Şimdi Ara

Fwd Rwd Yapma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fwd (Önden çekişli) bir aracı Rwd (Arkadan itişli) yapmak mümkün mü.



  • Mümkün . Yurt dışında örnekleri var yabancı diliniz var ise eğer

    Google a FWD to RWD conversion yazıp inceleyebilirsiniz ama çok uğraş gerektirir diyorlar.
  • na mümkün diye bi şey yoktur, imkansız zaman alır.

    Ama harcanacak para ve emek sonunda alınacak performansı düşünürseniz arkadan çekişli araç satın almak daha akılcı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • eger ayni aracin arkadan itisli bir versiyonu varsa , isi bilen birisi icin aman aman birsey olmaz.Diger turlu bayagi bir ugrastirir.Ama sonucta imkansiz degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmkansız değil sadece emek gerektirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli

    na mümkün diye bi şey yoktur, imkansız zaman alır.

    Ama harcanacak para ve emek sonunda alınacak performansı düşünürseniz arkadan çekişli araç satın almak daha akılcı.

    Şu mesaja neden iki eksi verilmiş anlamadım.

    Şöminede yakacak paranız varsa her şey mümkün.
  • Paran çoksa mümkün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mümkün





  • Yurtdışında Crx hondaları motoru arkaya alarak Rwd yapıyorlardı

    hatta Türkiye'de benzer bir proje işitmiştim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki ne kadar sağlıklı olur.

    Bu işi yapan yerler varmı Türkiye'de?
  • Al bi şahin bin, ne uğraşcan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece önden çekişli versiyonu olan bir araç için çok gereksiz bir proje olur, hem dünya para gider hem de saçma sapan bir araç çıkar ortaya. Arabanın her tarafını kesip biçeceksin, muhtemelen başka araçlar için geliştirilmiş parçalar kullanacaksın ya da sanayide kendin yaptıracaksın vs.

    Hem önden çekişli, hem arkadan çekişli versiyonu olan bir araba sanmıyorum ki olsun.

    4 çeker versiyonu olan araçlar için bir nebze mantıklı olabilir en azından arka tahrik için gerekli alt yapı ve orjinal parçalar mevcut oluyor. Fakat yine de çok sağlıklı olmayacaktır. Sonuçta 4 çeker araçlarda gücün sadece bir kısmı arka tekerlere iletiliyor, dolayısı ile alt yapıda o güce göre hazırlanmıştır. Tüm gücü arkaya gönderince ne derece sağlıklı olur bilinmez.

    Böyle bir işlemin sonunda muhtemelen ESP, ASR vs. gibi sistemlerde iptal olur.


    Son olarak arkadan çekiş çok abartılıyor. Spor sürüş için güzel, eğlenceli olsada ekstradan güç kaybına sebep oluyor. Kaygan zeminlerde kontrolü zorlaştırıyor vs. 1.4L, 1.6L 100 küsür beygir araba arkadan çekişli olsa ne olur, önden çekişli olsa ne olur.




  • 4*4 olursa daha kolay olur.Bknz;evo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Sadece önden çekişli versiyonu olan bir araç için çok gereksiz bir proje olur, hem dünya para gider hem de saçma sapan bir araç çıkar ortaya. Arabanın her tarafını kesip biçeceksin, muhtemelen başka araçlar için geliştirilmiş parçalar kullanacaksın ya da sanayide kendin yaptıracaksın vs.

    Hem önden çekişli, hem arkadan çekişli versiyonu olan bir araba sanmıyorum ki olsun.

    4 çeker versiyonu olan araçlar için bir nebze mantıklı olabilir en azından arka tahrik için gerekli alt yapı ve orjinal parçalar mevcut oluyor. Fakat yine de çok sağlıklı olmayacaktır. Sonuçta 4 çeker araçlarda gücün sadece bir kısmı arka tekerlere iletiliyor, dolayısı ile alt yapıda o güce göre hazırlanmıştır. Tüm gücü arkaya gönderince ne derece sağlıklı olur bilinmez.

    Böyle bir işlemin sonunda muhtemelen ESP, ASR vs. gibi sistemlerde iptal olur.


