Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (134. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.252
Cevap
19
Favori
686.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 132133134135136
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Onu bilemiyorum dostum hangi modelden bahsediyorlar, mesajı yeni grdüm kusura bakma sürekli takipo edemiyorum burayı. Benim şuan 22 ay oldu, büyük bir sorun yaşamadım , geçen lpg nin regulatoru arzalanmış, onu serviste ( atiker servisinde) değiştirdiler, garanti dahilinde , sonra motorun havasını almayı beceremediler orada, hemen yetkili servise gittim ( geely servisine ), 5 dakikada aldılar havasını , ücret vs almadılar , yani, ben ne zama gitsem 4-4 lük ilgileniyorlar, nisnaıon 3 ünde vizem geliyor aracı alalı 2 yıl olmak üzere , ben genel olarak memnumum , verdiğim paraya göre çok lüks bir araca biniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gordoncell

    Onu bilemiyorum dostum hangi modelden bahsediyorlar, mesajı yeni grdüm kusura bakma sürekli takipo edemiyorum burayı. Benim şuan 22 ay oldu, büyük bir sorun yaşamadım , geçen lpg nin regulatoru arzalanmış, onu serviste ( atiker servisinde) değiştirdiler, garanti dahilinde , sonra motorun havasını almayı beceremediler orada, hemen yetkili servise gittim ( geely servisine ), 5 dakikada aldılar havasını , ücret vs almadılar , yani, ben ne zama gitsem 4-4 lük ilgileniyorlar, nisnaıon 3 ünde vizem geliyor aracı alalı 2 yıl olmak üzere , ben genel olarak memnumum , verdiğim paraya göre çok lüks bir araca biniyorum.

    Anladım hocam bir an heyecanlandım çünkü çok güzel arabaya benziyor lynk & co 01 ve arabanızı kazasız belasız iyi günlerde kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 16 Şubat 2017; 16:30:48 >




  • arkadaşlar bu arada bu geely markası protonuda satın alıyor ve tekrardan pazara girecek sanırım
  • arkadaşlar bir sorum olacak daha önce ki yorumlarda aracına serviste hız sabitleyici taktıran görmüştüm buna dayanarak bende 2-3 ay önce aliexpresten hız sabitleyici tuşları aldım aldığım satıcıya yarım yamalak ingilizcemle manuel 2011 araca olur mu dedim onun dediğini de yine yarım yamalak ingilizcemle "olur" anladım. şimdi epeydir duran tuşları taktırayım diyorum ama daha sonra aliexprese bakınca 3-4 satıcı yalnızca otomatik veya yalnızca 2012-2013 modele uygundur diyor. aramızda aracına takan yada bilen var mı yada 2011 olupta hız sabitleyicisi olan var mı?
  • zekkpdr Z kullanıcısına yanıt
    selam dostum ben hiçcruise kontrol duymadım emgrandlarda Aliexpressden aldıkların şunlarsa eğer

    https://tr.aliexpress.com/item/Steering-wheel-Cruise-control-audio-control-switch-button-for-New-Geely-Emgrand-EC8-2013-High-quality/32808072908.html?spm=2114.010208.8.5.1Jq9uI

    https://tr.aliexpress.com/item/Free-shipping-Steering-wheel-Cruise-control-bluetooth-keys-audio-control-switch-button-for-Geely-Emgrand/32365020448.html?spm=2114.010208.8.13.1Jq9uI

    bunlar teyip direksiyondan kumanda tuşları

    bunun dışında ben hiç çevremdekilerde cruise kontrol olan araç görmedim

    servise gittiğimde soracağım

    öğrendiğimde yine burda yazarım

    hayırlı günler




  • Emgrand ec7 aracı Afyon Biryıldıran akaryakıt istasyonundan fulledim.Polatlı'ya 2 km kala Güvenal gazdan yine fulledim.Yaklaşık
    180 km.31 tl .lik gaz aldı.Fiyat 2.29 idi.Biryıldıranda 2.17 tl.Cumartesi ve pazar günü halk gününde fiyat 2.07 tl.
    Bu durumda 2.29 fiyattan hesaplanınca km de 17.2 kr.2.17 den hesaplanınca km de 15.5 kr.
  • gordoncell G kullanıcısına yanıt
    hocam öncelikle teşekkür ederim. benim aldığım ürün aşağıdaki linkte

