Şimdi Ara

Gemi Adamı Olmak İçin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben şimdi 11. sınıftayım ve 1 yıldır gemi adamı olmaya karar verdim. Kararımın arkasındayım bu arada. Fen lisesinde okuyorum ama derslerim iyi değil. Yabancı dilim var, rahatım yani o konuda.

    Şimdi ben;

    -Hangi sınavlara girmeli ve kaç puan almalıyım?
    -2 yıllık ve 4 yıllık bitirebileceğim hangi üniversiteler var?
    -2 yıllık ve 4 yıllık üniversitelerin farkları neler?
    Aklıma gelenler şimdilik bunlar ama sizin sormak istedikleriniz veya eklemek istedikleriniz olursa lütfen yazar mısınız?



  • Gemide calismak icin gemi makineleri isletme muhendisligi ile deniz ulastirma isletme muhendisligine goz gezdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gemi adamı olmak için buradaki linktehttp://denizciliksitesi.blogspot.com/2008/10/gemi-adam-olmak-iin-izlenecek-yollar.html az çok fikir edinirsin.Biraz eski ücretler falan değişmiş olabilir ben hastaneye 6 resim verdim mesela tavsiyem böyle işlemlerde tedarikli ol gemiadamı olur raporu içinhttp://www.hssgm.gov.tr/menu/hizmetlerimiz/gemi_adamlari/gemiadamlari.aspx burada hastaneleri görebilirsin
    gemi adamı olmak için üniversite bitirmeye ihtiyacın yok diye biliyorum kurs vs. gitmen gerekiyor herhalde 4 yıllıklardan fakülte olanlar mf4 ile yüksekokul olanlar ygs1 ile alıyor 2 yıllık zabitlik okursan zabitlik yapabilecegin gemi boyutlarının sınırı var 4 yıllıklarda yok yalnız 2 yıllıklardan dgs ile 4 yıllıklara geçilebiliyor yine gitmeden evvel ince ele sık doku.




  • up. hala cevap bekliyorum arkadaşlar
  • Gemi adamı olmak için üniversite diploması gerekmiyor, kursları var ona gidip sertifa alman gerek. ama gemide kıdemli çalışan olmak istersen denizcilik bölümü okumalısın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bölümün maaşı iyimidir zormudur?
  • 8 senelik denizcilik öğrenciliğimi stajıyla beraber yeni bitirdim. deniz ulaştırma işletme-gemi yönetimi(eski adıyla güverte) mezunuyum. durum şöyle, denizcilik yapıcaksan bölümün ne olursa olsun şirketler haklı olarak önceliği denizcilik lisesinden/üniversitesinden son olarak özel kurslar ve özel okullarından mezun olmuş olan insanları tercih edeceklerdir. yabancı dilinin olması senin için buyuk avantaj, ama standart ingilizce veya herhangi bir yabacı dilin standartı bu meslek için yeterli değildir. bildiğin yabancı dilin denizcilik yani teknık terımlerı en az orta seviyede bilmelisin. bölümüde göre telsız konusmalarından/haberleşmeden tutta yeri geldiğinde tuttuğun jurnale kadar hemen hemen her yerde ingilizce teknık terımlerı kullanacaksın.
    maaşlara gelince, malesef her dalda olduğu gibi Türkiye'de IMO( ınternational maritime org.) yanı dunya denızcılık orgutunun belirlediği maaş sistemi tam olarak uygulanmamakta. ınternette tam maaş lıstelerını tonaj ve ehliyetine göre bulabilirsin. buna rağmen muhakkak duymuşsundur, karada hemen hemen hıc bı yerde bulamayacağın maaşlar söz konusu. üniverste mezunu 1 senelık stajını bitirmiş adam ortalama 23-24 yaşında hemen hemen 2000-2700 dolar arası maaş alablme şansına sahip. (maaşını buyuk oranda standart ehlıyetının yanında alacağın GOC, BTM gibi sertifikalarda etkıleyecektır.) ehliyetını yukseltmen durumunda süvariliğini aldığında çalıştıgın şirket,tonaj, gemi tipi ve mesafeye bağlı olarakta 8000 ile 13000 dolar arasında maaş alabilme şansında var.
    herhangi bir sorun varsa cevaplayabilirim :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Asker olmak mantıklı mı?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taypanerduran

