Şimdi Ara

galerilerin çalışma prensibi nedir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
1.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. uzun zamandan beri kafamı kurcalayan bi konu var. mesela bir aracın resmi türkiye sayfasına bakıyorsun. araç atıyorum 140.000 euro. ama galerideki satış fiyatına bakıyorsun 95.000 euro. arada gerçekten uçurum var. üstüne üstlük aracın resmi distribitöründeki fiyatı ek özellikler konulmamış fiyat. galerideki 95.000 euroluk araç ise neredeyse full diyebileceğimiz araç. bu aradaki fark neden kaynaklanıyor?

    geçen gün sırf bu konuyu sormak için bir galeriye tel açtım. "biz araçları yurt dışından getiriyoruz dedi". yani bunlar ötv ödemiyorlar mı? ben bundan bu sonucu çıkarıyorum. sizce bu durumun aslı nedir?



  • Onu bilmiyorum ama 2. elde kazıkla yöntemiyle çalışıyorlar. Alayı üç kağıtçı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Onu bilmiyorum ama 2. elde kazıkla yöntemiyle çalışıyorlar. Alayı üç kağıtçı.

    "Aziz Kancar" çok kızar bu lafa ama
  • düşük vergi gösteriyorlar diye geçen bir konuda muhabbeti geçmişti
    http://forum.donanimhaber.com/m_70023230/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22101984

    merhaba arkadaşlar. uzun zamandan beri kafamı kurcalayan bi konu var. mesela bir aracın resmi türkiye sayfasına bakıyorsun. araç atıyorum 140.000 euro. ama galerideki satış fiyatına bakıyorsun 95.000 euro. arada gerçekten uçurum var. üstüne üstlük aracın resmi distribitöründeki fiyatı ek özellikler konulmamış fiyat. galerideki 95.000 euroluk araç ise neredeyse full diyebileceğimiz araç. bu aradaki fark neden kaynaklanıyor?

    geçen gün sırf bu konuyu sormak için bir galeriye tel açtım. "biz araçları yurt dışından getiriyoruz dedi". yani bunlar ötv ödemiyorlar mı? ben bundan bu sonucu çıkarıyorum. sizce bu durumun aslı nedir?

    özel ithatlat mevzu bahsini yaptığınız durum ve öylede bahsettiğiniz gibi uçurum rakamlar yok arada taş patlasın 20 bin euro kadar bir fark vardır..bunu şöyle düşünün iphone 4-5 samsung galaxy s2-s3 gibi cihazları bir telpa,genpa,başarı garantili almak var birde yine aynı kutulu y.dışı cihazları var neticede 2 yıl garanti veriyor telpa genpa aldığınız cihaza 2 milyar para veriyorsunuz 1 sene içinde bozuldu yada arıza çıkardı götürüp veriyorsunuz böyle böyle diye min. 1hafta max.1 ay içersinde size yenisini veriyorlar fakat 1-1.5 milyara aldığınız y.dışı cihazlarında ise 1 sene içinde kullandığınız dönemde arıza çıktıysa ya çöpe atıp yenisini alacaksınız yada masrafı neyse tamir ettireceksiniz..bu durumda o şekil örneğin e92 3.20d coupe 90 milyara'da satıyor 2009 model tv-nav m-technic 130 milyara satanda var..biri borusan ithalatlı haliyle garantisi kapsamı altında diğeri ise özel şahsi yada kurumsal-firma ithalatı haliyle normal bir araca marka-model 2 yada 3 yıl garanti veriyorsa aracınızda sizden kaynaklanmayan kullanıcı ve şahsi hatalar olmadığı sürece örneğin;borusana götürüp tabiri caizse araba bozuldu yada arıza çıkardı deyip tamiratı-yenisini vs vs talep edebiliyorsunuz..işin açıkcası özel ithalat resmi ithalat pekde önemlidir bence değil..neticede teknolojinin exper muhabbet araçlarda bir çok şeyi bozuluyor şayet resmi ithalatlı bir araç alıp bozulma ihtimalıde var özel ithalat alıp bozulma ihtimalıde var her iki durumda'da arıza durumda etkili ve yetkili servislere parçalanacaksınız ne yazık ki burası Türkiye..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Onu bilmiyorum ama 2. elde kazıkla yöntemiyle çalışıyorlar. Alayı üç kağıtçı.

