Şimdi Ara

GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Varmi bi gelisme

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yvzozden Y kullanıcısına yanıt
    pci pinleri birbirine gecicek siz hala karttan goruntu alabileceksiniz bu işte bir bit yenigi var gibi geldi.

    kanuni bir işlemde kendi açınızdan kanıtlamanız biraz sıkıntılı bir durum cunku siz zaten tam anlamadıgınız bir sıkıntıdan muzdarip olarak yollamıştınız(ürünü garantiye verirken detaylı bir arıza bilgisini vermediginizi düsünerek bu yorumu yapıyorum). ama siz emin iseniz ana kartta sıkıntı olmadan yolladıgınızdan geri adım atmadan baskı yaparak ürünün servisten veya kargo firmasından kaynaklandıgını one sürebilirsiniz ama burdada soyle bir sıkıntı var kargo firmalarıda standartlar dısında(kutusunda kopuk filan olması gerekli gibi) bu tarz elektronik ürünler yollandıgında olusacak hasar karsısında tüketiciyi suclayarak paketleme hatasından kaynaklı diyerek yırtabiliyorlar malesef :(
  • atillacenk kullanıcısına yanıt
    Bir bit yeniği var lakin kargoda mı firmada mı çözemedim. Nova Bilgisayar beni de ekleyerek MSI firmasına şöyle bir mail atmış:

    "Merhaba,
    Geçen hafta bir müşterimize sağlam ve test edilmiş olarak gönderdiğimiz ekran kartında arıza var diyerekten bize geri gönderilen bilgisayarda bulunan MSI Z170A PC MATE anakartta ekli resimlerde gönderdiğimiz gibi PCI Exp 16X slotu zorlanmadan dolayı yerinden tamamen kopmuş.
    Bu konuda müşterimize nasıl yardımcı olabilirsiniz.
    Müşterimizin de bilgisi olması açısından onunda mail adresini bu mail e ekliyorum.
    Acil cevabınızı bekliyoruz.
    Teşekkürler."

    Görüntüleri de ekledim.

    Bugün görüştüğüm kadarıyla tüketici hakem heyeti kargodaki hasarın tespitinin zorlu bir süreç olduğunu söyledi. Mağdur olmam yüksek ihtimal gözüküyor. Nova Bilgisayar ise MSI nin yapacağı dönüşe göre farklı bir firmaya da (Çizgi Elektronik) bu kartın tamiratının yaptırılabileceğini söyledi ki en azından anakart parasından düşük olacağını tahmin ediyorum. Ekran kartımla ilgili olarak ise "o sorun değil dener değiştiririz" dediler.

    Eğer bu firma doğru söylüyor ise kasayı aynen bana yolladıkları biçimde köpükle kolilediğime, kasanın da herhangi bir hasar almadığına göre aklıma gelen tek şey şu: Nakliye sırasında ki sarsıntılar sebebiyle ekran kartı bağlı olduğu slotu zorlamış ve kopartmış ki resimlerde ki slot ekran kartının bağlı olduğu slot. İlaveten ekran kartımın bana ilk geldiği gün itibariyle kasanın içerisinde slota tam dik değil de sanıyorum ağırlığından ötürü eğik durduğunu biliyorum. Bu duruma şahitlik edecek arkadaşımdan başka da ispatım yok. İlaveten kasayı yollamadan önce aynı gün yaptığım kontrollere ve kasanın sağlam teslimatına yalnızca arkadaşlarım şahittir.

    Firma kasayı bana bu şekilde yolladığından, ekran kartını söküp kasanın yanında harici olarak yollamak aklıma gelmedi. Tekrar tekrar anakart montajı vs. ile uğraşmak istemediğimden beklemekten başka çarem yok gibi ama kasamı sağlam biçimde teslim aldıktan sonra geç olur mu bilemiyorum ancak ilgili yerlere şikayetlerimi iletmeyi düşünüyorum.

