Şimdi Ara

Garanti Bitti, Klima Gitti...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2008 Model Leon Stylance' ımızın garanti süresinin bitiminden sadece 4 gün sonra kliması arızalandı.

    Araç iki farklı servise gösterildi ve teşhis aynı: çapaklanmadan kaynaklı olarak klima sistemi kullanılamayacak duruma gelmiş.

    Servis rakamlarına göre klima sisteminin tamamen yenilenmesi için ödememiz gereken meblağ yaklaşık 2.500-TL.

    Sağolsun MBU' daki arkadaşlar arızanın garanti kapsamında değerlendirilmesi için gayret sarfediyorlar, ancak henüz ana firmadan bir yanıt gelmiş değil.

    Aracımız yaklaşık bir haftadır kapının önünde yatıyor, biz de gelecek cevabı bekliyoruz.

    Benzer problem yaşayan ve yaşadıklarını paylaşacak arkadaşlar var mıdır acaba?



  • klima bozuk diye arabaya binmiyor musunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanbaba62

    klima bozuk diye arabaya binmiyor musunuz ?



    Yetkili servis klima kompresörünün V kayışına bağlı olduğunu, iç aksamı arızalı olan kompresör klilitlendiği taktirde yolda kalacağımızı ve bu durumun motor aksamında daha büyük arızalara sebebiyet verebileceğini söyledi.

    Dolayısıyla biz de onların tavsiyesine uyarak aracı kullanmıyoruz. Anlayacağınız öyle basit bir arıza değil söz konusu durum.

    Çapaklanma denilen hadisenin kanser gibi olduğunu, aylarca devam ettiğini sonra da bir anda sistemi çökerttiğini söylediler. Zaten garantiden faydalanma talebimizin sebebi de bu. Neticede bu olay ne kullanım hatası ne de aniden ortaya çıkan bir arıza, belli ki aylardır devam eden bir süreç. Tüm bakımları yetkili serviste yapılan bir araç üstelik.

    Tüm VW grubu araçlarda bu arıza söz konusuymuş, 10.000km' de olan da var, 40.000' de de... (Bizim araç 48.000km' de.)




  • ben tum ww grubunda böyle bır sıkıntı oldugunu ılk defa sizden duyuyorum ki cevrem hep ww grubundan araclarla dolu havalımanındayım tanıdgm herkes nerdeyse ww grubundan kullanmakta kaldıkı 2 adet golf kullandım sımdı leonum war...belkı bize denk gelmedı ama size cok geçmiş olsun inşallah servısle garantılı vs hallolur...
  • Herkese tekrar merhabalar;

    Klima sistemindeki arızadan kaynaklı yaşadığımız olay nihayet neticelendi. Kısaca olanları anlatarak bu konudaki tecrübemizi paylaşmak istiyorum. Eminim benzer sıkıntılar yaşayan arkadaşlara yardımı dokunur.

    Forum sayfalarına yazdığım en son durum, Doğuş Oto Garanti servisinden haber bekliyor oluşumuzdu.

    3-4 gün süren ısrarlı çabalarımızın neticesinde zoraki gelen cevap ise, arızaya neden olan ve değişmesi gereken parça bedelinin %50 oranında Doğuş Oto tarafından karşılanması teklifiydi. Bu teklif, onarımın bize olan maliyetini 2.500-TL' ndan yaklaşık olarak 1.500-TL seviyesine düşürüyordu.

    Telefonun öbür ucundaki Doğuş Oto yetkilisine bu teklifi kesinlikle kabul etmediğimizi, onarım bedelinin tamamını garanti kapsamında üstlenmedikeri taktirde konuyu Volkwagen AG (Almanya) ve SEAT S.A. (İspanya)' ya taşıyacağımızı belirterek, başvurumuz hakkında yazılı bir cevap talep ettiğimizi belirttik. Kendileri son derece umursamaz bir tavır ile yazılı cevap vermelerinin mümkün olmadığını belirterek, ''Peki o zaman siz bilirsiniz...'' minvalinden bir cevap verdi ve Doğuş Oto ile son temasımızı da bu şekilde kapatmış olduk.

    Telefonu kapattıktan hemen sonra http://www.seat.com/com/generator/su/com/SEAT/site/contact/main.html ' teki internet sayfası aracılığı ile(ülke seçimi yapmadan), yaşadığımız durumu belirtir detaylı bir yazıyı ingilizce olarak SEAT' a gönderdim. Başvurumuzun hemen ertesi günü, SEAT S.A.' dan konunun incelemeye alındığı ve yerel distribütör Doğuş Oto nezdinde konunun sorgulandığını belirtir bir e-mail aldık.

