Bende bir kaç meslek arasında gidip geliyorum. Bilgisayar/Makine/Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. gibi mühendislik dallarını düşünüyorum ama hala kafamda net olarak belli değil.
Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. yerine makine müh. seçerdim.Daha farklı alanlarda da çalışama imkanı yaratır.
quote:
Orijinalden alıntı: Ata
quote:
Orijinalden alıntı: barman
Bende bir kaç meslek arasında gidip geliyorum. Bilgisayar/Makine/Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. gibi mühendislik dallarını düşünüyorum ama hala kafamda net olarak belli değil.
Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh. yerine makine müh. seçerdim.Daha farklı alanlarda da çalışama imkanı yaratır.
Alıntıları Göster
Ulan nalet olsun ben hangi mesleği sevsem,içimde büyütsem,ona şefkatle baksam millet o bölüme gitmeye başlıyor birden ünlü oluyor.Neyse ben biraz farklı bir şekilde bu mühendislik dalını okumayı düşünüyorum.Nasıl derseniz DHO da bu eğitimi veriyor yani bu durumda donanma gemileriyle uğraşacağım.FAkat benim bildiğim her alanda olduğu gibi bunda da uzmanlaşıp bölümlere ayrılma var.Şimdi Gemi maikneleri işine girersen sanıyorum ki denize açılırsın ama seçenek senin.Her iki şansın da var.
Ben ilk önce Makine istiyordum ama artık cılkı çıktı herkes Mak.Müh. ,fazlasıyla araştırdım bu bölümü çıkan boşta kalmıyor,biraz da kendini geliştirirsen köşeyi dönersin...
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Ulan nalet olsun ben hangi mesleği sevsem,içimde büyütsem,ona şefkatle baksam millet o bölüme gitmeye başlıyor birden ünlü oluyor.Neyse ben biraz farklı bir şekilde bu mühendislik dalını okumayı düşünüyorum.Nasıl derseniz DHO da bu eğitimi veriyor yani bu durumda donanma gemileriyle uğraşacağım.FAkat benim bildiğim her alanda olduğu gibi bunda da uzmanlaşıp bölümlere ayrılma var.Şimdi Gemi maikneleri işine girersen sanıyorum ki denize açılırsın ama seçenek senin.Her iki şansın da var.
Ben ilk önce Makine istiyordum ama artık cılkı çıktı herkes Mak.Müh. ,fazlasıyla araştırdım bu bölümü çıkan boşta kalmıyor,biraz da kendini geliştirirsen köşeyi dönersin...
Alıntıları Göster
selamlar
az önce haliçten yurda geldim bişeyler yazayım şimdi
şimdi gemi inşaatı gemi mak. müh. yanında deniz teknolojisi müh. de var bildiğiniz gibi itude.
2si de aynı fakültede ve derslerin çoğu aynı. hatta stajı da aynı yerde yapıyorlar.
deniz tek. farkı onlar makine dersleri almıyorlar ama bizden farklı deniz tek. dersleri alıyorlar.
gemi inşaatı müh. mezun olduğunda (olabilirse; itunun en zor bölümlerinden biri) genelde birkaç sene tuzla-yalova civarında bir tersanede görev yapar.
başlangıç maaşı krizden önce 2bin lira civarıydı şimdi nasıl bilemiyorum. ama para sıkıntınız olmaz bu bölümden mezun olursanız bunu unutmayın.
tersanede tecrübe kazandıktan sonra oraya devam edebilir rütbesini yükseltebilir. (baş mühendis gibi.)
dizayn bürolarında masa başı çalışabilir. yat dizaynında çok iyi para var. Türkiye yat üretiminde dünyada 3. sırada şu an.
liman işletmeciliğinde çalışan çok var. tdi ye bağlı çalışabilirsiniz ama devlette para yok söyliyim.
gemi inşaatı kanunlarını belirleyen loyd'larda çalışabilirsiniz. çok sıkı denetim var gemi inşaatında şu an. kac tersanenin başı yandı bu loydlar yüdünden.
otomotiv sektöründe çalışabilirsiniz motorla ilgili gayet ayrıntılı bilgi sahibi oluyorsunuz mezun olana kadar. çizimi de bitiriyorsunuz zaten. otomotivde çalışan çok var mezunlardan.
kursunu alıp çarkçı da olabilirsiniz. gemi makinaları işletme mezunlarının yaptığı işi yaparsınız yani denize açılabilirsiniz.
ama baştan söyliyim tersane şartları gerçekten ağır ben bunu gördüm. her an gergin bi kablo kopup sizi ikiye kesebilir. iş güvenliğini en çok gerektiren meslek bu zaten. ağır sanayi çalışırm diyorsanız en ideal meslek budur ama. sorusu olan sorabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: Baterist
selamlar
az önce haliçten yurda geldim bişeyler yazayım şimdi
şimdi gemi inşaatı gemi mak. müh. yanında deniz teknolojisi müh. de var bildiğiniz gibi itude.