    Bomb has been planted


    Kısmen doğru aslında, sonuçta öldürerek aldıkları arabayı 2-3 kar koyarak satıyolar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Onu bilmiyorum ama 2. elde kazıkla yöntemiyle çalışıyorlar. Alayı üç kağıtçı.

    Bomb has been planted


    Kısmen doğru aslında, sonuçta öldürerek aldıkları arabayı 2-3 kar koyarak satıyolar.


    Düşürülen kilometreler, saf gördüklerine boya ve değişen gizlemeler de cabası.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • neticesinde o adamlarda o arabayı hiç yoksa 3-5 ay yatırıyorlar..adam bugün arabasını galeriye satıp yarını satılacak diye bi kayde yok bunuda göz önünde bulunudurun..he bazıları var cidden mezarcı..ama genel olarak piyasanı tabi altında biraz karla satıyorlar..sıkı bi pazarlık ve cepte elde çantada canlı parayla'da galericilerdende güzel rakamlara araç düşürebilirsiniz..
  • Baz veya baza yakın donanımla alıp dışarıda pek çok donanımı dışarıda (almanyada) orjinal veya yan sanayi olarak ekletiyorlar,

    Dolayısı ile aracın ötv ve kdv tutarını belirlemede kullanılacak olan resmi faturasında yazan tutar düşük oluyor, vergisi de düşük ödenmiş oluyor.

    Dışarıda fabrika çıkışı boşu 30, fullü 50 bin euro olan 2.0 litre motorlu bir arabayı ele alırsak;

    Yetkili satıcıya maliyeti 50*1,18*2,3=135 bin euro

    Bu yöntemi kullanan galeriye maliyeti=30*1,18*2,3=81 bin+ 20 (dışarıda taktırdığı donanımın maliyeti)= 101 bin

    Zaten dikkat ederseniz bu tip lüks galeriler mümkün mertebe en üst vergi dilimine giren araçları ithal ederler ki bu şekilde elde edecekleri avantaj büyüsün. Millet passatlara golflere 6 ay sıra bekleyip 2. ellerine sıfır parası ödedikleri bir ortamda dahi kimse gidip 1.6 tdi ithal etmez mesela, çünkü ekmek yok.




  • çok prensipli insalar gerçekten
    kesinlikle hasarlı kazalı araç satmıyolar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Baz veya baza yakın donanımla alıp dışarıda pek çok donanımı dışarıda (almanyada) orjinal veya yan sanayi olarak ekletiyorlar,

    Dolayısı ile aracın ötv ve kdv tutarını belirlemede kullanılacak olan resmi faturasında yazan tutar düşük oluyor, vergisi de düşük ödenmiş oluyor.

    Dışarıda fabrika çıkışı boşu 30, fullü 50 bin euro olan 2.0 litre motorlu bir arabayı ele alırsak;

    Yetkili satıcıya maliyeti 50*1,18*2,3=135 bin euro

    Bu yöntemi kullanan galeriye maliyeti=30*1,18*2,3=81 bin+ 20 (dışarıda taktırdığı donanımın maliyeti)= 101 bin

    Zaten dikkat ederseniz bu tip lüks galeriler mümkün mertebe en üst vergi dilimine giren araçları ithal ederler ki bu şekilde elde edecekleri avantaj büyüsün. Millet passatlara golflere 6 ay sıra bekleyip 2. ellerine sıfır parası ödedikleri bir ortamda dahi kimse gidip 1.6 tdi ithal etmez mesela, çünkü ekmek yok.





    zekice.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Baz veya baza yakın donanımla alıp dışarıda pek çok donanımı dışarıda (almanyada) orjinal veya yan sanayi olarak ekletiyorlar,

    Dolayısı ile aracın ötv ve kdv tutarını belirlemede kullanılacak olan resmi faturasında yazan tutar düşük oluyor, vergisi de düşük ödenmiş oluyor.