    https://tr.aliexpress.com/item/Free-shipping-Car-DVD-GPS-for-Hyundai-H1-Starex-Navigation-Bluetooth-Ipod-TV-Radio-Russian-language/2036709743.html?spm=2114.010208.3.10.cjiNyy&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_10136_10137_10157_10060_10138_10155_10062_10156_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10172_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10182_10185_10078_10079_10073_10123_142,searchweb201603_1,ppcSwitch_5&btsid=b155941f-6c72-4ae1-a007-6d395671f782&algo_expid=30a09273-9134-4297-943a-b30f45b3d2b6-1&algo_pvid=30a09273-9134-4297-943a-b30f45b3d2b6

    ürünü geçen haftasonu elektirikçi arkadaşa götürdüm tuşları çok hızlı bir şekilde bağladı. sol tarafta bulunan teyp kontrol tuşları çalıştı fakat sağ tarafta bulunan hız sabitlemeyi bağlayacak yeri bulamadık açıkçası. internette herhangi bir anlatım da bulamadık. aliexpreste fotoğraflar var ama onlar ses tuşlarını bağlamak için. aliexpresteki bir çok satıcının açıklamalarında bizim araçlar için uygun olacağı söylense de biz yapamadık. şuan direksiyonda ki ses tuşlarını kullanıyorum ama. tekrar sipariş verip yalnızca çift taraflı teyp kontrol tuşları alacağım.

    yakıt tüketimiyle ilgili de aracımda lassa snoways era lastikler var ve şehir içinde ortalama 30 kuruş yakıyor
    (yol bilgisayarında ort hız 30 km gösteriyor yani tamamen trafikte tüketim). lpg 2.24 iken. uzun yolda ise 20 kuruşun altına inmedim hiç. şuan şehiriçi şehirdışı ortalama 12 litre lpg yakıyor. lastikleri değiştirip falken takacağım birde o zaman tekrar güncellerim kendi değerlerimi.
    birde tüm Türkiye olarak bir watsap grubu oluşturalım diyorum bu konu hakkındaki herkes düşüncesini paylaşşın öncelikle eğer katılım olursa bana özelden tel no yollarsanız bir grup oluşturabiliriz.




  • [quote=zekkpdr]yakıt tüketimiyle ilgili de aracımda lassa snoways era lastikler var ve şehir içinde ortalama 30 kuruş yakıyor
    (yol bilgisayarında ort hız 30 km gösteriyor yani tamamen trafikte tüketim). lpg 2.24 iken. uzun yolda ise 20 kuruşun altına inmedim hiç. şuan şehiriçi şehirdışı ortalama 12 litre lpg yakıyor. lastikleri değiştirip falken takacağım birde o zaman tekrar güncellerim kendi değerlerimi.


    birinci olarak hala kış lastiği kullanmaktasın ki bu yakıt değerlerini artırır 2. olarak kullandığın lastik ebatı jant ölçüsüde direk yakıta etki eder

    orjinal lastik ölçüsü 215 / 55R16 dır bunun üzerinde lastik kullanıyorsanız düşük yakıt beklemeyin ancak 205/60r16 kullanarak yakıt tüketiminizi azaltabilirsiniz
  • Değerli ec7 kullanıcıları,
    Aracımın 40000 km bakımı geldi.Otomobilin garantisi ise 31.01.2018 de bitecek.Bakımı serviste mi yoksa sanayide tanıdık ustaya mı yaptırsam diyerek araştırmalara başladım.Emgrand kullanıcılarının ve almayı düşünenlerin en büyük korkusu yedek parça
    bulamamak.
    http://www.otomobilyedekparcalari.com/EMGRAND-EC7,LA_3080-2.html#labels=3251-2
    adresinde Geely emgrand ec7 aracın aklınıza gelebilecek tüm yedek parçaları satılmaktadır.Bunu gördükten sonra acaba kredi borcu bitince değiştirsem mi diye düşünürken bu düşüncemi tümüyle terk ettim.
    40000 km bakımını bu durumda sanayide tanıdık ustaya yaptıracağım.Ayrıca bakım sırasında nelerin yapılması gerektiğini de araştırıyorum.Örneğin bujilerin değiştirilmesini unutuyorlar.Ya da lpg filtresinin değişimi unutuluyor gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Değerli ec7 kullanıcıları,
    Aracımın 40000 km bakımı geldi.Otomobilin garantisi ise 31.01.2018 de bitecek.Bakımı serviste mi yoksa sanayide tanıdık ustaya mı yaptırsam diyerek araştırmalara başladım.Emgrand kullanıcılarının ve almayı düşünenlerin en büyük korkusu yedek parça
    bulamamak.
    http://www.otomobilyedekparcalari.com/EMGRAND-EC7,LA_3080-2.html#labels=3251-2
    adresinde Geely emgrand ec7 aracın aklınıza gelebilecek tüm yedek parçaları satılmaktadır.Bunu gördükten sonra acaba kredi borcu bitince değiştirsem mi diye düşünürken bu düşüncemi tümüyle terk ettim.
    40000 km bakımını bu durumda sanayide tanıdık ustaya yaptıracağım.Ayrıca bakım sırasında nelerin yapılması gerektiğini de araştırıyorum.Örneğin bujilerin değiştirilmesini unutuyorlar.Ya da lpg filtresinin değişimi unutuluyor gibi...

