Şimdi Ara

GARANTİDE TAMİR SÜRESİ 20 İŞGÜNÜNE İNMİŞTİR !!! HAYIRLI UĞURLU OLSUN.. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.137
Cevap
33
Favori
241.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam senin dediğin gibi değil durum mikrofonun garantili onarildıgini söylediler ben kapak için kozmetik ücretini ödedim . Ayrıca bilgi almak için ne oldu benim telefon niye gelmedi kapak diye sordum . Yirmi iş günü dolacak dedim oda yurt dışından geliyo ve baktığımda daha ayın 19u bize ulaşmış falan ddi. Tam iş gününu de söylemedi. Biliyor ki emin olduğum zaman çökecem üstlerine .. Demek istediğim benim onarım garanti dahil sadece kapak ücretiyle değişimi var. Hatta üzerine basa basa sordum iki görüşmemde mikrofon garanti kapak ücretli değişim değil mi yani ben ilerde sorunla karşılaşırsam garantili şartlar devam edecek değil mi sordum oda evet sıvı ve darbe hasarları hariç olursa bi sorun olmaz ddi. Iki ayrı müşteri temsilcisine sordum nasılsa konuşmalar kayıt altına alınıyor. Zaten nette ki takip sistemin de bakarken ilk garanti dahil yazıyordu mikrofonu onardiklarinda kapak için ücret onayı istediler o zaman ekran garanti dışı bilgisi girildi ..asıl merak ettiğim bayiye gönderdiğim gün mu başlıyo 20 iş günü süresi yoksa ulaştığında mı? Bilen ilgili arkadaşlar lütfen yardımcı olun.. Benim durumlar biraz karışık ilgilenen herkese teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nerturk -- 5 Ağustos 2012; 13:38:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaftaridze

    yardımcı olursanız memnun olurum şimdi benim sorunum karışık biraz kullandığım evo 3d cihaz mikrofon arızası , karşı tarafa kısık ses gitme problemiyle ayın 16 si bayiye vermek suretiyle 19unda trabzon kvk ya ulaşmış netteki kayıt tarihi. Bu mikrofon sorunu garanti dahilinde giderilmiş ayrıca arka kapak değişimini istedim çizik benzeri nedenle ücreti ödenerek olur dediler onayladım . Şimdi sorunun 20 iş günü için garanti şartlarını okuduğumda bayiye verdiğim tarih başlangıç tarihi diye anlıyorum fakat emin değilim. Ikincisi hem garanti dahili onarım hem de ücretli kapak değişimi . Kapak yurt dışından geliyormuş . Uzun sürdü daha da sürecek belli bayiye verdiğim gün baz alırsak hafta içi 20 iş günü süresi dolacak. Ben hangi süreyi baz almam gerek ve hem garanti hem de garanti dışı tamir değiştirme bu iş günü kuralına dahil mi .ayrıca müşteri hizmetleriyle konuştuğumda acil listeye alınmışsiniz dendi . Fikrimce ellerini bağlayan durum mevcut. Eğer bayiye ulaştığı tarih itibariyle başlıyor ise o gün dahil mi ,bayi ise aynı şekil nasıl hesaplicam ? Altı üstü bir arka kapak iki haftada nasıl gelmez onu da anlamadım. Olacaklara göre yasal haklarımı kullanmak amaçlı bilmediğim konuları öğrenmek istiyorum bilinçli olmakta fayda var biraz karışık oldu kusura bakmayın yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden yardım edenlere teşekkürler ..




    Aslında cihazın hatasını bildirdiğiniz anda başlar ama bunu kanıtlamanız gerekmekte. En kestirme yolu için elinizdeki hizmet(servis) fişinde yazan teslim tarihine bakacaksınız. Birçok kişi garanti dışında olan bir cihazın tamir süresini yanlış biliyor. Daha önce bu başlıkta sormuştum ve cevap olarak "Garantisi bitmiş üründe bir bağlayıcılık olacağını zannetmiyorum.. " denmişti. Garantisi olmayan bir cihaz içinde bu süre 20 iş günü sürmektedir.

    Sanayi mallarının satış sonrası hizmetlerine dair yönetmelikte geçiyor bu konu.

    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21485.html

    Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi; garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslim tarihinden itibaren, 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik eki listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup vb. bir yolla yapması mümkündür. Ancak uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.



    quote:

    Orijinalden alıntı: hayaletmavisi


    tek seferde 20 gun olayını anladım:D orda sorun yok.sorun şu : misal 3 defa servise gitti ürün.bu üçünün toplamında 30 gün kaldı serviste.diyelim ki 10+10+10dan.buradaki 30 gün kalan garanti süresine ekleniyor mu.yani : 6 ay garanti süren kaldıysa bu süren 7 ay olarak mı hesap ediliyor.yani sordugum soru burada pek sorulmayan bir soru ama mühim bir nokta!






