Şimdi Ara

GİTTİGİDİYOR ve KOLAYSEPET 4.969 TL paramın üzerine yattı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    gittigidiyor üzerinden kolaysepet isimli satıcıdan aşağıdaki link üzerinden 5.169 TL ye bir adet PHİLİPS 65PUS6703 marka-model televizyon satın aldım.

    200 TL anlık indirim kampanyasını kullanarak 4.969 TL ödeme yaptım.
    https://urun.gittigidiyor.com/ses-goruntu/philips-65pus6703-12-ultra-ince-4k-uhd-led-smart-tv-349731271

    Ürün kargo ile geldi ve servise kurulumunu yaptırdığımda ekranın sol üst köşesinde ölü pikseller olduğunu farkettim, servise bu durumu belirttiğimde ürünü servise götürüp incelemeleri gerektiğini, inceleme sonucunda değişim kağıdı verebileceklerini fakat bu durumun kesin olmadığını belli bir piksel sayısına kadar olan ölü piksellerde değişim kağıdı vermediklerini söyledi.

    Bende sıfır aldığım bir üründe teknik servis, değişim vs. işlemlerle uğraşmamak için ve ölü piksel çıktığı için üründen soğuduğumdan cayma hakkım kapsamında ürünü iade etmek istedim ve gittigidiyor üzerinden iade işlemlerini başlattım.

    Bu arada satıcı bana servisten değişim formu almam gerektiğini aksi halde ürünü iade almayacağını belirtti.

    Gönderdiğim kargoyu satıcı teslim almadı, bir hafta kargo şubesinde bekledikten sonra dün göndericisine yani bana geri iade edilmek üzere kargonun tekrar yola çıktığını gördüm kargo takibinden. Biraz önce kargoyu arayıp sordum 54 TL gönderim ücreti olduğunu yarısı kadar da yani 27 TL iade ücreti olacağını belirttiler. Yani şu durumda kargo bana iade edileceği zaman haksız yere 81 TL daha ödemem gerekecek.

    Bu aşamadan sonra çözüm merkezinden yapılan yazışmaları olayı ve böyle bir olay başınıza geldiğinde gittigidiyor'un sizi nasıl mağdur edeceğini tüm detaylarıyla görmeniz için aşağıya kopyalıyorum.

    GittiGidiyor:
    Merhaba sariduru; "Kusurlu ürün geldi" nedeniyle iade sürecini başlattınız. İade sürecini başlattığınızı satıcıya ilettik. Satıcı, en kısa zamanda size ulaşıp yardımcı olacaktır. Kendisine iletmek istediğiniz bir mesajınız varsa aşağıdaki kutucuğa yazıp gönderebilirsiniz. 3 gün içinde iade etmek istediğiniz ürünü satıcının adresine kargolamayı (İade kargo ücreti satıcıya aittir. Kargo için herhangi bir ücret ödemeyin.) ve kargo bilgilerini 'İade Bilgilerini Gir' ekranından sisteme tanımlamayı unutmayın. Satıcı size anlaşmalı olduğu kargo firmasını iletirse iadenizi bununla gerçekleştirin. Kargonuzun satıcıya ulaşıp ulaşmadığını Bana Özel sayfanızdan takip edebilirsiniz. Ürünü iade etmenizi takip eden 3 iş günü + 24 saat içinde satıcı ürünü teslim aldığını onaylayacak ve ürün bedeli size iade edilecektir.

    sariduru:06-06-2018 15:35:49
    Merhaba, ürünün bugün servise kurulumunu yaptırdım, ekranın sol üst köşesinde çok sayıda ölü pixel mevcut, kanuni hakkım gereği ürünü iade etmek istiyorum gereğini rica ederim.

