Şimdi Ara

Ford Focus Neden Bu kadar Tutuluyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
40.113
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun yol derken ne kadarlık bir mesafeden bahsediyorsunuz?400 km den sonra c sınıfı araçlar beni kesmiyor.400 ve üzeri için d sınıfı şart
  • benim gücüm bu arabalara yetmiyor ama ben gayet güzel olduğunu düşünüyorum...

    özellikle focus ve corolla en sık gördüğüm sıfır arabalar
  • Focus bir efsanedir, binende binmeyende pişman.
    Binen niye daha önce almadım diye, binemeyende niye bende de yok diye pişman.

    Şaka bir yana ilk çıktığı yıl 1999 da 65 ülkede yılın otomobili seçildi ve 2002 de de 3 yıllık araçlar içinde avrupada en sorunsuz araç seçilmişti.
    daha ne olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    1.6 dizel motoru ve göreceli olarak iyi yol tutusunun buyuk etkısı var bence.

    Göreceli olarak ne demek yahu. C sınıfında yol tutuşta referans alınan iki araçtan birisidir Focus.
  • Aracın güzellikleri ve özellikleri bir yana eğer 1.6 TDCI motor olmasaydı focus doğru düzgün satamazdı.

    Dahada büyük bir etken göremiyorum.
  • pek kaliteli bir araç olmasada kullanımı zevkli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    1.6 dizel motoru ve göreceli olarak iyi yol tutusunun buyuk etkısı var bence.

    Göreceli olarak ne demek yahu. C sınıfında yol tutuşta referans alınan iki araçtan birisidir Focus.


    Konuyu acan arkadas C sınıfında neden bu kadar tutuluyor dememiş, genel olarak neden bu kadar tutuluyor demiş.

    Bende segment ıcınde deilde, genelleme yaparak konustugum ıcın göreceli dedim arkadasım
  • Güzel bir aile arabası :)
  • Arkadaşlar zaten tüm yönleri ile yazmışlar, çok teşekkür ederim. FORD FOCUS ülkemiz için biçilmiş kaftan, Alman Malı, FORD Markası, SEDAN/HATCHBACK/CABRIO/STATIONWAGON versiyonları, RENAULT MEGANE'in 1:1 tam rakibi, 1.6 dizel ve 1.6 benzinli motorları, dizelin güçlü ve yüksek torklu olması, benzinli motorun LPG'ye uygun ve uyumlu olması, bilhassa da FORD FOCUS'un filo araçları olarak piyasada BOL SAYIDA bulunması ve piyasaya yayılması, kabul görmesi bu aracın çok tutulmasını sağlıyor.

    Mis gibi TITANIUM donanımlı, full aksesuarlı, sunroof ve Xenon farlı, 1.6 TDCI motorlu, metalik boyalı, içi sıfır araç kokan stoktan teslim FORD FOCUS kim istemez, sedan veya hatchback...?

    Taner Göde
  • Bir Focus kullanıcısı olarak bence:

    1. TDCI yani dizel motoru harika gücü ve torku tam kıvamında.1.3 Multijet ve 1.4 D4D lere göre baya üstün bu konuda.
    2. Servis ve yedek parça gani gani beklemek diye birşey yok.Servislerde ilgi var konuşma var.

    Malzeme kalitesi bu sınıfta aynı aman aman fark yok.
    Arabanın dış tipi göreceli olmakla beraber ortalama bence.Ama kesinlikle tipsiz değil.İç tipi kötü.(Makyajsız için söylüyorum)
    Ama en önemli sorunu SES alması berbat bir ses yalıtımı var özellikle arkada yolculuk edene allah sabırlar versin.


    Şimdi bu motor Corolla,Civic yada Jetta da olsaydı kolay kolay bu satış rakamlarını yakalayamazdı bence.
  • O dizel motoru kayığa benzeyen Honda City'ye taksalar o da çok tutulurdu:)

    Şaka bir yana ben de dizel bir Focus almayı düşünüyorum. Sürüşü çok zevkli, yol tutuşu gayet başarılı ve HB modelleri gayet sportif duruyor. İç mekanında oldukça plastik var ama mevcut aracım Megane'dakiler kadar kırılgan bir plastik değil. Hesap makinasına benzeyen yol bilgisayarı ve bazen konfordan fazla ödün veren sert süspansiyonu kadı kızında bulunan eksiler.
  • Sürüş özellikleri falan değil çok satılmasının nedeni.

