Şimdi Ara

FSX İLS !!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
3.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kaptain zür see nin videosunda yaptığı herşeyi yaptım ama karkadaşar uçak a frekansı girdiğim zaman manuel olarak atatürk e çevirmessem ıd yanmıyor ve frekans sesi gelmiyor arkadaşlar courseyi ve vor locu ayarladıktan sonra vor loca frekansa yönelmiyor arkadaşlar direk denize yöneliyor denizinde ilerisine bakktığımız zaman hiç bir şey yok lütfen yardım edin yaaa
    bir kez manüel olarak 36r pistine gittim pisti geçdim geri döndüm pist tam karşımda bi baktım pist ortalanıyo flap aç dedi açtım
    ama uçağı hava alanından 500 metre öne indirdi lütfen yardım edin ben mnuel olarak deil oto olarak indirmek istiyorum







  • <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/W-tVUI8kWdQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> video linki
  • lan bi allahın kulu yardım etmezmi be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutay4600

    Arkadaşlar kaptain zür see nin videosunda yaptığı herşeyi yaptım ama karkadaşar uçak a frekansı girdiğim zaman manuel olarak atatürk e çevirmessem ıd yanmıyor ve frekans sesi gelmiyor arkadaşlar courseyi ve vor locu ayarladıktan sonra vor loca frekansa yönelmiyor arkadaşlar direk denize yöneliyor denizinde ilerisine bakktığımız zaman hiç bir şey yok lütfen yardım edin yaaa
    bir kez manüel olarak 36r pistine gittim pisti geçdim geri döndüm pist tam karşımda bi baktım pist ortalanıyo flap aç dedi açtım
    ama uçağı hava alanından 500 metre öne indirdi lütfen yardım edin ben mnuel olarak deil oto olarak indirmek istiyorum

    Bence herşeyi baştan öğrenmelisin oyunun başında rotanın son dönüşünü yeşil(ILS) çizgisini ortalayacak şekilde 25 nm açıktan yap.oyunda döünşe geldiğin zaman frekansı ve course nav1 e gir işte. sesin geldiğine emin ol 17 nm gibi gps/nav 'ı nav yap uçak 12 -11 nm kalaya kadar ufuk çizgisini ortalar (Pembe üçgen çizgi) ortalamadan bir kaç saniye önce app al. 10 nm kala alttitude kendi çıkması lazım aşağı eğer burunu hızı azalt flap'leride hızlı orantılı aç ama hızlı veya yavaş gitmemeye dikkat et bu kadar bu en en kolay ils iniş sistemi bu olmuyorsa sorun kesin var bir yerde




  • oyunun başında rotanın son dönüşünü yeşil(ILS) çizgisini ortalayacak şekilde 25 nm açıktan yap.oyunda döünşe geldiğin zaman
    hocam şu kısmı biraz açarmısınız yada isterseniz özelden msn verim ben oyundeyken siz deyin ben dediklerinizi yapimm
    yada isterseniz video çekebilirim bende
  • Hocam öncelikle manuel inmeye çalişirsaniz , chart okumayi öğrenirseniz manuel inişi daha kolay yaparsiniz ve zevkli olur.

    Arkadaşin demek istediği şey sanirim Gps i açarsaniz ( shift +3 ) ve gpsdeki ok tuşlariyla gps de gözüken pisti yakinlaştirirsaniz gps de sari çizgiler görüceksiniz. Ataturk havalimani gibi 4 pisttede ils olan pistlerde sari çizgiler fazla gözükebilir. Siz ineceğiniz pistin sari çizgisine uçaği ortalayip verilen irtifaya inip vor loc konumuna alip , ardindan alttaki pembe çizgi ortaya geldiğinde app butonuna basarsaniz sorunsuz inersiniz.

    Course değerini doğru girmeyi unutmayin piste yamuk inersiniz yoksa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Berkin Kayalar -- 8 Temmuz 2012; 18:21:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam teşekkürler işte ils sonucu
     FSX İLS !!!!
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FSX Pist için course bulma
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hadi hayırlısı olsun

    ILS normal şartlarda kullanılmaz yüksek türbülans , karlı yağmurlu fırtınalı günlerde kullanılır tehlikeyi minimuma indirmek için. Bu yüzden manuel iniş yapmaya başlamanızı öneririm şimdiden.