    Ayrıca bir de burası var;https://www.parcahanesi.com/arac-modelleri/emgrand-yedek-parca/
    Şimdiye kadar parça yönünden bir sıkıntı yaşamadım, çok şükür...




  • Aracımın 40000 km bakımını kendim yapmağa karar verdim.08.06.2017 perşembe günü iki ayrı siteden aldığım
    parçalarla işin bir kısmını yaptım.
    1)Lpgyedekparca.com adlı siteden Sivas'tan prr kargo ile AKL marka lpg kitinin filtresini kargo ücretsiz
    5 adet filtre,hediye olarak ta içine 2 adet kelepçe ve bir tane lpg dolum ağzı kapağını 60 tl.'ye aldım.
    2)Parcahanesi.com adlı siteden de ön ve arka fren balataları,polen filtresi,hava filtresi,4 adet bosch
    marka buji,yağ filtresi(euro5 motorun filtresi dışında metal olmayanı),benzin filtresi toplamda 264 tl
    ye aldım.Ben özellikle bosch buji istediğim için sanırım başka yerden alarak temin ettiklerinden bujiler
    mng kargo ile 5.5 tl'ye,diğerleri de tek torbada 9.5 tl kargo ile İst'dan Afyon'a geldi.
    İşe sabah 11.00 da başladım.Saat 12.20 de bitirerek aşağıdaki işleri yaptım.
    Önce lpg filtresini değiştirdim.Bagajı açıp lpg tüpünün üstündeki mika kapağı açıp lpg düğmesini sağa
    sıkarak tümüyle kapattım.Sonra kaputu açtım.Aracı yeni aldığımda kaputu açmak için 20 dk uğraşmıştım.
    Şöför mahallinde direksiyonun sol altında küçük küllük altındaki açma kolunu kendimize doğru sertçe
    çekiyoruz.Kaput düğmeden ayrılıyor.Kaputun önünden elimizi içeri soktuğumuzda sağa ya da sola bir kilit
    aramıştım.Bulamamıştım.Meğer sağ elin hemen uzandığı yerde aşağı yukarı hareket eden metal bir dil var.
    Onu yukarı itiyoruz.Kaputun dayanma çubuğunu yerine yerleştiriyoruz.Lpg filtresinin iki yanında metal
    kelepçe var.Bunları sökeceğiz.Önce depodan gelen hortumun lpg filtresine giren kelepçesini tornavida
    ile sola doğru iyice gevşettim.Hortumu sağa-sola küçük hareketlerle oynattım.Çıkarken boruda kalan lpg
    açığa çıkacak.Sonra enjektörlere giden taraftan diğer kelepçeyi da çıkardım.Yöne dikkat ederek yeni
    filtreyi taktım.Kelepçeleri sıkarak üzerine sabun köpüğü sıktım.Sızıntı olmadığını gördüm.Lpg tüpünün
    düğmesini açtım.Mika kapağı yerine taktım.Yazması 10 dk. süren bu işlemin uygulama süresi 3 dk..
    Daha sonra hava filtresini taktım.Bu işler için önceden youtube.com dan ilgili videoları buldum.
    2008 model toyota corolla ile ec7 emgrand aynı dizayna sahip.Hatta ukrayna ve Mısır'lı kullanıcılardan
    videolar buldum ve bunları bilgisayarıma indirdim.Hava filtresi kapağının sağında ve solunda iki adet
    klipsi ileri itince kapak açılıyor.Kapağın klipsleri ileri ucunda iki dil yuvasından çıkarılacak.Hava
    filtresini kirli olanın alınıp yenisinin aynı yönde takılıp kapağın kapanması 1 dk.lık bir işlem.
    Asıl iş polen filtresinin değiştirilmesi...




