemesseniz mem olurum arkadaşlar resim plan proje fikir tavsiye elinizde ne varsa artık ilgi ve alaka için şimdiden teşkkürler kolay gelsin herkese



    msn kon_ak@windowslive.com
  • Arkadaşlar merhaba..

    Aracın test sürüşünü yaptım. Gayet güzel ve herşey yolunda.. gücü gayet iyi, iki kişiyle zorlu yokuşları bile tırmanıyor.. yürüyen aksamında herhangi bir sorun yada eksiklik yok..

    videolarını çektim ama şimdilik koymuyorum :) sebebi ise o haliyle demir yıgını gibi görünüyor (du) .. çok az bi zaman sonra kaportasi bitmiş olacak. kısmetse o şekliyle izlersiniz..


    Şu aralar detaylar ve kaporta kısmı ile uğraşmaktayım..

    yaptığım detaylar şunlar..

    - El freni

    - Gösterge paneli

    - Direksiyon kontak kilidi

    Bu detayların resmini de ekliyorum. yapmayı düşünen arkadaşlar için yardimci olabilir.. el frenini şiddetle tavsiye ederim :)) çok orjinal birşey oldu.. :)
  • El Freni

    bu boyanmamiş ve uç kısmı kesilmemiş hali.. boyanmamiş hali ile koymamdaki sebep detaylari ve kullanilan silme demirlerinin hizalarinin görünmesi..



     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • El freni.. yerine montajlanmiş hali..



     go-kart yapalım
  • Direksiyon - kontak kilidi..

    Bu gerçekten çok lazım :) sonuçta üstü açık bir araç ve araç sürekli boşta :) mazallah her an çalınabilir.. fakat bu direksiyon kilidi sayesinde direksiyon kitlenebiliyor :)



     go-kart yapalım
  • Gösterge paneli

    Panele digital km sayacı monte ettim.. paneldeki analog km sayacı iptal edildi.

    digital km sayacinda, hız (km/saat) , resetlenebilir mesafe, toplam mesafe, saat ve timer özellikleri mevcut..

    Sinyal göstergeleri, far göstergeleri , Yakıt göstergesi..



     go-kart yapalım
  • Lique hocam öncelikle tebrik ediyorum çok şık gbi görünüyor araç :)

    yukardaki yazı dikkatimi çektide kaportamı yaptırıyorsunuz?
  • Teşekkürler..

    yaptırmıyorum, kendim yapiyorum.. yapmaya çalışıyorum diyelim :) ama kaporta derken, normal araçlardaki kaporta gibi profesyonel bişey düşünmeyin.. elimizden geldigince..
  • hocam rica etsem msn adresimi eklermisiniz.. bu konuda benimde fikirlerim var, fikir alışverişinde bulunmamız iyi olur diye düşünüyorum...

    DonIVX@hotmail.com
  • ligue kardeş motor kaç cc ve aracın kaç kişilik ve tahmini araç kaç kg geliyo...
    bende 2 kişilik yapıyorum ona göre motor hesabı yapayım...

    125 cc vitesli bir motorbisiklet motoru beni 2 kişi çekermi acaba... tahmini araç 150 kg olucak...
  • ysf1984 ,

    motor 125cc - 8,2 hp (scooter motoru)
    araç 2 kişilik
    tahmini değil, net olarak tarttim ben araci, test sürüşündeki haliyle 165 kg geliyordu. kaportanin bir kısmı ve başka şeyler de eklenecek uzerine.. bitmiş hali 200 kg civari olacak (daha düşük olabilir ama daha fazla olmayacak)

    kullanmak istediğin motorun gücü önemli.. vitesli motorlari bilmiyorum, ama muhtemelen 150kg araci ve 2 kişiyi sorunsuz çekecektir.. dediğim gibi motorun gücü 8-10 hp den aşşaği olmasin, ve aktarma oranini da biraz büyük tuttunmu sorunsuz çeker.. bu tip el yapımı araçlarda hız çok gereksiz ve de çok tehlikeli diye düşünüyorum. bu yuzden aktarma oranini buyuk tutarsan araç güçlü ama hızı düşük olur..