    En azından VOR approach filan yapın. Maalesef ülkemizdeki çoğu havalimanında ILS alıcıları yok büyük şehirlerin dışında. Ama neredeyse çoğu bölgede NDB ve VOR alıcıları var. ILS kadar keskin olmasada havalimanını tanımıyorsanız VOR üzerinden havalimanını bulup iniş yapabilirsiniz yine ILS gibi keskin değil belirtmekte fayda var.

    Bende 6-7 olmuştur bu sanal havacılığa gireli. Daha %1 'lik kısmını bile bilmiyorumdur . Öğreniyoruz yavaş yavaş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Hadi hayırlısı olsun

    ILS normal şartlarda kullanılmaz yüksek türbülans , karlı yağmurlu fırtınalı günlerde kullanılır tehlikeyi minimuma indirmek için. Bu yüzden manuel iniş yapmaya başlamanızı öneririm şimdiden.

    En azından VOR approach filan yapın. Maalesef ülkemizdeki çoğu havalimanında ILS alıcıları yok büyük şehirlerin dışında. Ama neredeyse çoğu bölgede NDB ve VOR alıcıları var. ILS kadar keskin olmasada havalimanını tanımıyorsanız VOR üzerinden havalimanını bulup iniş yapabilirsiniz yine ILS gibi keskin değil belirtmekte fayda var.

    Bende 6-7 olmuştur bu sanal havacılığa gireli. Daha %1 'lik kısmını bile bilmiyorumdur . Öğreniyoruz yavaş yavaş

    Hocam küçük bir düzeltme yapayım. ILS yaklaşması her zaman kullanılır pistte mevcutsa ancak pilotun insiyatifine göre bazen 2500 ft bazen 1000 ft de pilot kontrolü alır. Eğer görüş 50 m altındaysa CATIII durumu uygulanır CMD A ve CMD B basılır, uçak autoland yapar.

    Ancak Türkiye'de CATIII pisti olmadığı için autoland yapılamaz, ancak FSX'te tüm pistler CATIII'dür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Hadi hayırlısı olsun

    ILS normal şartlarda kullanılmaz yüksek türbülans , karlı yağmurlu fırtınalı günlerde kullanılır tehlikeyi minimuma indirmek için. Bu yüzden manuel iniş yapmaya başlamanızı öneririm şimdiden.

    En azından VOR approach filan yapın. Maalesef ülkemizdeki çoğu havalimanında ILS alıcıları yok büyük şehirlerin dışında. Ama neredeyse çoğu bölgede NDB ve VOR alıcıları var. ILS kadar keskin olmasada havalimanını tanımıyorsanız VOR üzerinden havalimanını bulup iniş yapabilirsiniz yine ILS gibi keskin değil belirtmekte fayda var.

    Bende 6-7 olmuştur bu sanal havacılığa gireli. Daha %1 'lik kısmını bile bilmiyorumdur . Öğreniyoruz yavaş yavaş

    Hocam küçük bir düzeltme yapayım. ILS yaklaşması her zaman kullanılır pistte mevcutsa ancak pilotun insiyatifine göre bazen 2500 ft bazen 1000 ft de pilot kontrolü alır. Eğer görüş 50 m altındaysa CATIII durumu uygulanır CMD A ve CMD B basılır, uçak autoland yapar.

    Ancak Türkiye'de CATIII pisti olmadığı için autoland yapılamaz, ancak FSX'te tüm pistler CATIII'dür.

    Hocam düzeltmeniz için teşekkürler dediğim gibi çoğu şeyi bilmiyorum ... Forumlarda genellikle her sefer ILS muhabbeti geçtiğinde bende o tür mesajları görünce öyle bir düşünce oluşmuş kalmış aklımda :D

    Eğerki zamanınız varsa bu CAT durumlarını açıklayabilirmisiniz ben internetten baktım az çok ama genellikle bilmediğim terimler içerdiğinden birşey anlayamadım. Örneğin ben Visual Approach yapmaya çalışıyorum ama hiçbir şekilde başaramıyorum başardıysam bir kaç keredir. Pisti tutturmak değilde havalimanına ya çok erken iniyorum yada çok gecikiyorum. Aynı sorun görevlerde iniş yaparken yok örneğin co pilot sağolsun söylüyor şu hızla şu feet'de git falan diye ama free flight yaparken bu mümkün olmuyor. Durmadan Sink Rate , Pull Up deyip duruyor hoş olmuyor buda tabiiki.Sanırım bu CAT alçalma dereceleri değil mi ? Default uçak üzerinden gittiğim için CMD A CMD B yok bende bu arada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Hadi hayırlısı olsun

    ILS normal şartlarda kullanılmaz yüksek türbülans , karlı yağmurlu fırtınalı günlerde kullanılır tehlikeyi minimuma indirmek için. Bu yüzden manuel iniş yapmaya başlamanızı öneririm şimdiden.

