Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
981
Cevap
47
Favori
215.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gfb emre

    hocam itü de kıbrısta açtı kampüs denizcilikle ilgili bunla ilgili bilginiz var mı ?


    hiç bir fikrim yok
  • hocam ytü 4. sınıf gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinde okuyorum.sektörün şu an kötü durumda olmasından dolayı seneye mezun olduktan sonra 2 sene kadar gemide çalışmayı düşünüyorum.ama kafamda bazı sorular var

    1-Sektörün gidişini nasıl görüyorsunuz,bi düzelme olur mu,tersaneler eski durumuna döner mi ve bu süreç ne kadar devam eder?

    2-Gemide çalışmak için önerebileceğiniz şirketler var mı?

    3-Birçok arkadaşımın merak ettiği soru :Gemilerde internet mevcut mu :)

    4-Sörveyörlük konusunda kendimizi ne tür alanlarda geliştirebiliriz yani klas kuruluşlarının bizi işe alması için ne tür özelliklerimizin olması gerekir?

    teşekkürler
  • yeri burası değil ama gemi makinelerini kazandım piri reis paralısını sıralamam 173kydı 110kda ki yer geldi gelmiyeceğini sandım sizce değer mi burada okumak 5 senede yüklü masraf çıkcak neredeyse 1 ev parası:D napsam bidaha hazırlansam düşünceleriniz nelerdir yoksa 1 seneyi dil kurslarına gidip okul puanı geldikten sonra mı kassam napsam yardımlarınız için tşk
  • merhaba solti hocam..

    ytü gemi inşaatı ve gemi makinaları 1. sınıf ögrencisiyim..2-3 sene önce anlatılanlara göre bu bölümü yazmıstım.Daha son sınıfta iş bulundugu falan söyleniyordu :) Ama son zamanlar daki duyumlara göre sektörün hali çok kötü.Böyle olunca aklım karıstı.3-4 sene sonra mezun oldugumuzda sektör böyle devam ederse iş bulma konusunda sıkıntı çekicez gibi..o yüzden seneye tekrar sınavamı hazırlansam diye düşünmüyor değilim.Bu konu hakkında düşünceleriniz neler..sektör dedikleri gibi çokmu kötü yada 3-4 seneye kadar kendini toparlarmı ? şimdiden teşekkürler
  • bende okumayı düşünüyorum gideceğim lise müdüründen bilgiler aldım kendi araştırmalarımdanda katarak yazıyorum

    -önü açık olan bir meslek yani iş bulabilme imkanı oldukça fazla olan bir dal

    -bu alanda kendini geliştirdikçe geliride artar en düşük 3bin tl'dir 12-13 bin tl'ye kadar gelir imkanı vardır tabii kendini bu alanda geliştirirsen

    -eğitimi sıkı olan bir bölümdür benim bilgime göre Türkiye'de YTÜ, İTÜ ve KTÜ de bölümleri vardır.

    uzun lafın kısası sabırlıysan ve bu işi gerçekten yapmak istiyorsan çok güzel paralar kazanabilirsin tabii önce sevmen gerek

    YTÜ

    İTÜ

    KTÜ
  • ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forscribd -- 14 Ekim 2015; 20:56:07 >
  • Güncel
  • arkadaşlar.. çok yoğunum şu sıralar..
    fırsat bulur bulmaz cevap yazacağım yine herkese..
  • @solti Hocam bir büyüğümüz olarak sizi burada görmek gerçekten çok güzel. Ben de bu sene YTÜ'den mezun durumundayım. 1 sene Erasmus yaptım, okulu uzattım. Gemiye çıkıp çıkmama arasında gidip geliyorum. Sektörde işler kötü, staj ararken iş yok bir şey öğrenemezsin diye yolladılar ki buralar büyük tersanelerdi. STCW kursuna giden arkadaşlarım oldu, çoğu yakın sularda sefere çıkacaklar. Siz nasıl bir şey öneriyorsunuz, 6 ay gidip aileyi hiç görememek var, bir de İtalya, Rusya yapan gemilerden her hafta boğazdan geçmek var. :) Ayrıca bir duyum aldım deniz adamı olabilmek için gerekli staj süresi 6 aydan 1 sene çıkmış diye. Bir bilginiz var mı acaba? Ayrıca yabancı bandıralı gemide 5 sene bulunursak askerlik durumu bedelliye dönüyor falan deniliyor ne kadar doğru bunlar? Son olarak, iş saatleri harici güverteye çıkıp sigara yakıp, manzarayı izleyebiliyor muyuz? Teşekkürler. :)




