Merhaba 3 aylık 1000-TL'ye SAMSUNG NP530U3C-A0DTR notebook buldum ama , satıcı fatura ve garanti belgesini bulamadığını söyledi.İstanbul Samsung servisine sormuş.Ordan faturanın gerekli olmadığı,cihazın arkasındaki seri numarası ile işlem yapılabileceğini söylemişler. Bende Bursa yetkili servisine sordum orası da , faturanın gerekli olduğunu söyledi. Aslında, cihazın arkasında tüm bilgiler yer alıyor. Neden hala Bursa faturayı istiyor anlamadım. Bu durumu samsung'a email ile bildirdim.Başka nereye müracat edebilirim?
Bilgisayarın alındığı yerden rica ederseniz faturanın bir kopyasını vermeleri lazım. Ayrıca başımdan geçen bir olayı özetliyeyim. Hediye bir anakart aldım msidan. Bu anakart arıza yaptı tabi garantisi,faturası vs vs.. hiç birşeyi yoktu. Aracı firmanın penta bilgisayar olduğunu öğrendim telefon açtım Hemen seri numarasından garantisi kontrol edip maillediler. verdikleri bir numara ile ücretsiz kargo ile teslim ettim ve ürünün tamir edilip geri geldi. Bence fatura gerekli değil.
pocolocoP
kullanıcısına yanıt
Teşekkürler Samsung'a mail attım cevap bekliyorum.İstanbul Beşiktaş Samsung servisi Faturaya gerek yok diyor ama Bursa servisi var diyor.Her ikiside Samsung'un yetkili servisi. Üstelik cihazın arkasında barkodu , modeli , seri numarası her şeyi etiketli olarak var.Bu devirde hala illaki kağıt kürek olmadan olmuyor.
Lenovo için konuşuyorum. Faturamı kaybettikleri gibi, üstüne faturasız işlem ASLA yapamayacaklarını belirttiler. Defalarca faturanın aslını mı göndermem gerekiyor diye sordum, evet dediler. Aslını gönderdim; "biz faturayı kaybettik, laptop'u satın aldığınız yerden bir nüshasını isteyin dediler" vs vs..
Tamamen keyiflerine kalmış sanırım. Ama işin normal prosedürü direk seri numarasından kontrol edilebilmesidir diye düşünüyorum. Fakat burası Türkiye. Herkes keyfine göre iş yapıyor.
Dip not: Lenovo Global'e konuyu bildirdim.
Bu sabah Samsung Müşteri servisi ile görüştüm. Garanti kapsamında servis hizmetinden yararlanabilmek için fatura şart dediler. Fatura istemeyen İstanbul servisi aslında hatalı işlem yapıyormuş felan filan. Yani cihazın arkasındaki model + barkod + seri numarasının olmasının , bir yardımı olmuyormuş. Garantiniz fatura tarihinden itibaren başlıyor , fatura olmadan biz cihaz arkasındaki numaralardan bu cihaz ne zaman satılmış ve dolayısı ile garantisi ne zaman başlıyor göremeyiz dedi.