    Son olarak arkadan çekiş çok abartılıyor. Spor sürüş için güzel, eğlenceli olsada ekstradan güç kaybına sebep oluyor. Kaygan zeminlerde kontrolü zorlaştırıyor vs. 1.4L, 1.6L 100 küsür beygir araba arkadan çekişli olsa ne olur, önden çekişli olsa ne olur.

    Aynen öyle.
    Aracın şasesi öncelikle önden çekişe göre tasarlandığı için, Şaft tüneli dediğimiz tünelin tek esprisi egzoza yuvalık yapmak ve şasenin burulma direncini artırmak oluyor. Yani egzozu dışarı taşıyıp, şaft tünelinden şaft geçirebilrisiniz belki ama diferansiyel karpuzu için yer açmanız lazım. E arka aktarma organları için de arka yürüyen aksamı komple değiştireceksiniz. Ön takım ve poyralar da dahil buna. Sonra motorun yerleşimini ve şanzımanı komple değiştireceksiniz. Motoru yeni biçimiyle sabitleyece kulaklar falan hep torna tezgahında işlenecek. Yani arabanın üzerinde belki 1 belki 2 araba parası daha harcayacaksınız. Çoğu yeri uydurma ve uyarlama olacak. Sonuçta ortaya ne çıkacak?
    Ha bunun yerine motoru da arkaya alabilirsiniz belki ancak arabanın bütün sürüş dinamikleri bozulacaktır.




  • 3 mesaji olan uyeyi ciddiye alip yanit vermeye ugrasmissiniz siz de..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    3 mesaji olan uyeyi ciddiye alip yanit vermeye ugrasmissiniz siz de..

    Ne alaka bu foruma kayıt olan hiç kimse 1000 mesajdan başlamıyor. 3 mesajı olan bilmediği konu hakkında bilgi alamazmı?

    Konuya dönecek olursak önden çeker aracı arka çeker yapmak bayağı masraflı olur.

    Ya motoru ve beraberinde şanzımanı arkaya alıp arka dingil ve porya iptali ile arka tekerleklere tahrik için aks uydurulacak vs vs.

    Yada aracın motor ve şanzımanı komple dikine konumlandırılacak motor ve şanzıman ile değişip, arka porya ve dingil iptal edilip diferansiyel ve aks konulacak vs vs.

    Bu işler böyle yazmak kadar basit tabiiki değil. Öncelikle yapacak usta bulmak çok önemli, türkiyede yapabilecek veya uğrayacak usta nerdeyse iki elin parmağını geçmez.paran çok ise yapılır yada paran yine çok ise arkadan çekişli nice araçlar var onları tercih etmek daha mantıklı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 7 Ağustos 2015; 0:51:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=362699&p=1#362699

    Bu forum bir zamanlar böyleydi. Yukarıdaki konuyu açtığımda sadece 2 haftalık üyeydim. 3-5 mesajım vardı.

    @echo sağolsun kadıköy'de buluştu benimle ve hiçbir şey talep etmeden verdi cd'yi. Duyuyorsa tekrar teşekkür ediyorum kendisine.

    Şimdi de bırakın gerçek hayatta buluşup fedakarlık etmeyi, sırf mesaj sayısı düşük diye cevap verenleri eleştiren üyelerimiz var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 7 Ağustos 2015; 1:05:26 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    3 mesaji olan uyeyi ciddiye alip yanit vermeye ugrasmissiniz siz de..

    Kardeş yeni üyeyim diye ciddiye alınmamam mı gerekiyor.
    Merak etme forumda kalıcıyım özellikle bu bölümde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 41gokhan41

    4*4 olursa daha kolay olur.Bknz;evo




    Yine ne yapıp edip Mitsubishi reklamı yaptın hadi yine iyisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Mümkün . Yurt dışında örnekleri var yabancı diliniz var ise eğer

    Google a FWD to RWD conversion yazıp inceleyebilirsiniz ama çok uğraş gerektirir diyorlar.

    yabancı dili olduğu kesin, başlıktan belli oluyor

    önden çekişli aracı arkadan itişli yapmak yazamıyor sanırım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.