    Dışarıda fabrika çıkışı boşu 30, fullü 50 bin euro olan 2.0 litre motorlu bir arabayı ele alırsak;

    Yetkili satıcıya maliyeti 50*1,18*2,3=135 bin euro

    Bu yöntemi kullanan galeriye maliyeti=30*1,18*2,3=81 bin+ 20 (dışarıda taktırdığı donanımın maliyeti)= 101 bin

    Zaten dikkat ederseniz bu tip lüks galeriler mümkün mertebe en üst vergi dilimine giren araçları ithal ederler ki bu şekilde elde edecekleri avantaj büyüsün. Millet passatlara golflere 6 ay sıra bekleyip 2. ellerine sıfır parası ödedikleri bir ortamda dahi kimse gidip 1.6 tdi ithal etmez mesela, çünkü ekmek yok.





    ne kadar kazanmak istediğinizle alakalı lüks ciplerini düşük vergiden gösteren ünlü takımı geliyor ilk aklıma tamer KARADAĞLI mıydı varya namı değer haluk bey.

    kaçak mercedesten de Tanju bey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Onu bilmiyorum ama 2. elde kazıkla yöntemiyle çalışıyorlar. Alayı üç kağıtçı.

    "Aziz Kancar" çok kızar bu lafa ama

    Aziz sevdiğimiz bir kardeşimiz oda bu işten ekmek yiyor

    karar verip almakta tüketicinin kararı kimse silah dayamıyor başımıza pahalı ise almazsınız olur biter.

    illaki bir kar marjı olması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gestapo SS

    quote:

    Orijinalden alıntı: 22101984

    merhaba arkadaşlar. uzun zamandan beri kafamı kurcalayan bi konu var. mesela bir aracın resmi türkiye sayfasına bakıyorsun. araç atıyorum 140.000 euro. ama galerideki satış fiyatına bakıyorsun 95.000 euro. arada gerçekten uçurum var. üstüne üstlük aracın resmi distribitöründeki fiyatı ek özellikler konulmamış fiyat. galerideki 95.000 euroluk araç ise neredeyse full diyebileceğimiz araç. bu aradaki fark neden kaynaklanıyor?

    geçen gün sırf bu konuyu sormak için bir galeriye tel açtım. "biz araçları yurt dışından getiriyoruz dedi". yani bunlar ötv ödemiyorlar mı? ben bundan bu sonucu çıkarıyorum. sizce bu durumun aslı nedir?

    özel ithatlat mevzu bahsini yaptığınız durum ve öylede bahsettiğiniz gibi uçurum rakamlar yok arada taş patlasın 20 bin euro kadar bir fark vardır..bunu şöyle düşünün iphone 4-5 samsung galaxy s2-s3 gibi cihazları bir telpa,genpa,başarı garantili almak var birde yine aynı kutulu y.dışı cihazları var neticede 2 yıl garanti veriyor telpa genpa aldığınız cihaza 2 milyar para veriyorsunuz 1 sene içinde bozuldu yada arıza çıkardı götürüp veriyorsunuz böyle böyle diye min. 1hafta max.1 ay içersinde size yenisini veriyorlar fakat 1-1.5 milyara aldığınız y.dışı cihazlarında ise 1 sene içinde kullandığınız dönemde arıza çıktıysa ya çöpe atıp yenisini alacaksınız yada masrafı neyse tamir ettireceksiniz..bu durumda o şekil örneğin e92 3.20d coupe 90 milyara'da satıyor 2009 model tv-nav m-technic 130 milyara satanda var..biri borusan ithalatlı haliyle garantisi kapsamı altında diğeri ise özel şahsi yada kurumsal-firma ithalatı haliyle normal bir araca marka-model 2 yada 3 yıl garanti veriyorsa aracınızda sizden kaynaklanmayan kullanıcı ve şahsi hatalar olmadığı sürece örneğin;borusana götürüp tabiri caizse araba bozuldu yada arıza çıkardı deyip tamiratı-yenisini vs vs talep edebiliyorsunuz..işin açıkcası özel ithalat resmi ithalat pekde önemlidir bence değil..neticede teknolojinin exper muhabbet araçlarda bir çok şeyi bozuluyor şayet resmi ithalatlı bir araç alıp bozulma ihtimalıde var özel ithalat alıp bozulma ihtimalıde var her iki durumda'da arıza durumda etkili ve yetkili servislere parçalanacaksınız ne yazık ki burası Türkiye..

