Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (420. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.709
Cevap
28
Favori
855.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 418419420421422
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun.
    Ben de 16 yıllık servis tecrübeme dayanarak diyebilirim ki herşeyin kusursuz olmasını mı istiyorsunnuz?
    O zaman aracınızın başından ayrılmayın.

    1999 da ataş rafinerisinin hatası ile aldığım yakıttan dolayı benzin pompam yandı. opel yetkili servisi hatalı yakıtı depodan boşalttı, benzin pompası değişti ama benzin filtresi değişimi fatura edildiği halde yapılmadı. kontrol ettiğimde fark ettim.

    Polen filtresini karbonlu olan orj ekipmanı tercih edin her 30.000 km de değiştirin.
  • quote:


    gmy selam.
    ölçüm araç rölantide çaılışırken yapıldı. ekstra çalışan hhb ekipman yoktu.voltaj 12.2 idi. test cihazı nın kırmızı led uyarısı yandı.
    Aracım hala tek marşda çalışıyor.



    Tissot merhaba,

    Araba rölantide çalışırken voltaj 13.7 ile 13.9 olması geriker,aksi takdirde alternatör veya regulatörde problem var demektir.
    Regulatör,değişik motor devirlerinde alternatörden gelen akımı 13.8 voltlarda stabilize eder , akü 13.8 volt ile şarj olur ve tüm elektrik ekipmanları 13.8 volt ile çalışır.
    Benim bahsettiğim şu idi:
    YB yi test konumunda voltaj yerine getir,motor çalışmazken 12 volt olması gerekir ama start esnasında marş motorunun devreye girdiği anda 1-2 saniyelik zamanda görünen voltaj 10 volt dan aşağı inmemesi lazım ama motor çalıştıktan sonra 13.8 volt görünmesi gerekir.

    Eğer marş esnasında, aküye marş motorunun yükü bindiğinde ,10 - 11 volt'luk gerilimi akü koruyabiliyorsa akü iyi demektir.




  • OK YB TEST MENÜSÜNDEN BAKIP BURAYA YAZARIM DEĞERLERİ.
  • GMY selam tekrar.
    Sabah park ettiğim aracımı öğlen test menüsünü açarak kontrolleri yaptım:

    Kontak açık marşa basılmamış iken voltaj: 12.3 v +/- 0.1 v marşa basarken 10.3 v çalışmayla birlikte 14.1 v da sabitleniyor. ama aralıklı olarak 13.9 gözüküyor. Tüm elektrikli aksamlar çaılıştığında ise : yani uzun far/klima fanı / dış cam rezistansı birarada. o zaman voltaj hemen 13.4 e dek düşüp 13.5 de sabit kalıyor.
    Aracı stop edip ( yol almadan 1. marşın hemen ardından) 2. marşa basarken anlık olarak 9.7 v görünüyor.

    Son olarak aracım hep kapalı garajda yaz kış bu en önemli faktör galiba bu kışı çıkarmasında bize yardımcı olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    GMY selam tekrar.
    Sabah park ettiğim aracımı öğlen test menüsünü açarak kontrolleri yaptım:

    Kontak açık marşa basılmamış iken voltaj: 12.3 v +/- 0.1 v marşa basarken 10.3 v çalışmayla birlikte 14.1 v da sabitleniyor. ama aralıklı olarak 13.9 gözüküyor. Tüm elektrikli aksamlar çaılıştığında ise : yani uzun far/klima fanı / dış cam rezistansı birarada. o zaman voltaj hemen 13.4 e dek düşüp 13.5 de sabit kalıyor.
    Aracı stop edip ( yol almadan 1. marşın hemen ardından) 2. marşa basarken anlık olarak 9.7 v görünüyor.

    Son olarak aracım hep kapalı garajda yaz kış bu en önemli faktör galiba bu kışı çıkarmasında bize yardımcı olacak.