    Arkadaşlar bölümdeki dersler, olanaklarla ilgili sorusu olan varsa bana sorabilirler.
  • @Johnny B. Goode Sizden bir hotmail rica etsem cok güzel olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    @solti Hocam bir büyüğümüz olarak sizi burada görmek gerçekten çok güzel. Ben de bu sene YTÜ'den mezun durumundayım. 1 sene Erasmus yaptım, okulu uzattım. Gemiye çıkıp çıkmama arasında gidip geliyorum. Sektörde işler kötü, staj ararken iş yok bir şey öğrenemezsin diye yolladılar ki buralar büyük tersanelerdi. STCW kursuna giden arkadaşlarım oldu, çoğu yakın sularda sefere çıkacaklar. Siz nasıl bir şey öneriyorsunuz, 6 ay gidip aileyi hiç görememek var, bir de İtalya, Rusya yapan gemilerden her hafta boğazdan geçmek var. :) Ayrıca bir duyum aldım deniz adamı olabilmek için gerekli staj süresi 6 aydan 1 sene çıkmış diye. Bir bilginiz var mı acaba? Ayrıca yabancı bandıralı gemide 5 sene bulunursak askerlik durumu bedelliye dönüyor falan deniliyor ne kadar doğru bunlar? Son olarak, iş saatleri harici güverteye çıkıp sigara yakıp, manzarayı izleyebiliyor muyuz? Teşekkürler. :)




    Arkadaşlar bölümdeki dersler, olanaklarla ilgili sorusu olan varsa bana sorabilirler.


    Selamlar..

    Şu an denizcilik sektörü her sektörde olduğu gibi kriz içinde maalesef. Öngörülen ise 2012 yılının da böyle geçeceği yönünde.
    Dolayısıyla karada iş bulamazsan denize çıkma konusunu en son çare olarak düşünebilirsin bence.
    Sefer konusu tamamen kişilerin tercihi ile alakalıdır. Ben mesela sürekli Türkiye'ye gelen gemileri tercih etmezdim. Uzun seferler daha iyi olur çünkü.
    Sürekli Türkiye'ye gelen gemilerde hep manevra hep manevra bir süre sonra sıkılır ve yorulursun.
    Staj süresi hakkında maalesef bilgim yok. Bedelli ile ilgili olrak ta eskiden böyle birşey vardı ve 5 sene değil 36 ay idi. Ama şu an nedir bilmiyorum.

    Son olarak, iş saatleri harici haricinde ne istersen onu yaparsın...Yukarıda detaylı yazılarımda bunu görebilirsin.

    İyi günler..
  • Teşekkür ederim cevabınız için. Konuyu ailemle de konuştum gemiye çıkma konusunda onay aldım onlardan. Son zamanlarda hocalarımız da dahil olmak üzere gemiye çıkmanız sizin için yararlı olur diyorlar, sizin de işaret ettiğiniz gibi albenisi yüksek oluyor işverenler için. Özellikle sektördeki sizler gibi tecrübeli abilerimizin tavsiyeleri hep bir yerde birleşiyor. Ortada somut bir şey var ki, herkes gemide en azından 3-5 sene çalışın diyorlar. Zira sizde en azından 2. mühendis olmaya bakın demiştiniz. Karada işi ise düşünmüyorum en azından şimdilik çünkü tersane ortamının sömürü ortamı olduğunu gördüm, bahsettiğiniz Gemak Tersanesi'nde de staj yaptım çünkü. :) Tersanede staj yaptığım sürece izlenimlerimde gördüğüm hep el üstünde tutulan mühendisler gemide bulunmuş olanlardı.

