Şimdi Ara

go-kart yapalım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
14.124
Cevap
133
Favori
3.272.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen ay
  • Cevaplayan Üyeler 960
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 8 saat 59 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 133
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • altnkrtl (606 mesaj) m.ismet (468 mesaj) mavi_korku_08 (406 mesaj) profezor (364 mesaj) abuzer can (347 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2317 mesaj) Mobil (1070 mesaj) Tablet (325 mesaj) Mini (16 mesaj) Uygulama (10 mesaj)
  • @
3 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Er
    3 Mesaj
    Cümleten herkese selam .Arkadaşlar uzun zamandır sizleri izliyorum.bravo güzel işler yapıyorsunuz.Ben izmirde oturuyorum sohpetiniz beni etkiledi bende form a üye oldum sizlerle belki bende birşeyler paylaşabilirim.özellikle akınco arkadaşım sen gerçektende bu konularda iyisin.belirtmeden geçemedim.bendeniz bir makina montörüyüm.İşimi severek yapıyorum.Bizim işlerde sizler gibi insanlara devamlı ihtiyaç var.işim makina yapmak.sizleri izlerken bende bir go kart yapmaya karar verdim.tabi ki sizlerin desteğiyle...saygılarımla SERKAN........
    |
    |
  • Er
    3 Mesaj
    Akınco arkadaşım merhaba senin msn adresini hesabıma ekledim.mümkünse seninle biraz konuşmak istiyorum saygılarımla SERKAN....
    |
    |
  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: livaneli_musa08

    Bir de akın abi bayırlarda istediğin şekilde kalkıyon motora gaz veriyon sonrada ileri vites kayşını gerdiriyon. motor devirini aldıktan sonra çok rahat kalkıyor. ama sizin yaptığınız bu torklarda motorun bayılma imkanı çok yüksek. siz yinede iyi düşünün.

    Birde akın abi arabanın şasesini nasıl olmuşmu bir sorun olurmu çok güzel destekledim . çapraz profiller attım arabamı bu hafta sonu boyalamayı yapmayı düşünüyorum. bugun siteye arabamın görüntüsünüm atacam. iyi kalıte değil görüntü şimdilik bu kadar.

    bu arabayıyaparken fazla bir masrafım olmadı fren tertibatı. dreksiyon tertibatları. rotlar felan benim benim kendi özgüm arabanın bana masrafı 280 ytl geldi.

    Sizlere iyi çalışmalar yorumlarınızı bekliyorum



    Öncelikle şase oldukça sağlam görünüyor.Motoru tam arkaya alsaydın daha iyi olurdu sanki.Kayışlar tehlike yaratabilir.Görünümü sonradan yapacaksın anlaşılan.
    Geri vites kayışı da büyük kasnağa düz bağlanıyor olmalı.Yani açılı taraf içe bakacak şekilde.Sadece motordaki geri vites kasnağı düz olmalı.Çünkü kayış bu noktaya sırtı ile temas edecek.Bir de kasnakların derin olmasında fayda var gerdirilmeyen kayış kasnaktan çıkabilir.İleri giderken geri vites kayışı, geri giderken ileri vites kayışı baya bollaşacağından yerinden çıkabilir.
    Benim de dişli kullandığım geri vites sistemini devreye sokma zamanı geldi.Paylaşayım da belki birilerinin işine yarar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 3 Mayıs 2007; 16:16:11 >
    |
    |




  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    Arkadaşlar bu da benim tornadan kopyaladığım geri vites sistemi.Bu sistemi kavrama ve tork konverter kullanan herkes uygulayabilir.livaneli_musa08 arkadaşımızın sistemi aynı zamanda kavrama olarak da iş görmektedir.Benim çizdiğim sistem dişli üzerine kurulu olduğu için güç kaybı söz konusu değildir.
    Yararlanmak isteyenler, telif hakkı için vereceğim banka numarasına ücretini yatırsınlar...Şaka len şaka





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 3 Mayıs 2007; 12:18:35 >
    |
    |