    Yanliz hemen belirteyim, sanırım şaseyi sen değil bir başkasina yaptirdin? ve ilk önce şaseyi yaptin ? eğer öyle ise yanlış yoldasin diyebilirim..

    niye dersen..

    motorunun ölçülerini muhtemelen bilmiyorsun, ve şaseyi ona uydurman gerekecek ilerleyen kısımlarda.. bu da sana ek uğraş demektir. ya tüm parçalarin gercek ölçülerini kullanarak projeni çizip sonra imalata başla, ya da kullanacagin tum parçalari temin edip ölçülerini boyutlarini görerek imalata başla.. böylece daha az düzeltme ve yeniden boyutlandirma yapmiş olursun.. olayin en kötü yanı da yapilmiş bir parçayi bozup tekrar yapmaktir..

    Şaseyi başkasina yaptirdiysan eğer.. ki sen kendin yapmiş olabilirsin, eger öyle ise bu söyleyeceklerim şaseyi başkasina yaptirmayi düşününlere gelsin :))

    arkadaşlar şase belkide olayin en basit kısmı, şaseyi bir demircide yaptirayim sonra 4 teker bir motor takip sürerim diye düşünen arkadaşlar bence hiç başlamasinlar.. şaseden sonra, yuruyen aksam için yapilmasi gereken o kadar çok ve uğraştirici parça var ki... şaseyi başkasina yaptiran arkadaş tüm bu parçalari da başkasina yaptirmasi gerekecek.. böyle olunca da iş içinden çıkılamaz bir hal alacak. şase evde , parçalar başka yerde , yapan kişiye parçalarin detayli tarifi ve ölçüleri verilmeli, ve yapim için harcanan uzuuuunca zaman..

    uzun lafin kısasi şudur ki arkadaşlar: kaynak yapabilen, elinde kaynak makinesi olan. profil kesebilecek malzemesi olan ve kendi imkanlariyla şaseyi ve diger parçalari üretebilecek (torna işleri hariç) kişiler girişsin bu işe.. yoksa işin sonunda muhtemelen bitmemiş yarim kalmiş bir şase ile kalakalırsınız..

    Bunlari neden yazdim :) bazen okuyorum forumda, şaseyi demirciye yaptirmayi, bi tanıdığa yaptirmayi düşünen arkadaşlari. onlari uyarmak istedim. demirciye tüm parçalari tarif edebilirseniz ne ala :) cunku amcam kendisi kapı, pencere, ferforje uzerine yogunlaşmiş bir kişi, ona hadi bana ön salıncak yap demeyin :) .... Tarif ve çizim verip yaptirabilirsiniz.. ama işin sonunda sizden çokca para isteyecektir :) tandığa yaptirmayi ise unutun gitsin. hiç kimse o kadar zamanını sizin için ayrimaz :)

    herkese kolay gelsin..




  • şase sorun deil istediğimiz gibi oynarız onunla kardeş sonra... torna freze taşlama her türlü makina var bizde ...

    iş makinları yedek parça yapıyoruz biz...

    peki aşağı linkteki motor 400 kg ağırlığı çekebilecek güze sahip midir...







    Motor Gücü: 6.8 hp
    Motor Tipi: 4 Zamanlı Tek Silindirli, Hava Soğutmalı, OHV
    Çalıştırma Şekli: İpli Sistem
    Yakıt Tipi: Kurşunsuz Benzin
    Yakıt Deposu Kapasitesi: 6 lt
    Yakıt Tüketimi (g/kW.s): 374 gr
    Yağ Kapasitesi (lt): 1.1
    Yağ Tipi: SAE10W30
    Ağırlık: 25 kg
    Çap: 77x58
    Silindir Hacmi: 270 cc
    Garanti süresi 2 yıldır.

    270 cc diyo bu önemli bir güç deilmidir...

    mantık olarak düşündüğüm zaman bende 90 cc honda kınetik motor var ve yaklaşık 90 ar kiloluk iki kişi ile sorunsuz yolculuk yapıyoruz... bu motor 270 cc aynı 2 kişiyi çok rahat taşıması lazım yanılıyor muyum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysf1984

    şase sorun deil istediğimiz gibi oynarız onunla kardeş sonra... torna freze taşlama her türlü makina var bizde ...

    iş makinları yedek parça yapıyoruz biz...

    peki aşağı linkteki motor 400 kg ağırlığı çekebilecek güze sahip midir...







