Şimdi Ara

Gemi İnşaa ve Gemi Makineleri Mühendisliği (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
10.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutx

    Gemi İnşaat ve Gemi Makinaları Mühendisliği

    Makinası varken?


    Makine
  • Up! Arkadaşlar bölüm hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç var.
  • türkiyede zaten itü'de ktü'de ytü'de var. eğitimi ve iş bulma konusunda aralarında çok fark varmı
  • güncel
  • Okunmaz bu bölüm gençler heba etmeyin kendinizi
  • Tersanede çalışanların maaşları ne kadardır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutx

    Gemi İnşaat ve Gemi Makinaları Mühendisliği

    Makinası varken?


    Bakar mısın bilmem cevap var mı diye buraya ama iyi konuya değinmişsin hemen açıklayayım
    YTÜ'de bu bölüm ilk açıldığında Gemi İnşaat Mühendisliği olarak açıldı. Yani ve Gemi Makineleri kısmı yoktu ki sanırım İTÜ'de de böyle.
    Ancak şu anki Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği'nin yaptığı gibi Makine Mühendisleri ve Gemi İnşaatçılar da Çarkçı olabiliyor gemiye açılabiliyorlardı.
    Yapılan düzenlemeyle Gemi İnşaat Mühendislikleri, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliğine çevrildi gerek dersler gerekse lisans programının ismi değişti ve Gemi İnşaatçıların denize açılması için fark dersi vermesi gerekmeye başladı. 2 tane fark dersi var Gemi Mak. İşl. ile verilmesi gereken.

    Ayrıca Makine derken demekı yanlış zaten Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliğinin, özellikle de 3. sınıfa kadar olan derslerinin önemli bir kısmı Makine Mühendisliğiyle aynıdır. Statik,Mukavemet,Mekanik,Isı transferi gibi 2. sınıf dersleri de dahil olmak üzere. Yani Gemi İnşaatçılar,Özel Sektörde Makine Mühendisi ile aynı ortamda aynı işyerinde çalışabilir - sektöre bağlı olarak.
    Örneğin Gemi Makineleri üreten , geliştiren , parça sağlayan yerlerde hem Makine Mühendisine hem de Gemi İnşaatçıya rastlamak mümkündür.

    İşi yakından görmek isteyen varsa yakını aracılığıyla - varsa tabi - Tuzla'ya bir uğrasın derim. Burdan okumakla görmek, oranın kokusunu - pek iç açıcı değil - algılamak farklı şeyler.
    Herkese başarılar.



    quote:

    Orijinalden alıntı: NaSTiEsTR

    Tersanede çalışanların maaşları ne kadardır?


    Değişkendir. Nasıl ki piyasada 2000 liraya da 5000 liraya da çalışan Bilgisayar Mühendisi varsa Gemi İnşaatta da durum bu.
    Ancak şunu söyleyeyim.
    Diğer mühendisliklere göre daha yüksek olduğunu - en azından kriz yokken - söylemek gerek.
    Çünkü zorlayıcı bir meslek ve tersanelerin sipariş olduğu sürece bu meslek erbaplarına ihtiyacı var.
    Ama şu an kriz olduğu için bu soruna sağlıklı bir cevap yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeStAn_YaZaNvidia -- 11 Eylül 2010; 23:13:46 >




  • Yıkıcıdır,oldukça yıkıcı bir bölümdür.. mezunları ummadıkları bir ortamda buluverir kendilerini,meslek yağlı,ağır kokulu,aşırı gürültülü ve stresli ortamda çalışmayı öngörür.gurbet,aile düzeninin olmaması,yeri geldigi zaman 1-2-3 ay hiç dışarı çıkmadan sürekli gemi içinde yaşamayı gerektiren, dış dünyayla bağlantını koparabilen,bazen uyutmayan meslektir...Fırtına,sürekli sallantı,diger insanlarla anlaşabilme, acil sağlık sorunlarında seyirdeyken oluşan sıkıntılar,bazen çalışma düzeni bulunmayan vb gibi aklınızın ucuna bile getiremeyeceginiz olumsuz ayrıntılarla dolu meslek dalıdır.diger ülkeleri gezmek palavradır çünkü her gidilen yerde gezmek mümkün degildir gezilsede 3-4 saat dışarı çıkılır tekrar gemiye dönülür, gemide iş her zaman vardır bitmez.parasıda son yıllarda bitik durumda oldugu aşikardır.meslekten 8000,9000tl gibi paraların alınması en az 10 senenize mal olmaktadır. buda yıkıcı bir süreçtir. Son yapılacak iş,parası batasıca meslektir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata


    quote:

    Orijinalden alıntı: barman

    Bende bir kaç meslek arasında gidip geliyorum. Bilgisayar/Makine/Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. gibi mühendislik dallarını düşünüyorum ama hala kafamda net olarak belli değil.


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. yerine makine müh. seçerdim.Daha farklı alanlarda da çalışama imkanı yaratır.

    Ağır hortlama olacak ama bu arkadaş bu cevabı yazdığında ben İTÜ'de bu bölüme kayıt olmuştum ve şu an aynı şekilde düşünüyorum. Çok isteyerek girdim bölüme, ancak bu isteğimin büyük bölümünün arkasında mesleğin maddi olanakları yatıyordu.