  • 2012 model ec7 Emgrand euro5 motorlu otomobilin Polen filtresi değişimi oldukça zorlu iş.Nedeni ise
    harika bir digital klimayla ölçülemeyecek kadar kötü bir dizayn yapılmış..Plastik tırnakları kırmadan
    iş yapmak zorundasınız.İşlemleri sırasıyla yazayım..
    1)Torpido gözünün sağında üzerinde koltuk resmi olan kapağı zedelemeden açacağız.İnce uçlu bir tornavidayı
    kapağın kenarındaki 1 mm boşluktan içeri itelim.Tornavidanın sapını aşağı iterken kapağı yerinden yukarı
    doğru kanırtacağız.Bu işlem sırasında tornavidanın dayanak noktası zedelenmesin diye kağıt mendili araya
    koydum.Kapakta üç noktadan klips plastik uç ile ucu kertikli yine plastik çıkıntılar var.Bunları kır
    madan çıkarmak işin püf noktası.Zorlama ile kırdığınızda yenisini bulamazsınız.Ya da japon yapıştırıcıyla
    yapıştırmak zorundasınız.
    Torpido kutusunun içinde sol üstte ve sağ üstte iki klips var.Bunlar torpido kutusunu açılması sırasında
    gözün aşağıya fazladan inmesini engelliyor.Şunu belirtmeden geçemeyeceğim.Bunu tasarlayan mühendisleri
    matematik öğretmeni olarak ben sınıfta bırakırdım.Sağdaki klips çıkarttığımız kapak nedeniyle rahat
    yerinden çıkıyor.Önce içeriden klipsin dilini dışarı doğru iterek delikten dışarı çıkmasını sağlıyoruz.
    Çok iteleyip kırmamalıyız.İteleme işlemini delikten 90 derece dikine değil,kutunun çeperine parelel
    itelemeliyiz.Daha sonra bu klipsi dışarıdan içeri doğru delikten iterek çıkarıyoruz.Bunun aynısını sol
    daki klipse uygulamalıyız.Ancak bu kısımda elimizi rahatça sokacağımız boşluk yok.Kapağı kapatıyormuş
    gibi yapıp klips boşluğa gelecek konumda olmalı.Dil aynı yöntemle çıkarılmalı.Bu kısımda yapılacaklar
    çalışma alanı darlığı nedeniyle insanı terletiyor.Sonunda bu klipsi de kırmadan çıkardık.Şİmdi sağ
    taraftan açılan kapağın olduğu bölümde kapağın rahat kapanmasını sağlayan bir düzenek var.Bunu sökmeli
    yiz.Önce bunun şeklini anlatayım.Malzeme plastik.Aparatın bize yakın kısmı U şeklinde Bunu içine uzanan
    bir dil var.Üzerinde 2mm çapında bir pim ile tutturulmuş.Pimi ince uçlu tornavida ile çıkardım.
    Bir mil üzerinde ileri geri kayan plastik tutturucular yerinden çıkarılmalı.Milin diğer tarafı yuvarlak
    bir silindirik bölümden içeri girerek tutturulmuş.İki ucu dikdörtgen ortasında daire olan ve uzunluğu
    2 cm olan bir plastik düşünün.Dışarıdan böyle olduğu görünmüyor.Bu parça pim çıktıktan sonra dairesel
    olarak dönebiliyor.Karşılığında da aynı şekil bir boşluk var.Döndürme sırasında bu bölüm boşluğa tam
    geldiğinde torpido gözünden ayrılıyor.Bunu da aldıktan sonra torpido kutusu yerinden çıkıyor.
    Artık polen filtresini değiştirebiliriz.Karşımızda 15 cm uzunluğunda eni 3 cm olan bir kapak var.Bu
    kapak sağdan ve soldan U harfi şeklinde uçları kertikli ve dikdörtgen küçük çıkıntıya ince plastik
    uçlarla itilerek sabitlenmiş.Bu plastik uçlar hafifçe iki parmak ile kaldırılıp kapağı kendimize doğru
    çekmemiz gerek.Sağdakini boşluk nedeniyle kolayca yaparken soldakini yaradana sığınıp kırmadan yerinden
    çıkarmalısınız.Bunu tasarlayan tasarımcıyı ben işten kovardım...Halbuki 2008 toyotanın tasarımını
    yapanlara bravo diyorum.Neyse ben plastiklerin birini bile kırmadan bunu becerdim.
    Polen filtresini yerine aynı yönde takarak bölmedeki pislikleri temizleyip işlemi sonlandırdım.Bu
    işlem için bir saatten fazla uğraştım.
    Bu günlük bu kadar...