    kolaysepet:07-06-2018 10:48:07
    MERHABA ;
    SERVİS DEĞİŞİM FORMU DÜZENLEDİ Mİ ?
    TEŞEKKÜRLER

    sariduru:07-06-2018 15:01:47
    Hayır değişim formu düzenlenmedi fakat kuruluma gelen teknik servis çok sayıda ölü pixel olduğunu teyit etti, değişim formu için cihazın servise götürülüp incelenmesi gerekiyormuş, bu işlem zaman alacağı için ve sıfır aldığım bir üründe teknik servis ve onarım işlemleriyle uğraşmak istemediğim için yasal süre zarfında iade hakkımı kullanacağım, ürünü bugün anlaşmalı olduğunuz aras kargo ile geri göndereceğim, ilginize teşekkür ederim.

    kolaysepet:07-06-2018 17:12:51
    MERHABA ;
    YENİ BİR ÜRÜNÜN ONARIMI YAPILMAZ. KURULUMU GERÇEKLEŞTİRİLEN ÜRÜNÜN GARANTİSİ BAŞLATILMIŞTIR. AMABALAJI AÇILMIŞ ÜRÜNLER MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ GEREĞİ İADE KAPSAMI DIŞINDADIR.
    SİZDEN RİCAM TEKNİK SERVİSİN DEĞİŞİM FORMU DÜZENLENMESİDİR. BU SÜREÇTE PROBLEM YAŞAMAYIZ.
    DURUMLA İLGİLİ YARDIMLARINIZI RİCA EDERİZ.
    TEŞEKKÜRLER.

    GittiGidiyor:08-06-2018 11:44:00
    sariduru; Ürünü Aras Kargo - ORAN - 8050293774872 ile iade ettiniz. 13/06/2018 11:44:00 tarihine kadar satıcı ürünü teslim alacak ve iade ürünü onaylayacaktır. Satıcı, ilgili tarihe kadar teslim aldığı ürüne Bana Özel sayfasından onay vermez ise, GittiGidiyor tarafından satıcıya hatırlatma mesajı gönderilir ve 24 saatlik süreç başlatılır. Son 24 saatlik sürecin sonunda da satıcıdan bilgi alınamazsa veya teslim onayı verilmezse, iadeniz otomatik olarak yapılacaktır.

    GittiGidiyor:13-06-2018 16:15:26
    Sayın sariduru;
    İşlem hakkında kısa süre içerisinde bilgi vermenizi rica ediyorum.
    GittiGidiyor Müşteri Hizmetleri-Pınar

    GittiGidiyor:13-06-2018 19:00:19
    Sayın kolaysepet;
    Alıcının işlem hakkında bilgi vermesi adına kısa bir süre beklemenizi rica ederim.
    GittiGidiyor Müşteri Hizmetleri-Pınar

    sariduru:13-06-2018 20:10:13
    Merhaba Pınar Hanım, yukarıda da belirttiğim şekilde aldığım televizyon kusurlu çıktığı için yasal süre içinde yasal iade hakkımı kullanarak cihazı satıcıya kargoladım, ödemiş olduğum ücretin tarafıma iadesi hususunda gereğini rica ederim.

    sariduru:13-06-2018 21:35:58https://yardim.gittigidiyor.com/alici-rehberi/iade-sureci-ve-cayma-hakki
    Yukarıdaki linkte ayrıntıları açıklanan kanuni cayma hakkımı kullanmak istiyorum.

    GittiGidiyor:13-06-2018 21:54:09
    Sayın kolaysepet;
    İşlem hakkında bilgi vermenizi rica ediyorum.
    GittiGidiyor Müşteri Hizmetleri-Pınar