    En azından VOR approach filan yapın. Maalesef ülkemizdeki çoğu havalimanında ILS alıcıları yok büyük şehirlerin dışında. Ama neredeyse çoğu bölgede NDB ve VOR alıcıları var. ILS kadar keskin olmasada havalimanını tanımıyorsanız VOR üzerinden havalimanını bulup iniş yapabilirsiniz yine ILS gibi keskin değil belirtmekte fayda var.

    Bende 6-7 olmuştur bu sanal havacılığa gireli. Daha %1 'lik kısmını bile bilmiyorumdur . Öğreniyoruz yavaş yavaş

    Hocam küçük bir düzeltme yapayım. ILS yaklaşması her zaman kullanılır pistte mevcutsa ancak pilotun insiyatifine göre bazen 2500 ft bazen 1000 ft de pilot kontrolü alır. Eğer görüş 50 m altındaysa CATIII durumu uygulanır CMD A ve CMD B basılır, uçak autoland yapar.

    Ancak Türkiye'de CATIII pisti olmadığı için autoland yapılamaz, ancak FSX'te tüm pistler CATIII'dür.

    Hocam düzeltmeniz için teşekkürler dediğim gibi çoğu şeyi bilmiyorum ... Forumlarda genellikle her sefer ILS muhabbeti geçtiğinde bende o tür mesajları görünce öyle bir düşünce oluşmuş kalmış aklımda :D

    Eğerki zamanınız varsa bu CAT durumlarını açıklayabilirmisiniz ben internetten baktım az çok ama genellikle bilmediğim terimler içerdiğinden birşey anlayamadım. Örneğin ben Visual Approach yapmaya çalışıyorum ama hiçbir şekilde başaramıyorum başardıysam bir kaç keredir. Pisti tutturmak değilde havalimanına ya çok erken iniyorum yada çok gecikiyorum. Aynı sorun görevlerde iniş yaparken yok örneğin co pilot sağolsun söylüyor şu hızla şu feet'de git falan diye ama free flight yaparken bu mümkün olmuyor. Durmadan Sink Rate , Pull Up deyip duruyor hoş olmuyor buda tabiiki.Sanırım bu CAT alçalma dereceleri değil mi ? Default uçak üzerinden gittiğim için CMD A CMD B yok bende bu arada




    Hocam CAT category demektir. CATI durumunda görüş sınırsızdır, pistlere fgöre chartlarda belirtir görüş sınırı vardır, yani görüş 10KM üstündeyse CATI 4000 altındaysa CATII geçilir, bu chartlarda belirtilir. Görüşe göre ayarlanır.

    Visual app için VOR LOC ile piste oturun, ardından kontrolü siz alın, pistin yanındaki 4 ışık(papi) 2 beyaz 2 kırmızı olacak şekilde alçalın, varyonuz hızınız 130 ise yaklaşık olarak 700-600 arası olmalıdır.




  • Bu ışık mevzusu dahil verdiginiz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim hocam dediklerinizi deneyeceğim :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Bu ışık mevzusu dahil verdiginiz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim hocam dediklerinizi deneyeceğim :)

    Piste sezgilerinle varmaya çalışıyorsun ancak görünüş aldatıyor, erken iniyorsun. Daha matematiksel yaklaşman lazım olaya. Misal DME kullanımını öğren. Bu bir mesafe ölçüm radyosu olup sana piste uzaklığını söyler. GPS'e bir rota girmişsen bu mesafe GPS'te de gösterilir. Uçak belirli hızlarda belirli mesafeler gider. Misal son yaklaşmada hızını 180kts düşürdün diyelim. Kts (knot) deniz miliyle yaklaşık aynı şeydir. Yani 180 kts ile giderken saatte 180nm yol alırsın. 60'a bölersek dakikada 3nm yol alacaksın demektir. Piste 15nm kalmışsa pist başına varmana 5dk var demektir. 500feet/dk alçalma hızıyla 5 dk'da 2500 feet alçalırsın. Demek ki piste 15nm kala 2500 feet'de olmak yumuşak bir iniş sağlar. Daha dik bir inişte 700feet/dk'ya kadar zorlayabilirsin. Bu da seni 3500 feet'den indirir. Genelde bu değer 3000'i geçmez. Bu şekilde hesaplayarak gidersen pist başına ulaşabilirsin. Göz kararıyla pist tutturmak özellikle alışana kadar zordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Bu ışık mevzusu dahil verdiginiz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim hocam dediklerinizi deneyeceğim :)