  • Ayrıca unuttum.Filtreyi çıkarırken Konumu itibarıyle öyle bir yere koymuşlar ki hayret edersiniz.Kutu sol tarafından yaklaşık
    2 cm uzunluğu olacak kadar torpido duvarına denk geldiğinden yerinden çıkmayacak gibi oluyor.Eğer kutuyu sağ doğru zorlayıp
    asılırsanız yerinden çıkıyor.Koyarken de aynısını yapacaksınız.
    Kendi yapacaklara kolay gelsin.
    Bu işlemlerden sonra zoru başarmış kişi mutluluğunu hissettim.
  • Sanırım bir Çek'li kişinin videosundan lpg filtresi değiştirirken hortumları da değiştirdiğini gördüm.10000 km sonra bunu değiştirirken hortumları da değiştireceğim.Kişi dışarıda uzunluğunu ölçerek filtreye hortumları takıyor.Sonra hortumlarla birlikte filtreyi yerine takıyor.Bunu beğendim.Gelecek sefer işlemi böyle yapacağım...
  • Zaman zaman lpg li araçları yandığını duyuyoruz.Bu tümüyle bilinçsiz ve bilgisiz olmaktan ve de sineğin yağını hesaplamaktan kaynaklanıyor.Bize bir şey olmaz mantığı.Önceki aracımda görmüştüm.Uzun süre aracı sadece lpg ile çalıştırdığımızda benzin
    hortumu içinde benzin kalmıyor.Meğer hortumdaki benzin onun zarar görmesini engelliyormuş.Boş kalan hortum çatlıyor.Hem de alttan çatlıyor ki görünmesin.İşte buradan sızan benzin kızgın motora damlıyor ve araç yanıyor.
    Üç kuruşun hesabını yaparken daha çok zarar görüyoruz.Her şey kuralına uygun olmalı..
    Sağlıcakla kalın...
  • Geely Emgrand ec7 araçlarda kullanılan buji TORCH K6RTC
    Buna uyumlu bujiler:
    Bosch FR6DCX
    Bosch FR7DCX
    Bosch FR2LS
    Bosch FR6DPX
    Bosch FR8DP
    Bosch FR7DPX
    Champion C10YCC
    Champion C281YC
    Champion C9Y
    Champion C9YC
    Champion C9YCC
    Champion C9YCX
    DENSO Q20PR-U
    DENSO Q20R-U
    DENSO VK16
    DENSO IK16
    DENSO K16PR-U11
    NGK BKR5E-11
    NGK V-Line-33
    Ayrıca şunu belirtmeliyim.Bu aracın orijinal elektrod açıklığı kataloğunda 0.8 mm gösterilmiş.Bu nedenle özellikle LPG bujisi almak gerekmez.Çünkü
    LPG bujilerinin standart bujilerden farkı ortadaki elektrodun ince ve açıklığın 0.8 ya da 0.7 mm olmasıdır.Buradaki bujiler zaten bu özelliklere
    çok yakın.Yanılıp ta LPG bujisi diye satılan daha pahalı bujilere gerek yok.
  • Yağ değişimi için genç bir arkadaşın lastik tamir dükkanına gittim.Ahmet isimli arkadaşın krikosu
    profesyonel olduğu için aracı kaldırdığımda başıma bir kaza gelmesini istemedim.
    Castrol 5w40 yağı 4 l.olarak Uçar yağ'dan satın aldım.İnternette en ucuz 105 tl. idi.Ben bunu Afyon'da
    110 tl.'ye aldım.Arkadaş aracı krikoyla kaldırdı.Yağ tapası 14 lük lokma ile açıldı.Dükkana gidinceye
    kadar motor ısındığı için yağın kartere süzülmesini bekledik.10l.lik yoğurt kabına yağı akıttık.
    Yaklaşık yarım saat bilgisayardan bakım videolarını izledik.Sonra 27-28 lik anahtarla yağ filtresinin
    kabını açtık.Bu yağ filtresi radyatörün tam orta arkasında.Üstten bakınca görünüyor.El içeriye çok
    rahat giriyor.Yalnız yere paralel konumlandırıldığından sızan yağ yere bulaşmasın diye kovayı tam altına