    Konuyla ilgili alternatif fikri olan arkadaşlarım görüşlerini paylaşırsa memnun olurum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yvzozden -- 28 Ekim 2015; 19:52:40 >




  • yvzozden Y kullanıcısına yanıt
    dostum oncelikle tekrardan büyük geçmiş olsun resimlerde işin ciddiyeti belli. sevindirici haber ise eger ekran kartında sorun varsa degistirilebilecek olması. kotu yanı ise eger tamirat parası size yansıtılırsa 200 tl den az bir masraf cıkarcagını düsünmüyorum
    bu olayın başlangıcı ürünü sizin ilk kargolanmasından itibaren başlama ihtimali yüksek olup ekran kartındaki sıkıntıya sebep oldugunu düiünüyorum
    bu arada ürün size ilk kargolandıgında ekrankartı ile kasanın alt kısmı arasına karton kopuk filan koymaları lazım ve genelde ici dolu pc ler yatay konumlandırılcak sekilde kolilenir ve yanına yonu işaretlenir kargolama sırasında parcalar tüm agırlıklarını dikey şekilde anakarta ve kasaya yansıtır ve sıkıntı olmaz
     GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ)
    eger size pc toplanıp yollandıysa ve boş kasanın kolisinde yollandıysa bu kasalar dikey konumlndırılcakları ve işaretlendirmelerde bu yonde olcagı icin kargolamada bu sıkıntıyı yaşamış olma ihtimaliniz yüksek.
     GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ)
    kısacası ürünün arzasının kaynagı pc yi ilk temin ettiginiz yer olmuş oluyor bunu belirterek her türlü para iadesi veya ürün degişimi alabilecegini düsünüyorum aksi taktirde tüketici mahkemesine bu şekilde baş vursanız %90 haklı cıkarsınız :)
     GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ) GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ)

    bu arada resimleri temsili olarak koydum cogu markada boyle bir uygulama mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atillacenk -- 28 Ekim 2015; 21:31:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atillacenk

    dostum oncelikle tekrardan büyük geçmiş olsun resimlerde işin ciddiyeti belli. sevindirici haber ise eger ekran kartında sorun varsa degistirilebilecek olması. kotu yanı ise eger tamirat parası size yansıtılırsa 200 tl den az bir masraf cıkarcagını düsünmüyorum
    bu olayın başlangıcı ürünü sizin ilk kargolanmasından itibaren başlama ihtimali yüksek olup ekran kartındaki sıkıntıya sebep oldugunu düiünüyorum
    bu arada ürün size ilk kargolandıgında ekrankartı ile kasanın alt kısmı arasına karton kopuk filan koymaları lazım ve genelde ici dolu pc ler yatay konumlandırılcak sekilde kolilenir ve yanına yonu işaretlenir kargolama sırasında parcalar tüm agırlıklarını dikey şekilde anakarta ve kasaya yansıtır ve sıkıntı olmaz
     GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ)
    eger size pc toplanıp yollandıysa ve boş kasanın kolisinde yollandıysa bu kasalar dikey konumlndırılcakları ve işaretlendirmelerde bu yonde olcagı icin kargolamada bu sıkıntıyı yaşamış olma ihtimaliniz yüksek.
     GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ)
    kısacası ürünün arzasının kaynagı pc yi ilk temin ettiginiz yer olmuş oluyor bunu belirterek her türlü para iadesi veya ürün degişimi alabilecegini düsünüyorum aksi taktirde tüketici mahkemesine bu şekilde baş vursanız %90 haklı cıkarsınız :)
     GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ) GIGABYTE G1 GTX 970 OVERCLOCK - (GTX 970 ARTIFACT KONUSU GÜNCELLENDİ)

    bu arada resimleri temsili olarak koydum cogu markada boyle bir uygulama mevcut.


    Teşekkür ederim. Durum tam da belirttiğiniz gibi bu da demek oluyor ki ben de şüphelerimde haklıymışım. İşin kötü yanı elimde bunu ispat edebileceğim birşey yok doğal olarak kargoyu sağlam telsim almış ama ben hatalı yollamış durumuna düşeceğim. Süreç de sanıyorum oldukça uzun olacaktır değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Firma kasayı bana bu şekilde yolladığından, ekran kartını söküp kasanın yanında harici olarak yollamak aklıma gelmedi.