    8 senelik denizcilik öğrenciliğimi stajıyla beraber yeni bitirdim. deniz ulaştırma işletme-gemi yönetimi(eski adıyla güverte) mezunuyum. durum şöyle, denizcilik yapıcaksan bölümün ne olursa olsun şirketler haklı olarak önceliği denizcilik lisesinden/üniversitesinden son olarak özel kurslar ve özel okullarından mezun olmuş olan insanları tercih edeceklerdir. yabancı dilinin olması senin için buyuk avantaj, ama standart ingilizce veya herhangi bir yabacı dilin standartı bu meslek için yeterli değildir. bildiğin yabancı dilin denizcilik yani teknık terımlerı en az orta seviyede bilmelisin. bölümüde göre telsız konusmalarından/haberleşmeden tutta yeri geldiğinde tuttuğun jurnale kadar hemen hemen her yerde ingilizce teknık terımlerı kullanacaksın.
    maaşlara gelince, malesef her dalda olduğu gibi Türkiye'de IMO( ınternational maritime org.) yanı dunya denızcılık orgutunun belirlediği maaş sistemi tam olarak uygulanmamakta. ınternette tam maaş lıstelerını tonaj ve ehliyetine göre bulabilirsin. buna rağmen muhakkak duymuşsundur, karada hemen hemen hıc bı yerde bulamayacağın maaşlar söz konusu. üniverste mezunu 1 senelık stajını bitirmiş adam ortalama 23-24 yaşında hemen hemen 2000-2700 dolar arası maaş alablme şansına sahip. (maaşını buyuk oranda standart ehlıyetının yanında alacağın GOC, BTM gibi sertifikalarda etkıleyecektır.) ehliyetını yukseltmen durumunda süvariliğini aldığında çalıştıgın şirket,tonaj, gemi tipi ve mesafeye bağlı olarakta 8000 ile 13000 dolar arasında maaş alabilme şansında var.
    herhangi bir sorun varsa cevaplayabilirim :)

    Çok teşekkürler hocam Kararlıyım bu konuda ve güverte düşünüyorum. Benim şimdi ne yapmam lazım? Yani buradaki üniversitelerden birisini kazanıp bitirince mesleğe başlayabiliyorum böyle midir? 11. sınıftayım şimdi, benim mesleği edinme yolunda neler yapmam gerektiğini söyler misiniz?




  • yagizdasdemir kullanıcısına yanıt
    Sunuda unutma, gemi adami olmak iyi hos güzel maasida iyi hep denizde olacam kari kiz olur her zaman diye bakma, bi gorusteysen hic bakma derim, bu meslek ciddi meslek, zorluklari cok var, en kötüsü evden uzaksin istedigin zaman ha diyip gelemiyeceksin maasin iyi ama karada pek vaktin olmayacak bi hayat düzeni sağlamak cok zor, Yani bende seneye Ukrayna Odessa Denizcilik universitesine gidecem fakat bu gibi zorluklari bil istedim, hatta varsa bi tanidigin görüş derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yagizdasdemir kullanıcısına yanıt
    güverteyle en iyisini yaparsın. makinacıya sorsan zaten oda aynı şeyi diyecektir ama sen beni dinle ;) ders durumunu vs bilmediğimden üniverstede denızcılık bolumlerını kazanabılırmısın bılmıyorum, puanları cok olmasada yuksek sayılır. üniversteyi denızcılık okumadan özel denızcılık okulları var yanlıs bılmıyorsam 2 senede bıtırıp mezun olabılıyosun oralardan. eğer universte kazanırsan her yaz gemıye cıkarsın stajın ve deneyım kazanmak ıcın, MYO lardan bırıne gırersen onların 45 gunluk staj programları var zorunlu mezun olmak ıcın. nerden mezun olursan ol, mezunıyetınden sonra vardıya zabitliğini almak ıcın 1 sene staja cıkman gerek.(güverte ıcın personel sıra/listesini ıncelemelısın) 1 sene stajından sonra gereklı kurslara gıdıp sınavlarını verdıkten sonra(standart vermek zorunda oldukların) ehlıyetıne gore(yakın/uzakyol) mezun oldugun okula gorede belırlı tonajlarda vardıya zabıtı olarak işe başlayabılırsın. onceden dedğim gibi mezun oldugun yer çalışacagın şirketi belirler. ben İTü mezunuyum, sorun yok

