Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.242
Cevap
19
Favori
154.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sana t avsiyem control ayarlarindan sift+e yi bul ve tek bir tus ata ozaman daha kolay oluyo atadigin tus ile birlikte bende scroll lock tusu atadim tek o tusa bastiginda sadece ön kapı acilir atadigin tusla birlikte 2 ye basarsan bagaj 3 ve 4 lede kapılar acilir bunlar standart olan seyler de daha fazlasını yapan war :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MirageLord


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozan18


    quote:

    Orijinalden alıntı: MirageLord

    LTBA'da binalar gözükmüyor neden olmuş olabilir ? :S :S (Atatürk havalimanı)



    Scenery eklemişmiydin eğer eklediysen dosyalari kontrol et yada tekrar yükle.

    Daha önceden gösteriyomuydu.?

    Eğer diger hava alanlarınıda göstermiyorsa yada görsel problem varsa ekran kartındandır. Yada pc nin format vakti gelmiştir.

    Scenery eklemediysen yada bi değişiklik yapmadıysan oyunu onarabilirsin.

    Ozaman da olmassa kaldır tekrar kur.....

    evet LTBA scenery eklemiştim.Sonra zaten pc formatlandı.yeniden kurdum ama hala binalar yok.




    Bende denedim tria kurulu sendede sanirim eğer ayarlari ultra yapmassan göszükmüyo




  • Herkese merhaba.

    Şöyle bir şey soracağım. Şimdi offline olarak free flight bölümünden bir uçuş planı hazırlyorum. ATC yide kullanarak belirlediğimiz varış noktasına gidiyorum. Havaalanına indikten sonra parking için taxi izni alıp belirttiği yere uçağı yanaştırıyorum. Buraya kadar bir sıkıntı yok. Bundan sonra End Flight seçeneği ile simulatorden çıkmadan başka bir yere gitmek için ne yapmam gerekiyor. İstediğim uçağı park ettikten sonra yeni bir yer seçip tekrar işte ground ile iletişime geçip taxi izni alarak piste çıkayım sonra kule ile konuşup havalanıp belirlediğim yeni yere doğru uçayım.

    ATC penceresinde select new IFR seçeneği var ama burada da belirlenen uçuş planı sanki sıfır uçuş planı hazırlamak gibi. Kalkış yerini bile değiştirebiliyoruz onda. Ve direk işi pistte başlatıyor. ATC ile formalite içcabı konuşmalar yapmak zorunda kalıyoruz bu sefer. Bu da pek keyifli olmuyor.

    Yukarıdaki isteğimin bir oluru var mıdır acaba??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayraktar06

    Herkese merhaba.

    Şöyle bir şey soracağım. Şimdi offline olarak free flight bölümünden bir uçuş planı hazırlyorum. ATC yide kullanarak belirlediğimiz varış noktasına gidiyorum. Havaalanına indikten sonra parking için taxi izni alıp belirttiği yere uçağı yanaştırıyorum. Buraya kadar bir sıkıntı yok. Bundan sonra End Flight seçeneği ile simulatorden çıkmadan başka bir yere gitmek için ne yapmam gerekiyor. İstediğim uçağı park ettikten sonra yeni bir yer seçip tekrar işte ground ile iletişime geçip taxi izni alarak piste çıkayım sonra kule ile konuşup havalanıp belirlediğim yeni yere doğru uçayım.

    ATC penceresinde select new IFR seçeneği var ama burada da belirlenen uçuş planı sanki sıfır uçuş planı hazırlamak gibi. Kalkış yerini bile değiştirebiliyoruz onda. Ve direk işi pistte başlatıyor. ATC ile formalite içcabı konuşmalar yapmak zorunda kalıyoruz bu sefer. Bu da pek keyifli olmuyor.

    Yukarıdaki isteğimin bir oluru var mıdır acaba??