    demek ki inventus gibi bazi firmalarin ekran kartini ayri kutuda gondermelerinin bir sebebi varmis.sorunun ekran kartindan ya da oyundan olmasi dusuk bir ihtimaldi anakart sorunmus.firma karti anakart uzerinde gonderdi kargoda olmus benim kabahatim yok diyeceksin baska yapacak bir sey yok.
  • dostum malesef ülkemizdeki bazı kurallar yurtdışındaki gibi sıkı degil veya hiç yok ama siz pc firmasına ki nova bilgisayar epeydir piyasada plan bir firmadır durumu nezih ve haklarınız cercevesinde acık ve net bir şekilde tekrar belirtin(size bahsettigim konuyu onlarada gosterebilirsiniz) tüketici mahkemesine gitceginizi belirtin ürünün kargolamadaki hatadan dolayı bu hale geldigini soyleyin bence biraz gecikmeden sonra aralarında tartısmadan danısmadan sonra ürün degimini kabul ediceklerdir.(kargo sırasında olsa bile kargo firması ben gosterim yonune uydum diyerek isin icinden sıyrılacaktır).aksi taktirde tüketici mahkemesine gitmekte çekinmeyin bunun icin gerekli olan tek şey ürünü tamir ettirmeden olayı anlatarak başka bir uzmana gostermeniz(bu konu hakkında ugrasan lisanslı pc teknisyeni ve mühendisinden veya 'lerinden' alacagınız imzalı belgeyle) kaybınızı telafi etmek zorunda kalıcaklardır bu işlem sizinde gostericeginz cabaya gore 1-2 ayı bulabiliyor günümüzde ama bu devirde para kolay kazanılmıyor ki tüketici mahkemesinde kazanırsanız arada gecen zamanda yasadıgınız kaybı telafi etmekle de yükümlü kalacaklardır.bu arada ürünü ayıplı mal olarakta belirtebilirsiniz sonucata ürünün ayıbı size tesliminden itibaren 2 yıl icinde ortaya cıktı ayıplı mal olarak bosvuruda bulunabilirsiniz (tabi outlet vb. urun almadıysanız)




  • Yönetmeliğin 5. maddesine göre; malın piyasaya sunum tarzı, makul kullanım şekli ve piyasaya sürüldüğü an ve benzeri diğer hususlar göz önüne alınarak, bir kimsenin o maldan haklı olarak bekleyebileceği güvenliği sağlamayan mal ayıplı sayılır(4077. kanunun ilgili yonetmeliginde boyle yazmaktadır)

    burada siz maldan haklı olarak bekliyeceginiz güvenligi saglanmamaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atillacenk

    Yönetmeliğin 5. maddesine göre; malın piyasaya sunum tarzı, makul kullanım şekli ve piyasaya sürüldüğü an ve benzeri diğer hususlar göz önüne alınarak, bir kimsenin o maldan haklı olarak bekleyebileceği güvenliği sağlamayan mal ayıplı sayılır(4077. kanunun ilgili yonetmeliginde boyle yazmaktadır)

    burada siz maldan haklı olarak bekliyeceginiz güvenligi saglanmamaktadır.

    Bir kaç saat öncesine kadar farklı düşünürken şimdi sayenizde çok farklı düşünüyorum. Sorunumla ilgilenip yol gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim. Yarın aynen dediğiniz gibi öncelikle firmayla durumu konuşacağım. Kabul etmemeleri halinde de ürünü yaptırmadan ekran kartını harddiskimdeki oyunla kontrol edip geri yollamalarını isteyeceğim. Ancak burada uyanıklık yapıp bu kez benim söylediğim gibi kargolama yaparlarsa işten sıyrılmış olurlar mı? Dediğim gibi elimde koliye dair herhangi bir fotoğraf yok. Yani bu durumun araştırılmasını istediğimde kargo firmasının bize gelen koli bu şekildeydi şeklinde bir kaydı mevcut mudur?