    yurt dısında universte okurum bu bolumle ılgılı dersen sana öneri olarak balkan universtelerınden vs uzak durmanı öneririm. kuzey avrupada, ıngılterede, batı avrupada, USA vs okuyabılırsın maddı durmun dılın yeterlıyse. çunku burdan aldıgın ehlıyette anca 2. sınıf ulkelerde adam muamelesi gorursun. yapıcaksan en ıyısını yapmaya calış ona gore maaş alır ona göre gemılerde şirketlerde çalısırsın. babam çinde yaşadığından shangai maritime university'de okuma şansını yakaladım fakat seneye ertlemek zorunda kaldım :) @yagizdasdemir




  • yagizdasdemir kullanıcısına yanıt
    Selamlar, ailesinde çok fazla denizci olan biri olarak iyi düşün demek isterim. Denizciliğin meslek itibariyle zorluklarını geçiyorum zaten. Türkiye'de ne yazık ki bu sektör çok sahipsiz. Bu işte para var diye bir tane gemi satın alan herkes şirket kurduğu için piyasa iş bilmeyen şirketlerle dolu. Onlarca denizcilik firması var ama sadece 2-3 tane firma vardır bu işi hakkıyla yapan. Geri kalanında aylarca para alamazsın, gemiye doğru düzgün yiyecek içecek alınmaz aç kalırsın, bazı armatörler ısrarla yakıt kaçırmaya çalışır ve kaptan ya da makine mühendisiysen senden hesap sorarlar ilk. Sözleşmen biter şirketten ayrılırsın ama alacaklarını tahsil etmen 2-3 yılı bulabilir. Bazen şirket batar, kimseyi bulamazsın. İstediğin okulu bitir, istediğin diplomayı sertifikayı al... Türkiye'de kıymeti yok ne yazık ki. Kaderin bundan değil.

    Eğer avrupa menşeili bir firmada çalışabileceğini düşünüyorsan bu işe gir, yoksa Türkiye'de denizcilik eskiden güzelmiş... Şimdi değil. Zaten artık eskisi kadar da para verilmiyor insanlara.

    Ha bir de dünyayı gezerim, kızlar mızlar gibi bir beklentin varsa unut:) Artık limanlar çok hızlı çalışıyor. Gemi yanaşır bazen bir gece bile kalmadan yükleme boşaltma yapılır. Zaten çoğu zaman ya petrol tesislerine ya da şehir dışında yerlere yanaşırsın. Gördüğün tek insanlar liman işçileri olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjorn -- 9 Ekim 2013; 15:53:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iPuma

    Sunuda unutma, gemi adami olmak iyi hos güzel maasida iyi hep denizde olacam kari kiz olur her zaman diye bakma, bi gorusteysen hic bakma derim, bu meslek ciddi meslek, zorluklari cok var, en kötüsü evden uzaksin istedigin zaman ha diyip gelemiyeceksin maasin iyi ama karada pek vaktin olmayacak bi hayat düzeni sağlamak cok zor, Yani bende seneye Ukrayna Odessa Denizcilik universitesine gidecem fakat bu gibi zorluklari bil istedim, hatta varsa bi tanidigin görüş derim

    Hocam kararlıyım demiştim ya, bunların hepsini göz önünde bulundurdum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taypanerduran

    güverteyle en iyisini yaparsın. makinacıya sorsan zaten oda aynı şeyi diyecektir ama sen beni dinle ;) ders durumunu vs bilmediğimden üniverstede denızcılık bolumlerını kazanabılırmısın bılmıyorum, puanları cok olmasada yuksek sayılır. üniversteyi denızcılık okumadan özel denızcılık okulları var yanlıs bılmıyorsam 2 senede bıtırıp mezun olabılıyosun oralardan. eğer universte kazanırsan her yaz gemıye cıkarsın stajın ve deneyım kazanmak ıcın, MYO lardan bırıne gırersen onların 45 gunluk staj programları var zorunlu mezun olmak ıcın. nerden mezun olursan ol, mezunıyetınden sonra vardıya zabitliğini almak ıcın 1 sene staja cıkman gerek.(güverte ıcın personel sıra/listesini ıncelemelısın) 1 sene stajından sonra gereklı kurslara gıdıp sınavlarını verdıkten sonra(standart vermek zorunda oldukların) ehlıyetıne gore(yakın/uzakyol) mezun oldugun okula gorede belırlı tonajlarda vardıya zabıtı olarak işe başlayabılırsın. onceden dedğim gibi mezun oldugun yer çalışacagın şirketi belirler. ben İTü mezunuyum, sorun yok

