Şimdi Ara

GARANTİ PARA İADESİ VE DEĞİŞİM HAKKINDA GEREKLİ BİLGİLER (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
8.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardinho_


    quote:

    Orjinalden alıntı: Darkchild

    valla ben hukukta okuyorum..


  • Şimdi arkadaşlar anlaşılamayan bir konu var

    1 ilk once telefonlar ıle verılen garantı belgelerını cok ıyı okumanız lazım

    2 Aldığınız urunun kullanım kulavuzunuzu cok ıyı okumanız lazım kı en ıyı performansı ve en uzun kullanım suresını elde edebılesınız

    3 her arızada telefonun degısecek dıye bır garantısı yok belırlı sartlar ve kosullar devletın ve uretıcı fırmanın arkanızda durmasını saglıyor

    Aşağıda garantı kosullarının hangı durumlarda gecderlı olduguna daır garantı belgesının ornegını verıyorum



    GARANTİ ŞARTLARI

    1.Garanti süresi, Ürün 'ün ilk kullanıcı - Müşterisi tarafından teslim alındığı tarihten itibaren 2(iki) yıl (yirmidört ay)dır.

    2. Ürün bütün parçaları ile firmamızın garantisi kapsamındadır.

    3. Ürün'ün garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Ürün'ün tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, Ürün'e ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda Ürün'ün satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Ürün'ün arızasının 15(onbeş) iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı veya ithalatçı firma, Ürün'ün tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir ürünü tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

    4. Ürün'ün
    √ Teslim tarihinden itibaren garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde, aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu, Ürün'den yararlanamamanın süreklilik kazanması;
    √ Tamir için gereken azami sürenin aşılması;
    √ Servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığının belirlenmesi durumlarında, ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır.

    5. Ürün'ün kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.

    6. Bu garanti aşağıda sayılan durumlarda geçersiz olur.
    √ Arızanın doğrudan malzeme hatası, kalitesiz tasarım yada işçilik nedeni ile meydana gelmemesi durumunda, Ürün'ün Müşteri tarafından kullanma kılavuzu ve el kitaplarında yazılı talimatlara aykırı olarak yanlış ve kötü kullanılması, ihmal, hatalı taşınması, neme veya ıslaklığa, aşırı sıcak veya soğuk çevre şartlarına maruz bırakılması veya bu şartların ani değişikliklerine, çürümeye, oksitlenmeye, izinsiz tadilatlara, bağlantılara tabi tutulması, Ürün'ün firmamızca yetki verilmemiş kişiler tarafından açılması veya onarılması, ihmal, kaza, bozma, yetkili servisin dışında yapılan uygun olmayan montaj ve bağlantılar, doğal afetler, yangın, elektrik voltajındaki düzensizlikler veya buna benzer sebepler, besin veya sıvı maddelerin ürün üzerine dökülmesi, kimyevi maddelere maruz bırakılması veya EFS İletişim Hizmetleri Sanayi ve Dış Tic. Ltd. Şti.'nin sorumluluğu dışındaki haller (Tüketilebilen parçaların arızalanması ve antenlerin kırılması yada hasar görmesi de dahil, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere); malzemedeki, tasarımdaki ve işçilikteki hatalar hariç olmak üzere,
    √ Ürün'ün seri numarası, aksesuar tarih kodu veya IMEI numarasının çıkarılması, silinmesi, kazınması, tahrip edilmesi;
    √ Hücresel telefon şebekesindeki bir arızanın, Ürün'e zarar vermesi;
    √ Ürün'ün orjinal olmayan bir aksesuara yetkili servislerin dışında bağlanması veya birlikte kullanılması yada amacı dışında kullanılması neticesinde hasar oluşması;
    √ Hücresel telefon şebekesinin parametrelerinde yapılan değişiklikler neticesinde Ürün yazılımının güçlendirilmesinin gerekmesi veya;
    √ üreticinin veya ithalatçının.'nin kendisi tarafından tamir etmek üzere yetki verilmemiş bir firmanın Ürün'de arızaya sebep olması;