    verdiğin cevap için çok teşekkür ederim. baya açıklayıcı bir cevap olmuş. sanırım konuyu sayende daha da anladım.

    galeriden araç almak bence çok daha cazip gelmeye başladı bana. kendimden örnek vereyim. opel odak'tan aldım aracı. aracımın garantisi vardı. resmi distribitör garantisi. farı bozuldu servise götürdüm garantisi var diye. ama bu far garanti kapsamına girmiyor dediler bana. sonuçta öylede bana girdi böylede. yeni araç alacaksam sırf 2 sene "SÖZDE" garanti var diye bunlara yüzde 20 - 30 parçalanamam.. zaten sağlam araba 2 senede sorun çıkarmaz. benim görüşüm bu yani.

    bide galeriler ötv yi ödüyorlar mı konu hakkında bilgin var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasantn -- 22 Ocak 2013; 13:10:52 >




  • ödüyorlar tabi,akabinde bazı araçların yıllık mtv bandrollerinden ilk 6 aylık bandrolleri hatta senelik vergisi bile ödenmiş araçlar bile olabiliyor..
  • Bir kısmı araçları baz olarak gösterip ötv farkından kazanıyorlar diye duyuyorum. Bu da grey marketin bir gerçeği.
  • namuslusu da var hileci sahtekarı da ama çoğu sahtekar
  • geçen bir araç için gittim galerinin tekine onda bir araç var 160.000 kmde 4 parça boyalıymış araca çekmiş 31750.
    -dedim "bende 4800 km de boyasız çiziksiz sıfırı 44000 tl olan araç var takas olursa fiyat ne benim aracın?
    -dedi "ya çok değer kaybeder 33 falan anca
    -peki arkadaşım sen kendi arabanı 31 e indiriyon bizim aracı öldürüyon bu nasıl bi ticarettir?
    adam hemen böğürmeye başladı dükkanın ortasında.
    bende fazla muhatap olmadan çıktım ordan.

    kimse kusura bakmasın ama galerici vatandaşlar malesef pek iyi izlenim bırakmıyorlar halkın gözünde!
  • 1) Ucuz araba düşür, detaylı temizliğe sok, cilala parlat, keklik bekle.

    2) Kazalı al 15 liraya, biraz masraf et, ekspertiz gibi şeylerden bihaber keklik bekle 25 liraya itele.

    3) Kendisine bu konuda yardım eden işten anlayan biri olmadan gelen bayanlar ise tam açık hedef.

    Prensipler bunlar. Dürüst olanlar meclisten dışarı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    1) Ucuz araba düşür, detaylı temizliğe sok, cilala parlat, keklik bekle.

    2) Kazalı al 15 liraya, biraz masraf et, ekspertiz gibi şeylerden bihaber keklik bekle 25 liraya itele.

    3) Kendisine bu konuda yardım eden işten anlayan biri olmadan gelen bayanlar ise tam açık hedef.

    Prensipler bunlar. Dürüst olanlar meclisten dışarı...

    burada söylemek istediğim bir konu var. ben konuyu bmw x6, mercedes cls, porsche cayenne tarzı araçları sıfır satan, ucuza satan galeriler hakkında açmıştım konuyu..

    bence bunları ikiye ayırma tarzında bir yaklaşım belirlesek daha iyi olur. galeriler ve ikinci elciler. ikinci elcilerin ne tarz çalıştığını bu ülkede herkez biliyor zaten. alırken fiyatı vur kır parçala öldür, satarken de alla pulla vuruğu kırığı olduğunu belli etmeden tak müşteriye. esnaflığın uzaktan yakınından geçmez bunlar. bunları kast etmiyorum yani.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.