    Flight sekmesinde uçuş plani war ordan istersen yeni bir uçuş oluşturabilirsin ama atc konusunda bişey söyleyemicem Bazen taxi ye bile izin vermiyo denemedim ama yinede bi dene :)




  • Arkadaşım cevap için teşekkürler. Dediğin yerden de yukarıda bahsettiğim gibi bir plan hazırlanabiliyor. Yani planı hazırladıktan sonra senin taxi yapmama imkan vermeden uçak pistte kalkışa hazır olarak geliyor karşıma. Kalkış yerini de değiştirilebiliyor. Yani sıfırdan uçuş planı hazırlama olayı o da. Benim istediğim olay herhalde offline uçuşlarda olmuyor. Online için daha erken. Öğrenmem gereken çok şey var daha.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayraktar06 -- 2 Eylül 2009; 0:44:35 >
  • Nihayet şu FMC işini de öğrendik. Ama bir sorum olacak.

    Programlamayı iyi yaparsanız VNAV+LNAV aktifken uçak gayet güzel inebiliyor. Bana sadece flap açmak kalıyor. Şimdi bu iniş yönteminin ismi nedir? ILS desem değil, VOR DME desem değil. Netten aradığım kadarıyla FMC iniş diye birşey de yokmuş. Merak ettim nedir diye Ayrıca bu iniş yöntemi gerçek hayatta yapılır mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ordinarious

    Nihayet şu FMC işini de öğrendik. Ama bir sorum olacak.

    Programlamayı iyi yaparsanız VNAV+LNAV aktifken uçak gayet güzel inebiliyor. Bana sadece flap açmak kalıyor. Şimdi bu iniş yönteminin ismi nedir? ILS desem değil, VOR DME desem değil. Netten aradığım kadarıyla FMC iniş diye birşey de yokmuş. Merak ettim nedir diye Ayrıca bu iniş yöntemi gerçek hayatta yapılır mı acaba?



    AUTOLAND.Bu inişler sadece cat3 olan yerlerde yapılır.Türkiyede gerçekte cat3 pist yoktur.Ancak fs de bütün pistler cat3 olarak tasarlanmışAyrıca ils ile touchdown yapmanızı önermem.Çünkü ils ile inerken uçak yere değmeden önce payle yapmaz ve böylece varyo azalmaz.Havacılık kurallarına göre 1000ft de auto pilot tan çıkılır.Eğer pist görüşü mevcut değilse bu değer 500ft e kadar inebilir.Eğer minimums ta yine pist görünmüyorsa pas geçmen gerekiyor




  • FMC kullanımını biraz açabilir misiniz??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayraktar06

    Arkadaşım cevap için teşekkürler. Dediğin yerden de yukarıda bahsettiğim gibi bir plan hazırlanabiliyor. Yani planı hazırladıktan sonra senin taxi yapmama imkan vermeden uçak pistte kalkışa hazır olarak geliyor karşıma. Kalkış yerini de değiştirilebiliyor. Yani sıfırdan uçuş planı hazırlama olayı o da. Benim istediğim olay herhalde offline uçuşlarda olmuyor. Online için daha erken. Öğrenmem gereken çok şey var daha.


    Uçuş planı doldurup onayladıktan sonra her tıkladıgın ''tamam'' kutusunun anlamlarını okursan pist basında baslamassın.
    Kalkış limanı seciyorsun ama kapı secmiyorsun ''active runway'' de kalıyor kapı sekmesi.
    Dogal olarak uçagımı sectigim yere götür sekmesine ''tamam'' dedigin zamanda seni istedigin yere götürüyor FS.
    Ya o son kutuya tamam demeyeceksiniz yada kapı sececeksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ordinarious

    Nihayet şu FMC işini de öğrendik. Ama bir sorum olacak.

    Programlamayı iyi yaparsanız VNAV+LNAV aktifken uçak gayet güzel inebiliyor. Bana sadece flap açmak kalıyor. Şimdi bu iniş yönteminin ismi nedir? ILS desem değil, VOR DME desem değil. Netten aradığım kadarıyla FMC iniş diye birşey de yokmuş. Merak ettim nedir diye Ayrıca bu iniş yöntemi gerçek hayatta yapılır mı acaba?