    yurt dısında universte okurum bu bolumle ılgılı dersen sana öneri olarak balkan universtelerınden vs uzak durmanı öneririm. kuzey avrupada, ıngılterede, batı avrupada, USA vs okuyabılırsın maddı durmun dılın yeterlıyse. çunku burdan aldıgın ehlıyette anca 2. sınıf ulkelerde adam muamelesi gorursun. yapıcaksan en ıyısını yapmaya calış ona gore maaş alır ona göre gemılerde şirketlerde çalısırsın. babam çinde yaşadığından shangai maritime university'de okuma şansını yakaladım fakat seneye ertlemek zorunda kaldım :) @yagizdasdemir

    Şimdi ben uzun yol için 4 yıllık okumam gerektiğini biliyorum, öyle mi? 9 eylül, itü, karadeniz teknik, piri reis, yakın doğu, istanbul üniversitesi mesela bunlardan birisini tutturduktan sonrasını merak ediyorum.. Kazandıktan sonra, veya @bjorn un dediği gibi meslek sırasında karşılaşacağım zorluklar ya da o arada yapmam gereken şeyler hakkında bilgi edinmek istiyorum. Mesela kazandım üniversiteyi, okuyup stajı yapıp mesleğe başlayacağım bu mudur?




  • yagizdasdemir kullanıcısına yanıt
    Denizcilik camiasında çevre önemlidir. Okuldayken stajlarda insan tanırsın. Bir de işini düzgün yapıp kendini sevdirirsen muhtemelen okuldan sonra o şirkette ya da gittiğin gemide tanıştığın insanların bulacağı yerlerde işe de başlarsın. Makineci ya da güverteci olma durumuna göre en düşük zabit olarak göreve başlarsın. Bir de simsarlar var. Bu adamlara cv bırakıyorsun. Sana uygun bir gemi, şirket buluyorlar. Tabii aldığın ilk maaştan biraz komisyon payı ödüyorsun adama bir defaya mahsus. Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi buralardan aldığın ehliyet yabancı şirketlerde çok işe yaramaz. Varsa elinde imkan yurtdışında abd, ingiltere vb gibi yerlerde oku. Ya da ehliyetini burada al, çalış bir iki sene para biriktir sonra git o ülkelerde ehliyet yükselt. Dediğim gibi Türkiye'de bu işin geleceği giderek kötüleşiyor. Azerbaycan, bulgaristan gibi yerlerden daha ucuza gelen adamlar olduğu için Türkiye'de iyi paralara iş bulmak da zorlaşıyor.

    Arkas, Beşiktaş Denizcilik, Kaptanoğlu gibi firmalar hep aklında olsun.




  • ya 4 yıllık okursun yada gerekli süre denizde hizmet verip yabancı dl sınavını vs verirsin alırsın uzakyolunu. yakın yolda zaten bı halt yok, gider gelir gider gelir yaşlanırsın. meslekte karsılasacagın zorluklara gelınce. yerı gelıcek gemıde sıkıntıdan işarayacaksın, yerı gelıcek 3 gunde sadece 4 5 saat uyumus olucaksın. bu işin gecesi gündüzü yok. 7-24 gemi çalışır çalıştırılır. kamarana geçmişsin, vardiyanı bıtırmıssın kurulmussundur yatagına. 2 saat sonra zart telefonun çalar, limana giriş zamanındır romorkor gelıcektır vs onlar ıcın hazırlanırsın.
    zaman zaman uyku yok, dınlenmek yok, iş bitmez iş üstüne iş, oturucak zamanın olmaz. bazende dediğim gibi sıkıntıdan kendıne iş çıkarmaya baslarsın :)
    personele-üstlerıne gore cok guzel bır ortam yakalarsan ailen olur ınsanlar. şafak sayerken gemıden ınecegın gun gelır bu seferde gemıden ınmak ıstemessın. kötü yanları kadar ıyı yanlarıda var. iyi maaşları soylemıyorum bıle :)

    okulun bitti, stajını bıtırdın gereklı derslerı verdıkten sonra çıkabılırsın.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.