  • yvzozden Y kullanıcısına yanıt
    uyanıklık yapmaları icin ya kargo kutusunu degiştirmeleri yada ürünün üstüne ekstra yon belirtilen etiketler yapıştırmaları gerekmekte bunuda siz ispatlayamıyor olsanızda onlarda ilk gonderim seklini ispatlayamazlar ki genel gonderimleri bu sekilde oldugu icin avantaj sizde olarak gozukuyor arkadasında belirttigi gibi inventus gibi firmalar ekran kartını ayrı olarak yolluyorlar ,en kotu durumda muadil bir firma olarak onlardan da bu konu hakkında fikir destegi alabilirsinizki inventus bu konulara onem veren deneyimli bir firma.kargo firmaları ise kargoların sadece boyut ve yüzeysel icerik bilgilerini sitemlerine kayıt ederler veya sistemi girilmiş notlar kayıtta kalıyor(kırılabilr hasas eşya veya belirtildiyse ozellikle su sekilde tasın malı gibi yazılı notlar bunlarada sanırsam kargo firmasının genel müsteri hizmetlerinde gonderi koduyla vb seylerle bilgiyi talep edebiliyorsun diye biliyorum) araca nasıl yerleştirildi hangi rafa yerlştirildi gibi bilgiler hak getire. zaten kargo firması urunu yanlıs tasımıs olsa sizin karınıza olur bu durumda (ilginç bir şekilde tasımada hata yapsalardı belki bu sorunla karşılaşmayabilirdiniz)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atillacenk

    uyanıklık yapmaları icin ya kargo kutusunu degiştirmeleri yada ürünün üstüne ekstra yon belirtilen etiketler yapıştırmaları gerekmekte bunuda siz ispatlayamıyor olsanızda onlarda ilk gonderim seklini ispatlayamazlar ki genel gonderimleri bu sekilde oldugu icin avantaj sizde olarak gozukuyor arkadasında belirttigi gibi inventus gibi firmalar ekran kartını ayrı olarak yolluyorlar ,en kotu durumda muadil bir firma olarak onlardan da bu konu hakkında fikir destegi alabilirsinizki inventus bu konulara onem veren deneyimli bir firma.kargo firmaları ise kargoların sadece boyut ve yüzeysel icerik bilgilerini sitemlerine kayıt ederler veya sistemi girilmiş notlar kayıtta kalıyor(kırılabilr hasas eşya veya belirtildiyse ozellikle su sekilde tasın malı gibi yazılı notlar bunlarada sanırsam kargo firmasının genel müsteri hizmetlerinde gonderi koduyla vb seylerle bilgiyi talep edebiliyorsun diye biliyorum) araca nasıl yerleştirildi hangi rafa yerlştirildi gibi bilgiler hak getire. zaten kargo firması urunu yanlıs tasımıs olsa sizin karınıza olur bu durumda (ilginç bir şekilde tasımada hata yapsalardı belki bu sorunla karşılaşmayabilirdiniz)

    Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim, en azından kafamda birşeyler şekillendi. Eğer açık olursa yarın durumu bu şekilde izah edip gelişmeleri paylaşırım.




  • yvzozden Y kullanıcısına yanıt
    ne demek dostum yardımcı olduysam sana ne mutlu bana bide yanlış anlama ben herzaman sunu düsünürüm sen,ben bilinçli müsteri olmakla mükellef degiliz ama onlar bilinçli satıcı olmakla mükellefler bunu ben zor yoldan ogrendim mediamarktan tut türktelekoma kadar bircok firmayla kafa kafaya girdim inşallah yakın zamnda buraya iyibir haber ile donus yaparsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atillacenk -- 29 Ekim 2015; 0:08:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atillacenk

    ne demek dostum yardımcı olduysam sana ne mutlu bana bide yanlış anlama ben herzaman sunu düsünürüm sen,ben bilinçli müsteri olmakla mükellef degiliz ama onlar bilinçli satıcı olmakla mükellefler bunu ben zor yoldan ogrendim mediamarktan tut türktelekoma kadar bircok firmayla kafa kafaya girdim inşallah yakın zamnda buraya iyibir haber ile donus yaparsın

    İnşallah hocam, meşgul ediyorum kusuruma bakmayın ama birşey daha soracağım: Bu attığınız fotoğrafların internet üzerinde bir linki yahut konusu var mıdır acaba? Deminden beri birşey bulamadım da firmaya bir kaç örnek vermem açısından faydalı olabilir diye düşünüyorum.