    Piste sezgilerinle varmaya çalışıyorsun ancak görünüş aldatıyor, erken iniyorsun. Daha matematiksel yaklaşman lazım olaya. Misal DME kullanımını öğren. Bu bir mesafe ölçüm radyosu olup sana piste uzaklığını söyler. GPS'e bir rota girmişsen bu mesafe GPS'te de gösterilir. Uçak belirli hızlarda belirli mesafeler gider. Misal son yaklaşmada hızını 180kts düşürdün diyelim. Kts (knot) deniz miliyle yaklaşık aynı şeydir. Yani 180 kts ile giderken saatte 180nm yol alırsın. 60'a bölersek dakikada 3nm yol alacaksın demektir. Piste 15nm kalmışsa pist başına varmana 5dk var demektir. 500feet/dk alçalma hızıyla 5 dk'da 2500 feet alçalırsın. Demek ki piste 15nm kala 2500 feet'de olmak yumuşak bir iniş sağlar. Daha dik bir inişte 700feet/dk'ya kadar zorlayabilirsin. Bu da seni 3500 feet'den indirir. Genelde bu değer 3000'i geçmez. Bu şekilde hesaplayarak gidersen pist başına ulaşabilirsin. Göz kararıyla pist tutturmak özellikle alışana kadar zordur.

    Aynen dediğiniz gibi hocam sezgilerimle varmaya çalışıyorum o yüzden de olmuyor , olacağınıda zannetmiyorum pek iyi değildir gözler filan benim

    Yarın bir uçuş yapacağım ve dediklerinizin hepsini deneyeceğim. Cidden çok değerli bilgiler veriyorsunuz teşekkür ederim tekrardan . Düşe kalka öğrenicez :D Şu DME 'yi ben iyice bir araştırıyım ayrıca yarın sonra bir uçuş yapıyım birkaç kere kullanıyım sizin verdiğiniz bilgileri.

    Benim yakındığım bir başka konu ATC bana biraz geç haber veriyormuş gibi geliyor . Son dakikada beni 3500 'e çıkardı beni Bursaya giderken , ardından 2500 'e indirdi , dolayısıyla bende hızı baya yavaşlatmıştım inişteyken çıkıp inene kadar pisti kaçırıp pas deklare etme durumunda kaldım , sonrasında 10000'e çıkarmak istedi beni , hızı 230 knot 'a kadar çıkardım tırmanabilmek için .. 135 dereceye döndürdü , 10.000'e çıkana kadar dağa bir güzel çakıldım. Ben uçuşu belli bir noktada kaydedip devamlı inişe geçsem daha iyi pekiştiririm sanırım :) Tekrardan iyi geceler , teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Bu ışık mevzusu dahil verdiginiz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim hocam dediklerinizi deneyeceğim :)

    Piste sezgilerinle varmaya çalışıyorsun ancak görünüş aldatıyor, erken iniyorsun. Daha matematiksel yaklaşman lazım olaya. Misal DME kullanımını öğren. Bu bir mesafe ölçüm radyosu olup sana piste uzaklığını söyler. GPS'e bir rota girmişsen bu mesafe GPS'te de gösterilir. Uçak belirli hızlarda belirli mesafeler gider. Misal son yaklaşmada hızını 180kts düşürdün diyelim. Kts (knot) deniz miliyle yaklaşık aynı şeydir. Yani 180 kts ile giderken saatte 180nm yol alırsın. 60'a bölersek dakikada 3nm yol alacaksın demektir. Piste 15nm kalmışsa pist başına varmana 5dk var demektir. 500feet/dk alçalma hızıyla 5 dk'da 2500 feet alçalırsın. Demek ki piste 15nm kala 2500 feet'de olmak yumuşak bir iniş sağlar. Daha dik bir inişte 700feet/dk'ya kadar zorlayabilirsin. Bu da seni 3500 feet'den indirir. Genelde bu değer 3000'i geçmez. Bu şekilde hesaplayarak gidersen pist başına ulaşabilirsin. Göz kararıyla pist tutturmak özellikle alışana kadar zordur.