    Yapılmaz, iniş şekilleri bellidir dışına çıkılmaz kolay kolay. ILS; VOR; NDB; VISUAL; CIRCLE TO LAND gibi prosedürler ile inilir. FMC ile iniş yapılmaz.
  • Missed approach ikişey sormak istiyourm.boeing serisi için ele alırsak Single yada double channel aktif olupda APP uçağı ele aldığı zaman LNAV ve VNAV devrede olmuyor bildiğim kadarıyla ancak A/T ile kademeli referans hızlara iniyoruz öyle değil mi?Son yaklaşmada Decision height'a gelmeden (ILS YAKLAŞMA.Bildiğim kadarıyla ILS yaklaşma olmadığı zaman MDA kullanılıyor) kaç nm önce AP den tamamen çıkıyorsunuz?teşekkür ederim.saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: missed approach
    eger DH MDA`yi gecersek Boeingler icin Trim Up yapiyormus


    Bu bilgi ilaç gibi geldi şimdi :) Ben genelde AP'yi 100-200 feet kala disengage ediyorum. Sebebi de joystick olmadığı için klavyeden yön tuşlarına müdahale etmek uçağın kontrolünü kaybetmeme sebep oluyor, tuşlar çok hassas. Gidebildiği kadar gitsin otomatikte hesabı Teker koymak üzereyken iptal ediyordum. Fakat dediğiniz gibi piste 1-2 mil kala uçağın burnu havaya kalkıyordu, hızım uygun ve full flap olduğu halde. Bu yüzden garip bir iniş oluyordu. Meğer sebebi AP'nin trim up yapmasıymış.
  • missed approach:
    Teşekkür ederim.ben genelde FS de Level D 767 ile uçuyorum son zamanlarda airbus ile de uçmaya başladım.farklı lezzetlerde uçaklar.Level D de tabiiki ayarlarsanız flare dahil full autoland yapıp sizi piste indirir.Ben genelde full establish olunca yaklaşık 7-8 nm kala AP den çıkıyorum.Bİzde yolcu olmadığı için :) bana daha eğlenceli geliyor.Belki takip ediyorsunuzdur airport daki hadi uçalım programında da Erim bey genelde konukları autoland yapmaya niyeltlenince uyarıp daha erken AP den çıkmayı ve manuale geçmeyi istiyor.A/T derken kastettğim şuydu mesela referans teker koyma hızımız(FMC ye göre tabii) 142 diyelim kademeli flap ayarları ile beraber ile A/T aktif halde speed üzerinden hızımızı kademeli olarak referans değere doğru inmeyi kastetmiştim.
    birde airbus için bişeyler sorsam hangi airbus payware firması?active appr phase i hangi seviyede kullanıyorsunuz?T/D noktasından sonra mı?VOR/ILS yaklaşmasına başlmadan öncemi?yoksa bu aşamadan sonra son yaklaşma bölümünde mi?saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi velociraptor -- 3 Eylül 2009; 23:05:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: missed approach

    quote:

    Orijinalden alıntı: KARACANNN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ordinarious

    Nihayet şu FMC işini de öğrendik. Ama bir sorum olacak.

    Programlamayı iyi yaparsanız VNAV+LNAV aktifken uçak gayet güzel inebiliyor. Bana sadece flap açmak kalıyor. Şimdi bu iniş yönteminin ismi nedir? ILS desem değil, VOR DME desem değil. Netten aradığım kadarıyla FMC iniş diye birşey de yokmuş. Merak ettim nedir diye Ayrıca bu iniş yöntemi gerçek hayatta yapılır mı acaba?




    Yapılmaz, iniş şekilleri bellidir dışına çıkılmaz kolay kolay. ILS; VOR; NDB; VISUAL; CIRCLE TO LAND gibi prosedürler ile inilir. FMC ile iniş yapılmaz.

    İniş şekilleri derken ? İlk defa sizden duyuyorum zaten tek hedef pistin centerline sini tutturmaktır. ILS VOR NDB yaklaşmadır. Circle to land ise bir iniş tekniğidir. Visual ise (Görerek) yaklaşmadır.

    Yapılır. RNAV yaklaşmalar vardır Boeing serisinde LNAV açık olarak yaklaşma yapılacaktır isteğe bağlı havayolunun prosedüre bağlı olarak zaten RNAV yaklaşmalarında ise chartta yazılan RNAV LNAV minimaları alınır referans olarak. Zaten referans alan MDA DH gelene kadar AP kapatılacaktır.