2si de aynı fakültede ve derslerin çoğu aynı. hatta stajı da aynı yerde yapıyorlar.
deniz tek. farkı onlar makine dersleri almıyorlar ama bizden farklı deniz tek. dersleri alıyorlar.
gemi inşaatı müh. mezun olduğunda (olabilirse; itunun en zor bölümlerinden biri) genelde birkaç sene tuzla-yalova civarında bir tersanede görev yapar.
başlangıç maaşı krizden önce 2bin lira civarıydı şimdi nasıl bilemiyorum. ama para sıkıntınız olmaz bu bölümden mezun olursanız bunu unutmayın.
tersanede tecrübe kazandıktan sonra oraya devam edebilir rütbesini yükseltebilir. (baş mühendis gibi.)
dizayn bürolarında masa başı çalışabilir. yat dizaynında çok iyi para var. Türkiye yat üretiminde dünyada 3. sırada şu an.
liman işletmeciliğinde çalışan çok var. tdi ye bağlı çalışabilirsiniz ama devlette para yok söyliyim.
gemi inşaatı kanunlarını belirleyen loyd'larda çalışabilirsiniz. çok sıkı denetim var gemi inşaatında şu an. kac tersanenin başı yandı bu loydlar yüdünden.
otomotiv sektöründe çalışabilirsiniz motorla ilgili gayet ayrıntılı bilgi sahibi oluyorsunuz mezun olana kadar. çizimi de bitiriyorsunuz zaten. otomotivde çalışan çok var mezunlardan.
kursunu alıp çarkçı da olabilirsiniz. gemi makinaları işletme mezunlarının yaptığı işi yaparsınız yani denize açılabilirsiniz.
ama baştan söyliyim tersane şartları gerçekten ağır ben bunu gördüm. her an gergin bi kablo kopup sizi ikiye kesebilir. iş güvenliğini en çok gerektiren meslek bu zaten. ağır sanayi çalışırm diyorsanız en ideal meslek budur ama. sorusu olan sorabilir.
Alıntıları Göster
ben güverte böülümü okucam güvertede iyi iş var yanlız uzak kalma durumu var aileden
quote:
Orijinalden alıntı: LANTİA
ben güverte böülümü okucam güvertede iyi iş var yanlız uzak kalma durumu var aileden
Alıntıları Göster
denizcilik işletmeciliği ve yönetimi hakkında görüşlerin neler baterist?
quote:
Orijinalden alıntı: x264
denizcilik işletmeciliği ve yönetimi hakkında görüşlerin neler baterist?
Alıntıları Göster
Up!
quote:
Orijinalden alıntı: Kassady
Up!
Alıntıları Göster
Arkadaşlar kısa yollu size bu meslek ile ilgili biraz bilgivereyim.
Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği:Bu bölümde okuyan öğrenciler 3.5 yıl eğitim alıp 12 ay mecburi deniz hizmetini tamamlayıp Denizcilik Müsteşarlığı tarafından açılan ehliyet sınavlarına girip 7 ders üzerinden sınava tabi tutulurlar.Başarılı olan ögrenciler Uzakyol Vardiya Zabiti yeterliliğini alırlar bu da 4. Kaptan olarak görev yapmalarını sağlayacak yeterliliktir.
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği:Bu bölümde okuyan ögrenciler ise 3.5 yıl eğitimin ardından 6 ay mecburi deniz hizmetini tamamlayıp Denizcilik Müsteşarlığı tarafından açılan ehliyet sınavlarına girip 7 ders üzerinden sınava tabi tutulurlar.Başarılı olan ögrenciler Uzakyol Vardiya Mühendisi yeterliliğini alırlar bu da 4. Mühendis olarak görev yapmalarını sağlayacak yeterliliktir.