    Bunlar hepsi normal değerler.




  • abi konu açılmışken sorayım :) bu değerleri voltmetre ile direk akü kutup başlarından kontrol etsek yanıltmaz demi?
  • Teşekkür ederim gmy.
    Kışın havalar soğuyunca bu değerleri kontrol edicem tekrar.

    Bu arada yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşayım istiyorum.
    Eşim çevre otobanında yol alırken bir anlık bir dalgınlık / uyuklama hali ile bariyerlere sürtmüş aracı 90 la giderken.
    Allahtan hemen toparlamış savrulma takla vs olmadan düzeltmiş. emniyet kemeri takılı olması vede şansı ile ucuz atlatmış.
    Aracın sol tarafı boydan boya sürtülü, aracı servise bıraktık.
    Eşimin ifadesi: otobanda sürekli 90 km ile sabıt hızla yaknesak biçimde yol alınca uykum geldi.

    Benim de uzun yolda aşırı düşük seyir hızlarında trafik olmayan bölünmüş yada otobanda giderken benzer haller bazen olur. Ama çok şükür vukuatım yok.Böyle hallerde hemen bir tempo yakalarım; ama tabi trafiğe yakalanmadan uyku falan kalmaz.

    BU vesile ile herkesi emniyet kemeri konusunda bir kere daha uyarıp dikkatli olmaya çağırıyorum.




  • geçmiş olsun abi ucuz atlatmışsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    Teşekkür ederim gmy.
    Kışın havalar soğuyunca bu değerleri kontrol edicem tekrar.

    Bu arada yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşayım istiyorum.
    Eşim çevre otobanında yol alırken bir anlık bir dalgınlık / uyuklama hali ile bariyerlere sürtmüş aracı 90 la giderken.
    Allahtan hemen toparlamış savrulma takla vs olmadan düzeltmiş. emniyet kemeri takılı olması vede şansı ile ucuz atlatmış.
    Aracın sol tarafı boydan boya sürtülü, aracı servise bıraktık.
    Eşimin ifadesi: otobanda sürekli 90 km ile sabıt hızla yaknesak biçimde yol alınca uykum geldi.

    Benim de uzun yolda aşırı düşük seyir hızlarında trafik olmayan bölünmüş yada otobanda giderken benzer haller bazen olur. Ama çok şükür vukuatım yok.Böyle hallerde hemen bir tempo yakalarım; ama tabi trafiğe yakalanmadan uyku falan kalmaz.

    BU vesile ile herkesi emniyet kemeri konusunda bir kere daha uyarıp dikkatli olmaya çağırıyorum.


    Büyük geçmiş olsun.
    Evet soğuk havalarda ölçüm daha isabetli olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    abi konu açılmışken sorayım :) bu değerleri voltmetre ile direk akü kutup başlarından kontrol etsek yanıltmaz demi?


    Hayır yanıltmaz, hattâ analog bir Voltmetre olursa daha iyi olur.Digital voltmetrelerde rakamlar oynak oluyor ,eski analog voltmetrede ibre kaça kadar düştüğü daha iyi görünür.
    Ama marşa basacak ikinci kişi lazım,
    En önemli ölçüm akü hakkında bilgi veren marş esnasındaki kısa zamanda voltajın nereye kadar düştüğüdür.
  • HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM.
    Ucuz atlatılan kaza böyle oluyor şükür.

    Bu vesile ile kaskodan kiralık araç temininin mümkün olduğunu öğrendik.

    Aracı dün servise verdik, ekspertiz raporu bugün çıkacakmış,kiralık araç da ancak sonra verilecekmiş.
    Exper aracın kaç günde servisden çıkacağını raporlayacak, kiralık araç da o kadar gün verilebilecekmiş(max 7 gün imiş).Bu kısmı tamam da servis çoğu kez aracı eksperin belirtiği sürede tamamlayamıyormuş.
    Bu da bizlerin mağdur edilmesi demek.