    Kolay gelsin.


    İlk defa neyi benden duydunuz hocam? FMC ile iniş yapılamayacagınımı? VOR ILS NDB seyrüsefer cihazlarıdır ve yaklaşma usülleri için referanslardır.
    RNAV da bir yaklaşmadır sizinde söylediginiz gibi, iniş tekniği degildir, peki R NAV hangi sınıf bir yaklaşmadır?
    RNAV yaklaşma esnasında hangi minimalar esas alınır? Hangi seyrüsefer cihazlarından referans alınarak nokta oluşturulur?

    Burada arkadaşın kastettigi yani sordugu soru şu?
    Ben FMC ile rotamı girip FMC ile LNAV VNAV açık vaziyette gidip piste iniyorum diyor. Yani herhangi bir frekans herhangi bir seyrüsefer cihazını kullanmamaktan bahsediyor. RNAV da hiç bir nokta referans alınmadanmı iniliyor?

    FMC ile yani LNAV VNAV ile piste teker koyulmaz, ILS haricinde her sistem sizi sadece yaklaştırır ILS dede sadece CAT III C direk iniş yapmanızı saglar. Yani o AP tusuna mutlaka basacaksınız. :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KARACANNN -- 4 Eylül 2009; 7:11:08 >




  • aboo millet uçmuş arkadaşlar ben fsxdeki lessonları vor navigatinoa tek tek okudum harfiyen anladım ancak vor navigationa geldiğimde takıldım kaldım az çok lessonı anladım ama uçmaya gelince hiçbir şey yapamadım kendiliğinden bitiriyor hoca dersi internetten vor nav makaleleri okudum yine anlamadım biraz özetlermisiniz şu olayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: missed approach



    Bir şekilde seyrüsefer cihazlarını tanıyacaksınız bu iş onlarsız olmaz, degilmi hocam? Ben sizden bunu söylemenizi beklerdim. Madem bu işi biliyorsunuz.
    RNAV a gelene kadar hiçmi VOR RADYAL DME takibi yapmayacaksınız, sadece FMC yi programlayıp saldım cayıra mevlam kayıra misalimi ucacagız.
  • Konuyu dagıtmamak için kendi yazımı değiştirdim malumat...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KARACANNN -- 5 Eylül 2009; 7:06:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT46

    aboo millet uçmuş arkadaşlar ben fsxdeki lessonları vor navigatinoa tek tek okudum harfiyen anladım ancak vor navigationa geldiğimde takıldım kaldım az çok lessonı anladım ama uçmaya gelince hiçbir şey yapamadım kendiliğinden bitiriyor hoca dersi internetten vor nav makaleleri okudum yine anlamadım biraz özetlermisiniz şu olayı.


