Şimdi Ara

Fransa'da dünyanın ilk kablosuz şarjlı otoyolu hizmete girdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: mrct Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fransa'da dünyanın ilk kablosuz şarjlı otoyolu hizmete girdi
    Fransa'da elektrikli araçların hareket halindeyken şarj olabildiği kablosuz şarj sistemine sahip dünyanın ilk otoyolu hizmete açıldı.



    Paris’in yaklaşık 40 kilometre güneybatısında yer alan A10 otoyolunda, VINCI Autoroutes öncülüğünde Electreon, VINCI Construction, Gustave Eiffel Üniversitesi ve Hutchinson ortaklığında yürütülen “Sürerken Şarj Et” (Charge as you drive) projesi başlatıldı.



    Otoyolun 1,5 kilometrelik kesiminde testler başladı



    Laboratuvar testleri ve dayanıklılık denemeleri tamamlanan proje artık gerçek trafik koşullarında test edilmeye başlandı. Yaklaşık 1,5 kilometrelik otoyol kesimine gömülen bobinler üzerinden, kamyon, ticari araç, binek otomobil ve otobüs gibi farklı tipte araçlar günlük trafikte sürülüyor.



    İlk verilerin umut verici olduğu belirtiliyor. Gustave Eiffel Üniversitesi’nde yapılan bağımsız testlerde, sistemin optimum koşullarda anlık olarak 300 kW’ın üzerinde, ortalama olarak ise 200 kW civarında güç aktarımı sağladığı görüldü.



    Electreon CEO’su Oren Ezer, geliştirdikleri sistemin, hareket halindeyken en yüksek güç sunan ve en güvenilir teknoloji olduğunu, ve bu standarda yaklaşabilen başka bir teknolojinin olmadığını söylüyor.



    Sistem nasıl çalışıyor?





    Dinamik endüktif şarj sistemi, yol yüzeyinin altına yerleştirilen bobinlerin manyetik alan oluşturmasıyla çalışıyor. Bu manyetik alan, üzerinden geçen ve alıcı bobine sahip araçlarda elektrik akımı indükleyerek bataryayı şarj ediyor veya doğrudan motora enerji sağlıyor.



    Sabit şarj istasyonlarının aksine araçların durmasına veya kablo takmasına gerek kalmıyor, araçlar hareket halindeyken şarj olabiliyor. Böylece bataryalar daha küçük ve hafif tasarlanabiliyor, bu da özellikle ağır vasıtalar için daha fazla taşıma kapasitesi ve bataryalar için daha az hammadde ihtiyacı anlamına geliyor.



    Teknoloji, verici ve alıcı bobinlerin hassas hizalanmasına, güç aktarımının gerçek zamanlı izlenmesine ve uzun yıllar boyunca yoğun trafiğe dayanabilen dayanıklı malzemelere dayanıyor. Teknolojinin, laboratuvar ortamında 25 yıllık kamyon trafiğini simüle eden hızlandırılmış dayanıklılık testlerinden başarıyla geçtiği belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.29 Ekim’de elektrikli araç şarj istasyonlarında yapılan indirim kampanyaları



    Dinamik kablosuz şarj, çok büyük bataryalara veya 1 MW seviyesine ulaşan sabit şarj istasyonlarına duyulan ihtiyacı azaltarak uzun mesafeli taşımacılığı karbonsuzlaştırmak için alternatif bir çözüm sunuyor. Daha küçük bataryalar hem daha ucuz, hem daha hafif hem de daha az ham madde tüketiyor.



    Fransa’daki A10 projesi otoyol ölçeğinde ilk dinamik endüktif şarj uygulaması olsa da, Almanya, İtalya, İsveç, ABD, Çin, Güney Kore ve İsrail gibi ülkelerde de benzer denemeler yürütülüyor. Almanya, 2025 yazında başlayacak bir proje kapsamında Bavyera yakınlarında A6 otoyoluna 1 km’lik bir endüktif şarj bölümü kurmayı planlıyor. İtalya’da “Arena del Futuro” projesi Lombardiya bölgesinde otobüs ve kamyonlar için dinamik şarj testleri yapıyor. İsveç ise kapsamlı bir değerlendirme sonrası ulusal ölçekte uygulamanın maliyet açısından verimli olmayacağına karar verdi, ancak bölgesel ölçekte uygulamalara devam ediyor.



    Pilot projede, önümüzdeki aylarda dayanıklılık, güç aktarımı, bakım ve maliyet verileri toplanmaya devam edecek. Altyapı maliyeti, enerji şebekesine entegrasyon ve ücretlendirme modelleri gibi konular hala soru işareti oluşturuyor. Eğer proje başarılı olursa, elektrikli mobilitede önemli dönüşümlerin başlangıcını oluşturabilir.