  • yvzozden Y kullanıcısına yanıt
    dostum acıkcası hani bu kasa boyleyken bu kasa niye boyle tasınıo diye kimse sormaz gorunurde cok onemli birşey gibi gozukmemekte.fotagrafları ise ben paket acılım konularından ve googledan aratarak buldum pekte paylaşım olmuyor cunku ınsanlar kasanın kutusunu cekmekte pek hevesli degil ama herhangibir pc magzasına gidip gorursun mesela elanware asus gamin serileri kutularına(bunları ornek veriyorum cunku dahili olarak iclerinde buyuk boyutlu ekran kartları barındırıyorlar) paketlerin yanlarındaki ok yonlerini gorebilirsin oncelik olarak hep yatay tasınması konusunda veya ekran kartı testeklenmiş veya kasaya monte edilmeiş ise yatay veya dikey konumda oklarını gorebilirsin google a mesela 'alienware desktop pc shipping box' seklinde yazarsan ornekleri gorebilirsin
  • Çok üzüldüm arkadaşım geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdiye kadar konuyu takip edip yardımcı olan arkadaşların her birine çok teşekkür ederim. Bir güncelleme yapmak ve kafama takılan bir konuyla ilgili fikrinizi almak istedim.

    Yaptığım son görüşmede yetkili arkadaş anakartımı tamire yolladıklarını, on - on beş gün sürebileceğini ve masraf çıkmaması için elinden geleni yaptığını söyledi. Ekran kartımla ile ilgili olaraksa bahsettiğim problemi gördüklerini ve kartı değiştirdiklerini söyledi. Çok da önemli bulmadığım "anakartımın garanti dışı kalması sorunu" haricinde bir problem gözükmüyor. Bunca yılgınlığın ardından çıkabilecek masrafa da artık kendimi psikoljik olarak hazırladım ve katlanacağım. Böylece acı da olsa bazı tecrübeler edinmiş oldum.

    Kafama takılan konu ise daha detaylı düşünme fırsatı bulduğum bu boşlukta, gerekirse fiyat farkını ödeyerek, ekran kartımı değiştirme fikri oldu. Bir kaç gündür araştırıyorum ancak kararsızlığım devam etmekte. Açıkçası AMD'ye pek sıcak bakmamaktayım. Bunun sebebinin ise sürücü desteği, NVIDIA'nın oyunlarla sıklıkla yaptğı anlaşmalar ve çoğunlukla AMD ile kullanılamayan NVIDIA'ya has teknolojiler (Physx, Hairworks vs.) olduğunu söyleyebilirim. Konuyu AMD - NVIDIA çekişmesine taşımak istemiyorum zira bu şekilde uzayan nice konuyu okumuş ve bir sonuç elde edememiş durumdayım. Arada kaldığım kartlar ise tahmin edileceği üzere R9 390 ve GTX 970.

    R9 390'ın 8 GB'lık VRAM'i beni cezbetmekte. Zira örnek olarak önümüzde Full HD de dahi High Texture için yanılmıyorsam 4 GB isteyen bir Batman Arkham Knight oyunu var. Oyunun optimizasyon vs. sorunlarıyla ilgilenmeksizin sanki yakın gelecekte 4 GB'ın yetersiz olabileceğini ve GTX 970 ile doku kalitesinden feragat etmek gerekebileceğini seziyorum. Bununla beraber denememiş olsam da GTX 970'in Shadow Of Mordor gibi High Texture için 6 GB civarı VRAM isteyen bir oyunda sorun yaşatmadığını okudum. Bu noktada ise GTX 970'in çekirdek hızı vs. özelliklerinin daha iyi olduğu ve OC da R9 390'ı geçtiği gözüme batıyor. Oyunları Full HD olarak oynyacağım lakin bu durumun VRAM üzerinde bir kaç yıl içinde pek öenmi kalır mı onu bilemiyorum. Anlaycağınız kafam oldukça karışık ve şimdi alacağım ekran kartını dört - beş yıl kullanmak istiyorum. Sonuna kadar herşey maksimum olmasa da en iyi verimi alabileceğim kartı seçmek istiyorum. R9 390X için ise şu an 350-400 TL'lik bir fark mevcut buna değer mi açıkçası emin değlim. Ancak uçar kaçar derseniz bunu da düşünebilirim.