Gemi İnşaa Mühendisliği:Bu bölümde okuyan ögrenciler tersanelerde inşaa edilen gemilerin dizaynını yaprlar.Bu bölümden mezun olan ögrencilerde mezun olduktan sonra çeşitli bölümleri tercih ederek onun üzerinde ihtisaslaşırlar.Çünkü gemi inşaası dediğimiz sadece 1 kişinin altından kalkamayacağı kadar kapsamlıdır.
Ben Uzakyol 1. Zabit(2. Kaptan) olarak görev yapan bir denizciyim.Size tavsiyem Deniz ulaştırma ve Gemi Makineleri bölümlerini kazanabilecek puan alabiliyorsanız başka bölümlere yönelin.Bu meslek için derler ki:''İnsanın aptalı gemici olur.Gemicinin aptalı makineci olur.'' Davulun sesi uzaktan hoş gelir.Akıllı adam işi değildir.Zor bir meslektir.Maden işçiliğinden sonra dünyanın en zor mesleğidir.
Bu arada bu bölümlerin Meslek yüksek okulları düzeyinde de eğitimi vardır.Oradan mezun olanlar Yakınyol ehliyeti alırlar.Çalışabilecekleri deniz alanları sınırlıdır.
Yukarıda verdiğim bilgiler çok genel olup daha derinlemesine inildiği zaman çetrefillenmektedir.O yüzden kafa karışıklığı yaratmaması açısından kısa tuttum.
Herkese selamlar.
quote:
Orijinalden alıntı: daleque
Arkadaşlar kısa yollu size bu meslek ile ilgili biraz bilgivereyim.
Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği:Bu bölümde okuyan öğrenciler 3.5 yıl eğitim alıp 12 ay mecburi deniz hizmetini tamamlayıp Denizcilik Müsteşarlığı tarafından açılan ehliyet sınavlarına girip 7 ders üzerinden sınava tabi tutulurlar.Başarılı olan ögrenciler Uzakyol Vardiya Zabiti yeterliliğini alırlar bu da 4. Kaptan olarak görev yapmalarını sağlayacak yeterliliktir.
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği:Bu bölümde okuyan ögrenciler ise 3.5 yıl eğitimin ardından 6 ay mecburi deniz hizmetini tamamlayıp Denizcilik Müsteşarlığı tarafından açılan ehliyet sınavlarına girip 7 ders üzerinden sınava tabi tutulurlar.Başarılı olan ögrenciler Uzakyol Vardiya Mühendisi yeterliliğini alırlar bu da 4. Mühendis olarak görev yapmalarını sağlayacak yeterliliktir.
Gemi İnşaa Mühendisliği:Bu bölümde okuyan ögrenciler tersanelerde inşaa edilen gemilerin dizaynını yaprlar.Bu bölümden mezun olan ögrencilerde mezun olduktan sonra çeşitli bölümleri tercih ederek onun üzerinde ihtisaslaşırlar.Çünkü gemi inşaası dediğimiz sadece 1 kişinin altından kalkamayacağı kadar kapsamlıdır.
Ben Uzakyol 1. Zabit(2. Kaptan) olarak görev yapan bir denizciyim.Size tavsiyem Deniz ulaştırma ve Gemi Makineleri bölümlerini kazanabilecek puan alabiliyorsanız başka bölümlere yönelin.Bu meslek için derler ki:''İnsanın aptalı gemici olur.Gemicinin aptalı makineci olur.'' Davulun sesi uzaktan hoş gelir.Akıllı adam işi değildir.Zor bir meslektir.Maden işçiliğinden sonra dünyanın en zor mesleğidir.
Bu arada bu bölümlerin Meslek yüksek okulları düzeyinde de eğitimi vardır.Oradan mezun olanlar Yakınyol ehliyeti alırlar.Çalışabilecekleri deniz alanları sınırlıdır.
Yukarıda verdiğim bilgiler çok genel olup daha derinlemesine inildiği zaman çetrefillenmektedir.O yüzden kafa karışıklığı yaratmaması açısından kısa tuttum.
Herkese selamlar.
Alıntıları Göster
Usta niye öyle diyorsun yahu,Baterist farklı yazmış sen farklı yazmışsın.Gözümü korkuttun vallahi...Sen denizle ilgili mühendis bırakmadın ki hangisini olalım.İnşaa ile Makine zaten aynı değil mi?Yani zaten ismi bile Gemi inşaa ve Makineleri Müh. değil mi,sonradan dallara ayrılı bilemem...Birde Deniz.Tek.Müh. farklı mı?Yahut inşaa ve mak. okusak yat tasarımcılığı filan yapsak o da mı zor?Biraz açsana bu mühendislik dallarının birsürü iş sahası oluyor yani...Şu an çok hassas bir nokatadayım sorular bombardıman gibi...