    sariduru:14-06-2018 12:21:06
    Satıcının iadeyi onaylaması için kendisine sistem tarafından verilen 3 iş günü + 24 saatlik süre sona ermiştir.
    Gönderdiğim kargo 7 gündür teslimat şubesinde beklediği halde satıcı ürünü teslim almamaktadır, ürünün en kısa süre içerisinde teslim alınmaması halinde kargo teslim alınmadığı için tarafıma iade edilecek olup ödenmesi gereken yüksek miktarda kargo ücreti tahakkuk edecektir.
    Satıcının belirtmiş olduğu şekilde "AMABALAJI AÇILMIŞ ÜRÜNLER MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ GEREĞİ İADE KAPSAMI DIŞINDADIR." şeklindeki uygulama kanunlara aykırıdır, cayma hakkı kapsamında "Ürünün ambalajının açılması, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz."
    Cayma hakkı ile ilgili detaylı bilgiler için şu adresi incelemenizi rica ederim :https://yardim.gittigidiyor.com/alici-rehberi/iade-sureci-ve-cayma-hakki
    Gün içerisinde iade onayı verilerek ödediğim ücretin tarafıma iadesini satıcıdan ve Gittigidiyor'dan rica ediyorum, aksi halde gereken hukuki süreci başlatacağım.

    sariduru:14-06-2018 16:35:11
    Satıcı tarafından gönderilen televizyonu 05/06/2018 tarihinde teslim aldım.
    27.11.2014 tarih 29188 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 9. Maddesinin 1. Fıkrası uyarınca cayma hakkımı kullanmak istediğimi 14 günlük yasal süre içerisinde, 06/06/2018 tarihinde bu sayfa üzerinden, satışa aracılık eden internet sitesi Gittigidiyor vasıtasıyla satıcıya bildirdim.
    Satıcı tarafından ürünün ambalajının açılmış olduğu belirtilerek, bu nedenle ürünün iade alınmayacağı belirtilmiştir.
    Yönetmeliğin 13. Maddesinin 2. Fıkrası uyarınca tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Yani ürünün ambalajının açılmış olması cayma hakkının kullanılmasına engel değildir.
    Cayma hakkı kapsamında iade edilemeyecek ürünler yönetmeliğin 15. Maddesinde belirtilmiştir, sözleşme konusu televizyon bu ürünlerin arasında sayılmadığından satıcının belirtmiş olduğu şekilde ambalajı açıldığı için ürünün geri alınmayacağının bildirilmesi yönetmeliğe aykırıdır.
    Bu nedenlerle :
    Aynı yönetmeliğin 13. Maddesinin 1.fıkrası uyarınca 10 günlük yasal süre içerisinde, 07/06/2018 tarihinde malı satıcıya kargo vasıtasıyla geri gönderdim.
    Yukarıda ayrıntılarıyla açıklandığı üzere alıcı olarak tarafıma düşen bütün yükümlülükleri yasal süreleri içerisinde yerine getirmiş bulunmaktayım.
    Aynı yönetmeliğin 12. maddesinin 1. fıkrası uyarınca satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
    Yukarıda belirtilen yasal süre içerisinde; 20/06/2018 tarihine kadar kredi kartımdan tahsil edilen ödemenin, tarafıma iade edilmemesi halinde yasal olarak sorumluluğunuzun oluşacağı, tüketici hakem heyeti ve akabinde tüketici mahkemesine yapılacak başvurular sonucu oluşacak tüm yargılama giderlerinden sorumlu olacağınız Kolaysepet ve Gittigidiyor firmalarına 14/06/2018 tarihinde ihtar olunur.

    GittiGidiyor:18-06-2018 13:16:31
    Sayın sariduru;
    Almış olduğunuz ürünün kurulumu teknik servis tarafından sağlandı ise ürün iade cayma hakkı kapsamındadır. Fakat ürün kurulumu sizin tarafınızdan sağlandı ise ürün iade cayma hakkı kapsamında değildir. İade almak satıcı firmanın inisiyatifindedir.
    GittiGidiyor Müşteri Hizmetleri - Nur

    sariduru:18-06-2018 14:11:03
    Merhaba Nur Hanım,
    Ürünün kurulumu yukarıda da belirttiğim şekilde yetkili servis tarafından yapılmıştır,
    İade işleminin onaylanarak ödemiş olduğum ücretin kredi kartıma iadesi hususunda,
    Yukarıda ayrıntılarını belirttiğim kanuni gerekçeler dahilinde,
    Gereğini rica ederim.

    kolaysepet:18-06-2018 15:08:55
    ÜRÜN TARAFIMIZDAN KABUL EDİLMEYİP KARGODAN TESLİM ALINMAMIŞTIR.
    TEŞEKKÜRLER.