    Açıkçası ben hala GTX 970 tarafındayım. Sebebi de yukarıda saydığım NVIDIA'ya has teknolojilerin artık oyunlarda sıkça kullanılması ve sürücü desteği. Bununla beraber VRAM olayı da doğal olarak aklımı karıştırmakta. AMD'yi tercih etmeyecek olsam dahi tavsiyesini çok okuduğumdan şöyle bir soru daha sormak istiyorum:

    Elimdeki kart bildiğiniz üzere ASUS STRIX modeli. Bunu GIGABYTE G1 modeliyle değiştirmem bana bir artı sağlar mı? Sitede şu an 55 TL'lik bir fark mevcut. Bu kartın da stock değerlerinin ASUS'dan yükek olması aklımı karıştırdı. Bu iki kartı OC yaptığımızda GIGABYTE ile daha yüksek değerler mi elde edilir? Benzer şekilde ASUS'dan yaklaşık 150 TL daha pahalı, her iki karttan daha yüksek stock değerlere sahip ZOTAC modeli de bulunmakta. Yahut bunu mu tercih etmeliyim? Fikirlerinizi bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yvzozden -- 5 Kasım 2015; 2:07:55 >




  • pci slotu öyle sökülebilir değilki, zorlasan belki pcbyi kırabilir. bence nova teknik serviste bu oldu. acemi bi stajyere verdiler oda kartı hacamat etti. sonra bu yalanın üzerine yattılar. ayrıca kargo size gelirken yada siz gönderirken de olsa donuçda onların çalıştığı şirketle gönderdiniz sorumluluk onlarındır.

    anakart tamir görürse yine garanti dışı kalıcakdır bilginiz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    pci slotu öyle sökülebilir değilki, zorlasan belki pcbyi kırabilir. bence nova teknik serviste bu oldu. acemi bi stajyere verdiler oda kartı hacamat etti. sonra bu yalanın üzerine yattılar. ayrıca kargo size gelirken yada siz gönderirken de olsa donuçda onların çalıştığı şirketle gönderdiniz sorumluluk onlarındır.

    anakart tamir görürse yine garanti dışı kalıcakdır bilginiz olsun.

    Tahmininiz doğru olabilir ancak bunun ispatının zor ve yorucu olacağını da kabul etmek gerekiyor. Böyle birşey olmayadabilir ki ben bu ihtimali daha güçlü buluyorum, herhangi bir insan evladı o slotu kolaylıkla o hale getiremez. Ha dediğiniz doğru ise de bunun vebali üzerlerinde olduğundan öyle ya da böyle elbet bedelini öderler. Anakartın garanti dışı kalacağını biliyorum ve bir önceki mesajda da yazdığım gibi bu, benim için büyük bir sorun değil. En azından bunca bekledikten sonra hala birşeylerle uğraşmak istemiyorum, yeterince bezdim zaten. Ancak herşeye rağmen bilgisayarımı sağ salim teslim aldıktan sonra, daha fazla mağdur olmamak ve beklememek için böyle bir yola gittiğimi açıklayarak konuyla ilgili başvurularımı da yetkili mercilere yapabilirim. Şimdilik durumu idare edeceğim ama benim diğer konuda fikirlere ihtiyacım var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yvzozden -- 6 Kasım 2015; 1:15:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yvzozden

    Şimdiye kadar konuyu takip edip yardımcı olan arkadaşların her birine çok teşekkür ederim. Bir güncelleme yapmak ve kafama takılan bir konuyla ilgili fikrinizi almak istedim.

    Yaptığım son görüşmede yetkili arkadaş anakartımı tamire yolladıklarını, on - on beş gün sürebileceğini ve masraf çıkmaması için elinden geleni yaptığını söyledi. Ekran kartımla ile ilgili olaraksa bahsettiğim problemi gördüklerini ve kartı değiştirdiklerini söyledi. Çok da önemli bulmadığım "anakartımın garanti dışı kalması sorunu" haricinde bir problem gözükmüyor. Bunca yılgınlığın ardından çıkabilecek masrafa da artık kendimi psikoljik olarak hazırladım ve katlanacağım. Böylece acı da olsa bazı tecrübeler edinmiş oldum.