    Ne tesadüftür ki, SEAT' ın cevabından üç gün sonra cep telefonumuzdan bizi arayan Doğuş Oto idi. Arayan yetkili, durumumuzu tekrar incelediklerini ve arızaya konu parça bedelinin tamamının ''İyi niyet garantisi'' kapsamında Doğuş Oto tarafından karşılanacağını belirtiyordu. Onarım maliyetimizi 2.500-TL' ndan 500-TL' na düşüren bu son teklifi kabul ettik doğal olarak, çünkü arızanın dışarıda onarımı da aşağı yukarı bu rakama tekabül ediyordu.

    Bunun ardından da şu soru geldi: ''Peki şimdi memnun musunuz?, Doğuş Oto hakkında şimdi ne düşünüyorsunuz?''. Belli ki bir teşekkür, bir şükran cevabı bekliyorlardı kayıt altına almak üzere.

    Bir dakika tereddüt etmeden verdiğimiz cevap şu oldu: ''Keşke bu cevabı biz konuyu SEAT S.A.' ya taşımadan önce ve bizi bir hafta boşu boşuna bekletmeden vermiş olsaydınız. Keşke bunu yapsaydınız da biz aracımızı bundan sonra da yetkili servisine götürseydik ve keşle bundan sonra da müşteriniz olarak kalsaydık.''.

    Konuşmanın geri kalanı ise teferruattan ibaretti. Bizim için en beklenen telefon ise az sonra MBU**' dan gelecekti.

    Hattın diğer ucundaki MBU** yetkilisi, Doğuş Oto' nun durumu kendilerine ilettiğini, bu süreç içerisinde bir çok kez uzun mesafeden servise gidip geldiğimizi bildiklerini ve bu nedenden ötürü ödememiz gereken işçilik masraflarının da %50 oranında MBU** tarafından karşılanacağını belirtiyordu. Bu durum onarımın bize olan maliyetini 2.500-TL' nan 250-TL' na düşürüyordu.

    Para pul kısmı bir tarafa, bu süreçte aldığımız en insani ve en duyarlı cevaplar hep MBU**' dan geldi. Olay kendilerine intikal ettiği andan itibaren Doğuş Oto ile irtibata geçmemizi sağlayarak, garantiden yararlanmamız için çaba sarf ederek ve ilk verilen %50 parça garantisini de Doğuş' tan kopartarak üzerlerine düşeni eksiksiz yerine getirdikleri için kendilerine bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

    MBU**' daki yetkililerin olayın sonucuna en az bizim kadar sevindiklerini görmek bile bize yetti... Doğuş Oto' nun nereye isterse oraya kadar yolu var, ancak sıf samimiyetlerinden ötürü, sahip olduğumuz aracın kaputu araç bizde olduğu sürece MBU** Servis' ten başka bir yerde açılmayacak.

    Kısaca özetleyecek olursak;

    - Bu gibi durumlarda bağırıp çağırmaya, sinir bozucu telefon görüşmeleri yapmaya hiç gerek yok. SEAT S.A. distribütörü olan Doğuş Oto üzerinde gayet etkili ve dediğini üç gün içerisinde yaptıracak kadar da hakimiyeti var.

    - Doğuş Oto kadar samimiyetsiz bir firma ile hiç karşılaşmamıştık. Bize illallah dedirten TeknoSA bile onların yanında süt dökmüş kedi gibi kalır.

    - MBU**' ya kayıtsız şartsız güvenip, sorununuz karşısında sizin kadar çaba sarf etmeleri konusundaki samimiyetlerine inanabilirsiniz.

    Umarım bu yazdıklarımız ve edinmiş olduğumuz tecrübe, benzer problemler yaşayan/yaşayacak diğer arkadaşlar için yol gösterici olmuştur.

    Herkese iyi bayramar dilerim...

    (**MBU, İzmir' deki yetkili Seat Servisidir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZMY3435 -- 19 Eylül 2009; 10:37:11 >




  • Çok ilginç yahu,20 yıllık BMW lerin,Mercedes lerin hatta benim 11 yıllık ford fiesta'mın klimasız sorunsuz arızasız çalışıyor,en ufak sorun yok,yepyeni arabanın kliması 40000 de bozulsun.

    Gerçekten şaşırdım.
  • Aracınızın masrafsız birşekilde tamir olmasına sevindim. Doğuş Oto'nun da böyle davranması anlaşılacak gibi değil. İlla büyük yerden azar işitip mi yapmaları lazım işlerini? Bu şirket Türkiye'de VW grubundan araç alanlara yardım etmek için mi kuruldu, yoksa onları canından bezdirmek için mi belli değil.

    Tebrik ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.