    Aynen dediğiniz gibi hocam sezgilerimle varmaya çalışıyorum o yüzden de olmuyor , olacağınıda zannetmiyorum pek iyi değildir gözler filan benim

    Yarın bir uçuş yapacağım ve dediklerinizin hepsini deneyeceğim. Cidden çok değerli bilgiler veriyorsunuz teşekkür ederim tekrardan . Düşe kalka öğrenicez :D Şu DME 'yi ben iyice bir araştırıyım ayrıca yarın sonra bir uçuş yapıyım birkaç kere kullanıyım sizin verdiğiniz bilgileri.

    Benim yakındığım bir başka konu ATC bana biraz geç haber veriyormuş gibi geliyor . Son dakikada beni 3500 'e çıkardı beni Bursaya giderken , ardından 2500 'e indirdi , dolayısıyla bende hızı baya yavaşlatmıştım inişteyken çıkıp inene kadar pisti kaçırıp pas deklare etme durumunda kaldım , sonrasında 10000'e çıkarmak istedi beni , hızı 230 knot 'a kadar çıkardım tırmanabilmek için .. 135 dereceye döndürdü , 10.000'e çıkana kadar dağa bir güzel çakıldım. Ben uçuşu belli bir noktada kaydedip devamlı inişe geçsem daha iyi pekiştiririm sanırım :) Tekrardan iyi geceler , teşekkürler



    Rica ederim ne demek... DME faydalı bişeydir zira gerçek hayatta sanal pusula (ekranın sol üstündeki) falan yok. Her tür bilgiyi aletlerimizden temin etmek durumundayız. Belirli bir noktaya olan uzaklığımızı bilmek de yerine göre uçağı bile kurtarır. Misal bizde pek yok ancak güney amerikada çok sayıda pistin başında yüksek dağlar var ve örneğin piste 50nm mesafeden önce alçalmaya başlamak dağa çakılmak anlamına gelebiliyor. Bu açıdan DME olmazsa olmaz bir alet.

    Bahsettiğin ATC olayında hata kimden kaynaklı bilmiyorum ama verdiğin bilgilere göre biraz abuk bir durum var gibi. 3500'den 2500'e indirmesi, sonra da 10.000'e çıkartması biraz tuhaf. Normalde hava trafiğini ayarlamak için alçaltıp yükseltebilir ancak 3500 feet gibi düşük bir irtifada 1000 feet gibi yüksek miktarda bir ayar vermesi pek mümkün değil. Saçmalamış. Bazen olabiliyor. ATC talimatlarını readback (geri bildirim) verdikten hemen sonra uygulamak gerekir ancak acele de etme. Yani uçağın azami tırmanış limitlerini zorlama. 2000feet/dk'dan fazla tırmanış verme. Eğer daha hızlı tırmanmanı gerektiren bir durum varsa kule sana "bla bla bla please expedite your climb to 10.000 feet" diyecek ve daha çabuk tırmanmanı isteyecektir. Kalkışta 15, kalkıştan hemen sonraki tırmanmada 10 derece burun yukarı açısını geçme. Tepinsin dursunlar kuledekiler 737'de en iyi tırmanma hızı 6-7 derece burun yukarı konumda 250kts ile elde edilir. 10.000 feet geçtikten sonra seyir hızı olan 280kts'ye çıkabilirsin.




  • Dediklerinizin hepsini not aldım hocam teşekkür ederim eklemeleriniz için. Biraz geciktireyim ATC 'yi o zaman. Çünkü genellikle oluyor bu ara sıra 1000 feetlik iniş ve kalkışlar yaptırıyor bu durum iniş sırasında oluca çok hoşnut olmuyorum tabiiki .. Uçuşa başlayacağım birazdan herşeyi hazırlıyorum. Tekrardan teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için , iyi akşamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Dediklerinizin hepsini not aldım hocam teşekkür ederim eklemeleriniz için. Biraz geciktireyim ATC 'yi o zaman. Çünkü genellikle oluyor bu ara sıra 1000 feetlik iniş ve kalkışlar yaptırıyor bu durum iniş sırasında oluca çok hoşnut olmuyorum tabiiki .. Uçuşa başlayacağım birazdan herşeyi hazırlıyorum. Tekrardan teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için , iyi akşamlar.