    Kafama takılan konu ise daha detaylı düşünme fırsatı bulduğum bu boşlukta, gerekirse fiyat farkını ödeyerek, ekran kartımı değiştirme fikri oldu. Bir kaç gündür araştırıyorum ancak kararsızlığım devam etmekte. Açıkçası AMD'ye pek sıcak bakmamaktayım. Bunun sebebinin ise sürücü desteği, NVIDIA'nın oyunlarla sıklıkla yaptğı anlaşmalar ve çoğunlukla AMD ile kullanılamayan NVIDIA'ya has teknolojiler (Physx, Hairworks vs.) olduğunu söyleyebilirim. Konuyu AMD - NVIDIA çekişmesine taşımak istemiyorum zira bu şekilde uzayan nice konuyu okumuş ve bir sonuç elde edememiş durumdayım. Arada kaldığım kartlar ise tahmin edileceği üzere R9 390 ve GTX 970.

    R9 390'ın 8 GB'lık VRAM'i beni cezbetmekte. Zira örnek olarak önümüzde Full HD de dahi High Texture için yanılmıyorsam 4 GB isteyen bir Batman Arkham Knight oyunu var. Oyunun optimizasyon vs. sorunlarıyla ilgilenmeksizin sanki yakın gelecekte 4 GB'ın yetersiz olabileceğini ve GTX 970 ile doku kalitesinden feragat etmek gerekebileceğini seziyorum. Bununla beraber denememiş olsam da GTX 970'in Shadow Of Mordor gibi High Texture için 6 GB civarı VRAM isteyen bir oyunda sorun yaşatmadığını okudum. Bu noktada ise GTX 970'in çekirdek hızı vs. özelliklerinin daha iyi olduğu ve OC da R9 390'ı geçtiği gözüme batıyor. Oyunları Full HD olarak oynyacağım lakin bu durumun VRAM üzerinde bir kaç yıl içinde pek öenmi kalır mı onu bilemiyorum. Anlaycağınız kafam oldukça karışık ve şimdi alacağım ekran kartını dört - beş yıl kullanmak istiyorum. Sonuna kadar herşey maksimum olmasa da en iyi verimi alabileceğim kartı seçmek istiyorum. R9 390X için ise şu an 350-400 TL'lik bir fark mevcut buna değer mi açıkçası emin değlim. Ancak uçar kaçar derseniz bunu da düşünebilirim.

    Açıkçası ben hala GTX 970 tarafındayım. Sebebi de yukarıda saydığım NVIDIA'ya has teknolojilerin artık oyunlarda sıkça kullanılması ve sürücü desteği. Bununla beraber VRAM olayı da doğal olarak aklımı karıştırmakta. AMD'yi tercih etmeyecek olsam dahi tavsiyesini çok okuduğumdan şöyle bir soru daha sormak istiyorum:

    Elimdeki kart bildiğiniz üzere ASUS STRIX modeli. Bunu GIGABYTE G1 modeliyle değiştirmem bana bir artı sağlar mı? Sitede şu an 55 TL'lik bir fark mevcut. Bu kartın da stock değerlerinin ASUS'dan yükek olması aklımı karıştırdı. Bu iki kartı OC yaptığımızda GIGABYTE ile daha yüksek değerler mi elde edilir? Benzer şekilde ASUS'dan yaklaşık 150 TL daha pahalı, her iki karttan daha yüksek stock değerlere sahip ZOTAC modeli de bulunmakta. Yahut bunu mu tercih etmeliyim? Fikirlerinizi bekliyorum.

    aslında sorununun senin para odemn yonunde gelişmesine üzüldüm ama sonuc olark oraki kişilerle muhattap olan ve yorulan sen oldugun icin kararınada hak veriyorum

    oteki yandan gtx 970 in marka degişiminden oyle ahım sahım bir fps farkı elde edemezsin ama zotac base hızı olarak en güclüsü ve asustan ortalama 4-5 fps daha fazla vericektir.g1 ise gtx 970 ler arasındaki en yüksek ve en stabil oc performansına sahip. deli gibi oc yapcam diyorsan bu isle ugrasmak bana zevk vercek diyorsan tercih edebilirsin kesinlikle pişman etmez ki bunu eski bir g1 sli kullanıcısı olarak soyluyorum.




  • Vram konusunda konusmak gerekirse win 10 ile gelen wddm2.0 ile perf kaybi olmadan ramden vrame gerektigi miktarda aktarilabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.