    Evet, garanti süresine eklenir.

    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'in 6. maddesinde bu konuya değinilmiş: "Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir."

    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21487.html




  • Anladım yani bayiye verdiğimde elime kvk servis formu verildi zaten garanti belgesinde de yazıyor servis olmayan yerlerde temsilci bayi... Ki benim durumumda garanti dahil durum var kapak durumu karıştırdı kafamı müşteri temsilcisine bilerek sordum bakalım ne diyecek diye çünkü mikrofon garanti dahil. Kapak gelmedi iki hafta oldu 2 0 iş günü dolacak yakında dedim oda :bakıyorum ... Varış tarihini daha sürenin dolmadığını söyledi. onu bende biliyorum :) baktığımda da cumartesileri de iş günü sayılıyor çökecem üstlerine neler yaptıklarını okuyunca bilgili olmak lazım dedim . Cevaplarınız için sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelikte Değişikliği okudum.Sorularım;

    1.Vatan bilgisayardan almış olduğum ürünü tamire gönderdim ve 20 iş günü içerisinde yapılamadı.Ürünü değiştirmek,üst model almak,vatan bilgisayar kuponu almak istemiyorum.Nakit para iadesi yapılmasını istiyorum.Böyle bir hakkım var mı?

    2.Almış olduğum ürünün üzerinden 1 yıl geçti.O zamanki dolar kuru 1.578 TL iken şimdi 1,790. 855 dolar(KDV dahil) olan ürünümü bugünkü dolar kuru ile hesaplandırılıp(180 lira fark ediyor) ücreti alabilir miyim? İlginiz için teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cohannan -- 8 Ağustos 2012; 18:11:46 >
  • 20 iş günü geçtiği halde ürün onarılıp servisten çıkışı yapılmamış ise seçimlik haklarımızı kullanabilirsiniz bu haklardan biri de istediğiniz para iadesidir. Fakat dediğiniz üzere döviz kuru falan hesaplanmaz fatura üzerinde yazan tutar geri ödenmek zorundadır. Ayrıca önemli birey var ki; servisle müşteri temsilcisiyle irtibata geçtiniz mi yanıtları ne oldu ne diretirlerse desinler istediğiniz seçimi isteyin . Bunun şekli usulü bellidir. Bunun için yorum yapabilmem için fatura miktarını söylemeniz lazım. Çünkü isteğinizi kabul etmemeleri halinde bu meblaya göre gideceğiniz yer değişiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ürünün fatura fiyatı KDV hariç 1186 TL KDV dahil hesapladığımda 1400 TL oluyor.Ben vatan kuponu değil de nakit para istiyorum bu şekilde alabilir miyim? ALabilirsin derseniz resmi gazeteden ilgili kanunu örnek olarak gösterebilir misiniz? Ben de vatan bilgisayara gittiğimde onu göstereyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cohannan -- 9 Ağustos 2012; 12:38:06 >
  • Şu an öyle bir örnek karar bilmiyorum. Senin yapacağın iş gidip para iadesi istiyorum demek başka bişey derlerse kanunen 1165 civarı olması lazım fatura bundan aşağı ise tüketici hakem heyetine gidilmesi lazım üstünde ise mahkemeye verebilirsin ki haklı isen hertürlü kazanırsın faiziyle ödetirsin . Bu fatura meselesine gelince büyük şehirlerde 3000liraya kadar tüketici heyetleri bakıyormuş . Bu heyetin kararı bağlayıcı olduğu için icra ile dahi alabilirsin paranı. Sonuç olarak istediğin örnek karar bilmiyorum. Sen hangisini istiyorsan onu yapmak zorundalar. Ayrıca 175 i ara ordan sorunun cevabını alabilirsin. Pek farklı bişey demezler kanımca ama yönlendirirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nerturk -- 9 Ağustos 2012; 13:33:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım ama benim resmi bir kaynaktan bu söylediğimi göstermem lazım o zaman itiraz edemezler.Kocaeli'de oturuyorum o zaman tüketici hakem heyetine giderim
  • selam arkadaşlar benim telefonuun ekranı bozuldu aldığım mağazaya verdim onlar kvk göndermek üzere16,07,2012 teslim aldılar.bayinin bana verdiği forma göre bu gün 20 iş günü doldu.ama kvk baktıgım zaman cihaz teslim tarihi 20,07,2012 gözüküyor.ve hala 20 günlük yasal sürenin dolmasına var.yasaya göre benim teslim ettiğim tarihmi geçerli yoksa onların teslim aldığı tarihmi.ve ben telefonun parasını istiyorum ne yapmam gerekir bilgisi olan varsa bu konu ile ilgili paylaşırsa sevinirim.şimdiden teşekkür ederim....
  • Ulaştığı tarih geçerliymiş.süre dolduğunda para iadesi işte büyük ihtimal onlarda buna yanaşmayacak sallayacaklar üretici firma ile görüşün falan ...bunun için hakem heyeti bağlayıdir yanlız üstteki mesajlarda dediğim gibi belli limitleri var .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zorta