    Evet sürüş özellikleri gerçekten iyi,2005'de çıkarıldığı düşünülürse arka bağımsız süspansiyonlarıyla bu konuda sınıfında en iyilerden ancak;

    Bu aracın bu kadar çok satılmasının gerçek nedeni 1.6 Duratorq TDCI motorudur.

    Çoğu insan bu motordan dolayı tercih ediyor bu aracı,biliyorsunuz ki halkımızın çoğunluğu buradaki insanlar kadar otomobilden anlamıyor,sürüş özellikleri çok birşey ifade etmeyecektir;sizler bizler için bunlar önemli.

    Gidiyor Ford bayisine,satış danışmanları hemen damardan giriyorlar

    Hem 1.6 litre hem dizel,yani bir depo ile 1000km yol yapacaksınız,240nm torkunuz olacak çok kaçacak az yakacak gibilerinden ifadeler mevcut

    Bir de bayide GHIA (veya şimdi makyajlı kasalarda TITANIUM) focus var ise göze daha hoş görünür,insanların etkilenmesi tercih etmesi doğal.




  • duratorq motorlar öyle bişey ki;kullanmadan verdiği zevki anlayamazsınız.240 nm tork,2. viteste patinaj.Bir motor düşünün 1300 kg'lik kütleyi 220 km/h ye kadar çıkarabiliyor.....Dahası gaza asılacaksınız ama tüketim hep 6-7 lt'lerde gezecek.1 depo ile Alanya-İstanbul yapacaksınız.

    focus'un tutulma sebeplerinden en önemlisi bu...

    Ha bide 30k tl'lik baz donanımlı focusları inceleyip burda genelleme yaparak işçiliğe laf atmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 22 Haziran 2009; 1:18:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed

    duratorq motorlar öyle bişey ki;kullanmadan verdiği zevki anlayamazsınız.240 nm tork,2. viteste patinaj.Bir motor düşünün 1300 kg'lik kütleyi 220 km/h ye kadar çıkarabiliyor.....Dahası gaza asılacaksınız ama tüketim hep 6-7 lt'lerde gezecek.1 depo ile Alanya-İstanbul yapacaksınız.

    focus'un tutulma sebeplerinden en önemlisi bu...

    Ha bide 30k tl'lik baz donanımlı focusları inceleyip burda genelleme yaparak işçiliğe laf atmayın.


    Yahu 200 kmh'li süratler ne kadar kolay söyleniyor bi çırpıda, focus'un fabrika verisi 190 kmh max.220 kmh'yi görmesi için epey bir yokuş ister..
  • Bir otomobil alınırken sadece 3 kritere bakılır:

    1-Güvenliğe
    2-Sorunsuzluğa
    3-f/p oranına

    Diğer özellikler; tasarımıydı , malzeme kalitesiydi , işçiliğiydi , yol sesi almasıydı falan hikayedir..

    İlk 3 özellik yoksa o araba alınmaz, Focusda bu 3 özellik fazlasıyla mevcut oldugu için çok satılması kaçınılmaz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orjinalden alıntı: trapspeed

    duratorq motorlar öyle bişey ki;kullanmadan verdiği zevki anlayamazsınız.240 nm tork,2. viteste patinaj.Bir motor düşünün 1300 kg'lik kütleyi 220 km/h ye kadar çıkarabiliyor.....Dahası gaza asılacaksınız ama tüketim hep 6-7 lt'lerde gezecek.1 depo ile Alanya-İstanbul yapacaksınız.

    focus'un tutulma sebeplerinden en önemlisi bu...

    Ha bide 30k tl'lik baz donanımlı focusları inceleyip burda genelleme yaparak işçiliğe laf atmayın.