  • Onbaşı
    35 Mesaj
    akın kardeşim bu kayş sistemine kayş atlamsı oluyor ama ufaktan 3 cm bir sac ile kapatacan. güzel sac ile kayş arasında 3 mm olması lazım ve o zaman hiç sorun olmuyor. senin dediğin bu makaraları derin yapmana gerek yok benim ileri vites kayşı 12 lik kayş geri vites kayşı ise 9,5 kayş takıyorum ve kanallar o kadar derin değil. ama geri vites makarası atlamaması için anu derin yapılabilir. ben bugun makarasını aldım. tornada yapacam. plastık makara. senin resminde olan ger dirme sistemi yanı ileri doğru gerdir me kayş sistemi nde fazla randıman alamzsın gücü azalır kayşın alt tarafından alman lazım kı makarayı kavrasın çünkü ön tarafa hep gideceği için ve eğer bir senın dediğin gibi alttan olursa kayş ısınır.kayşlar tırtırlı kayş.

    sesin yaptığın sistemde güzel olmuşqdüşündümde ama biraz kafa karıştıcı geldi bana. çok makara aktarması lazım ve de maliyeti fazla olur sanırım. sen bunu denedinmi acaba, akın abi yaplılacak bir şeymi zormu bu sistem nasıl.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    318 Mesaj
    http://forum.donanimhaber.com/m_11692278/mpage_2/key_/tm.htm
    arkadaşlar yukardaki topiktede baya tartışmıştık geri vites işi için ben paletli bir araç düşündüğüm için kayış kasnaklı geri vites işini yukardaki topiğin son mesajında resimdeki gibi düşünmüştüm kayışlar kasnaklara geri veya ileri sistemde tam oturuyor gerdirilince tabi bu sistemi tek aksa uygulamak daha kolay olur
    birde ayrıca arkadaşlar ben hurdacıları gezdim bir çok şanzuman var hemde ucuz 3 ileri bir geri şanzumanlar var 4 ileri 1 geri var yani hemde ufak ağırda değil ben açıkçası tam aradığım gibi bişey buldum 3 ileri 1 geri bakalım pratikte uygulayınca nasıl olacak pratik sonuçları paylaşırım selamlar
    |
    |




  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    Benim çizdiğim sistem oldukça kolay.Zaten çalışan bir sistem.Yani, "olur mu acaba" gibi bir düşünce aklınıza gelmesin.4 adet aynı çaplı makina dişlisi ile halledilecek bir sistem.Hurdacılardan bile temin edilebilir.Çalışan sistemdeki dişli çapları 50mm dir.Daha büyük olmasına gerek yok.
    |
    |
  • Teğmen
    128 Mesaj
    Herkeze merhaba; Akın bey benim araçta en uygulanabilir geri vites modeli bu son çizimin. motordan çıkıştaki zincir dişliyi düz dişliyle değiştirerek uygulayabilirim. Ama benim ne ugraşacak vaktim var nede sabrım kaldı.Bir an önce aracın yürümesi için çabalıyorum. son durum fotoğrafı ekte. herkese kolay gelsin.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    Hakkı abi sen aracı hele bir yürüt.Geri vitesi bilahare yaparız.İnan ki çok basit.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    Arkadaşlar aracın düz gitmesini sağlayan öndüzeni yeniden yaptım.Sonuç: Mükemmel.Artık direksiyonu tutmadan da araç düz gidiyor.Direksiyon kutusu taktığımda olan tüm problemler çözüldü.Çizimi şöyle:





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 6 Mayıs 2007; 13:15:41 >
    |
    |
  • Çavuş
    72 Mesaj
    akın abı bıde racın on duzen fotolarını cekıp gondersen onu da bı gorsek cok ıyı olur sanırım
    |
    |
  • Onbaşı
    35 Mesaj
    Akadaşlar bu hafta memlekete gittim fazla bir vaktım olmadı arabayı boyalayım tanpon gibi demir aksamlar yapacaktım vaktım olmadı ama ufak bir şey olsa bile videosunu çektim gokartın kayşlı giri vites sistemide buldum sistemle yaptım. inşallah beğenirsiniz

    http://zehiroglu08.azbuz.com/viewVideo.jsp?videoId=41000000000288333
    |
    |




  • Teğmen
    128 Mesaj
    livaneli kardeşim mükemmel sonuç; çok hoşuma gitti, tebrik ederim ileri geri de süper olmuş. Eline sağlık iyi eylenceler sana.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    Geri vites harika olmuş.Senin araçta diferansiyel mi var, yoksa tek tekerde mi çekiş var?Dönüşleri çok iyi.
    Aracın teknik aksamı tamam, biraz da görünüşü üzerine çalışsan diyorum
    |
    |
  • Onbaşı
    35 Mesaj
    Araç üzerinde daha çok değişlik yapacam ama vakit kalmıyo okulda olduğum için zamanım kalmıyo. ama güzel bir dizayn yapacam akın arkadaşım gokartta şanzıman yok tek taraftan çekiş yapıyor. ama bir sistem tasarladım anu yapıp patinaj ettiği yerde çifti ni bağlayacam. defransiyel bulalmam zor oluyo burda. ama bulursam defransiyel takacam kesin.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: livaneli_musa08

    Araç üzerinde daha çok değişlik yapacam ama vakit kalmıyo okulda olduğum için zamanım kalmıyo. ama güzel bir dizayn yapacam akın arkadaşım gokartta şanzıman yok tek taraftan çekiş yapıyor. ama bir sistem tasarladım anu yapıp patinaj ettiği yerde çifti ni bağlayacam. defransiyel bulalmam zor oluyo burda. ama bulursam defransiyel takacam kesin.

    Ben ilk önce tek çeker yapmıştım.Asfaltta çok iyiydi,çok dar alanda bile dönüyordu ancak çimende ve rampada patinaj çekiyordu.Sonra çift çekişe çevirdim.Patinaj sorunu kalmadı, rampaları çok rahat çıkıyor ama dönebilmek için çok geniş alana ihtiyaç duyuyor.Şimdi aksı iki parça yapmak kolay.İstediğinde tek, istediğinde çift çekere geçirmek de mesele değil.İki mil arasına pimli bir boru ile halledebilinir.Ama ben araçtan inmeden, hatta hareket halindeyken bu işlemi yapacak bir sistem düşünüyorum.Sistemi buldum bile.Yine benim tezgahlardaki bir sistem ile bu işi çözücem.Belki de elle müdahaleye bile gerek kalmayacak.Bir nevi diferansiyel olacak.Netleştirince paylaşırım.
    |
    |




  • Onbaşı
    35 Mesaj
    Akın abi eğer dediğin gibi bir sitem yaparsan iyi olur ben bir sistem düşündüm aslında bir taraf kayşlı bir taraf zencirli olacak sen bir kendi sistemini yap inşallahda yaparsın bize artık haber edersin. ha eğer o sistemde olmadı ise bu sefer frezeli bir sistem yapacam vede çok baist bir sitem herkezin rahatlık la yapacağı sistem. mili ortan ayırmışım ben iki tarafa frezeli dişli koyacam ordan frezeli bilezikle ikisini bağlayacam bir de böyle bir şey düşündüm sen ne dersin buna akın kardeşim.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    493 Mesaj
    slm herkeese birşey danışacağım aşağıda resimdeki go karta nasıl bi motor önerirsiniz.. Hepinizin düşüncelerini bekliyorum



    |
    |




  • Teğmen
    128 Mesaj
    kenan 24 arkadaşım bu araç tamam, aküler tamam, ama sorun motor değil, esas sorun o motorun kontrol devresi. İleri geri ve hızlandırma. bunun çözümü elekrtonik ve pahalı bir sistem, motor olarak sıradan bir marş motoru olabilir.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    493 Mesaj
    Çok sağol abicim düşüncelerin için ama biraz daha açıklayıcı olabilir misin ? yani tam olarak ????
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Pubg mobile uc
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Bitcoin Alım Satım
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,656
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.