    GittiGidiyor:18-06-2018 22:52:50
    Sayın sariduru;
    Servisle görüşme sağlayarak değişim formu talep etmenizi rica ediyorum.
    GittiGidiyor Müşteri Hizmetleri-Pınar

    sariduru:19-06-2018 10:09:51
    Merhaba Pınar Hanım,
    Yukarıda ayrıntılarını ve yasal dayanaklarını açıkladığım şekilde satın almış olduğum ürünü cayma hakkı kapsamında iade etmek istiyorum,
    Cayma hakkı kapsamında bir ürünün iade edilmesi için herhangi bir sebep, gerekçe gerekmemektedir.
    Aynı şekilde ürün hakkında servisten değişim formu alınması da gerekmemektedir.
    Konu ile ilgili yönetmelik metnini aşağıya kopyalıyorum :
    MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri
    Cayma hakkı
    Madde 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
    Sitenizdeki alıcı ve satıcı rehberlerinde de cayma hakkının kapsamı oldukça açık bir şekilde belirtilmiştir.
    Lütfen beni daha fazla mağdur etmeyin ve iade işlemini gerçekleştirin, aksi halde yukarıda yazdığım ihtar yazısında belirttiğim şekilde kanuni yollara başvuracağım.


    Ever arkadaşlar bu saatten sonra gittigidiyor'dan bir daha asla herhangi bir şey satın almam, gerekirse 3 kuruş fazla verir başka yerlerden alırım. Kanunu detaylarıyla açıkladığım halde hala bana zorluk çıkaran ve kanuna uymayan bu gibi oluşumların benim gözümde değeri sıfırdır bu saatten sonra.

    Sizde bir ürün alacağınız zaman 2 kere düşünün çünkü iade etmeniz gerekirse gittigidiyor size asla yardımcı olmayacak.

    Bu arada kargo takibinden girilip bakılınca "Hasar görmesi sebebi ile teslim edilememiştir."şeklinde bir ibare çıkıyor, onu da arayıp teslimat şubesine sordum alıcısı tarafından kabul edilmeyen her kargoya bu şekilde giriş yaptıklarını söylediler onlar hakkında da ayrıca şikayet kaydı oluşturdum.
    https://www.sikayetvar.com/aras-kargo/aras-kargo-ile-gonderdigim-kargom-7-gundur-alicisina-teslim-edilmiyor

    Konu ile ilgili artık firmaların bana yardımcı olmayacağını ve kanunu alenen ihlal etmeye çalıştıklarını gördüğüm için Tüketici Hakem heyeti'ne başvuracağım. Gelişmeler oldukça sizinle buradan paylaşmaya devam ederim.

    Okuduğunuz için teşekkürler, sağlıcakla kalın.







  • Hocam keşke şu sebepten iade etmek istiyorum yerine ürünü begenmedim iade etmek istiyorum deseydiniz. Mesela üretici firmayı ve servisini ilgilendiren bir kusur nedeniyle cihazı iade istediğinizde üretici olmayan satıcı firma kusur bende değil tv yi üreten firmada orayla muhattap ola getirebiliyor. Ama cihazı bir sebep göstermeksizin begenmediğinizi söylediğinizde elleri kolları çok daha fazla bağlanıyor işin finalinde tabiki siz her türlü haklısınız ama bir kaç kelime farkıyla bu süreci yaşıyorsunuz. Sonunda tüketici hakem heyeti sizi haklı bulacak tabiki ama uğraşacaksınız .