    selam arkadaşlar benim telefonuun ekranı bozuldu aldığım mağazaya verdim onlar kvk göndermek üzere16,07,2012 teslim aldılar.bayinin bana verdiği forma göre bu gün 20 iş günü doldu.ama kvk baktıgım zaman cihaz teslim tarihi 20,07,2012 gözüküyor.ve hala 20 günlük yasal sürenin dolmasına var.yasaya göre benim teslim ettiğim tarihmi geçerli yoksa onların teslim aldığı tarihmi.ve ben telefonun parasını istiyorum ne yapmam gerekir bilgisi olan varsa bu konu ile ilgili paylaşırsa sevinirim.şimdiden teşekkür ederim....


    kanun der ki "satıcı ve servis müteselsilen sorumludur" yani sen aldığın yere verdim 3 hafta bekletti salladı sen de eşşek gibi bekliyceksin diye bişey yok. Hepsi zincirleme sorumlu. Sen malı teslim ederken kağıt alman lazım verdiğine dair. O tarihte başlar.




  • Ben özellikle sordum tüketici şikayet hattına bunu bayi kanalıyla yolladım dedim.ama benim durumum farklı olabilir çünkü büyük zincir marketlerden birinden almış isen ve onlara teslim edip göndermek geçerli olabilir çünkü nette ki araştırmalarıma göre geçerli olanlar da var ama onların prosedürü farklı her ne olursa olsun cumartesini de saydığımıza göre senin süre de dolmuş ki benim 19unda ulaşmış gözüküyor cuma aradım doldu dedim sonra isteklerimi ilettim gün konusunda itiraz edemedi.dikkat edersen kvk takip sistemi onlara ulaştığında bi sonraki gün tarihi atıyor saat olarak da 0.00 diyE girmiş benim ki öyleydi.demek istediğim o gün de dolayısıyla geçerli olur yeni gün . Ayrıca bunlar tüketici heyet veya mahkemesine gitmeden bizi dinleyecekleri yok ben bunu anladım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nerturk -- 12 Ağustos 2012; 3:34:09 >
  • Merhaba,

    benim notebook'u arıza nedeniyle servise yolladım. süreç şu şekilde:

    - 30 Temmuz telefon ederek kayıt açtırdım, rica minnet kargocuyu getirip akşamına yolladım
    - 31 temmuz "elimize geçti" mesajı attılar

    Şu an hala serviste yurtdışından parça bekliyorlarmış. Uyanıklık yapıp cumartesi günleri sayılmıyor diyorlar bir de.

    Markayı şimdi yazmıyorum bu adamlarla işim bitince açıklayacağım, çok ünlü büyük marka.

    Sorum şu ki
    1- benim 20 gün hangi gün doluyor? ( 18 ağustos ctesi bayram arefesi yarım iş günü çalışılıyor, bunu nasıl hesap ediyoruz?)
    2- ilk gün hangi gün başlıyor? (30?31?)

    ps: ben yönetmelikten telefon açıp kayıt açtırdığım gün yani 30 temmuz anladım başlama günü.

    cevaplar için teşekkürler
  • zaten normalde de cumartesi yarım gün çalışıyorlar ki ayrıca normalde kayıt açtırdığında başlaması lazım ama ispat gerekli ulaştığı zaman diye hesapla bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20,07,2012 tarihinde huawei-u-8800 telefonumu üs dokumatiği çalışmadığı ve sesin az gidip geldiği için tamire aldığım bayi olan şengüller iletişime kvk sevrise gönderilmek üzere teslim ettim. bu gün 27,09,2012 tarihi itibariyle 37 gündür telefon elime ulaşmadı.kvk sevrisle gürüşmelerin sonucu cihazı istemediğimi ilettim.ve para iadesi talebimi ilettim.bana Cihaz işlemleriniz tamamlanmış olup 25.08.12 de kargoya verilmiştir.Kargo sürecinde bayinize ulaşmış olacaktır, cihazınızla ilgili değişim talebiniz incelenmiş olup cihaz işlemleri tamamlanıp servisten çıktığından olumlu değerlendirilememiştir. diye bir mail attılar.şimdi benim ne yapayım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zorta