    Temelde çok medenice bir düşüncenin ürünü aslında kiralık araç temini, ama TR deki işleyiş bu sonucu doğuruyor.

    Aslında sigorta şirketleri servislere baskı yaparak müşterilerinin mağduriyetini engellemeli, çünkü müşteri memnuniyeti için verilen araçlar bu şekilde geri alınınca anlamı kalmıyor.

    Üstüne üstlük bu hizmetin satın alıması yolu ile sigorta şirketleri de belli bir külfete katlanıyorlar, tabi sonuçta her hizmet gibi bedeli sigortalı bizlerden tahsil ediliyor ancak bizlerin hakettiği bir muamele değil.

    Forumdaki herkese kaskonun sağladığı olanaklardan sonuna kadar faydalanmalarını, poliçelerini iyi okumalarını hatırlatmak istedim.
    Kaza herkesin başına gelebilir sonuçta.
    Kiralık aracı alınca sonuçlarına göre işin takipçisi olacağım.

    Herkese kazasız sürüşler dilerim.




  • Herkese slm, uzun bir ara, yeni bir görev yeri-taşınma vs'den sonra foruma baktığımda oldukça ilerlemiş sayfaları gördüm.
    Taşınma işlerim esnasında arabamla 2 arıza olayı yaşadım, bunları paylaşmak isterim, çünkü özellikle 2.si bence çok önemliydi.
    1:Aracımı çalıştırdım ve henüz 20mt hareket etmiştim ki akü göstergesi yandı ve yol bilgisayarında "sınırlı (EPB!) fonksiyonu" uyarısı gözüktü. Derhal yol yardımı aradım, beni acil servis ustalarıyla görüştürdüler, aracın çekilmesi gerektiği, muhtemelen alternatörün yandığı, bu şekilde yola çıkarsam yolda kalacağım söylendi, araç çekildi, alternatör değişti (450TL.)
    Bu arada yol bilgisayarından test menüsünden şarj seviyesini gözlemleyip, sizde hazırlıklı olabilirsiniz, eğer BATTERY TEST menüsünde araç çalışırken 13,9 - 14,0 değerlerinin altını görüyorsanız, şarj yeterince olmuyor anlamı çıkıyormuş.
    2:Yukardaki olaydan yalnızca 4 gün sonra, Eskişehir'de ana cadde üzerinde ilerlerken motordan katır-kutur sesleri geldi birden. Aracı hemen kenara çektim va kapattım. Gözle dikkat çekici bir şey görmeyince, aracı tekrar çalıştırdım ve 300mt mesafedeki evimin önüne park edip yine yol yardımı aradım. Derhal bir servis görevlisi geldi ve kayış-kasnak grubu arasında bir SAÇ LEVHA tesbit etti. Pense ile çıkartmaya çalıştı ama bir parçası kaldı orada ve yapılacak işlemin servise çekmek olduğu, çalıştırmanın oldukça riskli olacağını söyledi ve araç Eskişehir Otokoç'a çekildi. Ertesi gün servise gittiğimde çok şanslı olduğum söylendi, zira araya sıkışan o parça triger kayışına ve maf sensörüne zarar verseydi en az 6000TL masraf açabileceği söylendi.Triger kapağına zarar vermiş ama triger kayışı zarar görmemiş. Az önce bahsettiğim saç parçada krank kasnağının kenarında bulunan bir saç parça imiş. Netice itibarı ile kasnak+triger muhafaza kapağı = 650TL. (Parça ve hasar resimlerini koymak istedim ama nasıl resim ekleneceği konusunda bilgim olmadığından ekleyemedim :( )
    Araç test sürüşüne çıktığında 140km ve üstüne çıkıldığında rüzgar sesinin rahatsız edici olduğundan bahsettim ustaya, 160kmlere çıktı, bu yandan gelen rüzgar sesi, bu arabalarda normal, rüzgar olmayan yerde bu ses çıkmaz (!) dedi. Aracı "tırtır" kullananların araçları daha çok arıza yapıyormuş bu ustaya göre. Tırtır devri de 1500-2000 devir aralığı. 2000 devir üstünde 5. viteste araç hız sınırlarını aşıyor dedim, işte öyle olunca da böyle oluyor dedi. ;)
    Bu arızaların uzun yolda olmaması benim açımdan tek teselli ama bunları yaşadıktan sonra her an yeni bir şey çıkacak mı acaba sorusu can sıkıcı.
    Geçmiş olsun Tissot.
    Kazadan beladan, arızadan uzak, keyifle araç kullanmanızı diliyorum bende.