    getirdik.Bir miktar yağ sızdı.Kutunun üzerindeki lastik contayı ince uclu tornavida ile çıkarıp filtreyle
    birlikte gelen contayı takıp üsten sıvazlayarak yağladık.Kağıt filtre her iki taraftan simetrik.Bu
    nedenle üst-alt farketmiyor.Yerine oturtup "tık" sesini duymak gerekli.Seyrettiğimiz videolarda bir
    miktar yağı filtreye koyup takılıyor.Ancak burada yağın yere dökülme olasılığını düşünerek içine yağ
    eklemeden monte ettik.Motor kapağını açtık.l l.lik kola pet şişesini huni olarak kesmiştim.Ancak
    motor üzerindeki plastik koruyucu nedeniyle yapay huni yerine oturmadı.0.5 lik su şişesi tam oturuyor.
    Yağı motora koyduk.Yağ bal renginde.Yağ çubuğu üzerinde ne kadar ekleme yapıldığı pek seçilemese de
    işi bitirdik.Yağ filtresi ile birlikte 3.9 litre tam olarak yetti.
    Vakit bulunca bujiler ve fren balatalarını kontrol edeceğim.Gerekirse değiştireceğim.Daha sonra maf
    sensörü temizliği var.
    Ukrayna sitesinden tamiratlarla ilgili 139 video ve Mısır kaynaklı da bazı videolar ile Emgrand ec7
    yi tanıyarak yanlış işlem yapmadan işlemi bitirmek istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Yağ değişimi için genç bir arkadaşın lastik tamir dükkanına gittim.Ahmet isimli arkadaşın krikosu
    profesyonel olduğu için aracı kaldırdığımda başıma bir kaza gelmesini istemedim.
    Castrol 5w40 yağı 4 l.olarak Uçar yağ'dan satın aldım.İnternette en ucuz 105 tl. idi.Ben bunu Afyon'da
    110 tl.'ye aldım.Arkadaş aracı krikoyla kaldırdı.Yağ tapası 14 lük lokma ile açıldı.Dükkana gidinceye
    kadar motor ısındığı için yağın kartere süzülmesini bekledik.10l.lik yoğurt kabına yağı akıttık.
    Yaklaşık yarım saat bilgisayardan bakım videolarını izledik.Sonra 27-28 lik anahtarla yağ filtresinin
    kabını açtık.Bu yağ filtresi radyatörün tam orta arkasında.Üstten bakınca görünüyor.El içeriye çok
    rahat giriyor.Yalnız yere paralel konumlandırıldığından sızan yağ yere bulaşmasın diye kovayı tam altına
    getirdik.Bir miktar yağ sızdı.Kutunun üzerindeki lastik contayı ince uclu tornavida ile çıkarıp filtreyle
    birlikte gelen contayı takıp üsten sıvazlayarak yağladık.Kağıt filtre her iki taraftan simetrik.Bu
    nedenle üst-alt farketmiyor.Yerine oturtup "tık" sesini duymak gerekli.Seyrettiğimiz videolarda bir
    miktar yağı filtreye koyup takılıyor.Ancak burada yağın yere dökülme olasılığını düşünerek içine yağ
    eklemeden monte ettik.Motor kapağını açtık.l l.lik kola pet şişesini huni olarak kesmiştim.Ancak
    motor üzerindeki plastik koruyucu nedeniyle yapay huni yerine oturmadı.0.5 lik su şişesi tam oturuyor.
    Yağı motora koyduk.Yağ bal renginde.Yağ çubuğu üzerinde ne kadar ekleme yapıldığı pek seçilemese de
    işi bitirdik.Yağ filtresi ile birlikte 3.9 litre tam olarak yetti.
    Vakit bulunca bujiler ve fren balatalarını kontrol edeceğim.Gerekirse değiştireceğim.Daha sonra maf
    sensörü temizliği var.
    Ukrayna sitesinden tamiratlarla ilgili 139 video ve Mısır kaynaklı da bazı videolar ile Emgrand ec7
    yi tanıyarak yanlış işlem yapmadan işlemi bitirmek istiyorum.