    Bu arada eklemeyi unutmuşum ilk sorularıma... Gemi adamı olabilmek için sağlık raporu şart deniliyor, bu rapor neleri içeriyor acaba? Bu askeriyede olduğu gibi gözün bozuksa denizci, havacı olamazsın muhabbeti burada da geçerli mi, çünkü gözlerim bozuk.
  • benim de gözüm bozuk.. :)
    Bu gemi adamı olmana engel değil. Sağlık komple bir tetkikler zinciri. Ama yazımda da belirttiğim gibi kesinlikle karaköydeki eski adı yaşam olan (yeni adını bilmiyorum ama kime sorsan gösterir) hastaneye git. Hiç zorlamıyorlar çünkü amaçları para kazanmak.

    Haftaya görüşürüz çünkü 1 hafta olmayacağım. İzine çıkıyorum..
    Selamlar..
  • ben makina müh. okuyorumda bu durumda gemide iş bulabilirmiyiz bide bu uzunyol deniz adamlığı sınavı için illaki ulaştırma müh. yada güverte bölümündenmi mezun olmak lazım ?
  • bide itü nün bi haberini gördüm tamamlama eğitimi diye 4 ay ağitim veriyolarmış makinecilere bi bölüm daha vardı neyse hatırlamıyorum onun hakkında bilgisi olan varmı denize çok ilgim var inşllh bi şekilde buluşacaz bölüme puanım yetmedi ama hayalimdir hep denizci olmak
  • ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forscribd -- 14 Ekim 2015; 20:56:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sukuralt

    solti hocam Gemi İnşaatı ve Gemi Mak Müh. de okuyan biri sizce hangi bölümle çap(Çift Anadal Programı) yapmalı?

    Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler..


    Bu çok geniş bir konu ama gene de ufak tefek tavsiyelerde bulunabilirim.

    Eğer ileride Proje ve dizayn büro 'larında çalışmak istersen ( gemi dizaynı- yat dizaynı ) bilgisayar okumakta büyük fayda var.
    Ama işletme okumak ta faydalı olabilir. Büyük Holdinglerde işletme okumuş gemi inşaatçılara itibar olur.Gerçi her nekadar büyük holdingler kendi şirketi bünyesinde alt yapılarından gelenlere çok daha öncelik verse de yine de işe yarar.

    Aklıma gelenler bunlar...
    Ben olsam bilgisayar okurdum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m@TR@x

    ben makina müh. okuyorumda bu durumda gemide iş bulabilirmiyiz bide bu uzunyol deniz adamlığı sınavı için illaki ulaştırma müh. yada güverte bölümündenmi mezun olmak lazım ?


    Makina mühendisliği okuyan birinin gemide çalışabilmesi için Makinacı ise 7.02 model kursu güverteci ise 7.03 kursunu alarak fark derslerini vermeleri gerekir.Çünkü denizcilik fakültelerinde görülen derslerin hepsi Gemi inşaat bölümünde veya makina mühendisliği bölümlerinde verilmiyor. O nedenle bu kursları alarak sınava girmeye hak kazanırsınız. Tabi diğer formaliteleri saymıyorum.çünkü onlar herkes için ortak. Önceki yazılarımı okursanız görürsünüz.
    7.02 kursu 3 veya 4 ay ay sürer ve fiyat olarak ta sanırım 5000tl falan... Ekol, Tüdev vs. gibi okulları takip ederseniz bu tip kursları genelde onlar verir.
  • solti abi bir de gemi makineleri işletme mühendisliği hakkında bilgi verir misin? ya da inşaat için geçerli olan şeyler bunda da geçerli mi acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supernatural9061

    solti abi bir de gemi makineleri işletme mühendisliği hakkında bilgi verir misin? ya da inşaat için geçerli olan şeyler bunda da geçerli mi acaba


    Bu arkadaşlar için de yukarıda yazdıklarım geçerlidir. Hatta şu an bizim ofiste böyle bir arkadaş Gemi inşaa Mihendisi ünvanı ile
    Sörveyör olarak çalışıyor.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.