    Bu tür irtifa ayarlamalarını atlantik geçişleri gibi uzun uçuşlarda çok sık verirler. 2 nokta arasındaki en kısa yol bir doğru olduğu ve tüm uçaklar en kısa yoldan (en az yakıtla) gitmek istedikleri için kendiliğinden oluşan dar bir koridor (hava koridoru, hava yolu) içerisinde her gün binlerce uçak karşı karşıya geliyor. Kontrolörler bu uçaklar arasında en az 100 feet bulunmasını garanti etmek durumundalar ancak bu bile tehlikeli bir yakınlaşmadır. 1000 feet bu doğrultuda en sık kullanılan değer oluyor. Ancak bunu kalkıştan hemen sonra ve 3500 feet gibi bir irtifada vermesi bir bug olabilir diye düşünüyorum. Diğer pistlerde yapmıyordur aynı şeyi muhtemelen. FS bazen kötü saçmalayabiliyor sebepsiz yere ama olur o kadar... Microsoft ne de olsa Service Pack 349028374386




  • Şu VOR olayını bir türlü sevemedim, yanlış bilmiyorsam yavaş yavaş terkedeceklerdi o sistemi. Yolcu uçakları için tabiiki. Vaziyet ne bilmiyorum, RNP gibi bir sistem varken veya RNAV mı diyorlardı tam bilmiyorum, rota hata payı VOR'dan kat kat iyi olduğu için tercih edilcek diye okumuştum birkaç sene evvel.
    Her FSX muhabbetinde VOR VOR VOR gördükçe inatla reddediyorum VOR olayını. Sevemedim bir türlü öğrenmeyi bile bırakmıştım hatta.

    İniş olayına gelince, ben ilk başta beceremiyordum FSX'Te default uçağı bile indirmeyi. ILS öğrendim önce sürekli Sabiha-Atatürk uçuşu yapıyordum 737 ile. Zamanla, otomatik indirmeyi iptal etmek için önce hasar almayı tamamen açtım (reslism en yüksek) ve piste elle indirme işlemine başladım. ILS için radyoda NAV1 tuşuna basmadan yani sinyal duymadan ILS kullanmaya başladım. Bu durum iyicene oturduktan sonra artık elle indirmeye başladım. Haa muhteşemmiyim hala hayır, çünkü PMDG 738 veya 739 gibi bir uçakla uçmuyorum.

    Sonradan FS Passenger yüklyince başka bir problem çıktı. FSX'te uçağı 400-500 fpm alçalma yaparken piste oturtabiliyorduk ama bu FS PAssenger addonunda lastik patlatnca aslında inemediğimi farkettim. Meğer bilmiyormuşum :) Hemen youtube ve videolar, baktımki amcalar güzelce inerken hooop fpm azaltıyorlar GPWS saymaya başladığı zaman, ona göre kendimi geliştirdim biraz artık 25-200 arası iniyorum. Haaa artık öğrendim mi? Hiçbir fikrim yok, kullandığım uçağa göre öğrendim evet muhteşem iniyorum ama kullandığım uçağa simulasyon dememe imkan yok, bir de bu var (PMDG 777 gelse bir an önce)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayki -- 20 Temmuz 2012; 3:28:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Dediklerinizin hepsini not aldım hocam teşekkür ederim eklemeleriniz için. Biraz geciktireyim ATC 'yi o zaman. Çünkü genellikle oluyor bu ara sıra 1000 feetlik iniş ve kalkışlar yaptırıyor bu durum iniş sırasında oluca çok hoşnut olmuyorum tabiiki .. Uçuşa başlayacağım birazdan herşeyi hazırlıyorum. Tekrardan teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için , iyi akşamlar.