  • Sana da geçmiş olsun.
    1. arıza tipik ,2. si ise tam atipik arıza.
    Ben 5 yıllık garantim varken 1. arıza çıksın diye dua ettim ama çıkmadı.
    şu an 115.000 km de ve maşallah diyim hala aynı alternatörle birlikteyim.Bu arıza seni daha beter edebilirdi.
    2. si ise gerçekten ilginç: suikast olmasın? hemen öncesinde servis ziyareti yapmış mıydın?
    Nedense aklıma geldi.
    Çünkü bahsi geçen parça çok korunaklı yerde çok çok nadir olarak belki taş vs fırlayıp kırmış olabilir.

    Rüzgar sesi, evet var. ama 110 dan sonra hissediliyor .
    sON SORU: ARACIN ilk el mi yoksa 2. el mi?
    ben özelde c max genelde tüm araaçların 2. elini riskli bulurum. Maalesef her ilk sahip bizim gibi olmuyor.
  • Sağol. Araç 2.el. 82000kmde aldım Kasım 08'de, şimdi ise 103500kmde. Alırken çok fazla inceletme şansım olmadı zaman darlığından. Aldığım doktorun sözlerine güvenerek aldım, tüm bakımlarını zamanında ve yetkili serviste yaptırmış. Kendi gözlemlediğim bazı problemleri de (Ön amortisörler gibi) bilerek almıştım.
    Evet, ilki olağan ama normalde bu durumda yalnızca kömürleri değiştirilir, yetkili serviste ise tümü.
    2. olaydan yalnızca 4 gün önce servisteydi araç ve motor sesini de özellikle sordum Samsun'daki ustaya, herşey normal demişti. Acil yol yardımdan gelen ustanın ilk söylemi de dışarıdan girmiş şeklinde idi ama alt kısımda kocaman bir kapak varken, ön kaput kontak anahtarı ile ancak açılabiliyorken böyle bir şeyin nasıl olabileceği sorusuna cevap veremedi. Ancak serviste değişim yapılırken söylediler, kasnağın yan yüzünde rondela-pul görevi üstlenen parça imiş o, parçalanmasına gerekçe nedir sorusu yine cevapsız....
    5 yaşını veya 100000km yi geçmiş fordlardan uzak durmak gerekiyormuş, ustaları öyle dedi ;) Allah 0kmsini de almayı nasip eder inşallahhhh :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    Sana da geçmiş olsun.
    1. arıza tipik ,2. si ise tam atipik arıza.
    Ben 5 yıllık garantim varken 1. arıza çıksın diye dua ettim ama çıkmadı.
    şu an 115.000 km de ve maşallah diyim hala aynı alternatörle birlikteyim.Bu arıza seni daha beter edebilirdi.
    2. si ise gerçekten ilginç: suikast olmasın? hemen öncesinde servis ziyareti yapmış mıydın?
    Nedense aklıma geldi.
    Çünkü bahsi geçen parça çok korunaklı yerde çok çok nadir olarak belki taş vs fırlayıp kırmış olabilir.