    Malum, son yıllarda sektör çok zor zamanlar geçiriyor tekrar toparlanması çok zor gözüküyor. Dünya ticaretinin çok büyük kısmı deniz ulaştırmacılığı üzerinden yürüdüğü için krizlerden en çok darbeyi yiyen sektörlerden biri belki de en çok yiyeni. Sektör Dünya genelinde toparlanmaya başlamış olsa da malesef Türkiye'de sektörün geleceği pek parlak görünmüyor. Büyük tonajlı gemilerde geçmişte ucuz işgücü sebebiyle tercih edilen Türk Tersanelerinin yerine hem daha kaliteli hem daha ucuz işgücü olan Uzakdoğu Tersaneleri tercih ediliyor malesef. Tersanelere büyük devlet desteği / vergi indirimi vs. gelmedikçe de rekabet edecek durumda değil ve her geçen gün faal tersane sayısı azalıyor. Bununla bağlı olarak da tersanelerde çalışan mühendis sayısı da günden güne azalıyor.

    Gemilerde "Uzakyol Vardiya Mühendisi" olarak çalışma imkanı hala var ve herhangi bir iş bulama gibi bir durum yok. Stajları ve fark derslerinizi tamamladığınız anda iş bulabiliyorsunuz ve maaş skalası da oldukça yüksek. 2500$-3000$ civarı bir başlangıç maaşı var fakat çalışma şartları da bir o kadar zor. Bölüme girerken planım 10 sene gemiye çıkıp sonrasında belli bir birikim yaparak karaya dönmekti ama insanın yaşı ilerledikçe biraz daha oturaklı düşünmeye başlıyor. Hayatında belli bir düzen oluyor, alışkanlıkların, gelecek planların oluyor ve bunlar zamanla hayatın merkezine yerleşiyor. Haliyle gemiye çıkma fikri de bana çok uç bir fikir gibi gözükmeye başladı.

    Kısacası şu an ki aklım olsa Makina Müh., İnşaat Müh. ya da Elektrik-Elektronik Müh. okurdum. Havacılık sektörü şu an iyi bir ivme yakaladı Uçak Mühendisliği çok revaçta ama onu da yazmazdım. Spesifik dalların yarın ne olacağının garantisi yok. 2008'e kadar Türkiye'de inanılmaz bir yükseliş yaşadı tersaneler çalıştıracak adam bulamıyorlardı neredeyse. 2010-2011'e kadar tersanelerin sipariş defterleri doluydu yeni sipariş bile almıyordu bazıları. Bir krizle yerle bir oldu sektör. Ha kendine geliştiren mühendis her türlü iş bulur illa kendi mesleğini de yapmak zorunda değil. Açıkçası ben kendime o kadar güvenmiyorum. Tüm bunlardan dolayı bu sene tekrar kazanabilirsem bölüm değiştireceğim, olmazsa hiç istemesem de 2 sene daha okuyup bölümü bitireceğim.

    Not: Severek okumadığınız sürece dersler zulüm oluyor ve başarılı olmanız da zorlaşıyor, belki çok klasik olacak ama mesleğinizi kesinlikle maddi sebeplere, çevrenin direkt yönlerdirmelerine (öneriler tabiki çok değerlidir burada 'direkt' kısmına değindim) bağlı kalmaksızın seçmenizi öneririm. Biri bilgisayar müh. bitirip sosyoloji okuyan diğeri makina müh. bitirip hukuk okuyan iki arkadaşım var. Saçma sapan eğitim sistemi yüzünden "Sizde sayısal kafası var." diye bölüm seçtirildi bu çocuklara olan 5 senelerine oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Darcyn -- 12 Nisan 2014; 21:21:15 >




  • Darcyn kullanıcısına yanıt
    bölümden memnun değilsen ( hala okuyorsan ) " merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş " bunu araştır biraz bölümünü değiştirebilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva6

    bölümden memnun değilsen ( hala okuyorsan ) " merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş " bunu araştır biraz bölümünü değiştirebilirsin

    Ege Elektrik-Elektronik Mühendisliğine başvuru yaptım zaten. 10-15 güne belli olur dediler.
  • Darcyn kullanıcısına yanıt
    gönlünce olur inşallah kardeş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva6

    gönlünce olur inşallah kardeş

    Saol kardeş, bu olmazsa sınava da girdim zaten beklediğim gibi geçmedi ama inşaat-makinaya yeter sanırsam.
  • beyler ben lise 3 öğrencisiyim gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği istiyorum bi sorum olacak mezun olunca iş bulamama sorunum olur mu açıkta kalır mıyım cevaplarsanız sevinirim
  • Darcyn kullanıcısına yanıt
    neyse ki yaşın genç, evli ve bir çocuklu 30 yaşında birisi değilsin...bu durumuma rağmen hayatımda kritik bir karar alma riskine giriyorum, tam da senin bahsettiğin sebeplerden dolayı...Senin yazını okumadan hemen önce gemi inşaatı mühendisliğini gözüme kestirmiştim (özellikle maddi sebeplerden dolayı) ve "acaba 2010 krizinden sonraki daralmada düzelme var mı" diyordum, sen sektörün durumunun daha da kötüleştiğini anlatmışsın...O zaman hangi mühendisliğe yoğunlaşsam acaba...mezun olduğumda yaş olacak 35, devlette öğretmenim, 5 yıl farklı bir alana yoğunlaşmama en azından maddi açıdan değmeli...az daha araştıralım bakalım...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.