     




    Kaynak:https://www.prnewswire.com/news-releases/worlds-first-dynamic-wirelessly-charged-motorway-shows-highly-promising-real-world-results-302591491.html







  • İşte asıl ilerleme bu olurdu. Bu iş tutarsa asıl altyapı ve gelişmişlik, kimin daha çok yolu buna çevirdiğine kayar.

  • Bu sistem nasıl çalışacak ? mesela benim araca 300 tl lik şarj gerekli yada yolda giderken 250 tl lik yükledi sistemi bunu nasıl okuyacak. Zaten aktif yoldasın giderken de tüketiyorsun. Ben bunun pek adil bir şekilde fiyata yansıyacağını düşünemiyorum.

    Şimdi deli bir soru kablosuz şarj cihazını bu yola koyarsan şarj olur mu ? olmaz mı ?

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen aylık veya yıllık ödeme şeklinde sabit bir fiyat olacağını düşünüyorum.
    25 yıllık büyük ticari araç simulesini yapanlar bunu da düşünmüştür zannediyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • bizde ise otomatik vergi alan otoyollar yapılır.

    _____________________________
    Kaybedeceğini bile bile neden mücadele ediyorsun dedi. Öleceğini bile bile yaşadığını unutmuştu o an... Bozmadım.
  • Hem şarj olacak hemde şarj tüketecek. Peki bu bataryaya zarar vermeyecek mi 🤔

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Şu yol bizde olacak 500 bin geçiş garantisi ile cengiz ne para kaldırırdı hee.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Last Troll Bender kullanıcısına yanıt
    Aynen ha bide niye yazdın ki sen şimdi görürlerse malum parti işe koyulmuştur şimdiden nçzaten mevcut vergilere yetişemiyoruz herşeye zam geliyor bide buna da para çıkaracaklar bizden

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Çevreci mi! Bizi elektromagnetik bir alana hapsediyorlar. Belki yetişkinlerde (şimdilik) sıkıntı çıkarmasa da küçüklerde bazı mekanizmalar gelişmesini tamamlamadığı için maruziyet çok fazladır. Bu nedenle sağlık endişeleri giderilmeden kullanıma sunulmamalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admtrn -- 26 Ekim 2025; 8:38:31 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • admtrn kullanıcısına yanıt
    Arabanın kendisi faraday kafesi zaten ne elektro manyetik alan bilmeden fikir üretme böyle birşey işte.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Bizim otoyollarda her rapma iniş/çıkışında polizei bekliyor radarla
    Ben böyle teknolojik yollar filan beklemiyorum
    Öyle cillop gibi yol da beklemiyorum
    Aracımı sürerken hoplayıp
    zıplamayacağım kadar düzgün olsun yeter.
    Onu dahi beceremiyorlar
    🤬

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60 km hızla 1,5 dk’da geçiyorsun. 300 kW ile şarj olsan 7,5 kWs alabilirsin maksimum.

    Buda seni 50 km götürür arabada ama kamyonda 8-9 km götürür.

    Yani araba için makul ama kamyon otobüs için pek uygun değil gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • gecceanduana kullanıcısına yanıt
    Aldığı enerji daha fazla olduğundan aldığı enerjiden harcar, geri kalanını bataryaya aktarır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Olmaz bunların protokolleri farklı, bobinler farklı manyetik alanlar farklı vs.

    Önceden plakadan tanır, sistemi aktifleştirir, seni kamera ile takip eder o sırada enerji verdiğini sayar onuda hesabından düşer.

    Yapılmayacak şey değil de oraya gelinceye kadar çok şey var.

    Aracada bir alet konabilir bu işleri halletsin diye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • gun kullanıcısına yanıt
    Konu o değil bataryaya zararı bu durumun

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • gecceanduana kullanıcısına yanıt
    Batarya ya ne zararı olacak ki. Anlatamadım sanırım 300 kW elektrik sisteme girecek bunun 15 kW’ı motora filan harcanacak geri kalan 285 kW ile batarya şarj olacak. Bir yandan şarj bir yandan deşarj yok yani.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • osmanli64 kullanıcısına yanıt
    aylık yıllık olursa dediğim gibi o yola full depo girersen firma olsan sen zarar edersin almadığın enerji için ödeme yapacaksın.

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Böyle bir durum söz konusu değil, ve bu düşünce de gerçekçi değil. o yollardan çıktığında da sarjin %100 olacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • gun kullanıcısına yanıt
    olay çok spresifik bunun yazı kışı var o yolların tamiratı tadilatı vss aman bizim ülkeye gelmesin gider vergisi diye bizim sırtımızada yüklerler.

    Bakalım bi çıksın sistem nasıl çalışıyor hep beraber öğreneceğiz. Öle böle bir çözümü kesin vardır da benim mantığıma yatmadı.

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Zaten bence tutacak bir sistem değil. 5-6 dk’da
    400 km şarj olan arabalar gelirken böyle bir şeye gerek yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.