    Rüzgar sesi, evet var. ama 110 dan sonra hissediliyor .
    sON SORU: ARACIN ilk el mi yoksa 2. el mi?
    ben özelde c max genelde tüm araaçların 2. elini riskli bulurum. Maalesef her ilk sahip bizim gibi olmuyor.




  • Demek ki herzaman dr dan olması yeterli olmuyor muş

    Gelelim aklı kıt servis ustalarına: halt etmişler. 100 .000 km yi aşan ford dizellerde sorun çıkabildiği tesbiti doğru da gerekçesi YANLIŞ.
    yKITLARI HİLELİ/ BAKIMLARI EKSİK / KULLANIMI ÖZENSİZ/ YOLLARI BOZUK ülkemde/ bilinç de eksik olunca : Araçların başına iş açılıyor.Asıl sebep bu

    2004 ocakta bana aracı satan ford yakıt güvencesi sundum diyerek bana kırsal mazot almamı önerdi. O tarihte TR ye yeni gelen total eurodiesel nedeni ile ben total aldım . Bana hala, ama biz size garanti veriyoruz dediler. Oysa 7000 ppm kükürtlü dizel berbattı. Aracın teknik belgesinde Euro III yakıt kullanılır denmesine rağmen. Şimdi gelde 2004 model sorunsuz cmax tdci bul

    İddia ederim ki c max tdci Almanya köln merkezli, saarlouis çıkışlı bu cmax tdci kaya gibi sağlam karosere, motora şanzımana ve yürüyen aksama sahip.Hiçbir yönü ile zayıf değil.
    Bakımları ok yakıtı ok sahibi özenli ise bu araç minumum 400.000 km yi kapak açmadan yapar.




  • tıssota sonuna kadar katılıyorum cok dogru bır nıoktaya deyındı.

    fordun dayanıksız arac yaptıgına ınananlar yollardakı tanunuslara ,D1210 lara baksın lütfen
  • Güzel hatırlatma oldu d1210 lar.
    Çocukluğumun kamyonu idiler.
    Bugün sayıları çok azalmış alsa da hala gözlerim kapalı sesinden tanırım bu kamyonu.
    Bir de kötü anım var: 21 yıl önce kaza yapan bir ford d 1210 1 i kadın 2 kişinin ölümüne neden olmuştu. Çocukluğumdaki bu kazayı unutamam.
  • benım de ford kamyonlarla guzel anılarım oldu .

    1990 da 69 model ford d1210
    1991 de 82 model ford d1210
    1993 de 84 model ford cargo 1312
    1994 de 92 model ford cargo 2517

    uzun aralardan sonra yıne fordla bulustum

    2008 de 2004 model ford c-max

    fordun dayanıksız 100 bınden sonra bıten 4 yasını gectıkten sonra yaramayan arac oldugunu dusunenlerı dıkkate asla almam.

    aynı seyı renault ıcın soyleseler onaylarrım hem tır olarak hem scenıc olarak benı epey usandırmıstı.
  • Vallahi kendi servis ustalarının sözünü yazdım ben, yoksa dayanıksız olduğunu düşünmüyorum (doğan l ile 200000km yi görmüş bir olarak). Ama şu kasnağın dağılması (veya üzerindeki bir kısmın parçalanarak çok ciddi sorunlar açmak üzereyken farkedilmesi) benim için hayal kırıklığıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mtnn2055

    Vallahi kendi servis ustalarının sözünü yazdım ben, yoksa dayanıksız olduğunu düşünmüyorum (doğan l ile 200000km yi görmüş bir olarak). Ama şu kasnağın dağılması (veya üzerindeki bir kısmın parçalanarak çok ciddi sorunlar açmak üzereyken farkedilmesi) benim için hayal kırıklığıydı.


    arızanın tamamını dıkkatlıce okudum kanatıme gore 90 bın bakımında trıger degısımı sırasında gereklı ozenın gosterılmedıgı sonucuna vardım ?
  • 
Sayfa: önceki 418419420421422
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.