    yardım eden yokmu arkadaşlar tamam biraz basit bir soru oldu sizin tartıştıklarınıza göre ama biraz açıklama yapabilirmisiniz?
  • VOR yanlış bilmiyorsam Vhf OmniRange navigation system şeklinde bir açılmı olan navigasyon sistemidir.kısacası yeryüzünde belli noktalarda özel şekilde konumlandırılmış sinyal yayımlayan istasyonlar vardır.bu istasyonların sinyalleri ile havadaki uçaklar kendilerine yol bulurlar yani navigasyonu sağlarlar.bunun için uçağımızın radyo frekans alıcısna biz bu yöndeki istasyonların sinyallerini heading ve course a da uçuş başlarını gireriz. böylece havada kaybolmayız.bu bilgiler için bir uçuş planı olmalı bunu hazırlayıp elimize istasyonların sinyallerinin frekanslarını almalıyız ayrıca chart dediğimiz doküman ilede takip ve gidişatını yapmamız gerekir.örneğin istanbuldan kalkıp eskişehir'e doğru gideceğiz 18r den güneye kalktık cessna 172 ile NAV1 frekansına yalova VOR unun frekansı olan 117.70 i gireriz ve VOR aktif hale getiririz(tıklayıp ışığını yakarız) arkasından da eskişehir VOR sinyalini NAV 2 de yada NAV1 in inaktif bölümünde yazılı hazır bekletiriz buda 108.20 dir.böylece VOR/ADF göstergesini VOR a geçirdiğimizde üzerinde iğne yada yön gösterici olan gösterge uçacağımız yönü gösterecektir.Ayrıca DME(Distance Measuring Equipment)ile de gidecğimiz VOR istasyonuna olan uzaklığımız NM(Nauticulus Mile) olarak ortaya çıkacaktır böylece hedefimize olan uzaklığımızı ne zaman geleceğimizi yada bilmeden uzaklaştığımızı değerlendirebilriz.bizi önce yalovaya doğru yöneltir takiben de yalova üzerine gelince ve 2-2.5 nm geçince eskişehir VOR sinyali frekansları yanda hazırdı zaten onu aktif hale getirince iğne bize yeni gideceğimiz yöne yönlendirecektir böylece önce yalovaya oradanda eskişehire doğru yönlenmiş oluruz.umarım işe yarar.saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    VOR yanlış bilmiyorsam Vhf OmniRange navigation system şeklinde bir açılmı olan navigasyon sistemidir.kısacası yeryüzünde belli noktalarda özel şekilde konumlandırılmış sinyal yayımlayan istasyonlar vardır.bu istasyonların sinyalleri ile havadaki uçaklar kendilerine yol bulurlar yani navigasyonu sağlarlar.bunun için uçağımızın radyo frekans alıcısna biz bu yöndeki istasyonların sinyallerini heading ve course a da uçuş başlarını gireriz. böylece havada kaybolmayız.bu bilgiler için bir uçuş planı olmalı bunu hazırlayıp elimize istasyonların sinyallerinin frekanslarını almalıyız ayrıca chart dediğimiz doküman ilede takip ve gidişatını yapmamız gerekir.örneğin istanbuldan kalkıp eskişehir'e doğru gideceğiz 18r den güneye kalktık cessna 172 ile NAV1 frekansına yalova VOR unun frekansı olan 117.70 i gireriz ve VOR aktif hale getiririz(tıklayıp ışığını yakarız) arkasından da eskişehir VOR sinyalini NAV 2 de yada NAV1 in inaktif bölümünde yazılı hazır bekletiriz buda 108.20 dir.böylece VOR/ADF göstergesini VOR a geçirdiğimizde üzerinde iğne yada yön gösterici olan gösterge uçacağımız yönü gösterecektir.Ayrıca DME(Distance Measuring Equipment)ile de gidecğimiz VOR istasyonuna olan uzaklığımız NM(Nauticulus Mile) olarak ortaya çıkacaktır böylece hedefimize olan uzaklığımızı ne zaman geleceğimizi yada bilmeden uzaklaştığımızı değerlendirebilriz.bizi önce yalovaya doğru yöneltir takiben de yalova üzerine gelince ve 2-2.5 nm geçince eskişehir VOR sinyali frekansları yanda hazırdı zaten onu aktif hale getirince iğne bize yeni gideceğimiz yöne yönlendirecektir böylece önce yalovaya oradanda eskişehire doğru yönlenmiş oluruz.umarım işe yarar.saygılarımla

    anladığım kadarıyla uçağı tanımak verdiği tepkileri anlamak için free flight yapmak doğru ama vor için illaki bir hedef olacak ve vor istasyonuna göre bir açı seçmek gerek galiba en önemliside sabırlı olmak gerekiyor yani bir course belirleyip gitmek gerekiyor buraya kadar tamam giderken belirlediğimiz vora göre bir diğerine geçerek hedefe yaklaşıyoruz zaten en son vor havaalanının voru oluyor anladığım kadarıyla fakat benim takıldığım en önemli yer vor göstergesindeki iğnenin çalışma ve gösterme mantığı iğne konumuna göre rotanın daha doğrusu seçilen vor istasyonunun seçilen derecesine göre konumumuz soldamı sağdamı onu belirliyoruz ama iğne sağa sola yatık oluyor bu neyi gösteriyor?




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.