Şimdi Ara

Ford Options ile ford fiesta almak mantıklımı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
4.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2. El araç almak saçma geliyor orası burası yamalı araçları sıfır memurdan doktordan bilmemneden diyip satmaya çalışıyorlar bir bakmışsın araba elinde kalmış orasına burasına para yetişmez olmuş yayan geziyorsun çok sakat var 2. elde çok dolandırıcı var o yüzden korkuyorum babam ford servisinde çalışıyor acaba ford options ile 450 500 lira taksit ile 2011 veya 2012 model bir fiesta almak mantıklı olurmu peşinat zorunlumu felan bunları bilmiyorum ama babamla gidip konuşmayı düşünüyoruz...

    Fiesta ( 3 Kapı - Sport - 1.6i 120PS - 5 ileri manuel ) Anahtar teslim 41.320 TL siz ne diyorsunuz alınırmı ?



  • ALINTI

    Options yorumu;


    bu tür kredi sistemlerinin, yapılan reklamlarda halen "çok avantajlı" diye lanse edilmesine hayret ediyorum. hatta tüketiciyi yanıltma konusunda cezai yaptırıma bile tutulsalar yeridir. tabii burada sözüm sadece ford'a değil. bankalar, finans şirketleri, hepsi.

    sistem şöyle (neredeyse tüm bilgilere ford'un sitesinden ve sitede yayınlanan tablodan ulaşabilirsiniz);

    # aracın ötv ve kdv'li fiyatı üzerinden en az %20 peşinat veriyorsunuz.
    # 24, 36 veya 48 aylık vade seçiyorsunuz. bu sürelerin son ayına kadar sabit ödeme yapıp, kalan miktarı son ay toplu olarak ödüyorsunuz.
    # bu son ödemenin tutarı ise, seçtiğiniz vade süresine göre, yine aracın vergilendirilmiş etiket fiyatı üzerinden belirli bir yüzdeyle hesaplanıyor.

    şimdi ford'un hazırladığı güncel tablodan örnek vereyim. temmuz 2011 tablosundaki en ucuz model olan fiesta trend 1.25i'nin katkı paysız, vergilendirilmiş fiyatı 29015 tl olarak görünüyor. diyelim ki bu arabayı, %20 peşinat verip, 24 ay vadeyle aldınız. 5803 tl'lik peşinat ve 13057 tl'lik bir son ödeme yapacaksınız. aradaki 23 ay boyunca ise 680 tl ödeyeceksiniz.

    arabayı aldıktan 23 ay sonra, ödediğiniz toplam miktar 21443 tl. şimdi 13057 tl'lik son ödemeden önce önünüzde 3 seçenek var:

    1) aracınızı yeni bir ford'la değiştirmek isterseniz, bayiyle takas yapıyorsunuz. (bu takasın gerçekleşmesi için aracınızın, 2 yıl önce imzaladığınız sözleşmedeki kuralları sağlıyor olması gerekliymiş. bu kurallar sitede belirtilmemiş. büyük ihtimalle hasarsızlık, düzenli bakım, kilometre sınırı, lpg vs. eklerle aracın orijinalliğini bozmamak gibi kurallardır. makul bir talep.)

    ford, aracınıza o günün piyasasına göre bir değer biçiyor (lakin, 2 yıl boyunca ford'un şart koştuğu maddeleri yerine getirirseniz, temiz kullanılmış hasarsız aracınızı elden sattığınız takdirde daha yüksek fiyat alacağınız ortada.). atıyorum ford aracınıza 20000 tl biçtiyse, 13057 tl'lik borcunuzu kapatıp, kalanını da yeni alacağınız ford'un peşinatına sayıyor.

    2) 5803 tl peşinat + ayda 680 tl ödediğiniz aracınızı çok sevdiniz, sizde kalsın istiyorsunuz. ford'a 13057 tl daha verirseniz, uzatmalı sevgiliniz tamamen sizindir. aman dikkatli binin. 34500 tl saydınız o 1.2'lik asfalt jetine.

    3) aracı geri vermek istiyorsunuz. eğer şartları sağlıyorsa, son ödemenizi yapmayıp, "alın sizin olsun" diyorsunuz bayiye. onlar da hali hazırda 21443 tl kazandırmış olan 2 senelik cillop gibi arabayı alıp, en az o fiyata (ki büyük ihtimalle fazlasına) satıyor. üretim maliyeti taş çatlasa 15000 tl olan araçtan neredeyse %200 kar ediyor. dertsiz tasasız. (sayılara takılmayın. biliyorum vergiler, nakliye masrafları, çeşitli üreticilerin payları vs. var ama her şeye rağmen pazardan elde edilen kârın anormalliği ortada.)

    not: 3. seçenek için sitede, "aracın değeri son ödeme miktarının üzerindeyse, fazlası müşteriye ödenecektir" denmemiş. hatta dalga geçer gibi, "herhangi bir ek ödeme yapmadan aracınızı iade edebilirsiniz" denmiş. yani arabanızı 13057 tl'ye alacaklar.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    sonuç olarak 2. seçeneği seçip o fiyata razı olmazsanız; 2 yıl boyunca, üzerinde rehin olan ve sıkıştığınız takdirde satamayacağınız, yani yatırım değeri olmayan bir arabaya "aman bir şey olmasın" korkusuyla bindikten sonra, 2 sene sonrasının kredi seçenekleriyle tekrar aynı döngüye gireceksiniz (dua edin kriz çıkmasın ekonomide).

    bir nevi, ayda 680 tl'ye ford'un en düşük modelini 2 yıllığına kiralamış olacaksınız. ha bu arada vergileri, sigortası, servis bakımları vesairesi de sizden bu arabanın. üstüne allah göstermesin, kaza sonucu hurdaya çıkarsa, pert kayıtlı arabanızı en az 13057 tl'ye elden çıkarmanız gerekecek. hadi onu geçtim, şartları bozan bir durumda yine aynı son ödeme bekliyor olacak sizi.

    şartları yerine getirip, bir de üstüne takas yapıp focus falan seçerseniz, geceleri sırtlayıp eve çıkartırsınız artık arabanızı.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    bu sistemde en makul(!) yol, bütün ödemeleri yapıp, 2 sene sonunda arabayı maksimum fiyata elden çıkarmak. harcadığınız 10000-15000 tl ile kalırsınız (ortalama aylık 500 tl'ye kiralamış olursunuz arabayı). tabii altınızda bir arabanız olmaz ve cepte ~20000 lira ile büyük ihtimalle ikinci el araba pazarının veya yeniden kredi çekmek için bankaların yolunu tutarsınız.




  • Napcaz usta ozaman 2. el bazarındamı dolanıcaz peki bmw 5.20i ye nası bakıyorsun
  • bu kredi alırken basitte öderken insanın canını çok sıkar
  • Şimdi millet kendi aracını övüyor diyecek ama ben sadece alternatif sunuyorum. Değerlendirip karar verin. Chevrolet hiç peşinatsız ve balon ödeme olmadan sabit taksitle araç satıyor şuan. 100. yılı nedeniyle böyle bir kampanyaları var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.