    Yineliyorum sonuna kadar haklısınız hakkınızıda arayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam aynı süreci gittigidiyor teknosa mağazasıyla yaşadım. tv'de gördüğü problemler üzerine iade ettim. 12 gün içerisinde param iade edildi ve gittigidiyor oldukça yardımcı oldu.
    bana kalırsa gittigidiyor'dan alışverişte de kurumsal satıcı olmasına dikkat etmek gerekiyor gibi.
    hakem heyetinden mutlaka para iadesi alacaksınız ama süreç uzayacak sadece..
    kolay gelsin
  • GG işi kolaylaştıracağı yerde yasal dayanakları sunmanıza rağmen işi yokuşa sürmüş . Satıcının tutumu alışkın olduğumuz bi durum zaten mesafeli satış sözleşmesinde açıkça belirtir HİÇBİR SEBEP GÖSTERMEKSİZİN VE CEZAİ SORUMLULUĞU OLMAKSIZIN ÜRÜN 14 GÜN İÇİNDE İADE EDİLEBİLİR. Bir de bu satıcıların bu maddeyi kendine göre uyarlayıp kendi mesafeli satış sözleşmesini yaratanlar var ki evlere şenlik.



    Bunlardan bir sonuç alamayacağınız aşikar tavırları açıkça belli bunlarla daha fazla yüz göz olmayın direk hakem heyeti ya da mahkemeden mağduriyetinizi giderin o ödediğiniz kargo parası da dahil iadesini alın. Süreç bir kaç ayı geçmiyecektir büyük ihtimalle .

    Sağlıcakla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, yazacaklarımı yanlış anlamayın ama burada sizin hatalarınız var ve durumu satıcı'dan ziyade gittigidiyor'un çözebileceğini düşünmüşsünüz. Bir çok kez sizin yaşadığınıza benzer olaylar başıma geldi ve bir çok ürünü iade ederek parasını geri aldığım için, konuya yazmak istedim.

    Yaptığınız ilk hata, servisin kurulum yaparak hata tespit ettiği ürünü, servis raporu tutulması için servise göndermemiş olmanız. Ürün servisin yanında açılmış bile olsa, servis raporu olmadan kimse size ürün değişimi veya para iadesi yapmaz.

    İkinci hata ise, servis raporu almadığınız halde gittigidiyor ile sorunu çözeceğinizi düşünüp zaman kaybetmişsiniz. Ölü pikselleri görür görmez ürünü servis elemanlarına teslim ederek, gerekli incelemelerin yapılmasını istemeniz gerekiyordu.

    Satıcı firma ürünün içerisini açıp, ekranında bir sorun olup olmadığını bilemez. Bu nedenledir ki sizden, servisin vereceği raporu ister.

    Satıcı firmanın elinde, "servisin değişim veya iadesi yapılabilir diye bir servis raporu olursa şayet", satıcı bu raporu ürünü aldığı distribütör firmaya beyan ederek iade faturası keser ve kendi parasını tahsil eder. Siz de bu durumda paranızı geri alırsınız. Bu rapor satıcıya iletilmemiş ise, size para iadesi yapmaz. Burada kendinizi satıcı yerine koyun demiyorum, işleyiş bu şekilde olduğu için yazdım.

    Satın aldığınız ürün garantili bir üründür ve size ayıplı olarak gelmiştir. Bu nedenle daha fazla zaman kaybetmeden iki yoldan birisini izlemeniz gerekiyor.

    1.Tüketici hakem heyeti ile görüşmek.
    2.Satıcı ile irtibata geçip ürünü servisine yönlendirdikten sonra servis raporu ile değişimi veya para iadesini istemek.

    Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BeyazBüyü -- 19 Haziran 2018; 15:13:16 >




  • Kolaysepet firma yetkilisiyle görüşerek an itibariyle paramı geri aldım.

    Gittigidiyor'un bu aşamada bana hiç bir faydası veya yardımı dokunmadı, çalışanları çok bilgisiz, tek yaptıkları işinizi zorlaştırmak.

    Çözüm merkezi diye getirdikleri sistem aslında tam anlamıyla bir çözümsüzlük merkezi.

    Sorununuzu firma ile çözebilirsiniz sorun yok fakat Gittigidiyor'un eline kaldıysanız geçmiş olsun.

    Yorum yazan tüm arkadaşlara teşekkürler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.