    20,07,2012 tarihinde huawei-u-8800 telefonumu üs dokumatiği çalışmadığı ve sesin az gidip geldiği için tamire aldığım bayi olan şengüller iletişime kvk sevrise gönderilmek üzere teslim ettim. bu gün 27,09,2012 tarihi itibariyle 37 gündür telefon elime ulaşmadı.kvk sevrisle gürüşmelerin sonucu cihazı istemediğimi ilettim.ve para iadesi talebimi ilettim.bana Cihaz işlemleriniz tamamlanmış olup 25.08.12 de kargoya verilmiştir.Kargo sürecinde bayinize ulaşmış olacaktır, cihazınızla ilgili değişim talebiniz incelenmiş olup cihaz işlemleri tamamlanıp servisten çıktığından olumlu değerlendirilememiştir. diye bir mail attılar.şimdi benim ne yapayım?

    kargo gelirse geri çevirin SAKIN ALMAYIN.. doğruca kaymakamlığa hakem heyetine gidin, servis kağıdınızı + satın aldığınız faturanın kopyası ile.. söke söke alırsınız paranızı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carolx0

    Merhaba,

    benim notebook'u arıza nedeniyle servise yolladım. süreç şu şekilde:

    - 30 Temmuz telefon ederek kayıt açtırdım, rica minnet kargocuyu getirip akşamına yolladım
    - 31 temmuz "elimize geçti" mesajı attılar

    Şu an hala serviste yurtdışından parça bekliyorlarmış. Uyanıklık yapıp cumartesi günleri sayılmıyor diyorlar bir de.

    Markayı şimdi yazmıyorum bu adamlarla işim bitince açıklayacağım, çok ünlü büyük marka.

    Sorum şu ki
    1- benim 20 gün hangi gün doluyor? ( 18 ağustos ctesi bayram arefesi yarım iş günü çalışılıyor, bunu nasıl hesap ediyoruz?)
    2- ilk gün hangi gün başlıyor? (30?31?)

    ps: ben yönetmelikten telefon açıp kayıt açtırdığım gün yani 30 temmuz anladım başlama günü.

    cevaplar için teşekkürler

    kaymakamlığa gidip şikayette bulunun yanılmıyorsam dolmuş 20 gün.. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fernando!

    quote:

    Orijinalden alıntı: zorta

    20,07,2012 tarihinde huawei-u-8800 telefonumu üs dokumatiği çalışmadığı ve sesin az gidip geldiği için tamire aldığım bayi olan şengüller iletişime kvk sevrise gönderilmek üzere teslim ettim. bu gün 27,09,2012 tarihi itibariyle 37 gündür telefon elime ulaşmadı.kvk sevrisle gürüşmelerin sonucu cihazı istemediğimi ilettim.ve para iadesi talebimi ilettim.bana Cihaz işlemleriniz tamamlanmış olup 25.08.12 de kargoya verilmiştir.Kargo sürecinde bayinize ulaşmış olacaktır, cihazınızla ilgili değişim talebiniz incelenmiş olup cihaz işlemleri tamamlanıp servisten çıktığından olumlu değerlendirilememiştir. diye bir mail attılar.şimdi benim ne yapayım?

    kargo gelirse geri çevirin SAKIN ALMAYIN.. doğruca kaymakamlığa hakem heyetine gidin, servis kağıdınızı + satın aldığınız faturanın kopyası ile.. söke söke alırsınız paranızı.

    cevabınız için teşekkür edrim.satın aldığınız faturanın kopyası ve sevris kagıdı birde ürünü satın aldığım mağazaya sevris kagıdını imzalatıp kaşalettim cihaz gelmemiştir diye.kvk bilgi mail. istedim. onlarıda başvuruda götüreyimmi. birde ne kadar sürede hakem heyetinde sonuçlanır mahkeme.şimdiden teşekkürler




  • şimdi benim ürün lenovo notebook, vatandan aldım.
    arızalanınca direk lenovoya yolladım. 20 iş gününü geçti. bana yeni seriden vermeyi teklif ettiler kabul etmedim para iadesi istedim.

    Şimdi lenovo ben değişim formu yollarım diyor, ben yok illa iade diyorum adamlar hala değişim formundan bahsediyor. Bu formu vatana götürün verirlerse onlardan iade parası alırsınız diyorlar.
    Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmelikten de kendilerine bahsettim.

    Değişim belgesiyle vatana gitsem vatan iade istememişsiniz olmaz diyebilir mi?

    Yahu nasıl bir iş bu? Yanlış birşeye imza atıp karambolde tufaya gelmek istemiyorum.

    Ne yapmalıyım bu süreçte?
  • merhabalar ben antalyada otoaksesuar işi yapıyorum ben musterilerime yaptıgım cam filmleri için veya döşeme kılıfları için garanti belgesi tarzında matbaya bir belge hazırlatmak istiyorum ama başlık garanti belgesi dersek sıkıntı olaçak geliyor resmiyette sıkıntı olmayaçak nasıl bir başlık atabilirim (mesela garanti beyanı)?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.