    Bu tür irtifa ayarlamalarını atlantik geçişleri gibi uzun uçuşlarda çok sık verirler. 2 nokta arasındaki en kısa yol bir doğru olduğu ve tüm uçaklar en kısa yoldan (en az yakıtla) gitmek istedikleri için kendiliğinden oluşan dar bir koridor (hava koridoru, hava yolu) içerisinde her gün binlerce uçak karşı karşıya geliyor. Kontrolörler bu uçaklar arasında en az 100 feet bulunmasını garanti etmek durumundalar ancak bu bile tehlikeli bir yakınlaşmadır. 1000 feet bu doğrultuda en sık kullanılan değer oluyor. Ancak bunu kalkıştan hemen sonra ve 3500 feet gibi bir irtifada vermesi bir bug olabilir diye düşünüyorum. Diğer pistlerde yapmıyordur aynı şeyi muhtemelen. FS bazen kötü saçmalayabiliyor sebepsiz yere ama olur o kadar... Microsoft ne de olsa Service Pack 349028374386

    Atlantik geçişi sırasında irtifa değiştirilemez hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twincharged Injection

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berkin Kayalar

    Dediklerinizin hepsini not aldım hocam teşekkür ederim eklemeleriniz için. Biraz geciktireyim ATC 'yi o zaman. Çünkü genellikle oluyor bu ara sıra 1000 feetlik iniş ve kalkışlar yaptırıyor bu durum iniş sırasında oluca çok hoşnut olmuyorum tabiiki .. Uçuşa başlayacağım birazdan herşeyi hazırlıyorum. Tekrardan teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için , iyi akşamlar.

    Bu tür irtifa ayarlamalarını atlantik geçişleri gibi uzun uçuşlarda çok sık verirler. 2 nokta arasındaki en kısa yol bir doğru olduğu ve tüm uçaklar en kısa yoldan (en az yakıtla) gitmek istedikleri için kendiliğinden oluşan dar bir koridor (hava koridoru, hava yolu) içerisinde her gün binlerce uçak karşı karşıya geliyor. Kontrolörler bu uçaklar arasında en az 100 feet bulunmasını garanti etmek durumundalar ancak bu bile tehlikeli bir yakınlaşmadır. 1000 feet bu doğrultuda en sık kullanılan değer oluyor. Ancak bunu kalkıştan hemen sonra ve 3500 feet gibi bir irtifada vermesi bir bug olabilir diye düşünüyorum. Diğer pistlerde yapmıyordur aynı şeyi muhtemelen. FS bazen kötü saçmalayabiliyor sebepsiz yere ama olur o kadar... Microsoft ne de olsa Service Pack 349028374386

    Atlantik geçişi sırasında irtifa değiştirilemez hocam.

    Değiştirildiğine oldukça eminim. Bir belgeselde izlemiştim. Jet akımlarından (hava akımları) yararlanmak, en kısa yoldan gitmek, sınırlı (adaların ve istasyonların yerleşimi sebebiyle) radar kapsama alanı içerisinde kalmak gibi sebeplerle hergün gerçekleştirilen yüzlerce uçuş aynı dar hava koridorundan gidiyor. Hemen her uçak yine benzer sebeplerden mümkün olduğunca uçuş tavanına yakın seyretmek istiyor. Cessna Citation 10, concorde gibi diğer konvansiyonel yolcu jetlerinden daha yüksek irtifalarda seyredebilen bir uçağa sahipseniz elbette irtifa değiştirmek zorunda kalmıyorsunuz. Ancak en sık kullanılan 737 ya da A32x gibi uçaklar bu kısıtlamalardan daha fazla etkileniyor. 737 için bu değer tipik olarak 35.000-39.000 feet arasında. 28.500 ile 42000 feet arasındaki bu irtifalarda uçağa bağlı olarak verilen uçuş seviyesinde sıklıkla yakın geçişleri güvenli hale getirmek için ayarlama yapıldığını biliyorum. Senin söylediğin pilotların kendi inisiyatifleriyle yükseklik değiştirmelerinin yasak olması sanırım. Ayrıca atlantik üzerinde sürekli ve beklenmeyen basınç farklılıkları ve atmosfer olayları gözlenir. Bunlar altimetre ve yükseklik ayarlamalarını zorunlu kılar. Hepi topu 4-5.000 feet içerisine her gün aralarında bazen 10dk kadar mesafe olan yüzlerce uçak sığdırmak ve sağlıklı uçuşlar için yükseklik ayarlamaları kaçınılmaz. Bu gerçeklik seviyesi FSX'te yakalanamamış olabilir ancak gerçekte böyle olduğunun anlatıldığını iyi hatırlıyorum. Yine de çok eminsen pilot arkadaşlardan sorup araştırırım istersen.



    Daha fazla bilgi için BU MAKALEYE bakılabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.