    Motor Gücü: 6.8 hp
    Motor Tipi: 4 Zamanlı Tek Silindirli, Hava Soğutmalı, OHV
    Çalıştırma Şekli: İpli Sistem
    Yakıt Tipi: Kurşunsuz Benzin
    Yakıt Deposu Kapasitesi: 6 lt
    Yakıt Tüketimi (g/kW.s): 374 gr
    Yağ Kapasitesi (lt): 1.1
    Yağ Tipi: SAE10W30
    Ağırlık: 25 kg
    Çap: 77x58
    Silindir Hacmi: 270 cc
    Garanti süresi 2 yıldır.

    270 cc diyo bu önemli bir güç deilmidir...

    mantık olarak düşündüğüm zaman bende 90 cc honda kınetik motor var ve yaklaşık 90 ar kiloluk iki kişi ile sorunsuz yolculuk yapıyoruz... bu motor 270 cc aynı 2 kişiyi çok rahat taşıması lazım yanılıyor muyum...



    O 270cclik motor 400kg'ı çeker ama öyle kavrama sistemiyle felan olmaz. Bişekilde vitesli şanzumna uydurman lazım o motora. O zmn dediğin gibi rahat çeker ama o motorlar çok fazla yakıt yakıyor.
    Eğer aracına motor almadıysan liquenin motorunun 150cc olanı sukutur motorumu satıyorum 11hp. Montajı gayet kolay olur sorabilirsin Düşünürsen msn adresimi ekleyebilirsin halit_sedayilmaz@hotmail.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysf1984

    şase sorun deil istediğimiz gibi oynarız onunla kardeş sonra... torna freze taşlama her türlü makina var bizde ...

    iş makinları yedek parça yapıyoruz biz...

    peki aşağı linkteki motor 400 kg ağırlığı çekebilecek güze sahip midir...







    Motor Gücü: 6.8 hp
    Motor Tipi: 4 Zamanlı Tek Silindirli, Hava Soğutmalı, OHV
    Çalıştırma Şekli: İpli Sistem
    Yakıt Tipi: Kurşunsuz Benzin
    Yakıt Deposu Kapasitesi: 6 lt
    Yakıt Tüketimi (g/kW.s): 374 gr
    Yağ Kapasitesi (lt): 1.1
    Yağ Tipi: SAE10W30
    Ağırlık: 25 kg
    Çap: 77x58
    Silindir Hacmi: 270 cc
    Garanti süresi 2 yıldır.

    270 cc diyo bu önemli bir güç deilmidir...

    mantık olarak düşündüğüm zaman bende 90 cc honda kınetik motor var ve yaklaşık 90 ar kiloluk iki kişi ile sorunsuz yolculuk yapıyoruz... bu motor 270 cc aynı 2 kişiyi çok rahat taşıması lazım yanılıyor muyum...


    motor hacmine değil, motorun gücüne bakman lazım.. örnek verdiğin motorun gücü 6,8 hp (beygir) .. bu demek oluyorki o motor 100 cc lik scooter motorlarindan daha güçsüz.. hacmi fazla, yakıt tüketimi de fazladir.. üstelik aktarma kısmında sorun yaşayacaksin. kavrama olayi büyük sorun ve ek maliyet demek.. Bu motor yerine scooter motoru kullanmanı kesinlikle tavsiye ederim. Hem gayet güçlü hem de kavrama için ek uğraş ve maliyet gerekmiyor.. scooter motorunun tek dezavantaji (bence) boyutunun biraz uzun oluşu. bu sebeple aracimizin boyu da uzuyor. senin ornek verdigin tarzdaki su motorlari daha kompakt ve daha az yer kaplıyor.. ama gerek sesi, gerek titreşimi, gerek kavrama sorunu ve gerek se yakıtı, tercih edilmemesi için yeterli sebepler bence (su motoru için)..




  • 
Sayfa: önceki 240241242243244
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.