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Usta niye öyle diyorsun yahu,Baterist farklı yazmış sen farklı yazmışsın.Gözümü korkuttun vallahi...Sen denizle ilgili mühendis bırakmadın ki hangisini olalım.İnşaa ile Makine zaten aynı değil mi?Yani zaten ismi bile Gemi inşaa ve Makineleri Müh. değil mi,sonradan dallara ayrılı bilemem...Birde Deniz.Tek.Müh. farklı mı?Yahut inşaa ve mak. okusak yat tasarımcılığı filan yapsak o da mı zor?Biraz açsana bu mühendislik dallarının birsürü iş sahası oluyor yani...Şu an çok hassas bir nokatadayım sorular bombardıman gibi...
Alıntıları Göster
Gemi inşaa ve mak. müh. diye bir bölüm yok.Geni inşaa mühendisliği ve Gemi makineleri işletme mühendisliği diye farklı 2 bölüm var. Ben 2002 mezunuyum o yüzden deniz tek. müh. diye bir bölüm yoktu bizim zamanımızda o yüzden ne il yapar bilmiyorum.
Gemi inşaa kendi içinde ihtisaslaşıyor demekle kastettiğim bir kaç mühendis beraber çalışır.Örnek vermek gerekirse 50 ton'luk bir kamyonun üretimini düşün bir de 100000 tonluk bir geminin inşaatını düşün. Selamlar
quote:
Orijinalden alıntı: daleque
Gemi inşaa ve mak. müh. diye bir bölüm yok.Geni inşaa mühendisliği ve Gemi makineleri işletme mühendisliği diye farklı 2 bölüm var. Ben 2002 mezunuyum o yüzden deniz tek. müh. diye bir bölüm yoktu bizim zamanımızda o yüzden ne il yapar bilmiyorum.
Gemi inşaa kendi içinde ihtisaslaşıyor demekle kastettiğim bir kaç mühendis beraber çalışır.Örnek vermek gerekirse 50 ton'luk bir kamyonun üretimini düşün bir de 100000 tonluk bir geminin inşaatını düşün. Selamlar
Alıntıları Göster
Şimdi bu bölümlerden hangisi iyidir?Hangisini tercih edelim?
quote:
Orijinalden alıntı: daleque
Gemi inşaa ve mak. müh. diye bir bölüm yok.Geni inşaa mühendisliği ve Gemi makineleri işletme mühendisliği diye farklı 2 bölüm var. Ben 2002 mezunuyum o yüzden deniz tek. müh. diye bir bölüm yoktu bizim zamanımızda o yüzden ne il yapar bilmiyorum.
Gemi inşaa kendi içinde ihtisaslaşıyor demekle kastettiğim bir kaç mühendis beraber çalışır.Örnek vermek gerekirse 50 ton'luk bir kamyonun üretimini düşün bir de 100000 tonluk bir geminin inşaatını düşün. Selamlar
Alıntıları Göster
@daleque hocam 2002 mezunu olduğunuz için yanlış biliyorsunuz heralde. siz mezun oldukdan sonra isim değiştirmiş olabilir bölümler.
bu bölümlerin gerçek adları şunlardır ve hepsine 2009 ösym kılavuzuna bakarak yazıyorum .
1- Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği 2- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği 3- Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Şimdi bu bölümlerden hangisi iyidir?Hangisini tercih edelim?
yukarıda yazdığım mesajdaki sıraya göre ((eğer illa bu mesleği istiyorum diyorsanız)) 2-3-1 diye tercih edilmeli heralde.
quote:
Orijinalden alıntı: metallurgy
@daleque hocam 2002 mezunu olduğunuz için yanlış biliyorsunuz heralde. siz mezun oldukdan sonra isim değiştirmiş olabilir bölümler.
bu bölümlerin gerçek adları şunlardır ve hepsine 2009 ösym kılavuzuna bakarak yazıyorum .
1- Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği 2- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği 3- Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
Katılıyorum 2009 öss taban puanlarında da böyle geçiyor "Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği"
quote:
Orijinalden alıntı: Kassady
quote:
Orijinalden alıntı: metallurgy
@daleque hocam 2002 mezunu olduğunuz için yanlış biliyorsunuz heralde. siz mezun oldukdan sonra isim değiştirmiş olabilir bölümler.
bu bölümlerin gerçek adları şunlardır ve hepsine 2009 ösym kılavuzuna bakarak yazıyorum .
1- Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği 2- Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği 3- Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
Katılıyorum 2009 öss taban puanlarında da böyle geçiyor "Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği"
Alıntıları Göster
Bizim zamanımızda Güverte-Gemi Makineleri-Gemi İnşaa Mühendisliği vardı. O zamandan bu zamana bayağı bir değişiklik olmuş.Yanlış yönlendirdiysem kusura bakmayın. Gemi inşaa mühendisliği için bişey demiyorum tercih edilebilir.Fakat diğer 2 bölüm için ısrarlıyım.Yol yakınken dönün yakmayın kendinizi gençler. Yok ben kafaya koydum illa ki yazacağım diyorsanız.Öncelikli tercihiniz Gemi makineleri olsun nedeni ise ilerde karaya geçip şirketlerde enspektör olma şansınız var ya da makine mühendisi olarak istihdam edilme şansınız olur.Güverte secerseniz kolay kolay karaya geçemezsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: daleque
Bizim zamanımızda Güverte-Gemi Makineleri-Gemi İnşaa Mühendisliği vardı. O zamandan bu zamana bayağı bir değişiklik olmuş.Yanlış yönlendirdiysem kusura bakmayın. Gemi inşaa mühendisliği için bişey demiyorum tercih edilebilir.Fakat diğer 2 bölüm için ısrarlıyım.Yol yakınken dönün yakmayın kendinizi gençler. Yok ben kafaya koydum illa ki yazacağım diyorsanız.Öncelikli tercihiniz Gemi makineleri olsun nedeni ise ilerde karaya geçip şirketlerde enspektör olma şansınız var ya da makine mühendisi olarak istihdam edilme şansınız olur.Güverte secerseniz kolay kolay karaya geçemezsiniz.
Alıntıları Göster
Çok zor bir bölüm diyorlar,doğruluk pyı nedir?Hatta 4 senede mezun olan kişi sayısının oldukça az olduğunu okudum biryerden ama nerden hatırlamıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Çok zor bir bölüm diyorlar,doğruluk pyı nedir?Hatta 4 senede mezun olan kişi sayısının oldukça az olduğunu okudum biryerden ama nerden hatırlamıyorum.
Çok zor bölümdür evet ben de öyle biliyorum ve göze alarak yazdım. Ancak kolay bir mühendislik dalı olduğunu da pek düşünmüyorum. Yani Elektrik-Elektronik(ayrı ayrı da) Mühendisliği, Makina Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Metalurji ve Malzeme gibi mühendislikler de zorlayıcı mühendisliklerdir. Okuldan okula değişir elbet ama, o kadarını karıştırmayalım. Ha ama Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği'nin stajı ve çalışması bu bölümlerden zor en azından fizik açıdan. Malum tersanelerde çalışmak kolay değil. (Elbette Makina veya Metalurji okuyup kötü çalışma şartları altında staj yapan arkadaşlar vardır, tenzih ederek yazıyorum.)
quote:
Orijinalden alıntı: DeStAn_YaZaNvidia
quote:
Orijinalden alıntı: Derin Mavi
Çok zor bir bölüm diyorlar,doğruluk pyı nedir?Hatta 4 senede mezun olan kişi sayısının oldukça az olduğunu okudum biryerden ama nerden hatırlamıyorum.
Çok zor bölümdür evet ben de öyle biliyorum ve göze alarak yazdım. Ancak kolay bir mühendislik dalı olduğunu da pek düşünmüyorum. Yani Elektrik-Elektronik(ayrı ayrı da) Mühendisliği, Makina Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Metalurji ve Malzeme gibi mühendislikler de zorlayıcı mühendisliklerdir. Okuldan okula değişir elbet ama, o kadarını karıştırmayalım. Ha ama Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği'nin stajı ve çalışması bu bölümlerden zor en azından fizik açıdan. Malum tersanelerde çalışmak kolay değil. (Elbette Makina veya Metalurji okuyup kötü çalışma şartları altında staj yapan arkadaşlar vardır, tenzih ederek yazıyorum.)