    Yahu 200 kmh'li süratler ne kadar kolay söyleniyor bi çırpıda, focus'un fabrika verisi 190 kmh max.220 kmh'yi görmesi için epey bir yokuş ister..



    Arkadaslar 210-220 lerle gıderken zaten kadran sapmasından dolayı Reel olarak arac 190 civarlarında seyrediyor o anda




  • TDCI
  • çeşitli artılarının yanında şirketler bu araçlardan çokça kiraladığı için bu olay görülüyor..;)
  • evet en büyük sebep bu.
    filo da en avantajlı marka herzaman ford tur.
    verdikleri teklifi gördüm mondeo,focus,fiesta liste fiyatıyla arada feci bir uçurum var.
    diğer indirim yapılanlar da koç ailem üyeleri ve yakınları.
    quote:

    Orjinalden alıntı: AnGets

    çeşitli artılarının yanında şirketler bu araçlardan çokça kiraladığı için bu olay görülüyor..;)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kal_sau

    Ben Ford focus aracının neden bu kadar çok sattığını anlayamıyorum.Aracın tasarımı gayet standart.Ahh çok güzel bir araba izlemini kesinlikle vermiyor.Dış tasarım gayet bayağı heycan uynadırmıyor.Ama nedense bu araba çok satıyor.İç tasarım ise daha kotu.Kullanılan plastik malzeme son derece kalitesiz ve işcilik vasat.Kapıların plastikleri elde kalacakmış hıssı uyandırıyor.Bagaj kapağı plastiği birleşim yerinde o kadar acıklık varki, sankı yerinden çıkacakmış gibi.Motorları hakkında bilgim yok.Ama satış sonrasınında kotu oldugunu duydum.

    Yinede bu araçların bu kadat çok satmasına şaşırıyorum.


    Aynı arabadan mı bahsediyoruz? Alla alla çok şasırdım. Focus GHİA modeline bindinizmi? Baz modellerini bilemem.


    quote:

    Orjinalden alıntı: atakangrbz
    arkadaşlar şu bahsetiğiniz uzun yolda gzl araç lafını ben bir türlü rastkayamadım corolla ile uzun yoldan sonra fordla bir uzun yolculukta çok rahatsız oluyorum bence corollanın ve civic gibi araçların uzun yoldaki performansları ve kaliteleri daha iyi 1.3 corolla ile uzun yolda azmı 1.6 araç rezil etim ama bence şu uzun yol mevzusuna başka türlü bakmak lazım adam içine hangi araç sinerse ve hangi araca binince güven hissederse o araba o adam için tam uzun yol aracıdır



    Bende tam tersini düşünüyorum. 2007 Megane ve 2003 Corolla ile 3-4 saatlik yolculuk yaptım. İnanki çok yorucu bir yolculuk oldu. İçeriye fazla yol sesi ve gürültü alıyorlar. Mıcırlı yollarda bu iki araç felaket motor ve performans olarak iyi olabilirler. Ama kesinlikle konforlu değiller. Belkide yeni kasa corolla daha iyi olabilir. Ama eski coralla gerçekten yorucu. Renaultlar zaten içeriye yol ses almakla ünlü.

    Bu arada 2006 Ford Focus TDCİ 1.6 GHIA kullandım.

    1.Sürüş keyfi çok iyi.
    2.Stabil. Çizgisinden çıkmıyor.
    3.Sağlam duruşu var.
    4.Tasarımı biraz eskidi. Bunu kabul ediyorum.
    5.İç mekan bence kaliteli. Malzeme kalitesine katılamıycam. Haksızlık edilmiş.
    6.2007 Megane inip 2006 Ghia Focus'a binince gerçekten focus konforlu geldi. Focus daha az ses alıyor içeri.Ve koltukları rahat idi.Süspansiyonları sert idi. Ama Megane gibi savrulmuyordu. Megane çok savruluyor. Özellikler 120 km hızda.

    Ama dediğim gibi Focus GHIA ile diğer Baz focuslarla gerçekten fark var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ducatine -- 22 Haziran 2009; 3:49:21 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.