    7. Garanti Belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurabilir.

    8. Müşteri'nin
    √ Üzerinde satıcının adı/ünvanı ve adresi ile Ürün'ün satın alındığı yer ve tarih, Ürün tipi ve IMEI ya da diğer seri numaralarının açık ve okunaklı yazıldığı asıl ve üzerinde hiçbir değişiklik yapılmamış olan garanti belgesinin veya alternatifi olarak;
    √ Ürün'ün satıcısına/distribütörüne verilmiş ise, aynı bilgileri kapsayan asıl ve üzerinde hiçbir değişiklik yapılmamış olan fatura veya satın alma fişinin bir örneğinin saklanması menfaatinedir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhat zorlu

    n70 teki ekran açıkken çıkan cızırtı sesi ve videodaki cızırtı sesi değiştirmek için yeterli mi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espinho -- 27 Ekim 2006; 9:58:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardinho_

    ya arkadaş ne güzel sıralamış haklarımızı. hakkınızı arasanıza ağlayacağınıza
    quote:

    Orjinalden alıntı: metintekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: Network KILLER

    mağdurum 24 gündür telefonum serviste. ben telefonumu istiyoruuummm.


    Bende telefonumu özledimm..Çıksın artık serwistenn




    neyi arayayım daha yasal süre dolmadı ki. (30 İŞ GÜNÜ) suç unsuru olmadan nasıl hakkımızı alalım. önce alışveriş sonra fiş misali

    Gerçi 15 günü geçti başka bir telefonu geçici süre isteme hakkım varmış. ama işler yoğun o tarafa geçemedim. geçsem isterdim. ama elimde başka telefon var. ihtiyacım da olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TA2LSM -- 28 Ekim 2006; 11:50:29 >




  • SAOL KARDEŞ BİLGİLER İÇİN
  • aslinda tuketici koruma dernegi cogu zaman sorunlara cozum buluyor du eskiden ama gunumuzd onlarda artik musteriye sadece yol gosteriyorlarmis eskiden direkt sorunlu bayiyi arayip musterinin hakkini hesabi sorulurdu
  • Walla en son 3 ay once gıttım cok ıyı karsıladılar bana bır dılekce yazmamı faturamı pul ve zarf almamı soyledıler bende dedıklerını yaptım yarım saat surmedı bız sızı arıcaz dedıler 15 gun sonra servıs ten telefon geldı hemen buraya gelmenız gerekıyor dedıler bende gıttım telefonu elıme vermeye kalktılar bende hayır ben parasını ıstıyorum dedım kutusunu falan ıstedıler bende goturdum hesap numarasını verdım 14 gun ıcınde parayı hesabıma kurusu kurusuna yatırdılar


    (sonuc cıktıktan sonrakı para yatırma yasal suresı 14 gun bu sure ıcınde para hesabınıza yatmaz ıse tekrar madurıyetınızden dolayı dava acabılıyorsunuz ve buyuk rakamlar konusuyor )
  • Para iadesi kararı çıktıktan sonra gidip servise hesap numaramızı mı veriyoruz? Ya da telefonu aldığımız yere?
  • walla adamına göre muamele var türkiyede ne ayak anlamadım.nebiçim memleket burası yaww
  • para iadesi kararı cıktıktan sonra telefonun parcalarını ve kutusunu servıs e verıyorsun orada senden hesap numarası ıstıyorlar hesap numaranı verdıkten sonra 14 gun ıcınde paran hesabına gecıyor...



    quote:

    Orjinalden alıntı: HakikiVisco

    Para iadesi kararı çıktıktan sonra gidip servise hesap numaramızı mı veriyoruz? Ya da telefonu aldığımız yere?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espinho -- 29 Ekim 2006; 20:47:14 >
  • arkadaşlar ben davayı kazandım ve telefon bayii yarın beni paramı vermek için çağırıyor.ancak diyor ki " biz sana imzalı şirket damgalı telefonunu teslim aldığımıza dair kağıt vereceğiz,kısa sürede de banka hesabına paranı havale edeceğiz".
    size danışmak istediğim konu:parayı almadan imzakı kaşeli kağıt alsam bile telefonu teslim etmeli miyim?
  • evet otekı turlu paranı zaten alamazsın
  • Türkiye, tüketici haklarında AB'den önde
    SAMSUN (İHA) - Avrupa Takımı Üyesi, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabet Uzmanı Fatma Çağlar, tüketici hakları uygulamalarında Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin önünde oldukları söyledi.

    Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) AB Bilgi Bürosu tarafından düzenlenen "Türkiye ve Avrupa Birliği'nde Tüketicinin Korunması" konulu seminere konuşmacı olarak katılan Fatma Çağlar, Avrupa Birliği üyesi ülkeleri arasında 2002-2006 yılları arasında yüksek ortaklık düzeyi sağlandığını, 2007-2013 yılları için ise Tüketicinin Korunması Yılları olarak kabul edildiğini kaydetti. AB üyesi ülkelerin tüketicinin güvenliği, istediğinizi istediğiniz yerde alın, tüketim mallarının güvenliği gibi 10 ayrı madde uzlaştığını dile getiren Çağlar, "Tüketici hakları dinamik bir durum. Sürekli değişiklikler olmaktadır. Haksız ticari uygulamalar tamamen engellenerek revizyon çalışmaları sürdürülüyor. Türkiye açısından bakıldığında bizim mevzuatımızla AB mevzuatı arasında hiçbir fark yok. Hatta mevzuat konusunda AB'den ileri sayılırız. Mesela hakem heyetlerini kurduk öve büyük başarı sağladık. Tüketici mahkemeleri sorunların çözümünde unsurlar oldu. Şimdi yeni günün gelişen olaylarına göre, bazı yeni düzenlemeler yapılacak" dedi.

    Katılımcıların soruların yanıtlayan Çağlar, denetimlerin daha sıkı yapılması gerektiğini, tüketici bilincinin bir kültür meselesi olduğunu ve tüketicilerin haklarını mutlaka araması ve uyarması gerektiğini kaydetti. Seminere, Gazi Belediye Başkanı Süleyman Kaldırım, STSO Başkanı Adnan Sakoğlu, 19 Mayıs Polis Meslek Yüksek Okulu Müdürü Hüseyin Yılmaz, Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Ahmet Arslan, Vergi Dairesi Başkanı Şuayip Sevgi, Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) Genel Sekreter Yardımcısı ve Avrupa Birliği (AB) Bilgi Bürosu Koordinatörü Necmi Alıç, dernek başkanları ile vatandaşlar katıldı.




  • 30 uncu günün sonunda hakkımızı aramaya kalksak bi sonuç elde edermiyiz. illa 30 iş günü mü geçecek..
  • Paylaşım için sağol.Bu konu hakkında bir çok magdur olduguna eminim.umarım onlara ışık tutar.
  • illa 30 iş günü geçmek zorunda 30 gun sonrası hıc bır sey ıfade etmıyor hıc bır hakkın olmuyor 30 iş günü geçtikten sonra bütün yollar sana açık ister paranı alırsın istersen telefonun un sıfırını o sana kalmıs tabi parasını almak daha mantıklı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: espinho

    illa 30 iş günü geçmek zorunda 30 gun sonrası hıc bır sey ıfade etmıyor hıc bır hakkın olmuyor 30 iş günü geçtikten sonra bütün yollar sana açık ister paranı alırsın istersen telefonun un sıfırını o sana kalmıs tabi parasını almak daha mantıklı


    30 iş günü yaklaşık 45 güne denk geliyormuş
  • Doğrudur onun için iki bayram arası verme telefonunu servise
  • güncel tutmalı başlığı...
  • walla bılgı sahibi olanlar paylaşım yapsınlar bence oyun yuklemek tema yuklemektan daha onemli para bu para
    quote:

    Orjinalden alıntı: hidolgoo

    güncel tutmalı başlığı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: espinho

    evet otekı turlu paranı zaten alamazsın

    sabah gittim bayiiye..elden telefonu teslim ettim ve paramı nakit olarak aldım.karşılığında da ben telefonu size verdim diye kağıt aldım onlardan,onlar da borcumuz kalmadı diye kağıt aldı benden.olay bitti.şanslıyım sanırım
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.