    Şu tamiratlarla ilgili video linklerini ekleyebilirmisin...




  • Mısır sitesi;
    https://www.youtube.com/watch?v=P6YBBN7XYs0 (emgrand clup Egypte)
    Bu ise Ukrayna sitesi;
    https://www.youtube.com/watch?v=ArMtOY8HfO4&index=11&list=PLzd5zqzkEScrxmOc64QphNsiwMRw09o_g

    Bu sitelerden diğer tüm videolara ulaşabilirsin.
    Kolay gelsin.




  • Bugün garaja aracımın başına giderek bir deneme yapmak istedim.Geely Emgrand ec7 aracın sol ön tekerini söküp kontrol edeceğim.Bagajı açtım.Plastik kare şeklinde ucunda
    plastik bağlantı olan aparatı yukarı çekince bagaj taban kaplaması kalkıyor.Altında stepne var.Stepnenin ortasından dairesel çinko ile kaportaya vida ile bağlanmış.Bu
    bağlantı sayesinde yedek lastik sarsıntı yapmıyor.Bağlantı üzerinde akordiyon kriko var.Yukarı kaldırıp kendimize doğru çekince yerinden çıkıyor. Yuvaya oturtulmuş kriko
    kolu yaklaşık 40 cm uzunluğunda.Ucu krikonun kulpuna takılıp sağa doğru çevrilerek açılıyor.Garajın altı düz beton.Yeteri kadar açıp şöför mahallinin alt kısmından
    şaseye doğru yaklaştırdım.Krikonun üstündeki yarığı şasenin birleşen çıkıntısına denk getirip krikoyu açarak teker yukarı kalkıyor.Daha önce lastik yere değerken bijonları
    sola doğru karşılıklı atlayarak gevşettim.Bijonlar aşırı sıkılı değildi.Kolayca gevşedi.Sonra krikoyu lastik yerden 4-5 cm kalkacak kadar yükselttim.Sol elimle bijon anahtarını
    yedekleyerek sağ baş parmağımla anahtarı hızlıca sağa çevirerek 5 bijonu söktüm.Tekeri çıkarmadan lastiğin markasının "i" harfinin kaportada geldiği hizayı aklıma kaydettim.
    Beş adet bijonu tekerdeki sırasına uyarak 1 m. ileriye yere dizdim.Sonra tekeri çıkardım.İç yüzeyi balata tozları ile kapkara olmuş.Kaliperi görünecek şekilde direksiyonu
    sola çevirdim.Balatalar tam bitmemiş.Balata spreyi ile kaliperi temizledim.Alyan ve yıldız anahtarım olmayınca yapılacakları sonlandırıp tekeri aynı konumda takmak için
    aldım.Jantın lastik ve havalı ağırlığı yaklaşık 40 kilo tahmin ettim.5-10 santim tekeri kaldırıp cıvata gövdelerini tekerdeki deliklere geçirmek için 7-8 kere deneme yap
    tım.Yaşım 63.Bu işlem beni epeyi zorladı.Şimdi düşündüm ki lastiği bir destek takozu üstüne koyup takozla birlikte tekeri bijon civatasına sürmek daha kolay olurdu.
    Tabi ki en üstteki civata ile en üstteki delik aynı hizada olmalı.Sökerken yaptığım işlemlerin tersini yaparak tekeri sabitledim.
    Şimdi bana sorarsanız lastik tamirine verilen 15 tl.çok değil..




  • 
Sayfa: önceki 132133134135136
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.